Επικοινωνία με τον ανάδοχο των έργων του δρόμου του Βούρλη και της β΄ φάσης του αεροδρομίου Σύρου, Δ. Κρούσκο και απαντήσεις για την πορεία έναρξης και ολοκλήρωσής τους, αντίστοιχα

Ξεκινά το έργο στον Βούρλη και κλείνει η αποκοπή του λόφου Νεράιδα

Δεσμεύσεις του εργολάβου ότι δεν θα “τρέξει” εντός της θερινής περιόδου το έργο της ανακατασκευής του οδικού τμήματος στην Ερμούπολη

Ξεκινά την επόμενη εβδομάδα η υλοποίηση του έργου του Βούρλη στη Σύρο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του εργολάβου, Δημήτρη Κρούσκου στην “Κοινή Γνώμη”, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση των κατοίκων του νησιού και πληροφόρηση για τη μεγάλη παρέμβαση στη συγκεκριμένη περιοχή της Ερμούπολης, η οποία θα χαρίσει μετά την ολοκλήρωσή της, ασφαλείς συνθήκες διέλευσης για πεζούς και οδηγούς.

Η έναρξη του έργου θα γίνει από την πλευρά του τοίχου αντιστήριξης του δρόμου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του εργολάβου και θα προχωρήσει σταδιακά και με επιμέλεια, καθώς ο ρυθμός της εξέλιξής του θα εξαρτηθεί άμεσα από το τι θα συναντήσει ο ίδιος στο σημείο των πρώτων εργασιών. Ως εκ τούτου, παραμένει άγνωστο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της εν λόγω επέμβασης, το τέλος της οποίας θα σημάνει λογικά και την έναρξη των εργασιών επί του δρόμου.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις του κ. Κρούσκου και με φόντο την αγωνία των πολιτών, των ξενοδόχων και καταλυματιών της περιοχής για την επερχόμενη θερινή σεζόν, ο δρόμος δεν θα ανοίξει αν πρωτίστως ο ίδιος δεν προγραμματίσει ότι το διάστημα επαρκεί για να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του οδικού τμήματος, πριν το καλοκαίρι του 2022.

Ωστόσο, ανοικτό μένει το ενδεχόμενο αν η παρέμβαση στον δρόμο ξεκινήσει άμεσα, να ολοκληρωθεί την Πασχαλινή περίοδο, οπότε πάλι το νησί θα έχει έναν αριθμό επισκεπτών. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, ο κ. Κρούσκος δεν δεσμεύεται σήμερα, τονίζοντας στις δηλώσεις του πως βούλησή του είναι το έργο να “τρέξει” ομαλά και με τη μικρότερη δυνατή όχληση.

Παράλληλα, ο ίδιος δίνει απαντήσεις και για το έργο της β΄ φάσης του αεροδρομίου Σύρου, δηλαδή της αποκοπής του λόφου Νεράιδα, το οποίο σύμφωνα με όσα εξήγησε, ολοκληρώνεται άμεσα, υπό την προϋπόθεση πως θα ευνοήσουν οι καιρικές συνθήκες και δεν θα διαμορφώνουν δύσκολες συνθήκες για την απομάκρυνση μπάζων από την περιοχή, ο δρόμος της οποίας έχει απότομη κλίση.

Επιπλέον, στο πλαίσιο του σημερινού ρεπορτάζ, πρέπει να τονισθεί πως σχετικά με την α΄ φάση του έργου του αεροδρομίου Σύρου, δηλαδή της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων κατά 140 μέτρα, αναμένεται ακόμη η γνωστοποίηση της δικαστικής απόφασης που θα απεμπλέξει τον πρώτο ανάδοχο, ώστε να μπορεί να μπει επόμενος εργολάβος για την προώθηση των απαραίτητων εργασιών στον βασικό χώρο του αεροδρομίου Σύρου.

Περιοχή Βούρλη: Πρώτες εργασίες στο πρανές

Δεδομένης της αναμονής για την έναρξη του πολυσυζητημένου μεγάλου έργου της Ερμούπολης, το οποίο θα έρθει να “θεραπεύσει” τις συνέπειες από το κατολισθητικό φαινόμενο της περιοχής, αποσυνδέοντας το βάρος του δρόμου από τον τοίχο αντιστήριξης, ρωτήθηκε ο εργολάβος, Δημήτρης Κρούσκος.

