Καμία έμπρακτη εξέλιξη ως προς την “αναγέννηση” και άρα, τη συνέχιση του Συλλόγου Επιχειρηματιών Εστίασης Σύρου “Τερψιχόρη” δεν καταγράφεται μέχρι σήμερα, όπως επιβεβαιώνει στην “Κοινή Γνώμη”, ο τελευταίος πρόεδρός του, Δημήτρης Αρβανίτης.
Σε πλήρη αντίθεση με τα γειτονικά νησιά που οι Σύλλογοι των επιχειρηματιών είναι αρκετά ενεργοί, με ανάληψη πρωτοβουλιών για τον τουρισμό και δυναμική συμμετοχή σε Τουριστικές Επιτροπές Δήμων, η Σύρος παρουσιάζεται αποδυναμωμένη, αφού, όπως όλα δείχνουν, η “Τερψιχόρη” διανύει μία περίοδο κρίσης.
Για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Σύλλογος και για τους λόγους που δεν υπάρχει ενδιαφέρον για ανάδειξη νέου Δ.Σ., έδωσε απαντήσεις ο τελευταίος πρόεδρος, Δημήτρης Αρβανίτης. Σύμφωνα με όσα τόνισε, ενώ κρίνεται αναγκαία η συνέχισή του, δεν αποκλείεται τα έγγραφα του Συλλόγου να κατατεθούν στο Πρωτοδικείο, αν σε εύλογο χρονικό διάστημα, δεν υπάρξει εξέλιξη.
Σταδιακή υποχώρηση της Τερψιχόρης
Πρωτίστως για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται σήμερα ο Σύλλογος, ο κ. Αρβανίτης παρατήρησε πως επί της ουσίας δεν είναι ενεργός. “Είχαμε αναζητήσει αν υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιους επιχειρηματίες ώστε να στελεχώσουν το Δ.Σ., αλλά δυστυχώς έχουμε μείνει σε αυτό το στάδιο. Δεν έχει προχωρήσει”, γνωστοποίησε, εξηγώντας πως αν υπήρχε ενδιαφέρον “θα πηγαίναμε σε εκλογές, γιατί η δική μου θητεία, έχει τελειώσει από το 2025”. Για το πώς θα προχωρήσει ο Σύλλογος παρακάτω ή αν η συγκεκριμένη κατάσταση θα σημάνει το τέλος του, σημείωσε πως “αν δεν βρεθούν επιχειρηματίες να θέλουν να αναλάβουν, τα χαρτιά του Συλλόγου θα παραδοθούν στο Πρωτοδικείο Σύρου”. Θέλησε να διευκρινίσει, βέβαια, πως “το να πάει προς διάλυση δεν θα το έλεγα, αλλά αν στο μέλλον ενδιαφερθεί κάποιος, θα μπορεί να πάρει τα χαρτιά από το Πρωτοδικείο και να πραγματοποιηθούν εκλογές”.
Αναφορικά με το πόσα μέλη αριθμεί ο Σύλλογος, ο κ. Αρβανίτης πρόσθεσε πως “είχαμε γύρω στα 240 μέλη και στην πλειοψηφία τους ήταν ενεργά”. Ερωτηθείς να διευκρινίσει τι σημαίνει ενεργά όταν ο Σύλλογος φαίνεται να βρίσκει σε… τοίχο για τη συνέχισή του, συμπλήρωσε πως “όσο ήταν ενεργό το Δ.Σ. ήταν ενεργά και τα μέλη και όταν κάναμε γενικές συνελεύσεις γύρω στα 70-80 άτομα είχαμε συμμετοχή. Πολλές επιχειρήσεις έχουν λειτουργία μόνο το καλοκαίρι, ενώ άλλοι επιχειρηματίες δεν είναι Συριανοί και λείπουν. Ευτυχώς, στο κομμάτι των παροχών, δηλαδή όσα ζητούσε ο Σύλλογος, όλα τα μέλη ανταποκρίνονταν. Και εννοώ για δωρεάν γεύματα πέραν των συνδρομών”.
Ωστόσο, ειδικότερα για το Δ.Σ. και για το αν σταδιακά έγινε πιο ήπια η στάση του, ο κ. Αρβανίτης υπογράμμισε πως “υπήρχε ένα ενεργό Δ.Σ., αλλά κάποια στιγμή εξασθένισε κι αυτό και έμεινε ενεργό στο 50%”.
“Η σεζόν παραμένει στις 40 ημέρες”
Για το ποιοι είναι οι λόγοι που σταδιακά η “Τερψιχόρη” και το Δ.Σ. εξασθένισαν ως παρουσία, ο τελευταίος πρόεδρος εξήγησε πως υπήρξε απογοήτευση από τη στάση των Δημοτικών Αρχών σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. “Το 70% του Δ.Σ. ήταν τα ίδια πρόσωπα συνεχώς. Σίγουρα υπήρξε ένας κορεσμός”, υπογράμμισε, ενώ συμπλήρωσε πως “προσπαθήσαμε να βάλουμε νέα πρόσωπα, για να υπάρχει μία συνέχεια στον Σύλλογο αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση”.
