Ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Βαγγέλης Χαλκιάς μιλάει για τις προτεραιότητες στην αρχή της νέας θητείας

Κυκλοφοριακές προτεραιότητες και μονοδρομήσεις

Εφικτές άμεσα οι αλλαγές στις περιοχές του Βροντάδου και στο Καρνάγιο

Ιδανικά πριν την καλοκαιρινή σεζόν επιδιώκει η νέα Δημοτική Αρχή Σύρου - Ερμούπολης να εφαρμόσει μονοδρομήσεις στις περιοχές του Βροντάδου και του Καρνάγιου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν δυσκολίες και να ξεπεραστούν εμπόδια στις μετακινήσεις των οδηγών, που μέχρι σήμερα “μπλοκάρουν” σε συγκεκριμένα σημεία των δρόμων.

Ειδικότερα, η μονοδρόμηση στο Βροντάδο από την περιοχή του Μπαρούμη μέχρι και την οδό Καποδιστρίου (περιλαμβάνει και την οδό Ανδρέα Κάργα) θα λειτουργεί μόνον ως κάθοδος για την ασφάλεια πεζών, οδηγών, κατοίκων και μαθητών, υπό την προϋπόθεση πως θα έχει κλείσει το έργο του Βούρλη, το οποίο βάσει σύμβασης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο. Παράλληλα, η Δημοτική Αρχή θέτει επί τάπητος τη μονοδρόμηση της οδού από το ύψος της ζυγοπλάστιγγας στο Καρνάγιο μέχρι και την οδό Μπαμπαγιώτου (που περνά μπροστά από την είσοδο του Νεωρίου), καθώς μετά και το έργο της ανάπλασης στο αλιευτικό καταφύγιο έχει περιοριστεί σημαντικά σε ορισμένα τμήματα το πλάτος του δρόμου.

Αναφορικά με τις εν λόγω αλλαγές μιλά στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλης Χαλκιάς ενώ παράλληλα, επισημαίνει την προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής ως προς την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και γνωστοποιεί την επαφή με τους συγκοινωνιολόγους για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Ακόμη, σημειώνει πως ο Δήμος θα συντάξει έναν ενημερωτικό “χάρτη” όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών που φθάνουν στο νησί, ώστε να γνωρίζουν τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης και να περιορίζονται οι άσκοπες μετακινήσεις. Τέλος, υπογραμμίζει πως μία συνολική πεζοδρόμηση του κέντρου της Ερμούπολης το καλοκαίρι δεν θα ήταν εφικτή.

Δύο άμεσα μέτρα

Αρχικά, ο κ. Χαλκιάς σημειώνει πως η νέα Δημοτική Αρχή θέτει σε προτεραιότητα το κυκλοφοριακό, μελετώντας τι μέτρα μπορεί να πάρει άμεσα, αλλά και μελλοντικά. Εστιάζοντας στον παρόντα χρόνο, αναφέρεται σε δύο βασικές μονοδρομήσεις. “Καλέσαμε τους συγκοινωνιολόγους και είχαμε συνάντηση την περασμένη Παρασκευή. Συζητήσαμε διάφορα θέματα για την Ερμούπολη. Αυτό που μπορούμε προς το παρόν να κάνουμε είναι να μονοδρομήσουμε το Βροντάδο, από τη θέση Μπαρούμη μέχρι την οδό Καποδιστρίου. Να λειτουργήσει σαν μονόδρομος”, σημείωσε αρχικά. Υπενθυμίζεται πως σε παρόμοια συνέντευξη του δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξη Αθανασίου, ο ίδιος είχε επισημάνει την αναγκαιότητα διαμορφώσεων και στην περιοχή, ώστε να υπάρχει χώρος στάθμευσης και εξυπηρέτησης των οχημάτων.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, παρομοίως μονοδρόμηση μπορεί να γίνει και στο Καρνάγιο, που όπως επισημαίνει μετά από την ανάπλαση στο αλιευτικό καταφύγιο και κατά μήκος του παραλιακού τμήματος, υπήρξαν αλλαγές για περιπατητική διαδρομή που περιόρισαν το πλάτος του δρόμου.

“Επιπλέον, μπορούμε να μονοδρομήσουμε το τμήμα στο Καρνάγιο, από εκεί που αρχίζει το parking και να κατευθύνονται στην οδό Μπαρμπέτα και να οδηγούν προς την πόλη. Κάθοδος και στις δύο περιπτώσεις”, ανέφερε χαρακτηριστικά για το τμήμα από τη ζυγοπλάστιγγα μέχρι και το τέλος της οδού Μπαρμπέτα.

Ερωτηθείς, αν η μονοδρόμηση στο Βροντάδο είναι άμεσα εφαρμόσιμη λύση, τόνισε: “Είναι εφικτό να γίνει άμεσα και πριν το Πάσχα, ωστόσο θα μπορέσει να εφαρμοστεί και να δοθεί με αυτό τον τρόπο στην κυκλοφορία, αφού προηγουμένως τελειώσει η επισκευή στου Βούρλη”.

Επεσήμανε βέβαια, πως σε πρώτο στάδιο θα γίνουν εντός των ημερών οι απαραίτητες σηματοδοτήσεις.

“Έχω δώσει εντολή ούτως ώστε από την ερχόμενη εβδομάδα να σηματοδοτήσουν ορθά την περιοχή, να καλύψουμε βέβαια τις πινακίδες μέχρις ότου ολοκληρωθεί το έργο. Θα υπάρξει πρώτα ενημέρωση των πολιτών όταν έρθει η στιγμή της εφαρμογής”, πρόσθεσε.

Επιπλέον, για τη μονοδρόμηση στο Καρνάγιο θα υπάρξει ανάλογη ενημέρωση των πολιτών. Από την πλευρά του, υπογραμμίζει πως, “τη μονοδρόμηση θα την κάνουμε με την υπάρχουσα μελέτη. Αυτά τα δύο μέτρα, αυτές τις αλλαγές μπορούμε να τις κάνουμε άμεσα”.

Επικαιροποίηση κυκλοφοριακής μελέτης

Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης θα προχωρήσει και στην επικαιροποίηση της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης (Καρεκλά). “Θα πάμε σε νέα μελέτη, σε επικαιροποίηση – τροποποίηση. Έχουμε προβλέψει το ποσό των 15.000 ευρώ στο Τεχνικό Πρόγραμμα γι αυτό τον σκοπό. Σίγουρα θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα για να γίνει η επικαιροποίηση”, επεσήμανε ο κ. Χαλκιάς, απαντώντας και για το περιεχόμενο της συζήτησης με τους συγκοινωνιολόγους.

“Μιλήσαμε για όλα τα θέματα που συνδέονται με το κυκλοφοριακό. Σηματοδοτήσεις, διαβάσεις πεζών, μονοδρομήσεις κι άλλων δρόμων και συζητήσαμε όλα τα θέματα της Ερμούπολης”, ανέφερε, εξηγώντας πως, για το ιστορικό κέντρο, δεν μπορούν να γίνουν μεγάλες αλλαγές.

Αύξηση θέσεων στάθμευσης για μηχανές

“Μέσα στην πόλη θα ισχύει η ίδια κατάσταση”, σχολίασε σε ένα γενικότερο επίπεδο, εξηγώντας πως, “σταδιακά θα προβλεφθούν μερικά τμήματα, τα οποία θα προοριστούν για θέσεις στάθμευσης μηχανών και όχι οχημάτων”. Σύμφωνα με όσα επεσήμανε, “έχουμε μεγάλο όγκο μηχανών και πρέπει να υπάρξει εξυπηρέτηση. Δηλαδή στο κέντρο της πόλης, δεν υπάρχει χώρος για τις μηχανές”. Κατά συνέπεια, τόνισε πως πρέπει να εξασφαλιστεί χώρος, από τον ήδη όμως περιορισμένο για στάθμευση. “Άρα, θα αφαιρέσουμε από οχήματα και θα δώσουμε για μοτοσυκλέτες. Όχι θέσεις των κατοίκων, άλλα μέρη που θα προσδιοριστούν το επόμενο διάστημα”.

