Αναμένει ολιγόμηνες προσλήψεις η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης για να “σηκώσει” τον όγκο των εργασιών

Σύρος: Ενισχύσεις για το καλοκαίρι και καθαρισμός παραλιών

Άρχισε χθες η ήπια παρέμβαση στις παραλίες με το χειροκίνητο μηχάνημα

Στην ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό - μέσω ολιγόμηνων συμβάσεων και στο μέτρο του εφικτού - προσβλέπει το Τμήμα Καθαριότητας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για να καλύψει το σύνολο των υποχρεώσεών του στο νησί, την καλοκαιρινή σεζόν, την ίδια στιγμή που τα έξοδα του Δήμου έχουν αυξηθεί με φόντο τις απαιτήσεις του ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου για τη διαχείριση του ΧΥΤΑ Σύρου.

Η αρμόδια αντιδήμαρχος, Αγγελική Πρίντεζη έδωσε απαντήσεις στην “Κοινή Γνώμη” για το θέμα της ενίσχυσης της Υπηρεσίας με φόντο τις αυξημένες υποχρεώσεις που προκύπτουν σε ετήσια βάση τη θερινή σεζόν, καθώς η έλλειψη μόνιμου προσωπικού φέρνει τον Δήμο αντιμέτωπο με μεγάλη αγωνία.

Περιορισμένα οικονομικά και αυξημένες υποχρεώσεις συνθέτουν μία δύσκολη κατάσταση, η οποία θα αντιμετωπιστεί με ενισχύσεις μέσα στο καλοκαίρι, βάσει του προγραμματισμού του Δήμου.

Ωστόσο, πρέπει να αναφερθεί πως δεδομένης της επισκεψιμότητας που θα καταγραφεί και στις παραλίες του νησιού και δη στα πιο τουριστικά χωριά, ο Δήμος προχωρά από χθες, στον καθαρισμό της αμμουδιάς, με χειροκίνητο μηχάνημα.

Έμφαση έχει δοθεί πρωτίστως στις παραλίες στις οποίες οι επιχειρηματίες θα αναπτύξουν ξαπλώστρες ενώ αμέσως μετά θα προχωρήσει η ήπια παρέμβαση και σε άλλες μικρότερες παραλίες της Σύρου.

Ενίσχυση με εργάτες για το καλοκαίρι

Ειδικότερα, η Αγγελική Πρίντεζη μίλησε για τις πρώτες προσλήψεις που αναμένονται για φέτος, μέσω διαδικασίας από τον ΑΣΕΠ που “έτρεξε” εγκαίρως. “Από την αρχή της χρονιάς και βάσει του προγραμματισμού μας, υπάρχει εξέλιξη αναφορικά με έναν διαγωνισμό με κριτήρια ΑΣΕΠ για να γίνουν προσλήψεις. Μιλάμε για δέκα άτομα, από τα οποία ο ένας θα είναι για το συνεργείο του Δήμου μας. Αυτά τα άτομα θα είναι 6μηνης διάρκειας για να στηριχθούμε ως Υπηρεσία”, παρατήρησε αρχικά, επισημαίνοντας για τη διαδικασία πως, “θεωρώ ότι αρχές Ιουνίου θα δημοσιοποιηθεί στα Μέσα Ενημέρωσης στο νησί μας, για να αρχίσουμε τις διαδικασίες. Εκτιμώ πως – αν όλα πάνε καλά – τέλος Ιουνίου με αρχές Ιουλίου, θα είναι στην Υπηρεσία αυτά τα άτομα. Θα είναι εργάτες Καθαριότητας”.

Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε και σε προσλήψεις δίμηνης διάρκειας. “Τέλος Μαΐου λήγει η σύμβαση που είχαμε για άτομα με σύμβαση δίμηνης διάρκειας για να ενισχύσουμε το Τμήμα Αποκομιδής. Την 1η Ιουνίου θα έρθουν έξι άτομα με σύμβαση 2μηνης διάρκειας ώστε να μας ενισχύσουν στην Καθαριότητα”, γνωστοποίησε, ενώ πρόσθεσε παρομοίως πως, “πέραν αυτών, λήγει και η σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία για την καθαριότητα των πολιτιστικών και αθλητικών χώρων”. Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, εξήγησε πως η δυνατότητα του Δήμου είναι συγκεκριμένη. “Στις 15 Ιουνίου προσλαμβάνονται τρία άτομα σύμβασης δίμηνης διάρκειας για καθαρισμό εσωτερικών χώρων”, πρόσθεσε, απαντώντας αναλυτικά και στην ερώτηση αν είναι ικανοποιημένη από την ενίσχυση που θα έχει φέτος.

