“Παροπλισμένη” η εξασφαλισμένη από την προηγούμενη θητεία χρηματοδότηση ύψους 1,7 εκατ. ευρώ έως ότου κάνει αποδεκτή ή μη, την πρόταση του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης το Υπ. Αθλητισμού για το κλειστό γήπεδο μπάσκετ

“Μπλοκαρισμένη” η ηλεκτροκίνηση έως την απάντηση για την Α΄ Κλειστή

Οι καθυστερήσεις στον διαγωνισμό, “συρρικνώνουν” την ποσότητα των οχημάτων

Αμφίβολη είναι η υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης για τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης μέχρι και σήμερα, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,7 εκατ. ευρώ από την προηγούμενη θητεία, αν το Υπουργείο Αθλητισμού δεν απαντήσει επίσημα θετικά για το έργο των 2,4 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση της Α΄ Κλειστής Αίθουσας μπάσκετ.

Αν και η χρηματοδότηση για την ηλεκτροκίνηση από το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” είχε εξασφαλιστεί από το 2023, δυστυχώς, έως σήμερα, δυόμισι χρόνια μετά, η νυν Δημοτική Αρχή δεν έχει προχωρήσει στον απαιτούμενο διαγωνισμό για την προμήθεια και απόκτηση μικρών λεωφορείων και οχημάτων, που τόσο πολύ έχει ανάγκη, δεδομένης της κακής κατάστασης που βρίσκεται ο δημοτικός στόλος.

Παρά τις ανάγκες σε επανασχεδιασμό των δρομολογίων της δημοτικής συγκοινωνίας και του εμπλουτισμού του στόλου με νέα λεωφορεία, ώστε να “πατήσει” ένας νέος σχεδιασμός - που όπως φαίνεται δεν υπάρχει -, πάνω στις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης στην πόλη, δυστυχώς, η Δημοτική Αρχή δεν έχει προχωρήσει προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Αντιθέτως, μάλιστα, με δικές της ενέργειες, είχε ζητήσει σε συνάντηση στο Υπ. Εσωτερικών, η χρηματοδότηση για την ηλεκτροκίνηση ύψους 1,7 εκατ. ευρώ να διοχετευόταν τελικά στην αποκατάσταση της Α΄ Κλειστής Αίθουσας. Μάλιστα, γι' αυτή την αναφορά της Δημοτικής Αρχής στο Δημοτικό Συμβούλιο, η πλευρά της αντιπολίτευσης είχε ασκήσει κριτική και συγκεκριμένα, η δημοτική σύμβουλος, Μαρία Μαυρίκου είχε εκφράσει την απορία της, με ποιές αποφάσεις και πώς γίνεται μια εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την ηλεκτροκίνηση, να διοχετευθεί σε άλλες ανάγκες. Η ίδια, δε, είχε κάνει λόγο για ανυπαρξία σχεδιασμού και προτεραιοτήτων από πλευράς Δημοτικής Αρχής, με αποτέλεσμα εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις να μένουν - στην καλύτερη των περιπτώσεων, αν δεν χαθούν - αναξιοποίητες.

Σήμερα, κληθείς ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος από την “Κοινή Γνώμη”, να απαντήσει για το τι θα γίνει τελικά με το έργο της ηλεκτροκίνησης στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης, όταν άλλα γειτονικά νησιά ακόμη και μικρά όπως ενδεικτικά η Σίκινος και η Ανάφη έχουν προχωρήσει τις κινήσεις τους, παρουσιάστηκε λακωνικός.

Ειδικότερα, αν και δήλωσε την πρόθεσή του να αποκτήσει ο Δήμος ηλεκτρικά λεωφορεία ή οχήματα, ωστόσο τόνισε πως δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το τι τελικά θα γίνει, αν πρωτίστως το Υπουργείο Αθλητισμού, δεν απαντήσει επίσημα για τη χρηματοδότηση της Α΄ Κλειστής Αίθουσας. Κι αυτό, καθώς υποστήριξε πως αν η προφορική δέσμευση του αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, δεν επικυρωθεί επίσημα με απάντηση ένταξης του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Υπουργείου, τότε το ποσό της ηλεκτροκίνησης δεν θα διοχετευθεί για τον αρχικό σκοπό του.

Πρέπει να σημειωθεί πως ορισμένοι Δήμοι της χώρας, το 2024, αναφορικά με το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” είχαν λάβει ενημερωτική επιστολή από το Υπ. Εσωτερικών, για πιθανή απένταξη των έργων τους, αν αυτά δεν προχωρούσαν το ταχύτερο.

“Περιμένουμε την τελική έγκριση από τον κ. Βρούτση”

Αρχικά, για το τι θα γίνει εν τέλει, με το ποσό της ηλεκτροκίνησης μετά την προφορική δέσμευση του αν. υπουργού Αθλητισμού στο Aegean Ball Festival για κάλυψη του έργου της Α΄ Κλειστής από το Υπουργείο Αθλητισμού, ο κ. Βακόνδιος ανέφερε τα εξής: “Είχε γίνει συνάντηση στο Υπ. Εσωτερικών και συμμετείχαν ο δήμαρχος, ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης και είχε προταθεί τότε να αξιοποιηθεί η χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης για το μπάσκετ, από τη στιγμή που η Περιφέρεια είχε αναφέρει πως δεν θα χρηματοδοτήσει το γήπεδο μπάσκετ. Έψαχναν να βρουν πιθανή άλλη χρηματοδότηση”.

