Οριστικοποιήθηκε ο ανάδοχος με προσφορά 204 χιλ. ευρώ και υπογράφει σύμβαση άμεσα με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης για την κάλυψη του νησιού

Νέα εποχή για την αποκομιδή της ανακύκλωσης από ιδιώτη

Αγγελική Πρίντεζη: Επιστρέφει σε εργολάβο η ανακύκλωση γιατί ο Δήμος δεν επιτρέπεται να κάνει προσλήψεις μόνιμου χαρακτήρα

Άμεσα θα υπογράψουν σύμβαση για την αποκομιδή της ανακύκλωσης στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης με την SMART WASTE MANAGEMENT ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, καθώς χθες, έγινε η οριστική κατακύρωση του διαγωνιστικού αποτελέσματος, ώστε να ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες ιδιώτης.

Για την περίπτωση της Σύρου, όπως απεδείχθη, κατά το διάστημα που η ανακύκλωση και η αποκομιδή της πέρασαν στον Δήμο, το νησί δεν κατάφερε να απολαύσει ποιοτικές υπηρεσίες στις περιόδους αιχμής και ειδικότερα τη θερινή σεζόν, γεγονός που σχολιάστηκε αρνητικά τόσο από τους κατοίκους, όσο όμως και από την πλευρά επισκεπτών, οι οποίοι μετέφεραν παράπονα σε επιχειρηματίες και καταλυματίες.

Ο αυξημένος όγκος των ανακυκλώσιμων υλικών στους δρόμους της Σύρου διαμόρφωνε συχνά “λοφίσκους” από χαρτοκιβώτια, κούτες, μπουκάλια και πλαστικά, με αποτέλεσμα η πρωτεύουσα των Κυκλάδων να παρουσιάσει μία εικόνα που δεν της αρμόζει.

Η απασχόληση εργατών του Δήμου στο κομμάτι της αποκομιδής της ανακύκλωσης και η προώθηση εργατών με ολιγόμηνες συμβάσεις στον ίδιο τομέα, τα διαστήματα τουριστικής αιχμής, δυστυχώς, δεν έφεραν σημαντικά αποτελέσματα και ως εκ τούτου, ο Δήμος επανεξέτασε τον τρόπο με τον οποίον θα ανταποκριθεί στις ανάγκες φροντίδας του τόπου.

Η απόφαση για επιστροφή σε ιδιώτη όσον αφορά το κομμάτι της αποκομιδής της ανακύκλωσης φάνηκε εν τέλει μονόδρομος και ο Δήμος με νέο διαγωνισμό, αναζήτησε μειοδότη.

Το έργο θα κοστίσει πλέον 204 χιλ. ευρώ και η σύμβαση θα έχει διετή διάρκεια (και πρόβλεψη για παράταση ενός έτους), ώστε η διαδικασία της αποκομιδής της ανακύκλωσης να προωθηθεί ομαλά στο προσεχές διάστημα.

Υπενθυμίζεται πως ο Δήμος θα κρατήσει λίγους εργάτες καθαριότητας μέχρι και τέλος Μαρτίου, οπότε και τότε λήγουν οι συμβάσεις τους.

Νέα αντιδήμαρχος Καθαριότητας: Ευελπιστούμε σε καλή συνεργασία με τον ιδιώτη

Σε θετικό τόνο μίλησε για τις ανωτέρω εξελίξεις στην “Κοινή Γνώμη” η νέα αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Αγγελική Πρίντεζη, η οποία έχει και την ευθύνη της ανακύκλωσης στο νησί.

“Παρόλο που είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι με την απόδοση των υπαλλήλων που είχαν απασχόληση στο κομμάτι της αποκομιδής της ανακύκλωσης, δυστυχώς, είναι πάρα πολύ μεγάλη η διαφορά μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ο δημόσιος τομέας βάσει νομοθεσίας λειτουργεί κάποιες συγκεκριμένες ώρες. Ο ιδιωτικός τομέας λειτουργεί διαφορετικά. Καλώς ή κακώς, υπάρχει διαφορά” παρατήρησε η ίδια, σκιαγραφώντας εμμέσως και το πιο “ελεύθερο” ωράριο κατά το οποίο μπορεί ένας εργολάβος της ανακύκλωσης να δραστηριοποιείται και ως εκ τούτου, να φροντίζει για την απομάκρυνση των ανακυκλώσιμων υλικών σε χρόνους που αυτά συγκεντρώνονται.

