Με μόλις τρία αεροπορικά δρομολόγια η “εξυπηρέτηση” της πρωτεύουσας των Κυκλάδων από τη Sky Express, από 1η Νοεμβρίου και μετά

“Τσακίζουν” τη Σύρο ξανά οι χειμερινές πτήσεις

Ανύπαρκτα αντανακλαστικά τοπικών Αρχών και αρμόδιων φορέων, ενώ η ζήτηση χτυπά “κόκκινο” από τους πολίτες για τη μετάβασή τους στην Αθήνα

Στο περιθώριο(!) μπαίνουν ξανά οι ανάγκες των κατοίκων της Σύρου αναφορικά με την ανάγκη μετάβασής τους στην Αθήνα, αεροπορικώς, τη χειμερινή περίοδο, αφού η Sky Express αφήνει το νησί με μόλις τρεις πτήσεις την εβδομάδα και οι τοπικές Αρχές και οι αρμόδιοι φορείς, παραμένουν δυστυχώς χωρίς(!) αντανακλαστικά.

Τα αεροπορικά δρομολόγια που ανακοινώθηκαν εντός Σεπτεμβρίου για το επόμενο διάστημα, θέτουν τη Σύρο για μία ακόμη χειμερινή σεζόν στον… πάγκο, παρά το γεγονός πως ως πρωτεύουσα των Κυκλάδων με πληθυσμό σχεδόν 23.000 ατόμων, παρουσιάζει ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση και προτίμηση στις αεροπορικές μετακινήσεις, αφού από οικονομικής απόψεως, συμφέρει τον κάθε πολίτη να ταξιδέψει στην Αθήνα με πτήση.

Το θέμα έρχεται να προκαλέσει εκ νέου αναστάτωση στην τοπική κοινωνία, μέλη της οποίας προτιμούν να φθάνουν στην Αθήνα μέσω αεροπορικών δρομολογίων, γεμίζοντας τα αεροσκάφη της, δεδομένα που θα πρέπει να εξετάσει καλά και η πλευρά της – επιδοτούμενης γραμμής – της Sky Express.

Πρέπει να σημειωθεί εξ αρχής πως η μοναδική εταιρεία που καλύπτει τη Σύρο αεροπορικά, διαμορφώνει τον προγραμματισμό της, σύμφωνα με τις ελάχιστες υποχρεώσεις που έχει απέναντι στο νησί βάσει της σύμβασής της, πραγματικότητα η οποία θίγει ευθέως τους μόνιμους κατοίκους, αλλά και την όποια προσπάθεια επέκτασης της σεζόν γίνεται, αφού μάλιστα από 1η Οκτωβρίου, τα αεροπορικά δρομολόγιά της για τη Σύρο “πέφτουν” στα τέσσερα, από έξι που θα εκτελούνται μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου.

Προκλητική απαξίωση απέναντι στις ανάγκες

Ειδικότερα, η αεροπορική εταιρεία Sky Express, από αρχές Νοέμβρη μέχρι και τέλη Μαρτίου – βάσει της αναζήτησης των δρομολογίων που μπορεί να πραγματοποιήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης – φαίνεται πως διαμορφώνει τα δρομολόγιά της, μόλις τρεις φορές την εβδομάδα, από Σύρο για Αθήνα. Συγκεκριμένα, διατηρεί πτήσεις κάθε Δευτέρα (12.25 αναχώρηση από Σύρο για Ελ. Βενιζέλος), Τετάρτη (12.15) και Παρασκευή (14.00).

Ουσιαστικά δηλαδή, “πέφτει” στο ελάχιστο που της δίνει τη δυνατότητα η σύμβαση της άγονης γραμμής, της επιδοτούμενης γραμμής, παραγκωνίζοντας τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει από τους Συριανούς.

Αξίζει να διευκρινιστεί πως γι αυτές τις τρεις πτήσεις η εταιρεία επιδοτείται που σημαίνει ότι και κανένας να μην ταξίδευε με το αεροπλάνο, η Sky Express “βγάζει” τα έξοδά της, κάτι που όμως δεν ισχύει γιατί έχουν αλλάξει τα δεδομένα από κάθε άποψη, συγκριτικά με το παρελθόν.

