Εκ νέου έγκριση κανονισμού λειτουργίας των περιπτέρων του Δήμου Μυκόνου. Β΄ μέρος

ΜΕΡΟΣ 2ο

Συνέχεια από φύλλο 6723

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΜΥΚΟΝΟΥ

ΑΡΘΡΟ 10ο

ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ

Για την χορήγηση Άδειας Κατάληψης Κοινόχρηστου Χώρου και τοποθέτηση ειδών περιπτέρου, ο ενδιαφερόμενος θα απευθύνεται με αίτηση του στη Δ/νση Περιβάλλοντος, η οποία και ακολούθως θα διαβιβάζει προς τη Δ/νση Τεχνικής Υπηρεσίας, προκειμένου να προσδιορίσει και να εγκρίνει την επιφάνεια του κοινόχρηστου χώρου που δύναται να καταλάβει βάσει των όρων και προϋποθέσεων του παρόντος Κανονισμού.

Αφού προσδιοριστεί η επιφάνεια του αιτούμενου κοινόχρηστου χώρου από την ως άνω Διεύθυνση, αυτή θα κοινοποιείται στο Τμήμα Εσόδων της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών και στη Δ/νση Περιβάλλοντος.

Εν συνεχεία και σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν. 1080/80 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 16 του (Ν. 3254/2004), ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να υποβάλλει αίτηση που χορηγείται από το Τμήμα Εσόδων της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, επισυνάπτοντας τα κάτωθι δικαιολογητικά.

Η άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου θα χορηγείται από την αρμόδια υπηρεσία μετά την καταβολή του αντίστοιχου τέλους.

Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης του κοινόχρηστου χώρου, θα επιβάλλονται τα πρόστιμα και οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Στην άδεια κατάληψης κοινοχρήστου χώρου αναγράφεται η τοποθεσία, η ακριβή θέση και η έκταση του παραχωρούμενου προς χρήση χώρου. Καθορίζεται το είδος και η διάρκεια της χρήσης, καθώς και το αντίστοιχο οριζόμενο τέλος (π.χ. τοποθέτηση ψυγείου παγωτών κ.λπ. για το χρονικό διάστημα από .... έως ....) και προσδιορίζεται το ύψος του τέλους (άρθρο 13 παρ. 11 του Β.Δ. 24/9-20/10/58 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του Ν. 1080/80, όπως οι διατάξεις του άρθρου αυτού μέχρι σήμερα ισχύουν και δεν έχουν τροποποιηθεί).

Η αρμόδια Αστυνομική Αρχή γνωματεύει εντός προθεσμίας 15 ημερών από την παραλαβή του σχετικού ερωτήματος από το Δήμο (άρθρο 16 παρ.4 Ν.3254/04) εάν υφίστανται λόγοι ασφαλείας της κυκλοφορίας πεζών κ.λπ. που δεν επιτρέπουν την χορήγηση της αιτούμενης άδειας, οπότε η άδεια δεν χορηγείται. Παρερχομένης απράκτου της ανωτέρω προθεσμίας, η άδεια χορηγείται και χωρίς την γνωμάτευση της οικείας Αστυνομικής Αρχής.

Η παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου δίδεται με άδεια του Δημάρχου ή του καθ’ ύλην Αντιδημάρχου.

ΑΡΘΡΟ 11ο

ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΠΩΛΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΗ

Τα επιτρεπόμενα πωλούμενα είδη καθορίζονται σύμφωνα με την παρ. 2 του αρ. 15 του Ν.Δ. 1044/71 όπως ισχύει κάθε φορά. Για την πώληση ειδών τροφίμων και ποτών απαιτείται η κατά νόμο ειδικότερη άδεια από την αρμόδια Δ/νση Υγείας σύμφωνα με το Ν. 4093/2012 όπως αντικαταστάθηκε από το αρ, 76 του Ν. 4257/20014. Απαγορεύεται η πώληση ειδών πέραν αυτών.

ΑΡΘΡΟ 12ο

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝ

1. Οι υφιστάμενες θέσεις των ήδη λειτουργούντων περιπτέρων στο Δήμο Μυκόνου εξακολουθούν να ισχύουν, μέχρι τη λήψη νεότερης επί του αυτού αντικειμένου απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Υφιστάμενες Θέσεις περιπτέρων (πριν την ισχύ του Κανονισμού):

Στο Δήμο Μυκόνου υπάρχουν δέκα (10) θέσεις για τη λειτουργία περιπτέρων και είναι οι εξής:

1. Πλατεία Μαντώ

2. Λίμνη

3. Πλατεία Λάκκας

4. Κάτω Μύλοι

5. Τρία Πηγάδια

6. Αργύραινα (Δεξαμενές)

7. Άνω Μερά – Πλατεία

8. Άνω Μερά – Πάρκινγκ

9. Άνω Μερά – Περιφερειακή οδός

10. Παλιό Λιμάνι

Σύμφωνα με το άρθρο 76 του ν. 4257/2014 (ΦΕΚ 93/14.4.2014 τεύχος Α΄), με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθορίζονται οι θέσεις των περιπτέρων και αποτυπώνονται σε σχετικά τοπογραφικά διαγράμματα αρμόζουσας κλίμακας, στα οποία απεικονίζεται και ο κοινόχρηστος περιβάλλον χώρος. Η ανωτέρω απόφαση εκδίδεται μετά από Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Για την έκδοση της ανωτέρω απόφασης απαιτείται γνώμη της οικείας αστυνομικής αρχής, η οποία εξετάζει την καταλληλόλητα του χώρου από πλευράς ασφάλειας της κυκλοφορίας των πεζών και των οχημάτων, μη επιτρεπόμενου του καθορισμού θέσεων περιπτέρων σε περίπτωση αρνητικής γνώμης. Αρνητική γνώμη της εν λόγω αρχής δεσμεύει το Δημοτικό Συμβούλιο ως προς τον καθορισμό των θέσεων.

Ο καθορισμός (χωροθέτηση) των θέσεων καθώς η αναλογία παραχώρησης των θέσεων (70-30%) αφορά τόσο σε νέες θέσεις όσο και σε αυτές που έχουν κενωθεί για οποιονδήποτε λόγο.

Το Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να προχωρήσει σε καθορισμό των θέσεων, οφείλει να λάβει υπόψη τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις που αφορούν στην προστασία του φυσικού, πολιτιστικού και αρχιτεκτονικού περιβάλλοντος, των δασικών περιοχών, των αρχαιολογικών και ιστορικών τόπων, της δημόσιας κυκλοφορίας, την αισθητική και λειτουργική φυσιογνωμία του αστικού περιβάλλοντος, καθώς και την εν γένει προστασία της κοινής χρήσης.