Την ίδια ώρα, συμπλήρωσε πως, “είχε προταθεί τότε να αξιοποιηθεί το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης για το γήπεδο του μπάσκετ”, εξηγώντας πως, “σήμερα, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις που έχουμε, υποβάλαμε την πρότασή μας για την Α΄ Κλειστή στο Υπουργείο Αθλητισμού για τη χρηματοδότηση από τον κ. Βρούτση, οπότε αναμένουμε την τελική έγκριση”.

“Είχε “παγώσει” το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης και όλες οι ενέργειες που είχαμε κάνει και η χρηματοδότηση υπάρχει ακόμη”, υπογράμμισε παρακάτω, λέγοντας πως “τη δεδομένη στιγμή αναμένουμε την απάντηση, την τελική έγκριση της χρηματοδότησης για την Α΄ Κλειστή και στη συνέχεια θα αρχίσει η διαδικασία για τη δημοπράτηση του κομματιού της ηλεκτροκίνησης”.  

Μειωμένη η ποσότητα οχημάτων  

Ερωτηθείς για το τι προβλέπεται στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, αν τελικά καταστεί εφικτό να αξιοποιηθεί, ο αντιδήμαρχος εξήγησε τα εξής: “Το πρόβλημα ήταν ότι υπήρχαν δύο μικρά λεωφορεία 19  θέσεων, ένα μεγάλο λεωφορείο 41 θέσεων (mini bus) για όρθιους και καθήμενους, τρία οχήματα επιβατικά για τις ανάγκες της Τεχνικής Υπηρεσίας κλπ Υπηρεσιών, ένα όχημα ανατρεπόμενο με καρότσα και ένα όχημα που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μετακίνηση ΑΜΕΑ, για τις ανάγκες της Κοινωνικής Υπηρεσίας. Για όλα αυτά οι τιμές βάσει μελέτης ήταν σύμφωνα με το 2020”. Επομένως, επεσήμανε πως σήμερα, “μετά από πέντε χρόνια, υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη διαφοροποίηση τιμών, οπότε όλα αυτά θα χρειαστούν τροποποίηση”.

Συμπλήρωσε ακόμη πως, “είχαμε πει μήπως δημοπρατήσουμε ένα μέρος του προγράμματος, δηλαδή το ένα μικρό λεωφορείο και τα τρία οχήματα τα επιβατικά και αντίστοιχα, θα ζητούσαμε στη συνέχεια την τροποποίηση του τεχνικού δελτίου”. Επιπλέον, ξεκαθάρισε ο κ. Βακόνδιος πως το ποσό των 1,7 εκατ. ευρώ “δεν μπορούσε να καλύψει δεύτερο λεωφορείο, οπότε πιθανά ίσως να μπορούσε να καλυφθεί ένα ανατρεπόμενο όχημα ή κάποιο άλλο επιβατικό όχημα”.

Για το αν υπάρχει η πρόθεση από τη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει στην ηλεκτροκίνηση, στην πράξη, ο κ. Βακόνδιος επανέλαβε πως “αν έχουμε κι επίσημα την έγκριση της χρηματοδότησης για το μπάσκετ, θα υπάρξει επικοινωνία με το Υπ. Εσωτερικών και θα κινηθούν οι ενέργειες. Το επόμενο διάστημα θα έχουμε επίσημα εξελίξεις”.  

Περί ανύπαρκτου σχεδιασμού της Δημοτικής Αρχής

Τέλος, ο κ. Βακόνδιος ρωτήθηκε τι απαντάει στην κριτική που έχει δεχθεί η Δημοτική Αρχή πως προχωράει με ανύπαρκτο σχεδιασμό όσον αφορά στις ανάγκες του νησιού και επί της ουσίας “χάνει” ή καθυστερεί την εξέλιξη των ενταγμένων έργων. “Η χρηματοδότηση υπάρχει”, σημείωσε αρχικά, υποστηρίζοντας πως “και μόνο το γεγονός πως πέρυσι δημοπρατήθηκαν 10 εκατ. έργα, έργα που ήταν από το 2019, 2020, 2021 και 2022 και αυτά δεν είχαν καν δημοπρατηθεί, λέει κάτι. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι πράγματα που δεν γινόντουσαν στο παρελθόν, να γίνουν σήμερα. Και δεν είναι ότι δεν υπάρχει πλάνο και σχέδιο, αλλά είχαν χρηματοδοτήσεις για μεγάλα έργα που ήταν ανεκμετάλλευτες”. Ενδεικτικά, ανέφερε την ενεργειακή αναβάθμιση του Νοσοκομείου Σύρου, τις όψεις του Δημαρχείου, λέγοντας πως “προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε κάθε χρηματοδότηση”.

Καταλήγοντας στις δηλώσεις του, επεσήμανε πως για την ηλεκτροκίνηση και το 1,7 εκατ. ευρώ “στόχος μας είναι να αξιοποιηθεί και θα αξιοποιηθεί”.