Σε συνέχεια αυτών, δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” πως “προσπαθήσαμε πολύ ως Σύλλογος τα τελευταία 10 - 15 χρόνια και ήμασταν πολύ ενεργοί, ακόμη και στα δημοτικά πράγματα και με τη συμμετοχή μας στις Τουριστικές Επιτροπές. Όμως, υπάρχει μια σοβαρή απογοήτευση στον κάθε επιχειρηματία”. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, “εδώ και δέκα χρόνια, δεν έχει αλλάξει τουριστικά η κατάσταση στη Σύρο”. Ως εκ τούτου, τόνισε πως “κατανοώ τον κάθε επιχειρηματία ως έναν βαθμό που νιώθει απογοητευμένος γιατί ακόμη και αν οι ίδιοι κάνουν κάτι, αυτό δεν βρίσκει ανταπόκριση. Το 2018 είχαμε αποχωρήσει από την Τουριστική Επιτροπή, επιβάλλοντας να έρθει ένας σύμβουλος για να “τρέξει” την υπόθεση της τουριστικής στρατηγικής και ανάπτυξης. Έτσι είχε έρθει ο κ. Μαρτάκης, μετά έγιναν οι εκλογές και στην επόμενη θητεία είχαμε την Toposophy. Προσπαθήσαμε να δουλέψουμε και μετά είχαμε και άλλες αλλαγές”. Αυτές οι αλλαγές, όπως υπογράμμισε ο κ. Αρβανίτης “δεν προσφέρουν μία συνέχεια και μία οργανωμένη πορεία προς τα εμπρός για τον τουρισμό”. Οπότε, επεσήμανε πως “ο κάθε επιχειρηματίας απογοητεύεται. Ζητάει έναν βηματισμό γιατί δεν έχουμε κάνει ούτε ένα βήμα μπροστά και τα νούμερα είναι νούμερα”. Επί της ουσίας, ο τελευταίος πρόεδρος της “Τερψιχόρης” σημείωσε πως “η σεζόν τα τελευταία 20 χρόνια είναι και παραμένει σχεδόν 40 ή το πολύ 50 ημέρες. Δεν έχει αλλάξει τίποτα”.
Μάλιστα, πρόσθεσε πως “και όσο περισσότερο μειώνεται η αγοραστική δύναμη του πολίτη είτε είναι Έλληνας, είτε είναι ξένος, η κατάσταση θα διαμορφώνεται χειρότερη για τη Σύρο. Και η Σύρος δεν έχει πολυτέλεια και άνεση να χάσει επισκέπτες. Δεν είναι άλλο νησί τουριστικά ώστε να μπορεί να μειώσει τον αριθμό και να μην επηρεαστεί σοβαρά οικονομικά. Άλλα νησιά που έχουν τουρισμό της τάξης των 250.000 ατόμων, αν χάσουν στις 150.000 παραμένουν εκεί. Εμείς αν έχουμε 40.000 κόσμο και μειωθεί στις 25.000 είναι αισθητή η διαφορά”.
“Θα πρέπει να υπάρξει συνέχεια στον Σύλλογο”
Παρόλα αυτά, ρωτήθηκε για την ευθύνη του Συλλόγου ως προς την κατεύθυνση της άσκησης συνεχούς πίεσης στα συλλογικά όργανα του Δήμου, όπως για παράδειγμα στην Τουριστική Επιτροπή. “Κατανοώ τους επιχειρηματίες ως προς το θέμα της απογοήτευσης, αλλά δεν δικαιολογώ να μην υπάρχει ο Σύλλογος και να μην ασκεί πίεση. Γιατί μιλάμε για τον μεγαλύτερο Σύλλογο στη Σύρο. Αν ο δικός μας κλάδος πει πως κλείνει τις επιχειρήσεις του, παραλύει το νησί” ανέφερε, ενώ πρόσθεσε πως “δεν δικαιολογώ να μην υπάρχει ο Σύλλογος και να μην υπάρχουν μέλη ενεργά και επιχειρηματίες. Είτε από τη Σύρο, είτε και από την Αθήνα ή από όπου είναι”.
Για το αν ο ίδιος θα έθετε ξανά τον εαυτό του στην πρώτη γραμμή για την προεδρία, δήλωσε τα ακόλουθα. “Ως πρόεδρος όχι. Είχα συζητήσεις με επιχειρηματίες, ορισμένοι το πρότειναν, αλλά ξεκαθάρισα πως ως πρόεδρος δεν μπορώ να παραμείνω”, ανέφερε, εξηγώντας, βέβαια, πως “ως μέλος του Δ.Σ. θα συνέχιζα. Φυσικά δεν θα παρατούσα την προσπάθεια ενός νέου Δ.Σ.”. Ο κ. Αρβανίτης αφού σημείωσε πως “ως πρόεδρος ο δικός μου κύκλος έχει κλείσει”, υπογράμμισε πως “σίγουρα καλό θα είναι να υπάρξει συνέχεια στον Σύλλογο”.