“Μελετούν” μπάρες για την ασφάλεια στον πεζόδρομο
- Τρίτη, 27 Μαΐου, 2025 - 06:19
Τέλος στον “εφιάλτη” της παράνομης εισόδου οχημάτων και μηχανών στον πεζόδρομο της Ερμούπολης στοχεύει να βάλει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, βλέποντας με θετική ματιά την πρόταση της τοποθέτησης μπάρας στην έναρξη της οδού Θυμάτων Σπερχειού.
Μοναδική εξαίρεση στην πρόσβαση και αυστηρά στο επιτρεπόμενο ωράριο (07.00-10.00 και 15.00-17.00), θα προβλεφθεί για τα μικρά φορτηγά που κάνουν φορτοεκφορτώσεις, ώστε να εξελίσσεται απρόσκοπτα η τροφοδοσία και η μεταφορά κιβωτίων σε επιχειρήσεις και καταστήματα.
Τα παραπάνω συζητήθηκαν χθες στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, οπότε και μεταφέρθηκε ο προβληματισμός για τη συνεχή παραβίαση του πεζόδρομου από ασυνείδητους οδηγούς.
Από την πλευρά του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Άρη Ρώτα τέθηκε επί τάπητος η πρόταση να τοποθετηθεί μπάρα στην είσοδο του πεζόδρομου, καθώς και κάμερα, ώστε με τεχνικά μέσα να ελεγχθεί η κατάσταση. Μάλιστα, τόνισε πως δεν είναι μικρός ο αριθμός των γονέων με τα καροτσάκια και τα μωρά, όπως και των πεζών, που δεν μπορούν να κινηθούν ανέμελα στον πεζόδρομο, καθώς ανά πάσα στιγμή περνούν οχήματα και κυρίως μηχανές.
Ως φαίνεται, ο κανονισμός λειτουργίας και το ωράριο στον πεζόδρομο παραβιάζονται συστηματικά, καθώς δεν υπάρχει ούτε αστυνόμευση, ούτε και μέσα για να αποτρέπονται οι οδηγοί.
Τη συγκεκριμένη πρόταση βλέπει με θετική ματιά ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, καθώς ανέφερε πως με αυτό τον τρόπο θα μπει τέλος στην άναρχη κατάσταση που επικρατεί. Παράλληλα, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλης Χαλκιάς αν και τόνισε πως έχει ζητήσει από την Τεχνική Υπηρεσία να διερευνήσει αυτή τη δυνατότητα, ωστόσο μέχρι σήμερα, γνωστοποίησε πως δεν έχει πάρει απάντηση.
Το θέμα της τοποθέτησης μπάρας, καθώς και κάμερας, αναμένεται να απασχολήσει έντονα και άμεσα ξανά.
Β. Χαλκιάς: "Αστυνόμευση και πρόστιμα στους παραβάτες"
Αναφορικά με τη διαχείριση της κατάστασης που παρατηρείται, ο κ. Χαλκιάς σημείωσε πως έγιναν συζητήσεις με την Αστυνομία και θα υπάρξει μέριμνα για να αστυνομεύεται ο πεζόδρομος.
“Πιστεύω ότι σε Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη δεν υπάρχει περίπτωση να μπει μέσα μηχανάκι και ποδήλατο. Θα υπάρχει κλήση. Θα βάλουμε Αστυνομία να τον ελέγξει και θα ξέρει ο κάθε ένας πως από τη στιγμή που πέρασε μέσα, θα παίρνει κλήση”, γνωστοποίησε σε απόλυτο τόνο, θεωρώντας πως από τη στιγμή που ασυνείδητοι δεν σέβονται, τότε αναγκαστικά θα… φοβούνται.
Ν. Αλμπανόπουλος: "Πρόβλημα και με τα οχήματα καταστηματαρχών"
Το σοβαρό πρόβλημα έθιξε και ο επικεφαλής της παράταξης “Σύρος εξ αρχής”, Νίκος Αλμπανόπουλος, υπογραμμίζοντας πως σε έναν πεζόδρομο από τον οποίο διέρχονται οχήματα και μηχανές, κανένας πεζός δεν μπορεί να είναι ήσυχος και απόλυτα ασφαλής.
“Υπάρχουν κι άλλες πόλεις που έχουν πεζοδρόμους και κυκλοφορούν αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα στα Γιάννενα κυκλοφορούν με πολύ αργή ταχύτητα, με αλάρμ στην πόλη και με σχετική ασφάλεια. Βέβαια, κανονικά δεν υπάρχει ασφάλεια σε έναν πεζόδρομο όταν υπάρχει αυτοκίνητο. Δεν περιμένεις ότι θα έχεις τα πολύ μικρά παιδιά σου. Πάντα αυτό γίνεται και να έχουν υπόψιν τους οι γονείς ότι για ένα δίωρο περνούν αυτοκίνητα”, σημείωσε προλογικά, θίγοντας από την πλευρά του το θέμα της παράνομης εισόδου απλών οχημάτων που ανήκουν σε ιδιοκτήτες καταστημάτων.
“Σαν απλός πολίτης αυτό που βλέπω στη Θυμάτων Σπερχειού και στην Πρωτοπαπαδάκη είναι ότι έχουμε το μεσημέρι, 15.00 με 17.00 πάρα πολλά οχήματα. Θα πρέπει αυτά που κάνουν φορτοεκφόρτωση προϊόντων να είναι τα μοναδικά που περνούν. Ίσως να έχουν ένα σήμα και όσοι δεν έχουν το σήμα να μην κυκλοφορούν”, πρότεινε, λέγοντας πως “όσοι έχουν ιδιωτικά οχήματα και μαγαζιά, αν τους πεις ότι μπαίνουν μέσα, θα πουν ότι έχουν κατάστημα. Αυτό είναι αποδεκτό;”.
Ο κ. Χαλκιάς επεσήμανε πως δεν είναι αποδεκτό αυτό, ωστόσο έθεσε το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού για αστυνόμευση.
Υπενθυμίζεται πως η Δημοτική Αστυνομία έχει μόνο ένα άτομο. “Χρειαζόμαστε προσωπικό που δεν έχουμε. Δεν μπορούμε να τους ελέγξουμε. Αρκεί το καλοκαίρι να κρατήσουμε το ωράριο όπως το θέλουμε. Να κάνουμε μία πιο ανθρώπινη πόλη”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στα παραπάνω, ο κ. Αλμπανόπουλος επεσήμανε τα εξής: “Μεριμνήστε να υπάρξει ένα σήμα ώστε οι πολίτες να κάνουν φορτοεκφόρτωση και να μπορούν να διαμαρτυρηθούν για τον οδηγό που παραβιάζουν την απόφαση και το ωράριο”.
Συμπληρωματικά και με το μέλος της Δημοτικής Αρχής, Νίκος Σκευοφύλακας, τόνισε πως καλό θα ήταν “να κάνει περιπολία ο δημοτικός αστυνομικός σε αυτό το ωράριο”.
Άρης Ρώτας: "Να μπει μπάρα και κάμερα που “διαβάζει” πινακίδες"
Επί του θέματος, έκανε πρόταση ο Άρης Ρώτας. “Αν θέλουμε να δώσουμε λύση σε αυτό το πρόβλημα, υπάρχει τρόπος και με τεχνικά μέσα, πέρα από την αστυνόμευση. Όπως για παράδειγμα στα Ματογιάννια στη Μύκονο, στο παλιό λιμάνι, υπάρχει μπάρα η οποία είναι ανοικτή συγκεκριμένες ώρες. Είχε τεράστιες αντιδράσεις γιατί ο εμπορικός κόσμος γενικά και τα μαγαζιά είναι πάρα πολλά, οπότε δεν μπορούσε να γίνει φορτοεκφόρτωση. Παρόλα αυτά, επειδή υπάρχουν και σχολεία, αποφασίστηκε από τον Δήμο, πως λόγω επικινδυνότητας πρέπει να είναι ανοικτό συγκεκριμένες ώρες”, ανέφερε.
Για την περίπτωση της Σύρου, υποστήριξε, μάλιστα, πως “από εκεί και πέρα, μπαίνει μπάρα. Υπάρχουν πολλές λύσεις. Να μπει μπάρα και να μπει μία κάμερα που “διαβάζει” πινακίδες, οι οποίες θα είναι προδηλωμένες και για όσα οχήματα επιτρέπεται να μπουν, θα “ανοίγει” η μπάρα αυτόματα. Υπάρχει και η λύση να μην έχει καθόλου μπάρα και να έχει μία κάμερα, που θα “διαβάζει” πινακίδες και όποιο όχημα περνάει το οποίο δεν έχει άδεια θα του έρχεται η κλήση κατευθείαν”. Ως εκ τούτου, συμπλήρωσε πως “υπάρχουν πολλές λύσεις τεχνικά αν θέλουμε και αυτό είναι μία πολύ μικρή προμήθεια. Οπότε αν θέλουμε να το λύσουμε, υπάρχουν πολλές λύσεις.
Δ. Κοσμάς: "Η πρόταση μπορεί να προχωρήσει"
Με τα παραπάνω συμφώνησε και ο Δημήτρης Κοσμάς. “Να συμπληρώσω σε αυτό που λέει ο κ. Ρώτας, πως με τεχνικά μέσα, εγώ θα πρότεινα να υπάρχει μπάρα και με ένα τσιπάκι – δεν ξέρω πως θα γίνει τεχνικά -, η οποία μπάρα θα ανοίγει μόνον από αυτόν που θα έχει πρόσβαση να την “ανοίξει”. Είτε το όχημα που θα κάνει φορτοεκφόρτωση, είτε ο χονδρέμπορας ή οποιοσδήποτε άλλος έχει πάρει την άδεια, να έχει ένα ηλεκτρονικό “κλειδί”. Άρα, η μπάρα να ανοίγει μόνο από όσους είναι αποδεκτό να περάσουν στον πεζόδρομο τις συγκεκριμένες ώρες”, δήλωσε προς τους αιρετούς, λέγοντας ακόμη πως πρέπει να υπάρχει και κάμερα. “Και βέβαια και μία κάμερα. Είναι ό,τι καλύτερο για να “πιάνουμε” τους παραβάτες που παραβιάζουν την απόφαση και τη λειτουργία του πεζόδρομου. Το είπε και ο κ. Ρώτας σαν πρόταση και πιστεύω ότι μπορεί να γίνει”, υποστήριξε.
Αναμονή για ανταπόκριση της Τεχνικής Υπηρεσίας
Για το θέμα, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, γνωστοποίησε πως έχει ενημερώσει την Τεχνική Υπηρεσία. “Έχω δώσει στις Τεχνικές Υπηρεσίες και είναι πάνω από έναν χρόνο, (σ.σ. την κατεύθυνση) για να βρουν τις κατάλληλες μπάρες που μπορούν να μπουν εκεί πέρα. Είναι πάνω από ένας χρόνος, ακόμη δεν έχουν βρεθεί”, σημείωσε, εξηγώντας πως σε πρώτο επίπεδο η αστυνόμευση είναι απαραίτητη.
“Θέλει αστυνόμευση. Απλώς θα το επιδιώξουμε αυτό. Μακάρι να είχαμε ανθρώπους να το αστυνομεύσουμε εμείς”, σχολίασε για τη Δημοτική Αστυνομία, με τον κ. Κοσμά να επανέρχεται και να υποστηρίζει καταληκτικά πως “νομίζω πως το θέμα με τον πεζόδρομο θα πρέπει να βελτιωθεί”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Απαιτούν δημοκρατικές αποφάσεις σε τουρισμό και πολιτισμό
15 Μαΐου. 2024 - 6:20 - “Άστεγοι” και οι αθλητές του βόλεϊ στη Σύρο
28 Μαΐου. 2025 - 6:20 - Με καθυστέρηση η λειτουργία του κολυμβητηρίου
27 Μαΐου. 2025 - 6:20 - “Σφίγγει” ο χρόνος για τις φορτοεκφορτώσεις στην Ερμούπολη
26 Μαΐου. 2025 - 6:20 - “Παγωμένο” το φωτοβολταϊκό πάρκο για το εργοστάσιο αφαλάτωσης
21 Μαΐου. 2025 - 6:19