Χάρτης” για τους επισκέπτες

Ο κ. Χαλκιάς ρωτήθηκε και για το αν επεξεργάζεται ή όχι, μία συνολική πεζοδρόμηση στο κέντρο της Ερμούπολης. “Όχι δεν θα είναι εφικτό αυτό σαν σενάριο. Δεν μπορώ να αφαιρέσω την κυκλοφορία μέσα στην Ερμούπολη”, ανέφερε, τονίζοντας όμως πως, “μπορούμε να διοχετεύσουμε τα οχήματα στα περιφερειακά parking”.

Σε αυτή την κατεύθυνση, εξήγησε πως είναι απαραίτητη η ενημέρωση των επισκεπτών, αμέσως όταν φθάνουν στο νησί και αποβιβάζονται στο λιμάνι. “Θέλουμε να κατευθυνθούμε προς τα εκεί. Δηλαδή να φτιάξουμε έναν “χάρτη” ώστε να ενημερώνεται ο κόσμος για τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, αλλά παράλληλα και για επισκέψιμους χώρους κλπ. Πρέπει να γνωρίζουν οι φιλοξενούμενοι πού μπορούν να σταθμεύσουν”, πρόσθεσε, εξηγώντας πως αυτό είναι ένα βήμα που θα κάνει η Δημοτική Αρχή. “Θέλουμε να κάνουμε έναν “χάρτη” για όλα”, συμπλήρωσε.

Αυτοκριτική και κριτική

Δεδομένου πως μέχρι σήμερα, δεν έχουν γίνει μεγάλα βήματα για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού, πέραν ορισμένων μέτρων, όπως ενδεικτικά η εξασφάλιση του parking στη Λαλακιά και η ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι, ο ίδιος ρωτήθηκε να κρίνει τις περασμένες θητείες, που έτυχε να είναι ξανά στο τιμόνι της ίδιας Επιτροπής. Με ειλικρίνεια, επεσήμανε πως αναλόγως του μεγέθους του προβλήματος, δεν έχουν γίνει πολλά βήματα. “Οχι, δεν έγιναν. Εγώ ήμουν πρόεδρος και το έχω δηλώσει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Δεν έκανα τίποτα γιατί δεν με άφησαν να κάνω τίποτα. Ενώ τώρα, ο σημερινός δήμαρχος έχει την πρόθεση να κάνουμε κάτι, να πάρουμε μέτρα. Εν λευκώ μου έχει πει να συζητήσουμε στην Επιτροπή θέματα, να κάνουμε προτάσεις και θα συζητούνται στη Δημοτική Αρχή και στο Δημοτικό Συμβούλιο”, γνωστοποίησε, αφήνοντας εμμέσως υπονοούμενο για τη στάση των προηγούμενων δημάρχων.

Επιπλέον, για τη λειτουργία της εν λόγω Επιτροπής, ανέφερε: “Σαφώς θα είναι ενήμερη όλη η Δημοτική Αρχή για όσα θα προτείνουμε. Μπορεί να προεδρεύω της Επιτροπής αλλά δεν λειτουργώ ως μονάδα, ούτε αυθαίρετα. Όλες οι αλλαγές, θα γίνονται μετά από συζήτηση και αποφάσεις”. Ο κ. Χαλκιάς ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του, λέγοντας για τις όποιες αλλαγές γίνουν στα κυκλοφοριακά, πως, “εννοείται πως προχωρούμε στη βάση ενός ρεαλισμού. Δηλαδή τί θα είναι εφικτό να γίνει”.