Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την περιοφική πεζοδρόμηση της δημοτικής οδού του οικισμού της Νάουσας της Δημοτικής Κοινότητας Νάουσας του Δήμου Πάρου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

Πάρος, 05 Νοεμβρίου 2018

Αριθμ. Πρωτ.: 17513

Περίληψη απόφασης 382/2018 του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου ΑΔΑ: 6ΣΕΒΩΞΓ-ΘΓΖ με θέμα: «Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την περιοδική πεζοδρόμηση της δημοτικής οδού (τμήμα οδού από την είσοδο της κεντρικής πλατείας Νάουσας έως τη θέση Τσάρλες) του οικισμού της Νάουσας της Δημοτικής Κοινότητας Νάουσας του Δήμου Πάρου» με την οποία αποφασίστηκαν ομόφωνα τα εξής:

Εγκρίνει:

1) Την κυκλοφοριακή ρύθμιση μικρής κλίμακας «Περιοδική πεζοδρόμηση δημοτικής οδού (τμήμα οδού από την είσοδο της κεντρικής πλατείας Νάουσας έως τη θέση Τσάρλες) του οικισμού της Νάουσας της Δημοτικής Κοινότητας Νάουσας του Δήμου Πάρου», βάσει της από 06-09-2019 Τεχνικής Έκθεσης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.

2) Τον κανονισμό λειτουργίας «Περιοδική πεζοδρόμηση δημοτικής οδού (τμήμα οδού από την είσοδο της κεντρικής πλατείας Νάουσας έως τη θέση Τσάρλες) του οικισμού της Νάουσας της Δημοτικής Κοινότητας Νάουσας του Δήμου Πάρου» ως εξής:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ

ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΝΑΟΥΣΑΣ ΕΩΣ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΣΑΡΛΕΣ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ

1. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο παρών κανονισμός αποσκοπεί:

α) στην εξασφάλιση άνετων συνθηκών κυκλοφορίας για τους πεζούς.

β) στη διασφάλιση της ποιότητας του δημόσιου χώρου για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Δήμου.

γ) στην ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση των επαγγελματιών στον χώρο του πεζοδρόμου.

2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ

2.1. Η πεζοδρόμηση αφορά τις κάτωθι χρονικές περιόδους κάθε έτους: η έναρξη να γίνεται δεκαπέντε (15) ημέρες πριν από την ημέρα του Πάσχα και μέχρι την 30η Οκτωβρίου.

2.2. Τις ανωτέρω χρονικές περιόδους η είσοδος των οχημάτων στο πεζόδρομο ελέγχεται με την χρήση ηλεκτρομηχανικής μπάρας ελέγχου πρόσβασης.

2.3. Ο πεζόδρομος προορίζεται για αποκλειστική χρήση πεζών.

2.4. Σε κάθε είσοδο του πεζόδρομου ειδική πινακίδα σήμανσης αναγγέλλει τη χρήση του και προειδοποιεί για τον τρόπο λειτουργίας του.

2.5. Την περίοδο λειτουργίας του δεν επιτρέπεται η διέλευση, η στάση και η στάθμευση οχημάτων, μηχανών και ποδηλάτων. Στις εισόδους του πεζόδρομου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση παντός οχήματος.

2.6. Στον πεζόδρομο την περίοδο λειτουργίας του επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση:

2.6.1. Όλο το 24ωρο: Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων - τροχοφόρων παροχής πρώτων βοηθειών του Ε.Κ.Α.Β., της Αστυνομίας, του Κέντρου Υγείας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, του Δήμου, των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η. - Ο.Τ.Ε. - Δ.Ε.Υ.Α.Π.), για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης.

2.6.2. Όλο το 24ωρο: Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων Α.Μ.Ε.Α.Ι., ασθενών, υπέργηρων και των συνοδών αυτών.

2.6.3. Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων τροφοδοσίας των επιχειρήσεων και λοιπών καταστημάτων να γίνεται από 07:00πμ και μέχρι 13:00μμ.

2.6.4. Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων των επιχειρηματιών του οικισμού, των μόνιμων κατοίκων του οικισμού και των επαγγελματιών να γίνεται από 07:00πμ και μέχρι 13:00μμ.

2.7. Τις υπόλοιπες ώρες η τροφοδοσία των επιχειρήσεων και λοιπών καταστημάτων μέσα στον πεζόδρομο θα γίνεται μόνο με ειδικά καρότσια μεταφοράς.

2.8. Η κίνηση στον πεζόδρομο γίνεται με τους ακόλουθους όρους και περιορισμούς:

2.8.1. Η ταχύτητα κίνησης των επιτρεπόμενων οχημάτων δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης των πεζών οι οποίοι έχουν προτεραιότητα σε κάθε περίπτωση. 2.8.2. Η όπισθεν κίνηση των οχημάτων πρέπει να καθοδηγείται πάντα από πεζό. Απαγορεύονται οι επιτόπου στροφές.