“Η ανακύκλωση επιστρέφει σε ιδιώτη γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα στον Δήμο να κάνει προσλήψεις. Οι προσλήψεις που γίνονται είναι για μικρά χρονικά διαστήματα και οι εργάτες που μάζευαν την ανακύκλωση, όλο το τελευταίο διάστημα είχαν προσληφθεί με ειδική νομοθεσία λόγω Covid – 19. Η σύμβαση των περισσοτέρων έληξε και λίγοι που έχουν απομείνει τελειώνει η σύμβασή τους στις 31 Μαρτίου” πρόσθεσε η κα Πρίντεζη, τονίζοντας παράλληλα πως, “Ήδη υπάρχει υποστελέχωση στην Υπηρεσία Καθαριότητας, αλλά παρόλα αυτά, προσπαθούμε πολύ να ανταπεξέλθουμε και στην καθημερινότητα και σε όσες ανάγκες προκύπτουν κατά καιρούς, όπως ενδεικτικά να φροντίσουμε το νησί ενόψει της άφιξης του Πρωθυπουργού που έρχεται τέλος της εβδομάδας”.

Η ίδια για το “πέρασμα” της ανακύκλωσης σε ιδιώτη εξήγησε πως, “Με την ανακύκλωση στον ιδιώτη – όπως υπήρχε καλή συνεργασία τα προηγούμενα χρόνια και το γνωρίζω καθώς ήμουν στη διοίκηση του ΦΟΔΣΑ – θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στο προσεχές διάστημα”, επισημαίνοντας μάλιστα πως απαιτείται βέβαια και η συμμετοχή του κόσμου στην όλη προσπάθεια διατήρησης καθαρού του νησιού.

“Όλοι μαζί θα βοηθήσουμε γιατί αυτήν τη στιγμή, η ανακύκλωση θα πάρει και τα ρούχα και τα αποτσίγαρα, δράσεις που παλαιότερα δεν καλύπτονταν και να πω ότι αυτές οι δράσεις πηγαίνουν καλά λόγω της ανταπόκρισης των κατοίκων της Σύρου. Με τον ιδιώτη θα ελευθερωθούν κάποια χέρια από την καθημερινή αποκομιδή ρούχων για να προσφέρουμε στον δημότη, το καλύτερο αποτέλεσμα. Βέβαια, ζητάμε και την προσοχή και τη συμμετοχή του δημότη” σχολίασε χαρακτηριστικά η ίδια, κλείνοντας τις δηλώσεις της.

Αντιδήμαρχος Οικονομικών: Άμεσα η υπογραφή σύμβασης

Στην πράξη θα φανεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας με τη νέα εταιρεία, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών, Γιάννη Πιταούλη, ο οποίος στη χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής για την κατακύρωση του αποτελέσματος, γνωστοποίησε πως η εταιρεία που αναλαμβάνει έχει σε πρώτο επίπεδο μία πολύ καλή εικόνα.

“Μακάρι η παροχή υπηρεσίας να είναι αντίστοιχη του φακέλου των δικαιολογητικών που κατατέθηκε στον Δήμο και ήταν συγκροτημένος και πολύ καλός. Σχολίασε και η αρμόδια υπάλληλος πως ήταν ο καλύτερος φάκελος των τελευταίων χρόνων. Ελπίζουμε να είναι αντίστοιχη η δουλειά” ανέφερε ο κ. Πιταούλης, εξηγώντας παρακάτω πως ο Δήμος άμεσα θα προβεί στην υπογραφή της σύμβασης. “Η αλήθεια είναι πως στην πίεση θα φανεί η ποιότητα. Εν πάση περιπτώσει μέσα στο επόμενο διάστημα θα έχουμε και την υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία. Θα ξεκινήσει σε ένα διάστημα που δεν είναι υψηλής έντασης ώστε και οι άνθρωποι αυτοί να βρουν την κατεύθυνση που πρέπει, πριν την περίοδο αιχμής και πριν τη σεζόν” δήλωσε, κλείνοντας το θέμα.

