Χωρίς λύση μέχρι σήμερα τα θέματα της περισυλλογής των ανακυκλώσιμων υλικών στο νησί της Σύρου, με τη Δημοτική Αρχή να μην ασκεί πίεση στον εργολάβο

Ανοχή παρά τα προβλήματα στην αποκομιδή ανακύκλωσης

Εικόνες ξεχειλισμένων κάδων που σχολιάστηκαν αρνητικά καθ΄ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου από επισκέπτες και κατοίκους

Στην παραδοχή των προβλημάτων στο κομμάτι της αποκομιδής της ανακύκλωσης κατά τη θερινή περίοδο προχωρά η Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Αγγελική Πρίντεζη με δηλώσεις της στην “Κοινή Γνώμη”, με φόντο την παρέμβαση της αντιπολίτευσης στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, σχετικά με τις εικόνες ξεχειλισμένων κάδων σε αρκετά σημεία του νησιού, το τρέχον διάστημα.

Η ίδια ρωτήθηκε να δώσει απαντήσεις αναφορικά με τα προβλήματα των καθυστερήσεων στη διαδικασία της αποκομιδής των ανακυκλώσιμων υλικών, γεγονός που εξέθεσε τη Σύρο κάποιες στιγμές στα μάτια όχι μόνον των κατοίκων της, αλλά κυρίως των επισκεπτών της.

Η πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης έθιξε με σαφή παρέμβαση το σοβαρό πρόβλημα, ζητώντας απαντήσεις για τη μη άσκηση πίεσης στον εργολάβο της ανακύκλωσης, ο οποίος φαίνεται να μην ανταποκρίνεται με επάρκεια στις συμβατικές υποχρεώσεις του.

Η αρμόδια Αντιδήμαρχος αναμένεται να καταθέσει τις απαντήσεις της γραπτώς στη μείζονα μειοψηφία, ωστόσο, τοποθετείται και μέσω της “Κοινής Γνώμης” για το σοβαρό θέμα, υποστηρίζοντας πως ο κύριος λόγος που δεν έχουν επιβληθεί ρήτρες στον ανάδοχο της ανακύκλωσης είναι η άνοδος στην τιμή του πετρελαίου που μοιραία καθιστά τις υπηρεσίες πιο ακριβές από την αρχική προσφορά της.

Η ίδια σημειώνει ως βασικό πρόβλημα στην ομαλή εκτέλεση της αποκομιδής, τις συνέπειες που έχει προκαλέσει η ενεργειακή κρίση στο κομμάτι της πραγματοποίησης διαδρομών σε όλο το νησί, ενώ δεν ξεχνά να σημειώσει ως εμπόδιο και τις συνεχείς βλάβες στα οχήματα που διαθέτει ο εργολάβος.

Ωστόσο, αρνητική εντύπωση προκαλεί ο ήπιος τρόπος με τον οποίον επιδιώκει να διαχειριστεί τα προβλήματα στο κομμάτι της αποκομιδής της ανακύκλωσης, όταν στις δηλώσεις της, παραδέχεται και αναγνωρίζει πως έχουν ξεπεραστεί τα όρια και εμμέσως δηλώνει πως η διαδικασία της αποκομιδής πρέπει απαραιτήτως να βελτιωθεί.

Πρόβλημα που διογκώνεται

Συγκεκριμένα, η κατάσταση που παρατηρήθηκε σε καθημερινή βάση στο νησί, καθ΄ όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν, περιγράφηκε με σαφήνεια από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας.

“Είναι γεγονός και έχει αναπαραχθεί αμέτρητες φορές μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο το διαρκώς διογκούμενο πρόβλημα που παρατηρείται και αποτυπώνεται σε δεκάδες φωτογραφίες που αναρτούν οι δημότες μας με την αποκομιδή των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης σε όλο το νησί. Κατανοώ απόλυτα τον όγκο των επισκεπτών που έχει αυξηθεί κατακόρυφα το τελευταίο 20ημερο, όπως επίσης κατανοώ απόλυτα την υποστελέχωση της υπηρεσίας ή τα δυσάρεστα φαινόμενα κρουσμάτων κορωνοϊού που κατά καιρούς παρουσιάζονται σε εργαζομένους. Εκείνο που δεν κατανοώ είναι ο λόγος που δεν έχει συμμορφωθεί ακόμη ο εργολάβος της ανακύκλωσης σε ό,τι αφορά την ακαταλληλότητα των οχημάτων του και τις συνεχείς βλάβες και δυσλειτουργίες τους, με αποτέλεσμα να προβάλλονται απαράδεκτες εικόνες με ξεχειλισμένους κάδους και όγκο απορριμμάτων στο οδόστρωμα και σε γειτονιές του νησιού μας” αναφέρθηκε χαρακτηριστικά από την παράταξη “Η Σύρος που αξίζουμε”, ενώ παρακάτω τονίσθηκε πως, “Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε αλλά μάθαμε πρόσφατα ότι και η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου αναγκάστηκε να υπογράψει σύμβαση με εργολάβο για την περισυλλογή απορριμμάτων από όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σύρου που αποκαλύφθηκαν με το έργο κοπής της παρόδιας βλάστησης”.