2.8.3. Η στάθμευση αυτοκινήτου τροφοδοσίας δεν θα παρεμποδίζει την τροφοδοσία άλλων παροδίων.

2.8.4. Κάθε κάτοχος οχήματος υποχρεούται να αποζημιώσει το Δήμο βάσει προϋπολογισμού της Τεχνικής Υπηρεσίας θεωρημένου από το Δήμαρχο για τις ζημιές που τυχόν θα προκληθούν από την κυκλοφορία και τη στάθμευση του οχήματος μέσα στο χώρο του πεζοδρόμου.

3. ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ή ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ

3.1 Σε περίπτωση που απαιτηθεί να εκτελεστούν εργασίες βάσει οικοδομικής άδειας για την κατεδάφιση, επισκευή ή ανέγερση οικοδομών που έχουν πρόσοψη στον πεζόδρομο, οι αιτούντες πέρα των αναγκαίων μέτρων προστασίας που είναι υποχρεωμένοι να λάβουν, οφείλουν να προσκομίσουν στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Πάρου, εγγυητική επιστολή. Η εγγυητική επιστολή χρησιμεύει, σε περίπτωση φθορών, για την αποκατάσταση του πεζοδρόμου και των εξοπλισμών και την επαναφορά τους στην πρότερη κατάσταση από τον Δήμο.

3.2 Σε περίπτωση ανέγερσης νέας οικοδομής ή κατεδάφισης υπάρχουσας η εκσκαφή επιτρέπεται να γίνεται με μηχανικά μέσα εφόσον δεν απαγορεύεται από άλλη διάταξη. Δεν επιτρέπεται στον πεζόδρομο η κίνηση ερπυστριοφόρων μηχανημάτων. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου στο οποίο γίνονται οι εργασίες μεριμνά καθημερινά μετά το πέρας των εργασιών για τον καθαρισμό και την απομάκρυνση κάθε υλικού από την επιφάνεια του πεζοδρόμου.

3.3 Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η υπ’ αριθμ. 114/2012 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου.

4. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ

4.1. Η παραχώρηση χρήσης κοινόχρηστου χώρου θα γίνεται βάσει του ισχύοντα κανονισμού (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 178/2003.

5. ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Οι παραβάτες του παρόντος Κανονισμού τιμωρούνται για μεν τις παραβάσεις που αφορούν θέματα κινήσεως και σταθμεύσεως οχημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ, για δε τις παραβάσεις που αφορούν θέματα επισκευής, κατεδάφισης ή ανέγερσης οικοδομών σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Ο.Κ και του κτιριοδομικού κανονισμού.

6. ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο παρών Κανονισμός ισχύει από την επομένη της ψήφισής του από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πάρου.

Εναλλακτική διαδρομή της κυκλοφορίας προς την θέση «Τσάρλες» είναι η περιφερειακή οδός της Νάουσας που ξεκινά από την διασταύρωση στο εμπορικό κέντρο και στη συνέχεια μέσω της παλιάς περιφερειακής οδού. Το οδικό δίκτυο της εναλλακτικής διαδρομής είναι ασφαλτοστρωμένο και διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με το αποκλειόμενο οδικό δίκτυο.

H τάξη μεγέθους του κυκλοφοριακού φόρτου o οποίος εκτρέπεται στο εναλλακτικό οδικό δίκτυο, αν και δεν υπάρχουν πρόσφατες μετρήσεις, εκτιμάται περίπου στα 1.500 οχήματα/ημέρα την περίοδο αιχμής (καλοκαιρινή περίοδο).

Στο αποκλειόμενο οδικό δίκτυο δεν επιτρέπεται η στάθμευση. Για την εξυπηρέτηση των αναγκών στάθμευσης των κατοίκων και των επισκεπτών, υπάρχουν δημοτικοί χώροι στάθμευσης πλησίον του οικισμού.

Με την παρούσα κυκλοφοριακή ρύθμιση εξασφαλίζεται η συνεχής και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία των πεζών και τον ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Τις υπόλοιπες χρονικές περιόδους του έτους η οδός θα λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση από την είσοδο της κεντρικής πλατείας προς την θέση «Τσάρλες» και θα απαγορεύεται η στάθμευση επί της οδού.

Η εφαρμογή της ανωτέρω ρύθμισης θα γίνει από το συνεργείο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και τα απαιτούμενα υλικά θα διατεθούν από τις αποθήκες του Δήμου.

Αριθμός Φύλλου: 
5009