Αποκομιδή με επάρκεια και κάλυψη όλων των δράσεων

Ως προς το έργο του αναδόχου, σαφείς είναι οι κατευθύνσεις που αναλαμβάνει αυτός, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον Δήμο, όπως άλλωστε έχει αναφέρει και κατά το παρελθόν η “Κοινή Γνώμη” σε σχετικό ρεπορτάζ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Δημοτικής Αρχής: “Η συλλογή και διάθεση των ανακυκλώσιμων υλικών συνιστούσε μέχρι πρότινος αρμοδιότητα του καταργηθέντος Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ν. Σύρου. Με την πρόσφατη κατάργηση του Φορέα η υποχρέωση συλλογής (αποκομιδής) των ανακυκλώσιμων υλικών βαρύνει πλέον το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Οι υπηρεσίες του Δήμου ωστόσο δεν διαθέτουν το απαιτούμενο προσωπικό ώστε να εκτελούν τις εργασίες αποκομιδής με επάρκεια, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να ασκήσουν την εν λόγω αρμοδιότητα με ίδια μέσα. Για το λόγο αυτό ο Δήμος υποχρεούται στην ανάθεση των συγκεκριμένων εργασιών σε ανάδοχο”.

Ακολουθεί η περιγραφή που αφορά στη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών στα όρια του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης. Αναλυτικά: “Ο ανάδοχος θα προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών, δηλαδή α) χαρτί, β) πλαστικό γ) γυαλί, δ) αλουμίνιο, ε) συσκευασίες, στ) μεταλλικές συσκευασίες, ζ) ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, η) ρούχα και θ) αποτσίγαρα. Η αποκομιδή της ανακύκλωσης θα διενεργείται με οχήματα και προσωπικό του αναδόχου. Ο ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέσει το απαραίτητο πλήθος οχημάτων και προσωπικού ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της αποκομιδής σύμφωνα με τους όρους της παρούσας τεχνικής έκθεσης εργασιών, τα άρθρα αυτής, της συγγραφή υποχρεώσεων και της διακήρυξης. Στις περιπτώσεις που οι ανάγκες αποκομιδής αυξηθούν, ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να διαθέσει επιπλέον οχήματα και προσωπικό ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες αυτές. Για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών ο ανάδοχος θα χρειαστεί να δρομολογήσει οχήματα (γερανοφόρα, απορριμματοφόρα με ανάρτηση κάδων και μικρά φορτηγά), τα οποία θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης και στους στενούς δρόμους της Ερμούπολης και να πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μεταφορά ανακυκλώσιμου υλικού. Σε περίπτωση βλάβης των οχημάτων του αναδόχου ο Δήμος παρέχει τη δυνατότητα παραχώρησης οχήματος δικής του ιδιοκτησίας με αντίτιμο 30 ευρώ / ημέρα, το οποίο και θα παρακρατείται από την αμοιβή του αναδόχου μετά από τεχνική έκθεση – βεβαίωση παραχώρησης, η οποία θα συντάσσεται από τη Διεύθυνση Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής του Δήμου και θα ενσωματώνεται στην πιστοποίηση των εργασιών από τον ανάδοχο”.

Επιπλέον, διευκρινίζεται από πλευράς Δήμου πως, “Τα οχήματα περισυλλογής που θα χρησιμοποιούνται ο ανάδοχος θα πρέπει να τα γνωστοποιεί στη Δ/νση Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προσκομίζοντας τις άδειες κυκλοφορίας καθώς και την απαιτούμενη άδεια συλλογής και μεταφοράς”.

Επίσης, ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος με δικά του έξοδα να αναρτήσει στα οχήματα (σε όλες τις πλευρές) αυτοκόλλητα με την ένδειξη “Όχημα Περισυλλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών”.