2. Όλες οι θέσεις των νέων – κενωθέντων περιπτέρων τοπογραφούνται από τη Δ/νση Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. ΣΤ, υποπαρ. ΣΤ2 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν. 4257/14 (ΦΕΚ 93/14.04.2014 τεύχος Α’).

3. Οι θέσεις λειτουργίας των ήδη υφιστάμενων διοικητικών αδειών περιπτέρων δεν υπόκεινται σε νέο καθορισμό με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

4. Η αξία του χώρου που καταλαμβάνει η βάση του περιπτέρου σύμφωνα με το Ν.4093/2012 (άρθρο πρώτο, παρ. ΣΤ, υποπαρ. ΣΤ2) όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν. 4257/14 (ΦΕΚ 93/14.04.2014 τεύχος Α’), θα είναι συνάρτηση της εμπορικότητας της θέσης και θα προκύπτει μετά από πλειοδοτική πρόχειρη και φανερή δημοπρασία που θα διενεργείται από το Δήμο Μυκόνου.

Οι απαιτούμενες αποφάσεις για τον καθορισμό των νέων θέσεων των περιπτέρων είναι οι εξής:

1. Ερώτημα του Δήμου προς την οικεία αστυνομική αρχή για παροχή γνώμης (τυχόν

αρνητική απάντηση είναι δεσμευτική).

2. Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής.

3. Εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

4. Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον καθορισμό των νέων θέσεων περιπτέρων.

5. Το τέλος του χώρου που καταλαμβάνουν τα περίπτερα που ήδη λειτουργούν πριν από το Ν. 4093/2012, καθορίζεται από το Δημοτικό Συμβούλιο και αρχίζει να καταβάλλεται στο Δήμο από 1-1-2014 από το πρόσωπο επ’ ονόματι του οποίου έχει εκδοθεί η άδεια εγκατάστασης και εκμετάλλευσης ή από το πρόσωπο στο οποίο έχει μεταβιβαστεί λόγω κληρονομίας της, πριν από το Ν. 4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν.4257/14 (ΦΕΚ 93/14.04.2014 τεύχος Α’).

6. Οι άδειες λειτουργίας των ήδη σήμερα λειτουργούντων περιπτέρων, που δόθηκαν πριν από το Ν. 4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν. 4257/14 (ΦΕΚ 93/14.04.2014 τεύχος Α’) ισχύουν μέχρι απώλειας του δικαιώματος εκμετάλλευσης, είτε λόγω θανάτου του δικαιούχου, είτε λόγω παραιτήσεως του δικαιώματος αυτού.

ΑΡΘΡΟ 13ο

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ

Οι άδειες εκμετάλλευσης περιπτέρων χορηγούνται από τους Δήμους, σύμφωνα με την υποπαρ. ΣΤ.2 της παρ. ΣΤ του άρθρου 1 του Ν. 4093/2012 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 76 του Ν. 4257/2014 ως ακολούθως:

1. To 30% των θέσεων περιπτέρων παραχωρείται κατόπιν δημόσιας κλήρωσης, με την καταβολή τέλους, βάσει του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και χορηγούνται σε άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), πολύτεκνους και σε όσους μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς, δόκιμους, εφέδρους αξιωματικούς και οπλίτες θητείας συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο στα πολεμικά γεγονότα της χρονικής περιόδου από την 20ή Ιουλίου έως την 20ή Αυγούστου στην Κύπρο, καθώς και στα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1964 στην Τυληρία και Λευκωσία και το 1967 στην Κοφινού και τους Αγίους Θεοδώρους της Κύπρου, με βάση εισοδηματικά κριτήρια και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 285 του Ν3463/2006 περί μη ύπαρξης οφειλών. Οι θέσεις παραχωρούνται στους δικαιούχους με δημόσια κλήρωση, στην οποία μπορούν να παρίστανται εκπρόσωποι των Ενώσεών τους.

2. Το δικαίωμα χρήσης του 70% των θέσεων, παραχωρείται αποκλειστικά κατόπιν δημοπρασίας εντός 6-μήνου από το χαρακτηρισμό του περιπτέρου ως ΚΕΝΩΘΕΝΤΟΣ, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις περί δημοπρασιών προς εκμίσθωση δημοτικών ακινήτων (άρθρο 192 του Ν. 3463/2006 και Π.Δ. 270/81). Ορίζεται ρητά η υποχρέωση κατάθεσης εγγύησης αποκλειστικά για την τήρηση των διατάξεων περί χωροθέτησης του περιπτέρου, η απαγόρευση περαιτέρω παραχώρησης του δικαιώματος σε τρίτους, καθώς

και η εφαρμογή των διατάξεων του αρ.3 του ν.1080/80, σε περίπτωση παραχώρησης χώρου, πέραν αυτού που καταλαμβάνει η θέση του περιπτέρου.

3. Ο καθορισμός των τριών (3) θέσεων για τη λειτουργία περιπτέρων, που σε εφαρμογή του Ν. 4093/2012 όπως ισχύει, παραχωρούνται στην ειδική κατηγορία του 30%, έγινε μετά από δημόσια κλήρωση, η οποία διενεργήθηκε από την Επιτροπή Εκτίμησης και Καταλληλότητας Ακινήτων του Δήμου και είναι οι ακόλουθες:

1) Θέση “Τρία Πηγάδια”

2) Θέση “Άνω Μερά – Περιφερειακή οδός”

3) Θέση “Αργύραινα Δεξαμενές”

4. Η παραχώρηση θέσης εκμετάλλευσης περιπτέρου, σε κάθε περίπτωση, γίνεται με

συμφωνητικό, το οποίο υπογράφεται από το Δήμαρχο και τον αναδειχθέντα από την κλήρωση Α.Μ.Ε.Α., πολύτεκνο, στρατιωτικό των κατηγοριών της πρώτης παραγράφου του ιδίου άρθρου ή από τον πλειοδοτήσαντα ενδιαφερόμενο. Η διάρκεια της παραχώρησης, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δέκα (10) έτη. Μετά τη λήξη της δεκαετίας η θέση του περιπτέρου περιέρχεται και πάλι στο Δήμο, για περαιτέρω παραχώρηση.

5.Στο συμφωνητικό αναγράφονται υποχρεωτικά :

α. Το ονοματεπώνυμο και η ιδιότητα του εκπροσώπου του Δήμου

β. Το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός ταυτότητας και το Α.Φ.Μ. του παραχωρησιούχου

γ. Η διάρκεια της παραχώρησης.

δ. Οι όροι της παραχώρησης.

ε. Οι υποχρεώσεις του ενδιαφερομένου

στ. Οι λόγοι και οι περιπτώσεις ανάκλησης του μισθώματος.

ζ. το ύψος του μισθώματος και της καταβληθείσας εγγύησης όπου αυτή απαιτείται.

η. η ημερομηνία καταβολής του μισθώματος.

ΑΡΘΡΟ 14ο

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ

Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθορίζεται ο χρόνος παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης των νέων θέσεων των περιπτέρων, ο οποίος, σε κάθε περίπτωση, στη σύμβαση, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δέκα (10) έτη (σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 76 του Ν. 4257/2014).

ΑΡΘΡΟ 15ο

ΤΕΛΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

Όλα τα περίπτερα πληρώνουν ετησίως τέλος κατάληψης για τον χώρο του περιπτέρου (κουβούκλιο) και για τον κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνουν τα ψυγεία παγωτών και αναψυκτικών και για την σκαλιέρα περιοδικών, σταντ κλπ. Οι δικαιούχοι των θέσεων περιπτέρων με δημοπρασία ή με απευθείας κλήρωση, (συμπεριλαμβάνονται οι Α.Μ.Ε.Α. και οι πολύτεκνοι), υποχρεούνται στην καταβολή τέλους χρήσης κοινόχρηστων χώρων που αφορά τον περιβάλλοντα χώρο του περιπτέρου, το οποίο τέλος καθορίζεται από το Δημοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν.1080/1980.

Τα τέλη του χώρου που καταλαμβάνουν όλα τα περίπτερα και οι κοινόχρηστοι τους χώροι, καθορίζονται κάθε έτος από το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής και αρχίζουν να καταβάλλονται στο Δήμο από την έγκριση της απόφασης στο Τμήμα Εσόδων της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, από το πρόσωπο επ’ ονόματι του οποίου έχει εκδοθεί άδεια εγκατάστασης και εκμετάλλευσης ή από το πρόσωπο στο οποίο έχει μεταβιβαστεί λόγω κληρονομίας της, πριν από το Ν. 4093/2012 σύμφωνα με το Β.Δ. 24-9/1958 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του Ν. 1080/1980. Στην απόφαση ορίζονται οι τιμές ζώνης και τα επιβαλλόμενα πρόστιμα σε περιπτώσεις διαπίστωσης αυθαίρετης κατάληψης ή χρήσης επιπλέον σταντ ή ψυγείων ή πρόσθετων κατασκευών κινητών ή μη.

Μέχρις ότου ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και εφαρμοστεί ο κανονισμός λειτουργίας των περιπτέρων, τα τέλη κουβουκλίου και κοινόχρηστου χώρου θα καταβάλλονται ανάλογα με το χώρο που σήμερα καταλαμβάνουν και χρησμοποιούν.

Τέλος κατάληψης χώρου κουβουκλίου:

Το τέλος του χώρου που καταλαμβάνουν τα περίπτερα που λειτουργούν καταβάλλεται στο Δήμο από το πρόσωπο επ΄ ονόματι του οποίου έχει εκδοθεί η άδεια εγκατάστασης και εκμετάλλευσης ή από το πρόσωπο στο οποίο έχει μεταβιβαστεί λόγω κληρονομιάς.

Τυχόν μισθώματα και τέλη από εκμετάλλευση περιπτέρων όταν δεν υπάρχουν δικαιούχοι διάδοχοι καταβάλλονται στο Δήμο μέχρι τη λήξη της μίσθωσης.

Το τέλος κουβουκλίου είναι αυτό που καταλαμβάνει το σώμα του περιπτέρου (κουβούκλιο) όπως ορίζεται στην αρχική άδεια.

Σε περίπτωση που, ο καταλαμβανόμενος σήμερα χώρος του κουβουκλίου είναι μεγαλύτερος από τις διαστάσεις που ορίζει η αρχική άδεια εκμετάλλευσης περιπτέρου, η διαφορά των τ.μ. που θα προκύπτει θα υπολογίζεται ως περιβάλλων κοινόχρηστος χώρος του περιπτέρου.

Ως χώρος κατάληψης του περιπτέρου είναι αυτός που καλύπτει τη βάση του περιπτέρου.

Για τα περίπτερα εκείνα που όλα τα διαθέσιμα προϊόντα τους και ψυγεία βρίσκονται εντός του χώρου ο οποίος προσδιορίζεται από τα ρολά ασφαλείας όλων των πλευρών θα υπολογίζεται ως κοινόχρηστος χώρος.

ΑΡΘΡΟ 16ο

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ

• Τα περίπτερα υπάρχουν στο Δήμο Μυκόνου για να εξυπηρετείται η τοπική κοινωνία και οι επισκέπτες. Επομένως, οι υπεύθυνοι λειτουργίας τους έχουν την υποχρέωση να λειτουργούν τουλάχιστον τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

2. Για όποιο περίπτερο παραμένει κλειστό πάνω από τρεις (3) μήνες είτε συνεχώς, είτε αθροιστικά εντός του έτους, χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, η άδεια του ανακαλείται. Η ανάκληση γίνεται κατόπιν αυτοψίας της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου, και μετά από έγγραφη ενημέρωση του Δήμου προς τον δικαιούχο ένα (1) μήνα νωρίτερα με την οποία καλείται ο Δικαιούχος να εκθέσει τις απόψεις του. Λόγοι σοβαρής ασθένειας ή λόγοι ανωτέρας βίας δύνανται να δικαιολογήσουν τη μη ανάκλησης της παραχώρησης της θέσης.

Στην περίπτωση ανάκλησης, η θέση λειτουργίας του περιπτέρου παραχωρείται σε άλλο άτομο με τις προβλεπόμενες διαδικασίες π.χ. (εισοδηματικά κριτήρια για ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, στρατιωτικούς κλπ. ή δημοπρασία για λοιπούς).

3. Θέση περιπτέρου που παραχωρείται σε ΑΜΕΑ ή πολύτεκνο ή σε άλλο ενδιαφερόμενο, οφείλει να λειτουργήσει το περίπτερο εντός έξι (6) μηνών από της υπογραφής του συμφωνητικού. Σε περίπτωση που παρέλθει το εξάμηνο χωρίς να λειτουργήσει το περίπτερο, η παραχώρηση ανακαλείται και η θέση του περιπτέρου παραχωρείται σε άλλον ενδιαφερόμενο.

Σ’ αυτή την περίπτωση, το άτομο στο οποίο είχε παραχωρηθεί η θέση λειτουργίας του περιπτέρου δεν μπορεί να συμμετάσχει στις διαδικασίες παραχώρησης θέσεων περιπτέρων πριν παρέλθει η διετία από την ανάκληση της παραχώρησης.

4. Ο παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος να λειτουργεί το περίπτερο αυτοπροσώπως, απαγορευομένης της επινοικίασής του σε τρίτο, εφόσον το περίπτερο περιήλθε σ’ αυτόν με δημοπρασία.

5.Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 76 του Ν. 4257/2014, ο χρόνος παραχώρησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δέκα (10) έτη, ανεξαρτήτως του τρόπου παραχώρησης. Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, εντός του χρόνου της παραχώρησης, ήτοι της δεκαετίας, οι κληρονόμοι αυτού, σύζυγος ή τα ενήλικα τέκνα, υπεισέρχονται αυτοδικαίως στο δικαίωμα αυτό για το εναπομείναν χρονικό διάστημα της παραχώρησης, εφόσον όμως δηλώσουν την επιθυμία τους αυτή στην αρμόδια αρχή.

6. Δεν επιτρέπεται η χρήση ή κατάληψη κοινοχρήστων χώρων πρασίνου καθώς και του οδοστρώματος.

7. Δεν επιτρέπεται η χρήση τελάρων ή συναφών αντικειμένων για την τοποθέτηση των προς πώληση ειδών (εφημερίδων, περιοδικών κλπ.).

8. Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου σε περίπτερα με πεζοδρόμια πλάτους μικρότερου των δυο μέτρων (2,00 μ).

9. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 285 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση οποιασδήποτε μορφής άδειας είναι η μη ύπαρξη εις βάρος του ενδιαφερομένου βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών, με εξαίρεση τις περιπτώσεις εκκρεμοδικίας και του διακανονισμού καταβολής αυτών σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.

10. Στα πεζοδρόμια όπου έχουν ήδη τοποθετηθεί περίπτερα θα εξασφαλίζεται ελεύθερος χώρος για την κίνηση των πεζών σύμφωνα με την νομοθεσία που ίσχυε κατά το χρόνο τοποθέτησής τους.

11. Τα ψυγεία που τοποθετούνται εκτός του περιπτέρου και εντός του κοινοχρήστου χώρου θα πρέπει να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία των πεζών όπως επίσης τα παιχνίδια και οι πάγκοι περιοδικών.

12. Η παραλαβή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, η έκδοση των αδειών, η κοινοποίηση αυτών στους ενδιαφερόμενους και στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, η τήρηση των σχετικών φακέλων σε ειδικό για το σκοπό αυτό αρχείο, η παροχή κάθε δυνατής βοήθειας αποτελούν υποχρεώσεις των Υπηρεσιών του Δήμου.

13. Η έγκαιρη προσέλευση του ενδιαφερομένου και η συνεργασία του με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Μυκόνου, η συγκέντρωση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών και η προσκόμισή τους στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, η καταβολή των προβλεπόμενων τελών στο Ταμείο του Δήμου, αποτελούν υποχρεώσεις των επιτηδευματιών.

14. Για τις θέσεις που θα παραχωρηθούν για τοποθέτηση περιπτέρου ή αυτά που θα μετακινηθούν, απαιτείται ελεύθερος χώρος για την κίνηση των πεζών πλάτους έως και 1,50 μ. για την απρόσκοπτη διέλευση πεζών και ιδιαίτερα των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) και ύψος όδευσης 2,20 μ. απολύτως ελεύθερο από οποιοδήποτε εμπόδιο (άρθρο 2, ΥΑ 52907/2009).

Η ζώνη αυτή θα ισχύει :

• σε όλο το μήκος της εμπρόσθιας πλευράς του περιπτέρου .

• σε όλες τις περιπτώσεις επέκτασης

• του περιπτέρου (ανεξαρτήτως πλευράς), κατόπιν χορήγησης άδειας κατάληψης επιπλέον κοινοχρήστου χώρου.

• Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό από το πλάτος του πεζοδρομίου, τότε θα γνωμοδοτεί για το μέγιστο δυνατό ελεύθερο χώρο, η Δ/νση Τεχνικών Έργων του Δήμου Μυκόνου.

15. Σε πεζοδρόμια μικρότερα των 2 μέτρων, δεν θα χορηγείται καμία άδεια κατάληψης.

16. Δεν επιτρέπεται να εμποδίζεται η ανάδειξη, η προβολή μνημείων της πόλης ή σημείων με εξαιρετική σημασία.

17. Δεν επιτρέπεται καμία μόνιμη κατασκευή ή κατασκευή στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο

18. Η διάταξη των λειτουργικών στοιχείων επί του παραχωρούμενου κοινόχρηστου χώρου, θα είναι τέτοια ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην κίνηση των πεζών.

Η συνολική παρέμβαση θα τυγχάνει της έγκρισης του Δήμου, πριν από την έναρξη λειτουργίας του περιπτέρου, κατόπιν υποβολής σχεδίων όπου θα εμφαίνεται ο υπό κατάληψη χώρος, με τα λειτουργικά του στοιχεία.

19. Σε κάθε περίπτωση παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης κοινόχρηστου χώρου, πέραν αυτού που καταλαμβάνει η κατασκευή του περιπτέρου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 13 του από Β.Δ./20-10-1958 όπως εκάστοτε ισχύουν {υποπαράγραφος ΣΤ.2. του άρθρου πρώτου του Ν.4093/2012 (1ο εδάφιο της παρ. 3γ), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν.4257/2014 (τελευταίο εδάφιο της παρ. 5.β.)}

20. Δεν επιτρέπεται η αποθήκευση εμπορευμάτων και λοιπών στοιχείων εξοπλισμού στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο.

21. Η καθαριότητα του κοινόχρηστου χώρου είναι ευθύνη του εκμεταλλευτή του περιπτέρου.

22. Η τοποθέτηση παιδικών ηλεκτρικών – μηχανικών παιχνιδιών ή παιχνιδομηχανών εντός του κοινόχρηστου χώρου που καταλαμβάνουν τα περίπτερα θα γίνεται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 7 του παρόντος .

23. Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση μεγαφωνικών εγκαταστάσεων, διαφημιστικών στοιχείων στον κοινόχρηστο χώρο, καθώς και τηλεοράσεων.

24. Επιτρέπονται οι διαφημίσεις που προβλέπονται κατά τις διατάξεις του Ν.2946/08.10.2001 (ΦΕΚ 224/Α/2001) και όπως αυτές συμπληρώνονται και τροποποιούνται από την ΚΥΑ 46526/22-07-2020 (ΦΕΚ 3049 Β’/2020) για τη ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης.

25. Δεν επιτρέπεται η χρήση τελάρων ή ογκωδών αντικειμένων ή ερμαρίων για την τοποθέτηση εφημερίδων και περιοδικών. Αυτά θα τοποθετούνται σε ειδικά «σταντ».

26. Επιτρέπεται η τοποθέτηση διαφανών ανεμοφρακτών (νάιλον) μόνο κατά τις ημέρες που υπάρχει βροχόπτωση ή χαμηλή θερμοκρασία (μικρότερη από 8οC) για την προστασία των εμπορευμάτων και του συνόλου των περιπτέρων.

27. Όλοι οι εκμεταλλευτές των περιπτέρων οφείλουν να συμμορφώνονται γενικά με τις διατάξεις των Π.Δ., νόμων, Κ.Υ.Α., εγκυκλίων και οδηγιών όπως κάθε φορά ισχύουν και να απέχουν από κάθε ενέργεια που θα μπορούσε να προκαλέσει οποιασδήποτε μορφής και έκτασης υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

28. Η καθαριότητα του κοινόχρηστου χώρου είναι ευθύνη του υπευθύνου του περιπτέρου. Θα επιβάλλονται κυρώσεις όπως αυτές προβλέπονται από τον κανονισμό καθαριότητας του Δήμου.

ΑΡΘΡΟ 17ο

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης του κοινόχρηστου χώρου, του οποίου έχει επιτραπεί η παραχώρηση χρήσης, καταλογίζεται σε βάρος του υπόχρεου με απόφαση του Δημάρχου ή Αντιδήμαρχος έχοντας την αρμοδιότητα, εκτός από το αναλογούν τέλος και ισόποσο πρόστιμο, ανεξάρτητα από το διάστημα της διαφορετικής (αυθαίρετης) χρήσης (άρθρο 13 παρ. 8 εδάφιο α΄ ΒΔ 24-9/20-10-1958, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 55 του Ν 4483/17).

Με όμοια απόφαση επιβάλλεται πρόστιμο, σε βάρος εκείνου που κάνει αυθαίρετη χρήση του χώρου του οποίου η παραχώρηση της χρήσης δεν έχει επιτραπεί, ίσο με το διπλάσιο του μεγαλύτερου κατά τετραγωνικό μέτρο ποσού που καθορίστηκε με απόφαση του οικείου συμβουλίου για τους χώρους για τους οποίους έχει επιτραπεί η παραχώρηση της χρήσης (άρθρο 13 παρ. 8 εδάφιο α΄ ΒΔ 24-9/20-10-1958, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 55 του Ν.4483/17). Η διαπίστωση της αυθαίρετης χρήσης ενεργείται από τις Υπηρεσίες του Δήμου ή την οικεία Αστυνομική αρχή.

Το τέλος και το πρόστιμο στην πρώτη περίπτωση ή μόνο το πρόστιμο στη δεύτερη περίπτωση επιβάλλονται με απόφαση του Δημάρχου, η οποία εκδίδεται βάσει της εκθέσεως αυτοψίας του υπαλλήλου του δήμου ή της αστυνομικής αρχής. Στην έκθεση περιγράφονται αναλυτικά η κατάσταση του κοινόχρηστου χώρου, οι επεμβάσεις που έγιναν σε αυτόν, το είδος της χρήσης και τα αντικείμενα που έχουν τοποθετηθεί. Επισυνάπτεται δε σχετικό σχεδιάγραμμα και αν απαιτείται, φωτογραφίες ή ηλεκτρονικό αρχείο τους. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στον παραβάτη ή θυροκολλείται στο περίπτερο σε κάθε άλλη περίπτωση.

Παράλληλα, επιδίδεται στον παραβάτη εντολή του δημάρχου να άρει την αυθαίρετη κατάληψη του κοινόχρηστου χώρου, απομακρύνοντας τα κάθε είδους αντικείμενα που τοποθετήθηκαν σε αυτόν, μέσα σε επτά (7) ημέρες από την επομένη της επίδοσης. Αν ο παραβάτης δεν συμμορφωθεί, τα εν λόγω αντικείμενα απομακρύνονται άμεσα από συνεργείο του δήμου, ο οποίος μπορεί για το σκοπό αυτό να ζητήσει τη συνδρομή των αστυνομικών αρχών.

Τα αφαιρούμενα αντικείμενα καταγράφονται σε ειδική έκθεση, η οποία υπογράφεται από τον επικεφαλής του δημοτικού συνεργείου, και δεν επιστρέφονται αν προηγουμένως δεν καταβληθεί το ειδικό πρόστιμο για τα έξοδα μεταφοράς και αποθήκευσης, το οποίο καθορίζεται με την κανονιστική απόφαση καθορισμού τελών της παρ. 3 του άρθρου 13 του ΒΔ 24-9/20-10-1958, όπως αυτή ισχύει. Εάν το ειδικό πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία της απομάκρυνσης, τα αφαιρεθέντα αντικείμενα κατάσχονται από το Δήμο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 199 του ΔΚΚ.

Αν μετά την απομάκρυνση των αντικειμένων διαπιστωθεί δεύτερη παράβαση, αφαιρείται για έξι (6) μήνες η άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου που είχε τυχόν χορηγηθεί πριν από τη διαπίστωση της αυθαίρετης χρήσης. Εάν το εξάμηνο χρονικό διάστημα δεν συμπληρώνεται εντός του ιδίου έτους, δεν χορηγείται νέα άδεια στο επόμενο ημερολογιακό έτος, πριν από τη συμπλήρωση του εν λόγω χρονικού διαστήματος (άρθρο 13 παρ. 8 ΒΔ 24-9/20-10-1958, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 55 του Ν. 4483/17).

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του περιπτερούχου ως προς τα άρθρα του παρόντος κανονισμού όσον αφορά τον τύπο, τις διαστάσεις των περιπτέρων και την διάταξη των στοιχείων τους, η παραχώρηση της εκμετάλλευσης του περιπτέρου δύναται να αφαιρεθεί ενώ το περίπτερο κατεδαφίζεται με μέριμνα της Δ/νσης Τεχνικών Έργων του Δήμου και της οικείας Αστυνομικής Αρχής (άρθρο 22 παρ 4 όπως προστέθηκε από την παρ 2 άρθρο 34 του ν.3734/09).

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΠΟΒΟΛΗ

Σε περίπτωση έκδοσης απόφασης αλλαγής θέσης περιπτέρου, ανάκλησης για οποιονδήποτε λόγο της άδειας ή κατάργησης αυτού, η εκδούσα αρχή ορίζει στον υπόχρεο προθεσμία δέκα (10) ημερών, προκειμένου να συμμορφωθεί, την οποία γνωστοποιεί εγγράφως σ’ αυτόν, για αποφυγή αμφιβολιών ή παρεξηγήσεων.

Εάν παρέλθει η προθεσμία της προηγούμενης παραγράφου χωρίς τη συμμόρφωση του υπόχρεου, η αρμόδια υπηρεσία προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την απαγόρευση της λειτουργίας του περιπτέρου. Σε περίπτωση άρνησης παραλαβής προς μεταφορά των εμπορευμάτων και των υπόλοιπων πραγμάτων από τον υπόχρεο, ή σε περίπτωση σκόπιμης απουσίας του παρά την ειδοποίησή του, η αρμόδια υπηρεσία προβαίνει στην καταγραφή των εμπορευμάτων και των υπόλοιπων πραγμάτων, παρουσία δύο μαρτύρων και τα μεταφέρει για φύλαξη σε ασφαλή χώρο.

Σε περίπτωση αλλαγής θέσης περιπτέρου, όσον αφορά στα εμπορεύματα και τα υπόλοιπα πράγματα, γίνονται οι ενέργειες των προηγούμενων περιπτώσεων, για δε το περίπτερο (κουβούκλιο) η αρμόδια υπηρεσία, με τεχνικά μέσα, προβαίνει στην μετατόπιση του, στη νέα θέση που έχει αποφασιστεί.

Η αρμόδια υπηρεσία δεν φέρει καμία ευθύνη για τη φυσιολογική φθορά ή μείωση της αγοραστικής αξίας των προς φύλαξη εμπορευμάτων και πραγμάτων, τα οποία είναι υποχρεωμένη να παραδώσει στον δικαιούχο, με απόδειξη. Εάν, κατά το χρόνο εκτέλεσης της απόφασης, βρεθεί κλειστό το περίπτερο, η αρμόδια υπηρεσία το παραβιάζει και ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη περίπτωση.

Ανάλογες με τις ανωτέρω ενέργειες γίνονται σε περίπτωση εκμετάλλευσης περιπτέρου από περισσότερους του ενός δικαιούχων, κατά ιδανικά μερίδια, για αυτόν που αρνείται την συνεγκατάσταση του άλλου ή των άλλων συνιδιοκτητών, καθώς και σε περίπτωση λήξης της καθορισμένης χρονικής διάρκειας μίσθωσης και άρνησης του μισθωτή να απομακρυνθεί. Οι δαπάνες μεταφοράς των εμπορευμάτων και των υπόλοιπων πραγμάτων βαρύνουν τον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή και τους κληρονόμους τους.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν, όπου κρίνουν αναγκαίο, να ζητούν και τη συνδρομή της οικείας Αστυνομικής Αρχής κατά την εκτέλεση των ανωτέρω πράξεων, η οποία είναι υποχρεωμένη να την παράσχει, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 159 έως και 161 του Π. Δ. 141/1991 και με την αριθμό ΚΥΑ ΚΤΑ 46597/23.10.2003 (ΦΕΚ 1611/31.10.2003 τεύχος Β’)]. Οι παραβάσεις που αφορούν σε θέματα κίνησης και στάθμευσης ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΟΚ και αρμόδια είναι η οικεία Αστυνομική Αρχή.

ΑΡΘΡΟ 18ο

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

1. Όσον αφορά τους περιπτεριούχους που κατέχουν σήμερα κοινόχρηστο χώρο λιγότερο από εκείνον που θα μπορούσε να τους παραχωρηθεί, θα πρέπει μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου (Τμήμα Εσόδων) για τη χορήγηση πρόσθετων τετραγωνικών μέτρων παραχωρούμενου χώρου εφόσον το επιτρέπει η συγκεκριμένη θέση.

2. Όσοι καταλαμβάνουν χώρο μεγαλύτερο από τον οριζόμενο (δικαιούχοι των αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων, ενοικιαστές) οφείλουν να προσαρμόσουν την τοποθέτηση των λειτουργικών στοιχείων στους κανόνες και προδιαγραφές που θέτει ο συγκεκριμένος κανονισμός, ήτοι εντός 12 μηνών σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 .

ΑΡΘΡΟ 19ο

ΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

1. Ο Δήμαρχος και οι Προϊστάμενοι των Δ/νσεων και Τμημάτων των αρμόδιων Υπηρεσιών του Δήμου έχουν την κύρια ευθύνη για την αυστηρή τήρηση του παρόντος κανονισμού.

2. Η οικεία Αστυνομική Αρχή.

3. Για όσα δεν προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό, ισχύουν όσα προβλέπονται από τους σχετικούς νόμους και διατάξεις.

4. Οποιαδήποτε παλαιότερη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου από της ισχύος του παρόντος κανονισμού παύει να ισχύει.

ΑΡΘΡΟ 20ο

ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ

Η μετατόπιση του περιπτέρου επιτρέπεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ΝΔ 1044/71 (περ. 3 της Υποπ. Στ2 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν. 4257/2014).

Για τον καθορισμό των νέων θέσεων προς τοποθέτηση ή μετατόπιση περιπτέρου, λαμβάνονται υπ΄ όψη οι συνθήκες ασφάλειας, κυκλοφορίας και αισθητικής εν γένει του περιβάλλοντος και η αποδοτικότητα του περιπτέρου (άρθρο 19, 20 παρ. 3 του Ν.Δ. 1044/71). Η μετατόπιση ελέγχεται ύστερα από αίτημα του ενδιαφερομένου στην Δ/νση Περιβάλλοντος και δίδεται νέα από την Δ/νση Τεχνικής Υπηρεσίας (εφόσον διατίθεται και πληροί τις προϋποθέσεις), ενώ για την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, απαιτείται γνώμη της οικείας αστυνομικής αρχής, η οποία εξετάζει την καταλληλόλητα του χώρου από πλευράς ασφάλειας της κυκλοφορίας των πεζών και των οχημάτων, μη επιτρεπόμενου του καθορισμού της σε περίπτωση αρνητικής γνώμης.

Για την έκδοση της απόφασης ως προς τη νέα θέση του υπό μετατόπιση περιπτέρου λαμβάνεται υπόψη η εγγύτητα στην παλιά θέση, η αποδοτικότητα της νέας θέσης και ο αριθμός των γειτνιαζόντων περιπτέρων (άρθρο 9 του Ν. 1043/1980).

Η μετατόπιση του περιπτέρου γίνεται, είτε α) Αυτεπάγγελτα εάν συντρέχει κάποια από τις αιτίες που προβλέπει το άρθρο 5 του Ν.1043/1980 και συγκεκριμένα για λόγους ασφαλείας, κυκλοφορίας,

εξωραϊσμού του περιβάλλοντος είτε για εκτέλεση Δημοσίων, Δημοτικών ή Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας έργων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η υποχρεωτική ελεύθερη όδευση πεζών στα πεζοδρόμια, η διέλευση οχημάτων πρώτης ανάγκης σε πεζοδρόμια και για την ασφάλεια της διερχόμενης οδικής κυκλοφορίας.

Ο δικαιούχος ενημερώνεται από την Υπηρεσία για την ανάγκη μετατόπισης του περιπτέρου στις παραπάνω περιπτώσεις και καλείται να υποβάλλει εντός καθορισμένης προθεσμίας εναλλακτικές προτάσεις για τη νέα θέση στην οποία επιθυμεί να μετατοπιστεί το περίπτερο, οι οποίες θα ελεγχθούν από την Υπηρεσία ως προς την καταλληλότητά τους και ιδίως ως προς την τήρηση των νόμιμων προδιαγραφών για την ελεύθερη όδευση πεζών στα πεζοδρόμια, για τη διέλευση οχημάτων πρώτης ανάγκης σε πεζόδρομους και για την ασφάλεια της διερχόμενης οδικής κυκλοφορίας.

Οι δαπάνες μετατόπισης βαρύνουν αυτόν επ΄ ωφελεία του οποίου γίνεται η μετατόπιση σύμφωνα με το αρ. 6 του Ν. 3648/2008.

Εάν εντός τρίμηνης προθεσμίας που ορίζεται από την αυτεπάγγελτη μετατόπιση στη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αυτή δεν πραγματοποιηθεί τότε το περίπτερο θα κατεδαφίζεται σύμφωνα με τη διαδικασία περί αυθαιρέτων κτισμάτων.

β) Μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος μετατόπισης από τον δικαιούχο του περιπτέρου, λόγω άγονης θέσης καθώς και ύστερα από εισηγήσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και της οικείας οργάνωσης δικαιούχων (άρθρο 20 παρ. 1 του Ν.Δ. 1044/71 όπως ισχύει).

Ομοίως ο αιτών υποβάλλει εναλλακτικές προτάσεις για τη μετατόπιση του περιπτέρου σε νέα θέση, οι οποίες θα ελεγχθούν με βάση τα προαναφερθέντα κριτήρια.

Για τη μετατόπιση της θέσης περιπτέρου κατόπιν υποβολής αιτήματος δικαιούχου περιπτέρου, υποβάλλεται μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και η σύμφωνη γνώμη της Εκπροσώπησης των δικαιούχων εκμετάλλευσης περιπτέρων (εφόσον υφίσταται).

Η μετατόπιση γίνεται σε μικρή απόσταση από την αρχική θέση, αφού ληφθεί υπόψη η αποδοτικότητα της νέας θέσης και των γειτονικών περιπτέρων. Επισημαίνεται ότι, ο ενδιαφερόμενος έχει υποχρέωση να προσκομίσει τοπογραφικό διάγραμμα με πλήρη αποτύπωση του προς τοποθέτηση περιπτέρου και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των κοινόχρηστων χώρων (απόσταση από γωνίες, πλάτος οδού, πλάτος πεζοδρομίου κλπ) για κάθε πιθανή θέση που θα προτείνει προς μετατόπιση.

Σε περίπτωση μετατοπίσεως του περιπτέρου κατόπιν αιτήσεως του δικαιούχου η δαπάνη βαρύνει αυτόν.

Σε περίπτωση αυτεπαγγέλτου μετατοπίσεως τούτου, η σχετική δαπάνη, η αποκατάσταση λειτουργίας του περιπτέρου, καθώς και τυχόν φθορές που οφείλονται στη μετατόπιση βαρύνουν αυτόν επ΄ ωφελεία του οποίου γίνεται η μετατόπιση. Σε περίπτωση προσωρινής μετατοπίσεως το περίπτερο επαναφέρεται στην αρχική του θέση μόλις εκλείψουν οι λόγοι που επέβαλαν την μετατόπιση. Η σχετική δαπάνη προσωρινής μετατοπίσεως του περιπτέρου, η επαναφορά του και οι τυχόν φθορές βαρύνουν αυτόν επ΄ ωφελεία του οποίου γίνεται η μετατόπιση (άρθρο 20 παρ. 2 του Ν.Δ. 1044/71) όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν. 3648/2008 (ΦΕΚ 38/29.02.2008 τεύχος Α’).

ΑΡΘΡΟ 21ο

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Η λειτουργία των περιπτέρων είναι ελεύθερη καθ’ όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας ακόμη και Κυριακές και ημέρες αργίας σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 1892/1990 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 327/1992, την παρ. 2 του άρθρου 46 του Ν. 2224/1994 και το άρθρο 12 του Ν. 4242/14 (ΦΕΚ 50/28.02.2014 τεύχος Α’).

ΑΡΘΡΟ 22ο

ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ – ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Οι υφιστάμενες διοικητικές άδειες διατηρούνται σε ισχύ σύμφωνα με το άρ. 47 του Ν. 4954/2022 (όπως τροποποίησε την υποπερ. α΄περ. 10, υποπαρ. ΣΤ2 παρ ΣΤ άρ. πρώτου ν. 4093/2012).

Περαιτέρω μεταβίβαση αυτών επιτρέπεται μόνον άπαξ και για χρονικό διάστημα δεκατριών (13) ετών: α) στον/στην σύζυγο του αποθανόντος δικαιούχου ή β) στα ενήλικα τέκνα αυτού, εφόσον ανήκουν στην κατηγορία των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.

Η εκμίσθωση του δικαιώματος εκμετάλλευσης σε τρίτους, επιτρέπεται για χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών.

Όσοι κατέστησαν δικαιούχοι εκμετάλλευσης περιπτέρου λόγω διαδοχής πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4093/2012 (Α΄222) και δεν ολοκληρώθηκε η σχετική διαδικασία μεταβίβασης της άδειας εκμετάλλευσης περιπτέρου σε αυτούς, αυτή ολοκληρώνεται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου. Η διάταξη αφορά στα πρόσωπα που θεμελίωσαν σχετικό δικαίωμα βάσει του καταργηθέντος άρθρου 16 του ν.δ. 1044/71, εφόσον οι αρχικοί δικαιούχοι απεβίωσαν πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 4093/2012 και δεν ολοκληρώθηκαν οι σχετικές διαδικασίες μεταβίβασης.

ΑΡΘΡΟ 23ο

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΑΔΕΙΕΣ

Υφιστάμενες διοικητικές άδειες διατηρούνται σε ισχύ (περίπτ.10 υποπαρ.ΣΤ.2 του άρθρου πρώτου του Ν.4093/12) όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν. 4257/14 (ΦΕΚ 93/14.04.2014 τεύχος Α’) (ΥΠ.ΕΣ. εγκ. 50/45256/30.11.2012).

Τον δικαιούχο υφιστάμενης άδειας μπορεί να αναπληρώνει ο/η σύζυγος και τα ενήλικα τέκνα τα οποία αναγράφονται στην πράξη παραχώρησης (ΥΠ.ΕΣ. εγκ. 38/23463/06.06.2014).

ΑΡΘΡΟ 24ο

ΣΧΟΛΑΖΟΝΤΑ (ΚΕΝΩΘΕΝΤΑ) ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ

Εφεξής και σύμφωνα με άρθρο 76 του ν. 4257/2014 (ΦΕΚ 93/14.4.2014 τεύχος Α΄) δεν νοείται η έννοια του «σχολάζοντος» περιπτέρου αλλά του «κενωθέντος». Εφόσον κενωθεί, για οποιοδήποτε λόγο περίπτερο, για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης ακολουθείται η εξής διαδικασία:

Το Δημοτικό Συμβούλιο, με απόφασή του η οποία εκδίδεται μετά από την εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής, αποφασίζει αν θα διατηρηθεί το κενωθέν περίπτερο ή θα καταργηθεί και απομακρυνθεί.

ΑΡΘΡΟ 25ο

ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ

Η εκμίσθωση επιτρέπεται μόνο για λόγους γήρατος ή αναπηρίας του δικαιούχου σε ποσοστό 67% και άνω, ανεξαρτήτως του χρόνου παραχώρησης. Η διάρκεια της μίσθωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο λήξης της παραχώρησης, ήτοι τα 10 έτη κατ’ ανώτατο όριο.

Μισθώσεις αδειών περιπτέρων που είχαν συναφθεί πριν την έναρξη ισχύος του Ν. 4325/2015 (Α’ 47) με χρονική διάρκεια μικρότερη των δέκα (10) ετών, οι οποίες δεν έχουν λήξει κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4483/2017, άρθρο 56, παρ. 1, παρατείνονται έως τη συμπλήρωση της δεκαετίας της μισθωτικής σχέσης. Αντίγραφο του μισθωτηρίου προσκομίζεται εντός (30) ημερών στον Δήμο, ο οποίος εκδίδει πράξη με την οποία διαπιστώνεται η περαιτέρω παραχώρηση.

Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, οι κληρονόμοι αυτού, εφόσον υπάρχουν, ή ο μισθωτής υποχρεούνται να αναγγείλουν εντός του ενός μηνός το θάνατο στον Δήμο. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν διάδοχοι, τυχόν μίσθωση συνεχίζεται μέχρι τη λήξη της κατόπιν αιτήματος του μισθωτή και τα μισθώματα καθώς και τέλη της περιόδου αυτής, καταβάλλονται στο Δήμο.

Τέλος, σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου υφιστάμενης κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του Ν. 4093/2012 (Α΄ 222) διοικητικής άδειας και κατόπιν αιτήματος του μισθωτή, η μίσθωση παρατείνεται αυτοδικαίως πέραν του χρόνου λήξης της για μία μόνο φορά έως την έκδοση νέας πράξης παραχώρησης ή την κατάργηση της θέσης και για χρονικό διάστημα που σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη. Παράταση χωρεί και για μισθώσεις που έχουν λήξει κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4483/2017, Αρθ. 56, Παρ. 2, εφ΄ όσον ο μισθωτής εξακολουθεί να βρίσκεται στο μίσθιο.

Περίληψη της παρούσας απόφασης να δημοσιευτεί σε μία ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 79 παρ.4 του ν.3463/2006.

Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο για τα περαιτέρω.

Η ισχύς του παρόντος Κανονισμού αρχίζει από την έγκριση του από το Δημοτικό Συμβούλιο μέχρι τροποποίησης του με νεότερη Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών

Πέτρος Σταυρακόπουλος»

Μετά από διαλογική συζήτηση το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του:

• Τα ανωτέρω

• Τα αρ. 8, 9 & 26 του Ν. 5056/2023

• Την υπ΄ αριθ. 1328/110575/2023/23-12-2023 εγκ. Υπ. Εσωτερικών

• Τις διατάξεις του ν. 3463/2006 Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων – ΦΕΚ Α΄ 114/8-6-2006 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μέχρι σήμερα.

• Την 236/2025 Α.Δ.Ε. (ΑΔΑ: ΨΧΝΛΩΚΚ-Μ1Ο)

• Το με Α.Π. 27503/23-10-2025 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ

Α. Εγκρίνει την ανάκληση της 85/2025 ΑΔΣ διότι δεν έχει εγκριθεί με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του Σώματος σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 79 του ν. 3463/2006.

Β. Εγκρίνει εκ νέου τον Κανονισμό Λειτουργίας των περιπτέρων του Δήμου Μυκόνου με τη θετική ψήφο δεκαπέντε (15) μελών του Δημοτικού Συμβουλίου (ήτοι, με την απόλυτη πλειοψηφία)

Μειοψήφησαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κος Κουκάς Κωνσταντίνος κα Σαμψούνη Κωνσταντινιά και ο κος Ρούσσος Παντελεήμων.

Γ. Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο για τις δικές του νόμιμες ενέργειες.

Η παρούσα απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 112/2025.

Για την ακρίβεια των πιο πάνω συντάχθηκε το παρόν και υπογράφηκε ως κάτωθι:

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΡΥΜΠΛΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΡΟΥΣΣΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

ΤΑ ΜΕΛΗ

ΑΓΟΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΧΑΝΙΩΤΗ ΜΑΡΟΥΣΟΥΛΑ

ΣΤΑΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΣΑΧΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΔΑΚΤΥΛΙΔΗ ΜΑΡΙΑ

ΝΑΖΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΚΟΥΣΑΘΑΝΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΒΕΡΩΝΗΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΔΑΜΑΛΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΚΟΥΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΑΜΒΑΚΟΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΓΚΕΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΣΑΜΨΟΥΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΑ

Ακριβές αντίγραφο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΥΜΠΛΑΣ

Αριθμός Φύλλου: 
6724