Συγκεκριμένα, η ζήτηση προκύπτει ακριβώς επειδή η τιμή της αεροπορικής μετάβασης είναι στο ίδιο επίπεδο με της ακτοπλοϊκής μετακίνησης πλέον. Ειδικότερα, η τιμή των 62,30 ευρώ που αναγράφεται στην ιστοσελίδα της Sky Express, αφορά τους μη μόνιμους κατοίκους. Οι μόνιμοι κάτοικοι της Σύρου ωστόσο, έχουν μία έκπτωση 20% όπως αυτή είχε ζητηθεί από τον δήμαρχο Σύρου - Ερμούπολης, Νίκο Λειβαδάρα - και την ικανοποίησε η εταιρεία -, ενώ επιπρόσθετα υπάρχει και η επιστροφή ποσού, λόγω Μεταφορικού Ισοδύναμου. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως το εισιτήριο του αεροπλάνου από Σύρο για Αθήνα, κοστίζει περίπου 50 ευρώ, όσο πλέον και μία απλή ακτοπλοϊκή μετακίνηση, αφού οι τιμές στα πλοία έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό.

Από τα ανωτέρω, καθίσταται σαφές πως, η κατάσταση πλέον διαμορφώνεται διαφορετικά και η ζήτηση είναι κατακόρυφη για τα αεροπορικά δρομολόγια στο νησί των σχεδόν 23.000 κατοίκων.

Αν συνυπολογιστεί δε, το γεγονός πως αναλόγως του καιρού (περίπτωση νοτιά), τα αεροσκάφη της, μπορεί να μην γεμίζουν (ανώτερη χωρητικότητα 49 άτομα), ώστε η πτήση να είναι ασφαλέστατη, αυτό σημαίνει ότι ένας κόσμος άμεσα, μένει χωρίς εξυπηρέτηση, τη στιγμή που υπάρχει τεράστια ανάγκη αεροπορικής μετακίνησης.

Ριγμένη” συγκριτικά με άλλα νησιά

Η Σύρος φαίνεται να είναι ριγμένη δε, συγκριτικά και με άλλα νησιά, τη χειμερινή περίοδο. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφερθεί πως σε γειτονικά νησιά με λιγότερο πληθυσμό, όπως για παράδειγμα η Νάξος που διαθέτει και μικρότερο διάδρομο προσαπογειώσεων, τον Οκτώβρη έχει προγραμματισμένες τρεις πτήσεις ημερησίως και αεροπορικά δρομολόγια και τις επτά ημέρες της εβδομάδας, ενώ τον Νοέμβρη καλύπτεται έξι ημέρες την εβδομάδα και τον Δεκέμβριο πέντε ημέρες την εβδομάδα.

Η ιδιαιτερότητα αυτής της γραμμής όμως είναι πως έγινε ανοικτή (open), δεν είναι “μονοπωλιακή”, καθώς υπάρχει και άλλος αερομεταφορέας (Aegean), ενώ η Sky Express για τη σύνδεση Αθήνας – Νάξου δεν παίρνει επιδότηση.

Μειωμένα αντανακλαστικά ενώ υπάρχει πρόβλημα

Παρά το γεγονός πως η Sky Express ως φαίνεται δεν υπολογίζει τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών από Σύρο προς Αθήνα στον βαθμό που αυτές υφίστανται πλέον, άξιο σχολιασμού είναι πως μέχρι σήμερα, ούτε ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, ούτε άλλοι φορείς όπως το Επιμελητήριο Κυκλάδων, έχουν παρουσιάσει εγκαίρως αντανακλαστικά τα οποία επιβάλλονται για τη διεκδίκηση καλύτερης αεροπορικής συνδεσιμότητας του νησιού.

Για την ανατροπή της κατάστασης απαιτούνται πιέσεις προς την εταιρεία Sky Express, οι οποίες πρέπει να στηρίζονται σε ισχυρή επιχειρηματολογία, προκειμένου η Σύρος να καταφέρει να αυξήσει τα δρομολόγιά της και να κερδίζει σταθερά μεγαλύτερη “πίτα” από τις πτήσεις που εκτελεί η αεροπορική εταιρεία. Επιβάλλεται να αξιολογηθούν στατιστικά δεδομένα του σήμερα, που θα αποδεικνύουν στην πράξη τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για περισσότερες πτήσεις και τη σημαντική “στροφή” μίας μεγάλης μερίδας πολιτών προς αεροπορικές μετακινήσεις. Τα δεδομένα σε σύγκριση με την εποχή προ κορωνοϊού έχουν αλλάξει σε όλα τα επίπεδα και αυτό οφείλει να συνυπολογιστεί.

Θα ήταν παράλειψη να μην υπενθυμιστεί μία πρόσκληση που έχει απευθύνει στη Sky Express ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος ώστε εκπρόσωποί της να έρθουν στη Σύρο για να συζητηθεί ο προγραμματισμός για τη μεθεπόμενη χρονιά, κάτι που όμως μέχρι σήμερα, δεν έχει δρομολογηθεί.