Μα βάση τα ανωτέρω, οι ερωτήσεις που τέθηκαν προς τη Δημοτική Αρχή ήταν σαφείς: “Πρώτον ποιες ενέργειες έχετε κάνει αναφορικά με τον εργολάβο της ανακύκλωσης ώστε να προβεί σε αντικατάσταση των οχημάτων του και χρήση πιο σύγχρονων και ευέλικτων μηχανημάτων προκειμένου να γίνεται η αποκομιδή της ανακύκλωσης απρόσκοπτα και πιο γρήγορα από όλες τις περιοχές της Σύρου; Και δεύτερον μέσα σε αυτήν την περίοδο αιχμής για τη Σύρο και αντί η Υπηρεσία να προβάλει το πρόβλημα και να ζητά συγγνώμη από τους δημότες και τους επισκέπτες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα όπως διαπιστώθηκε πρόσφατα μέσα από χορηγούμενες αναρτήσεις, δηλαδή επί πληρωμή, γιατί δεν γίνεται πιο αποτελεσματική με περιοδικές βάρδιες των εργαζομένων της ώστε να βοηθούν κι αυτοί στην αποκομιδή της ανακύκλωσης και στην άμβλυνση των υφιστάμενων προβλημάτων όπως άλλωστε προβλέπεται από την 24ωρη φύση των υπηρεσιών που οφείλει να παρέχει ο Δήμος μας μέσω της συγκεκριμένης Υπηρεσίας”.

Εξαντλήθηκαν τα περιθώρια, αλλά καμία ρήτρα

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Καθαριότητα παραδέχθηκε η αρμόδια Αντιδήμαρχος, Αγγελική Πρίντεζη στις απαντήσεις της στην εφημερίδα, λέγοντας τα εξής: “Κάθε φορά που δημιουργείται πρόβλημα στην αποκομιδή της ανακύκλωσης επικοινωνούμε με τον εργολάβο και προσπαθούμε να βρούμε λύση. Τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι λόγω του ότι τα οχήματα του εργολάβου παρουσιάζουν βλάβες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ή να καθυστερεί η αποκομιδή μέσα στην ημέρα ή να παίρνει όχημα από την Υπηρεσία Καθαριότητας με το μίσθωμα που αναφέρεται στη σύμβαση. Και πάλι όμως, υπάρχει πρόβλημα στην ανακύκλωση γιατί τα δικά μας οχήματα είναι μικρότερα και δεν είναι κατάλληλα για αποκομιδή ανακύκλωσης”. Στην ερώτηση ότι παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην αποκομιδή καθημερινά, η ίδια απάντησε θετικά. “Γι αυτά όλα παρατηρούνται οι καθυστερήσεις στην αποκομιδή και παρόλο που δεν έχουμε τις εικόνες του παρελθόντος τις ημέρες με τα προβλήματα, δυστυχώς δημιουργείται θέμα” δήλωσε, προσθέτοντας μάλιστα πως εναλλακτικά τα μέσα που διαθέτει ο Δήμος στην περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα με όχημα του εργολάβου, δεν μπορούν να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες.

“Όταν το όχημα του εργολάβου ήταν χαλασμένο για δύο ημέρες, δεν υπήρχε δυνατότητα με το μικρό απορριμματοφόρο να μαζευτεί ο τεράστιος όγκος. Η σύμβαση αναφέρει κάποιες βασικές προϋποθέσεις για τα οχήματα και όχι τα έτη λειτουργίας τους. Άρα, αν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, δεν μπορούμε να φανταστούμε τι προβλήματα θα δημιουργηθούν στη συνέχεια με τα οχήματα των εργολάβων” συμπλήρωσε σχετικά, λέγοντας πως σήμερα το γυαλί απομακρύνεται από τα σημεία συγκέντρωσής του με όχημα του Δήμου.

Δεδομένης της μη ανταπόκρισης του εργολάβου στα προβλεπόμενα, ρωτήθηκε γιατί δεν έχουν επιβληθεί ρήτρες.

“Η αλήθεια είναι ότι έχουμε εξαντλήσει τα περιθώρια. Αλλά δεν είμαστε και παράλογοι. Όπως δεν είμαστε παράλογοι απέναντι στους επιχειρηματίες που δεν τηρούν τους όρους. Προχωρούμε σε ενημέρωση, παρατηρήσεις. Παρομοίως είμαστε ανεκτικοί και στον επιχειρηματία” ανέφερε πρωτίστως, εξηγώντας τα εξής: “Μετά από δυόμισι χρόνια κρίσης εμείς σαν δημοτικοί λειτουργοί προσπαθήσαμε να έχουμε μία ανεκτικότητα απέναντι στον επιχειρηματικό κόσμο και στον εργολάβο. Δεν βάλαμε πρόστιμα. Ο ένας από τους λόγους είναι ο εξής. Όταν δόθηκαν οι προσφορές, το πετρέλαιο ήταν με 0,80 ευρώ και όταν ήρθε η ώρα να υπογράψει ο εργολάβος ήταν στα 2,00 ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα η αύξηση του πετρελαίου”.

Η ίδια κλείνοντας τις απαντήσεις της, θέλησε να προσθέσει πως η Υπηρεσία Καθαριότητας μεριμνά για καλύτερες υπηρεσίες και τις απαιτεί από τον εργολάβο. “Η ουσία είναι πως δεν μένουμε με σταυρωμένα χέρια. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τον εργολάβο και παρακολουθούμε τη διαδικασία. Θα προσπαθήσουμε σιγά σιγά και με τη μείωση της τιμής του πετρελαίου να είμαστε σε μία καλύτερη κατάσταση. Έχουμε ζητήσει από τον επιχειρηματία να φέρει καλύτερο αυτοκίνητο. Αυτή είναι η πραγματικότητα” πρόσθεσε, λέγοντας τέλος πως επ΄ ουδενί ο εργολάβος δεν μπορεί να ενισχυθεί από προσωπικό του Δήμου. “Το προσωπικό μας δεν επαρκεί για όλα αυτά που έχουμε να κάνουμε. Δουλεύει καθημερινά με υπεράνθρωπες προσπάθειες για την καθαριότητα. Δεν μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω” δήλωσε σε απόλυτο τόνο η κα Πρίντεζη.

 

 

 

 

Ετικέτες: