Ανατροπή στην αλλαγή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης
- Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025 - 06:20
Παραμένει αμετάβλητο το ωράριο φορτοεκφορτώσεων στην Ερμούπολη, δηλαδή από τις 07.00 μέχρι και τις 10.30 το πρωί για τους επιχειρηματίες που εφοδιάζουν καταστήματα και επιχειρήσεις την καλοκαιρινή σεζόν, καθώς δεν ψηφίστηκε η πρόταση του προέδρου της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλη Χαλκιά, ώστε αυτό το διάστημα να περιοριστεί μέχρι και τις 10.00.
Το θέμα δεν εγκρίθηκε καθώς δεν υπήρξε ο απαιτούμενος αριθμός θετικών ψήφων, με τη μείζονα αντιπολίτευση κυρίως, να επισημαίνει πως η στάση της είναι αντίθετη, καθώς δεν υπήρξε διαβούλευση της Δημοτικής Αρχής με τον κλάδο των χονδρεμπόρων του νησιού.
Σύμφωνα με όσα εξήγησαν ο επικεφαλής αλλά και το μέλος της παράταξης “με σχέδιο για τη Σύρο”, Άρης Ρώτας και Γιάννης Κεράνης, αντίστοιχα, υπάρχουν αντικειμενικά ζητήματα – δυσκολίες που δεν συνυπολογίστηκαν στην πρόταση, ασχέτως αν επεσήμαναν πως κανονικά συναινούν και οι ίδιοι στο να μπει τάξη στο κέντρο της πόλης. Συγκεκριμένα, η ανάπλαση του πεζόδρομου δεν ευνοεί τις μεταφορές, λόγω μπλοκαρίσματος της κυκλοφορίας αφού επεκτάθηκαν τα πεζοδρόμια, ενώ επίσης πολλοί χονδρέμποροι καλούνται να βρουν λύση με τα ωράρια των υπαλλήλων τους, δεδομένης και της κάρτας εργασίας. Μάλιστα, σημείωσαν πως πρέπει να γίνει μία ουσιαστική διαβούλευση για να βρεθεί κοινή βάση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, ο κ. Χαλκιάς προτίθεται να επαναφέρει το θέμα του περιορισμού της φορτοεκφόρτωσης για να περιοριστεί το διάστημα από 10.30 στις 10.00.
Η πρόταση που καταψηφίστηκε
Μιλώντας για την πρόταση σχετικά με το θέμα, ο Βαγγέλης Χαλκιάς εξήγησε προς το Σώμα πως ο περιορισμός κρίνεται αναγκαίος, δεδομένου πως το νησί θα έχει επισκέπτες. “Είναι ένα ωράριο, σχεδόν το ίδιο με αυτό που υπήρχε παλιά. Έχει “απενεργοποιηθεί” τώρα και η κατάσταση στην Ερμούπολη έχει παραγίνει. Το ωράριο ήταν παλιά μέχρι τις 10.30 και τώρα το τροποποιούμε και το βάζουμε από τις 07.00 μέχρι και τις 10.00 και το απόγευμα 15.00 - 17.00. Από το ΙΚΑ και κάτω θα ισχύει αυτό το ωράριο για φορτοεκφορτώσεις”, ανέφερε, λέγοντας πως “αν κάποιο όχημα θέλει να κάνει κάποια ιδιαίτερη φορτοεκφόρτωση να παίρνει άδεια”. Την ίδια ώρα, συμπλήρωσε πως “από το ΙΚΑ και έξω, στον κεντρικό άξονα μέχρι και το στρατόπεδο, θα φορτοεκφορτώνουν μετά τις 13.00 το μεσημέρι, ούτως ώστε να έχουν αναχωρήσει τα πλοία και να μην έχουμε μπλοκάρισμα στο κεντρικό δίκτυο”.
Γ. Κεράνης: “Επιχειρηματίες δύο ταχυτήτων και εμπόδια λόγω ανάπλασης”
Κριτική άσκησε ο Γιάννης Κεράνης προς τη Δημοτική Αρχή, εξηγώντας πως ασχέτως αν συμφωνεί με το να υπάρξει έλεγχος και συνέπεια στο ωράριο φορτοεκφορτώσεων, ωστόσο διαφωνεί με το να μη συνυπολογίζονται οι πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
“Συμφωνώ με το να υπάρχει ένα ωράριο φορτοεκφόρτωσης”, ανέφερε πρωτίστως, λέγοντας πως “σε αυτό που δεν συμφωνώ είναι να μειώσουμε το ωράριο. Για ποιο λόγο; Είχαμε 07.00 - 10.30 και κάποιοι χονδρέμποροι γκρίνιαζαν πως δεν προλαβαίνουν και να το κάνουμε 11.00”. Μιλώντας παρακάτω για τα εμπόδια που συναντούν οι χονδρέμποροι και τα φορτηγά τους, σημείωσε πως “αυτή τη στιγμή με το έργο της ανάπλασης που έγινε στην Πρωτοπαπαδάκη και μεγάλωσαν τα πεζοδρόμια, έχουμε αντικειμενικό πρόβλημα φορτοεκφόρτωσης. Δηλαδή υπάρχουν τρεις εσοχές. Ξεφορτώνουν έξι φορτηγά. Τα τρία είναι σε εσοχή, ο επόμενος είναι υποχρεωμένος να περιμένει για να φορτοεκφορτώσει και χάνει πολύτιμο χρόνο. Δεν τους διευκολύνουμε με αυτό. Χάνουν χρόνο στον πεζόδρομο το πρωί γιατί δεν μπορεί ο ένας να προσπεράσει τον άλλον. Οι εσοχές είναι τρεις ενώ με την προηγούμενη κατάσταση μπορούσαν να πλαγιάσουν όλοι και να φορτοεκφορτώσουν δέκα φορτηγά μαζί”, προσθέτοντας ακόμη πως “αυτό λοιπόν, τους κάνει τη ζωή πιο δύσκολη και εμείς τους μειώνουμε και μισή ώρα”.
Αναρωτήθηκε, μάλιστα, πως “άκουσα ότι κάποιος αστυνομικός στην Επιτροπή Συγκοινωνιών ήθελε να το κάνουμε και 09.00. Έχουν ιδέα με το εμπόριο τι γίνεται;”.
Και περιέγραψε τα παρακάτω: “Να το δούμε αντικειμενικά. Στις 07.00 θα πάνε οι υπάλληλοι να φορτώσουν και 07.30 – 08.00 να κατέβουν κάτω, να ξεφορτώσουν 09.00, να γυρίσουν στα μαγαζιά, να ξαναφορτώσουν. Δεν τους δίνουμε ευκαιρία να κάνουν έναν δεύτερο κύκλο”, κάνοντας σχόλιο και για την ανυπαρξία αστυνόμευσης.
“Ξέρουμε ότι αστυνόμευση δεν υπάρχει. Ούτε το Λιμεναρχείο το κρατάει, ούτε η Αστυνομία. Οπότε τι γίνεται; Τους μειώνουμε τόσο πολύ και έχουμε δύο κατηγορίες χονδρεμπόρων, τους τυπικούς που βρίζουν αλλά δεν κατεβάζουν φορτηγά μετά τις 10.00 και αυτούς που έχουν θράσος και κατεβαίνουν ό,τι ώρα κάνουν κέφι”, συμπλήρωσε, λέγοντας, επίσης, πως “αυτά είναι διαφυγόντα κέρδη για τους τυπικούς και νόμιμους. Δηλαδή ο πελάτης που θα ζητήσει τρόφιμα και για παράδειγμα εγώ θα είμαι τυπικός και θα πω δεν μπορώ να στα φέρω τώρα αλλά στις 15.00, θα πάει σε εσένα που δεν είσαι τυπικός και είσαι θρασύς και θα κατέβεις 11.30 και 12.00. Ποιος το αστυνομεύει αυτό;”.
Κατά συνέπεια, ο κ. Κεράνης πρότεινε “να αφήσουμε το 10.30 και δεύτερον να στείλουμε έγγραφο στο Λιμεναρχείο και στην Αστυνομία, να αστυνομεύσει πάρα πολύ και αυστηρά αυτή την απόφαση”. Ζήτησε, τέλος, “να κλείνει ο πεζόδρομος στις 10.30 γιατί είναι “μπάτε σκύλοι αλέστε””, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει πως και το φορτηγό της ανακύκλωσης “πρέπει να περνάει 14.00 και όχι 13.15”
Άρης Ρώτας: “Αδύνατον να διπλασιάσουν το προσωπικό οι επιχειρηματίες”
Για την αλλαγή της ψήφου του στο Δημοτικό Συμβούλιο επί του θέματος μίλησε πρώτα ο Άρης Ρώτας, γνωστοποιώντας πως, δυστυχώς, πληροφορήθηκε πως δεν έγινε διαβούλευση με τους χονδρέμπορους. “Εκφράζω τη στεναχώρια μου προς τον κ. Χαλκιά γιατί όταν ψηφίσαμε το θέμα στη Δημοτική Επιτροπή ρώτησα αν είναι όλοι ενήμεροι και συμφωνούν με τα νέα μέτρα που προτείνουμε. Και με διαβεβαίωσε πως είναι όλοι ενήμεροι και συμφωνούν και γι’ αυτό τον λόγο ψηφίσαμε θετικά το θέμα. Παρόλα αυτά, μετά την ψήφιση του θέματος έγινα αποδέκτης πολλών παραπόνων για ποιο λόγο άλλαξε το ωράριο λειτουργίας”, γνωστοποίησε, μεταφέροντας παρακάτω τα παράπονα που δέχθηκε. “Ένας επιχειρηματίας μου είπε πως έχει πέντε υπαλλήλους που για να αρχίσουν τις διανομές στις 07.00 θα πρέπει να αρχίσουν τη βάρδια στις 05.00. Αυτοί λοιπόν δουλεύουν 6ημερο και 6ωρο. Αν αρχίσουν τη βάρδια στις 05.00 σημαίνει ότι 11.00 έχουν σχολάσει. Που σημαίνει πως για να εξυπηρετήσει από τις 15.00 και μετά, σημαίνει πως θα πρέπει να έχει μία νέα βάρδια από εκείνη την ώρα και μετά”, σχολίασε, υπογραμμίζοντας ακόμη πως “καταλαβαίνουμε όλοι πως με την οικονομική δυσπραγία που υπάρχει να διπλασιάσουν όλες οι επιχειρήσεις των χονδρεμπόρων το προσωπικό τους είναι αδύνατον”.
Ως εκ τούτου, επεσήμανε πως “είμαστε θετικοί στο να μπει μία τάξη στις φορτοεκφορτώσεις και στη λειτουργία του πεζόδρομου, αλλά πρέπει να κληθούμε όλοι να γίνει μία σωστή διαβούλευση και να βρεθεί ένα τρόπος που να είναι λειτουργικός. Και να συζητήσουμε με όλους. Οι χονδρέμποροι είναι πάνω από τα μισά φορτηγά που κατεβαίνουν για φορτοεκφόρτωση, οι μεταφορικές είναι τέσσερις. Οι χονδρέμποροι είναι πολλοί παραπάνω. Άρα, για να πάρουμε μία απόφαση πρέπει να υπάρχει μία συναίνεση όσων ενδιαφέρει άμεσα το θέμα. Δεν έγινε αυτή η διαβούλευση και θα έχω αρνητική ψήφο”.
Β. Χαλκιάς: “Το καλοκαίρι να είναι ανθρώπινη η πόλη”
Με την πρόταση του Βαγγέλη Χαλκιά συμφώνησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, μεταφέροντας και σχετική εμπειρία από άλλα κυκλαδονήσια, σύμφωνα με όσα παρατηρούσε όταν ήταν στο Ταχυδρομείο.
“Σε μικρά νησιά, να πω στην Ίο με μικρούς δρόμους που είναι γεμάτη μπαρ και καταστήματα στις 08.00 με 08.30 είχαν τελειώνει. Και εκεί τα μεταφέρουν με καροτσάκια. Δεν έμπαινε κανένα όχημα μέσα σε αυτόν τον δρόμο. Με ευλαβική συνέπεια είχαν τελειώσει τα πάντα εκείνη την ώρα”, συμπλήρωσε, λέγοντας πως στη Σύρο “η πόλη ανήκει σε όλους και πρέπει να συμφωνήσουμε πως κάποια στιγμή πρέπει να μαζευτεί η κατάσταση. Αν κάνετε μία βόλτα στα νησιά, αυτό το πράγμα δεν γίνεται πουθενά”.
Επιπλέον, έδωσε απαντήσεις ο Βαγγέλης Χαλκιάς υποστηρίζοντας πως “κάναμε δύο διαβουλεύσεις και είπαμε ότι και οι δύο πλευρές θα κάνουμε λίγο πίσω ώστε να γίνει πιο ανθρώπινη η πόλη. (…) Για το ωράριο 07.00 – 10.00 από τα τηλεφωνήματα που δέχθηκα, υπήρχαν και θέματα με τους υπαλλήλους για το τι θα κάνουν. Είπα, τι να σας πω εγώ για το τι θα κάνετε με τους υπαλλήλους σας; Θα δώσετε προτεραιότητα να τροφοδοτήσετε την Ερμούπολη και μετά θα πάτε πέρα από το ΙΚΑ”. Ο κ. Χαλκιάς σημείωσε πως για μία έκτακτη ανάγκη μεταφοράς προϊόντων θα υπάρχουν δύο θέσεις στην πλατεία Μιαούλη, απέναντι από το θερινό Παλλάς, ωστόσο, όπως πρόσθεσε, “το χειμώνα δεν μας πειράζει. Αλλά το καλοκαίρι πρέπει να φροντίσουμε να είναι ανθρώπινη η πόλη”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Σφίγγει” ο χρόνος για τις φορτοεκφορτώσεις στην Ερμούπολη
26 Μαΐου. 2025 - 6:20 - “Έκλεισε” η μόνωση και τοποθετήθηκαν φωτοβολταϊκά
15 Σεπ. 2025 - 6:20 - Σύρος: Σε εφαρμογή το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων στην Ερμούπολη
7 Αυγ. 2025 - 12:27 - “Πέρασε” το περιορισμένο ωράριο φορτοεκφόρτωσης
23 Ιουλ. 2025 - 6:19 - Ζητούν μελέτη για μονοδρόμηση των Αγκαθωπών
19 Ιουν. 2025 - 6:19