Τα οχήματα αυτά ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να τα χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τις ανάγκες της αποκομιδής καθ όλη την διάρκεια της σύμβασης. Η χρήση των οχημάτων για άλλες μεταφορές δεν επιτρέπεται. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα οχήματα αυτά διενεργούν άλλες μεταφορές, θα θεωρηθεί ότι ο ανάδοχος δε συμμορφώνεται προς τις εν γένει υποχρεώσεις του και θα επιβάλλονται ποινικές ρήτρες.”.

Περισυλλογή σε όλο το νησί. Έμφαση σε περιόδους αιχμής

Αναφορικά με τις βάρδιες, τα δρομολόγια και τη μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ο Δήμος ζητά τα ακόλουθα: “Η συλλογή του ανακυκλώσιμου υλικού θα γίνεται: Εντός της αστικής ζώνης (Ερμούπολη – Μάνα – Προς Άνω Σύρο – Λαζαρέττα – Αεροδρόμιο) σε καθημερινή βάση (Δευτέρα – Σάββατο).

Στο Ιστορικό Κέντρο της Ερμούπολης δύο φορές ημερησίως το πρωί και το μεσημέρι, σε ώρες που θα προκύψουν από τις υποδείξεις της Δ/νσης Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής (Δευτέρα – Σάββατο).

Εκτός της Αστικής ζώνης τρεις φορές την εβδομάδα.

Οι καμπάνες του γυαλιού θα μαζεύονται δύο φορές την εβδομάδα.

Κατά την περίοδο 15 Ιουνίου – 15 Σεπτεμβρίου θα εκτελείται εξτρά απογευματινό και κυριακάτικο δρομολόγιο περί τις 17:00 εντός της Ερμούπολης στους κάδους ΚΤΕΛ – Πειραιώς – Αγίου Νικολάου – Δόξα καθώς και στο παραλιακό μέτωπο του νησιού, Αζόλιμνος (Διασταύρωση – Azo Blue) – Βάρη (Διασταύρωση για Χρούσσα - πεζοδρόμιο) - Μέγας Γυαλός (Παραλία) - Ποσειδωνία (Ελεάννα) - Αγκαθωπές (παραλία) – Φοίνικας (Φροντιστήριο – Λιμανάκι – παραλία – στροφή) – Γαλησσάς (Benois – Baroc) – Κίνι (μεγάλος χώρος στάθμευσης – μαγαζάκι - Captains).

Συνεργασία με πολίτες

Για ένα καθαρό νησί και μία αποτελεσματική διαδικασία αποκομιδής της ανακύκλωσης, απαιτείται και η συνεργασία των πολιτών. Σύμφωνα με όσα διευκρινίζει η Δημοτική Αρχή: “Το ωράριο θα είναι τέτοιο ώστε να αυτορυθμίζεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες συλλογής και μεταφοράς και να εξυπηρετούνται όλα τα σημεία συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σταθερά ή έκτακτα. Σε κάθε περίπτωση, το ωράριο θα συμφωνείται μεταξύ του αναδόχου και της διεύθυνσης καθαριότητας του δήμου, θα επικοινωνείτε με τους πολίτες, έτσι ώστε να αποφεύγεται η απόρριψη των ανακυκλώσιμων μετά την αποκομιδή τους και η συσσώρευση τους εκτός κάδων. Η αποκομιδή θα διενεργείται σε δύο ρεύματα ανακυκλώσιμων υλικών. Συγκεκριμένα θα γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστό δρομολόγιο για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών του κίτρινου - κόκκινου κάδου και ξεχωριστό δρομολόγιο για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών του μεταλλικού κάδου τύπου καμπάνας (γυαλί). Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι συγκεκριμένος κάδος ή/και κάδοι είναι γεμάτοι επί δύο συνεχόμενες ημέρες ή ότι η αποκομιδή δεν διενεργείται ξεχωριστά ανά ρεύμα ανακυκλώσιμων υλικών σύμφωνα με τα παραπάνω, τότε επιβάλλονται ποινικές ρήτρες, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4412/2016”.

 

 

Ετικέτες: