Το θέατρο Απόλλων ανοίγει τις πόρτες του για το 3ο Syros International Music Festival

Με μουσικούς παγκόσμιας κλάσης

Αλέξανδρος Πικιάκος: “Επιθυμία μας είναι να προσφέρουμε στη Σύρο, το νησί του πολιτισμού, στιγμές συγκίνησης, ομορφιάς και σύνδεσης που θα μοιραστούν με εξαίρετους καλλιτέχνες”

Η Σύρος και πιο συγκεκριμένα το θέατρο Απόλλων φιλοξενεί την Τρίτη 21 Οκτωβρίου το 3ο

Syros International Music Festival.

Για πέντε αξέχαστες μουσικές βραδιές, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του διάσημου Γάλλου πιανίστα, Jonas Vitaud, η διοργάνωση του 2025 υποδέχεται εξαιρετικούς μουσικούς από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους η Mi–Sa Yang στο βιολί, ο Yan Levionnois στο τσέλο και η σοπράνος Katherina Sandmeier.

Για την 3η έκδοση του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Σύρου, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” ο Γάλλος μουσικός και μόνιμος κάτοικος της Σύρου, αλλά και ιδρυτής του Syros International Music Festival, Αλέξανδρος Πικιάκος.

Η μουσική παγκόσμιας κλάσης πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους”

“Οι φετινές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν από την Τρίτη 21 έως και το Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025 στο θέατρο Απόλλων, ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα του 19ου αιώνα στην Ερμούπολη, το οποίο συχνά αποκαλείται “η μικρή Λα Σκάλα του Αιγαίου”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως υποστήριξε, για τη διοργάνωσή του εργάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προκειμένου να υπάρξει ένα άρτιο αποτέλεσμα.

“Φέτος, στην τρίτη του διοργάνωση, το Φεστιβάλ επιβεβαιώνει τη φήμη του για αριστεία, ειλικρίνεια, προσβασιμότητα και εξωστρέφεια. Εργάζομαι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για τη συγκεκριμένη διοργάνωση, προκειμένου να έχουμε ένα άριστο αποτέλεσμα”, σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι όλες οι εκδηλώσεις κινούνται σε έναν συγκεκριμένο γνώμονα. Ότι δηλαδή, η μουσική παγκόσμιας κλάσης πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους, χωρίς φραγμούς στην καρδιά της κοινότητας.

“Το Φεστιβάλ παρουσιάζει κλασική μουσική χωρίς σύνορα και το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα από μια ευρεία γκάμα συνθετών. Μια από τις βραδιές του, θα αφιερωθεί επίσης στην Ελλάδα και τις μουσικές της εμπνεύσεις, συνδέοντας τον αρχαίο με τον σύγχρονο πολιτισμό, πάντα μέσα από μια βαθιά σύνδεση με τη μουσική”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Στην επισήμανση ότι εκτός από τις μουσικές βραδιές, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι και τα σεμινάρια που διοργανώνονται για τα παιδιά της Σύρου, ο κ. Πικιάκος υπογράμμισε πως “κάθε χρόνο κάνουμε δωρεάν σεμινάρια για τους μαθητές των Δημοτικών σχολείων, αλλά και των Γυμνασίων της Σύρου. Συγκεκριμένα, διοργανώνουμε δωρεάν πρωινές συναυλίες, όπου μπορούν να τις παρακολουθήσου τα παιδιά με τη συνοδεία των δασκάλων και των καθηγητών τους. Ταυτόχρονα τους δίνεται η δυνατότητα να συνομιλήσουν και με τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες, που θα βρεθούν στο νησί για αυτό το σκοπό. Αναμένουμε λοιπόν συμμετοχές από Ιαπωνία, Κορέα, Γαλλία, Σουηδία, αλλά και από την Αθήνα. Τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, συνδέουν τους καλλιτέχνες με τα σχολεία και τους νέους μουσικούς του νησιού, ενθαρρύνοντας την τοπική κοινότητα να συμμετέχει, προσθέτοντας ένα ακόμη “λιθαράκι” στην πολιτιστική ατζέντα του νησιού”.

Σκοπός, όπως δήλωσε, είναι η “διοργάνωση ενός Φεστιβάλ για όλους και όχι μόνο για τους επισκέπτες της Σύρου. Επιθυμία μας είναι όλοι οι κάτοικοι του νησιού να συμμετάσχουν στις μουσικές βραδιές και να γνωρίσουν την κλασσική μουσική. Να γνωρίσουν το υψηλό επίπεδο αυτού του είδους της μουσικής και πιστεύω ότι θα πετύχουμε αυτό το σκοπό, καθώς η Σύρος γνωρίζει από πολιτισμό και αυτό μας ικανοποιεί ιδιαίτερα. Θέλουμε οι άνθρωποι να έρθουν στη Σύρο, όχι μόνο για τις συναυλίες, αλλά για όλη την εμπειρία. Να περάσουν μια εβδομάδα στο νησί, να ανακαλύψουν το καταπληκτικό θέατρο Απόλλων, να συναντήσουν εξαιρετικούς καλλιτέχνες και να μοιραστούν στιγμές συγκίνησης, ομορφιάς και σύνδεσης”.

Το Φεστιβάλ

Το Syros International Music Festival διοργανώνεται από έναν ελληνικό μη κερδοσκοπικό πολιτιστικό σύλλογο και συνεχίζει να αναπτύσσεται ως σύμβολο πολιτιστικής αριστείας και αλληλεγγύης στο Αιγαίο. Υποστηρίζεται από τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την Blue Star Ferries και την ΕΡΤ ως επίσημο χορηγό επικοινωνίας.

Στη φετινή του έκδοση, περιλαμβάνονται μια σειρά πέντε συναυλιών μουσικής δωματίου στο μαγευτικό περιβάλλον του θεάτρου Απόλλων. Πέντε συναυλίες που εξερευνούν διαφορετικές κουλτούρες και εποχές, από τον Μπαχ έως τον Απέργη. Μεταξύ των κορυφαίων στιγμών του Φεστιβάλ είναι η συναυλία “Αρχαία Ελλάδα, Ονειρεμένη Ελλάδα”, που έχει σχεδιαστεί ως μουσικός διάλογος μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας.

Η έναρξή του θα γίνει την Τρίτη 21 Οκτωβρίου στις 8 και μισή το βράδυ, με τη Σονάτα για δύο πιάνα του Μότσαρτ, ενός συνθέτη που θα κλείσει και το Φεστιβάλ. Ακολουθούν οι “Παραλλαγές” σε ένα θέμα του Haydn του Brahms και η πρώτη σουίτα του Rachmaninov, που συνέθεσε όταν ήταν μόλις 20 ετών.

Το "Μεγάλο ντουέτο πιάνο βιολί", είναι το θέμα της μουσικής συναυλίας που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου, στις 8 και μισή το βράδυ. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό πρόγραμμα για βιολί και πιάνο. Ο Adam Laloum και η Mi-Sa Yang δημιουργούν έναν διάλογο-σύνδεση. Η βραδιά ανοίγει με μια σονάτα του Μπαχ.Στη συνέχεια, ο Adam Laloum και η Mi-Sa Yang, θα αποδώσουν τη “Μεγάλη Σονάτα” του Schumann.

Το Φεστιβάλ συνεχίζεται την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, όπου στις 8 και μισή το βράδυ στο θέατρο Απόλλων, θα υπάρξει συναυλία προς τιμή του του μεγάλου Τσέχου συνθέτη, Αντονίν Ντβόρζακ, 1841-1904.

Για την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου στις 8 και μισή το βράδυ, έχει προγραμματιστεί η μουσική βραδιά με θέμα "Αρχαία Ελλάδα, η Ελλάδα των ονείρων". Μία συναυλία διάλογος μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας, μεταξύ Γάλλων συνθετών του πρώτου μισού του 20ού αιώνα που ονειρεύονταν την Ελλάδα και αντλούσαν έμπνευση από αυτήν.

Το Σάββατο 25 Οκτωβρίου στις 8 και μισή το βράδυ, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν πλούσιο και ποικίλο συναυλιακό "γκαλά", με το οποίο και θα κλείσει το Φεστιβάλ του 2025.

Στο πρώτο μέρος, η Ελληνίδα σοπράνο, Katherina Sandmeier θα μας οδηγήσει στα περίπλοκα μονοπάτια της ρωσικής ψυχής, με Τσαϊκόφσκι και Σοστακόβιτς. Μετά το διάλειμμα, η Σουηδή φλαουτίστα, Sharon Bezaly θα μας κάνει να ανακαλύψουμε τον πλούτο του ρεπερτορίου για φλάουτο και πιάνο του 20ού αιώνα, πριν ο Μότσαρτ κλείσει τον κύκλο αυτού του Φεστιβάλ, με το κουαρτέτο για φλάουτο και έγχορδα K.285.