Η ίδια περιγράφοντας τη γενικότερη κατάσταση στον Δήμο με φόντο και απαιτήσεις του ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου, υπογράμμισε τα εξής: “Τα συγκεκριμένα άτομα έρχονται ώστε να βοηθήσουν το ήδη υπάρχον προσωπικό του Δήμου. Όπως έχουμε πει ξανά το Τμήμα Αποκομιδής και Καθαρισμού Κοινόχρηστων Χώρων είναι μία ανταποδοτική υπηρεσία. Αυτή η υπηρεσία έχει να διαχειριστεί τα χρήματα του δημότη που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα δημοτικά τέλη. Σε αυτά τα έξοδα είναι οι μισθοί και οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, τα τέλη φωτισμού, τα ανταλλακτικά του πεπαλαιωμένου στόλου, τα καύσιμα, δηλαδή τα αναλώσιμα σε αυτόν τον στόλο που έχουμε πει ότι είναι παλιός. Δεν υπάρχει ανανέωση”. Συμπλήρωσε δε, πως, “σε αυτά τα έξοδα προστίθεται το τεράστιο έξοδο συμμετοχής μας στον Περιφερειακό ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου”. Περιγράφοντας το μέγεθος των εξόδων, έφερε παράδειγμα από περασμένο έτος. “Έχουμε πει πολλές φορές ότι με το κλείσιμο του 2021, στα 2,4 εκατ. ευρώ τα έξοδα στο Τμήμα ήταν στο 1,5 εκατ. ευρώ. Να συνυπολογίσουμε και τα τέλη ηλεκτροφωτισμού (200 χιλ. ευρώ) των κοινόχρηστων χώρων, τι μένει μετά τις απαιτήσεις του ΦΟΔΣΑ για δράσεις; Τίποτα”, σχολίασε η ίδια, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “αυτό το τεράστιο άνοιγμα πρέπει να καλυφθεί από άλλα κονδύλια. Θα είναι χρηματοδοτικά προγράμματα; Θα δούμε”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, δήλωσε πως, “δυστυχώς η Υπηρεσία Καθαριότητας που πρέπει να ανταποκριθεί σε ένα νησί που “καλπάζει” μπροστά, δεν έχει τη δυνατότητα να έχει περισσότερο προσωπικό για το έργο του. Πώς να απαντήσω αν είμαστε ευχαριστημένοι ή όχι από το προσωπικό που θα πάρουμε”.

Τέλος, σχετικά με τις ανάγκες φροντίδας των πολιτιστικών και αθλητικών χώρων, ανέφερε τη συνεργασία και με άλλα Τμήμα του Δήμου. “Υπάρχει σχεδιασμός και συνεργασία με τα άλλα Τμήματα του Δήμου και στηριζόμαστε βέβαια καλώς ή κακώς και στο φιλότιμο των ατόμων της Καθαριότητας. Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες το Τμήμα Αποκομιδής δουλεύει ασταμάτητα”.

Ζουμ πρώτα σε παραλίες με ξαπλώστρες

Αναλυτική υπήρξε και για την καθαριότητα των παραλιών, αφού πρωτίστως υπενθύμισε τα εξής: “Η οργάνωση των παραλιών από το αρμόδιο Τμήμα της Τεχνικής Υπηρεσίας έχουν αρχίσει εδώ και καιρό, από το Πάσχα. Το συνεργείο Μικρών Έργων έχει τοποθετήσει τις ομπρέλες, έχει κάνει τις επισκευές και είχαμε βάλει καλαθάκια σε παραλίες”. Όσον αφορά βέβαια την προετοιμασία στο θέμα της καθαριότητας της αμμουδιάς, τόνισε πως στην πρώτη γραμμή έρχονται παραλίες στις οποίες μεγάλα τμήματα θα καλύψουν ξαπλώστρες.

“Αναφορικά με τον καθαρισμό στην αμμουδιά, αρχίσαμε σήμερα (Δευτέρα) με το χειροκίνητο μηχάνημα. Ολοκληρώνουμε την παραλία του Κινίου και τις δύο πλευρές και συνεχίζουμε στις άλλες παραλίες. Κάνουμε και ήπια κλαδονομή στα αρμυρίκια και προχωράμε”, δήλωσε η κ. Πρίντεζη, λέγοντας τέλος πως, “δίνουμε προτεραιότητα ακόμη στη Βάρη, στις Αγκαθωπές, στον Φοίνικα, στον Γαλησσά. Αφού θα “κλείσουμε” τις μεγάλες παραλίες στις οποίες οι επιχειρήσεις αναπτύσσουν τις ξαπλώστρες τους, μετά θα συνεχίσουμε στις υπόλοιπες. Με το νέο μηχάνημα προχωρούμε πολύ καλά”.