Συγκεκριμένα, για τον χρόνο έναρξής του, σημείωσε τα εξής: “Για το μεγάλο έργο του Βούρλη, αν ο καιρός βοηθήσει, θα ξεκινήσουμε την επόμενη εβδομάδα. Θα ξεκινήσουμε από το πρανές, δηλαδή από τον γκρεμό, από τον πέτρινο τοίχο”. Ερωτηθείς να περιγράψει με απλό τρόπο τον χαρακτήρα του έργου για την πληροφόρηση των δημοτών, ο ίδιος διευκρίνισε τα ακόλουθα: “Δεν μπορούν να περιγραφούν απλά οι εργασίες γιατί είναι αντικείμενο πολιτικού μηχανικού που δεν μπορούν να εξηγηθούν εύκολα. Αυτό που μπορώ να πω είναι πως θα ενισχύσουμε τον πέτρινο τοίχο”. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα αυτών των επεμβάσεων στο τοιχίο, υπήρξε ξεκάθαρος: “Δεν έχω ιδέα για το χρονοδιάγραμμα. Αυτό θα το καθορίσουν ουσιαστικά οι συνθήκες που θα συναντήσουμε. Είναι δύσκολα τα πράγματα εκεί. Το μόνο που μπορώ να υποσχεθώ είναι πως την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουμε”.

Όπως προκύπτει αυτονόητα, ρωτήθηκε αν ο δρόμος θα κλείσει όταν πια οι εργασίες περάσουν επί αυτού. “Αν ανέβουμε στην επιφάνεια, σίγουρα θα αποκλειστεί ο δρόμος για την ασφάλεια όλων” σχολίασε μιλώντας στην εφημερίδα, ενώ πρόσθεσε πως δεν μπορεί να προσδιορίσει χρονικά αυτές τις επεμβάσεις στο τμήμα του δρόμου προς το παρόν. “Δεν μπορώ να πω γιατί αν δεν τελειώσει το κάτω τμήμα, δεν μπορώ να πω τίποτα” δήλωσε σχετικά, απαντώντας και στην παρατήρηση αν θα υπάρξει όχληση και εξέλιξη του έργου εν μέσω θερινής περιόδου.

“Όχι, βέβαια. Αυτό δεν συζητείται. Αν δεν μπορέσω να τελειώσω πριν τη θερινή περίοδο, δεν θα ξεκινήσω (σ.σ. στον δρόμο)” ξεκαθάρισε ο Δημήτρης Κρούσος, δίνοντας απάντηση στη συνέχεια και στο ερώτημα αν το ίδιο ισχύει και για την Πασχαλινή περίοδο.

“Αν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες, για την Πασχαλινή περίοδο θα το δούμε. Δεν μπορώ να πω κάτι με βεβαιότητα γι αυτό. Ας ξεκινήσουμε πρώτα τις εργασίες, να έχω εικόνα των προβλημάτων και μετά θα πω” ανέφερε σε απόλυτο τόνο.

Οδεύει στην ολοκλήρωση η β΄ φάση του αεροδρομίου Σύρου

Παρακάτω, ο κ. Κρούσκος ρωτήθηκε και για την εξέλιξη και ολοκλήρωση της β΄ φάσης του αεροδρομίου Σύρου, αισιοδοξώντας πως, αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες η εν λόγω παρέμβαση στη θέση Νεράιδα θα κλείσει σε διάστημα λίγων ημερών.

“Αν ο καιρός συνεχίσει όπως είναι τις τελευταίες ημέρες δεν θα τελειώσουμε “ποτέ”. Υπάρχει μεγάλη κλίση στην περιοχή και τα φορτηγά δεν μπορούν να κάνουν μεταφορές. Ο δρόμος είναι αδιάβατος αν βρέχει μέρα παρά μέρα” παρατήρησε αρχικά, σημειώνοντας παράλληλα πως, “Υπό κανονικές συνθήκες θα τελειώναμε μέχρι τέλος Ιανουαρίου. Αλλά ο καιρός σήμερα, δεν βοηθά.”.

Στην παρατήρηση αν το έργο και η ολοκλήρωσή του εστιάζεται στην απομάκρυνση μπάζων αποκλειστικά από τον “λόφο” Νεράιδα, υπήρξε σαφής: “Η απομάκρυνση μπάζων είναι το έργο της β΄ φάσης. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, δεν μπορεί να γίνει το έργο. Αν δεν μπορείς να διώξεις, δεν μπορείς και να σκάψεις”. Ως εκ τούτου, εξήγησε πως, “Είμαστε στο 80% του έργου”, ξεκαθαρίζοντας πως για τη β΄ φάση, “δεν έχουμε σταματήσει καθόλου τις εργασίες στην περιοχή”.

Έργο άνω των 600 χιλ. ευρώ

Για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, αξίζει να υπενθυμιστεί πως η σύμβαση ανάμεσα στην εργολήπτρια εταιρεία και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπεγράφη στις 6 Νοεμβρίου του 2020 και το έργο είχε τίτλο: “Άρση εμποδίων – Αποκοπή λόφου Νεραϊδα στην προσέγγιση του άκρου 36 του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών του Κρατικού Αερολιμένα Σύρου”. Η εν λόγω σύμβαση και το έργο είχε οικονομικό ύψος 666.886,64 ευρώ και περιελάμβανε τα εξής: α) Την άρση εμποδίων (αποκοπή λόφου Νεράιδα), ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο στις προσεγγίσεις των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σύρου, β) Τη βελτίωση της οδικής προσπέλασης προς την κορυφή του λόφου από τον παρακείμενο επαρχιακό δρόμο «Κάτω Μάννα - Μέγα Γιαλός» για την προσέγγιση των οχημάτων του εργοταξίου, γ) Την κατασκευή μεταλλικής περίφραξης τύπου Β ύψους 1,62Μ, της έκτασης αποκοπής του λόφου.”.

Παράλληλα με την εκτέλεση του έργου είχε γίνει γνωστό πως θα υπήρχε και αρχαιολογική επίβλεψη για τυχόν διαπίστωση ευρημάτων στον παλιό αρχαιολογικό χώρο στη θέση Σκόπελος.

Μεγάλη εκκρεμότητα η α΄ φάση για την επέκταση του διαδρόμου

Ωστόσο, πέρα από τα παραπάνω, σε μεγάλη ταλαιπωρία για το ίδιο το νησί έχει μετατραπεί η α΄ φάση του έργου, καθώς “γεννά” απογοήτευση στους κατοίκους της Σύρου, η καθυστέρηση με την οποία αυτό συνοδεύεται, αφού όπως είναι γνωστό απομένει να καθαρογραφεί και να γνωστοποιηθεί η δικαστική απόφαση σχετικά με το αποτέλεσμα των πρώτων εργασιών.

Ειδικότερα, για τις εν λόγω εργασίες η αρμόδια Διεύθυνση είχε “κόψει” δαπάνες και πληρωμή του αναδόχου, γιατί έκρινε πως το αποτέλεσμα αυτών δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε και στο σκυρόδεμα υπήρχαν ρηγματώσεις. Για τις σχετικές αποφάσεις – με τις οποίες διαφωνούσε - είχε κάνει προσφυγή ο κ. Κρούσκος, με αποτέλεσμα η α΄ φάση να έχει πάει πίσω εδώ και πολλούς μήνες.

Αξίζει να υπενθυμιστούν όσα είχε δηλώσει ο ίδιος σε πρόσφατη συμμετοχή του στο Δημοτικό Συμβούλιο Σύρου – Ερμούπολης προς ενημέρωση των δημοτών.

“Για το αεροδρόμιο δεν θα περιγράψω τα προβλήματα που αντιμετώπισα. Το έργο έχει σταματήσει με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών. Έχουν γίνει προσφυγές από τη δική μου εταιρεία γιατί για ένα ποσό παραμένω απλήρωτος. Έχουν εκδικασθεί οι προσφυγές στο Διοικητικό Εφετείο τον Οκτώβρη που μας πέρασε (2021)” είχε τονίσει ο κ. Κρούσκος, σημειώνοντας μάλιστα τα εξής: “Συνεπώς, είτε δικαιωθώ, είτε δεν δικαιωθώ, εγώ δεν έχω άλλο βήμα”.

Σχετικά με τον χρόνο που θα εκδοθεί αυτή η απόφαση, ο ίδιος είχε δηλώσει: “Φαντάζομαι πως θα βγει η απόφαση – απ΄ ό,τι μας είπαν στο Διοικητικό Εφετείο – αρχές του 2022 και το έργο θα απελευθερωθεί. Αυτή τη στιγμή το έργο δεν μπορεί να συνεχιστεί όσο δεν έχει αποφανθεί το Διοικητικό Εφετείο. Περιμένουμε να βγει η απόφαση για να λυθεί το πρόβλημα, το δικό σας και το δικό μου”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, πρέπει να υπογραμμισθεί πως μόλις γίνει γνωστή η δικαστική απόφαση, το αρμόδιο Υπουργείο σε συνεννόηση με επόμενο μειοδότη για το έργο θα προχωρήσει στην υλοποίησή του.