Ομιλία για την προαγωγή της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας στο σχολείο

«Το Ψάρι που δεν Ψαρώνει» στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

  • Τρίτη, 15 Οκτωβρίου, 2019 - 06:12

Ένα πρωτότυπο ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής για το Νηπιαγωγείο στο πλαίσιο του οποίου αξιοποιούνται οι περισσότερες μορφές τέχνης όπως αυτή της μουσικής, της φωτογραφίας και του κουκλοθέατρου θα παρουσιαστεί την προσεχή Παρασκευή στο κοινό της Σύρου.

Η εκδήλωση με εισηγήτρια την Phd παιδαγωγό και συγγραφέα Αγγελική Θάνου διοργανώνεται την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου και ώρα 18:30, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης από την Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Σύρου (ΕΠΑ Σύρου, ν.π.δ.δ.), σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου και την Ένωση Συλλόγων Γονέων Σύρου.

Στόχος του παιδιού με τίτλο «Το Ψάρι που δεν Ψαρώνει» είναι η γνωριμία των συμμετεχόντων με τις αρχές και τεχνικές της γνωστικής συμπεριφοριστικής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στο πλαίσιο ενός ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος πρώιμης παρέμβασης για το Ελληνικό Νηπιαγωγείο. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, μετά από το οικείο περιβάλλον του σπιτιού τους, εισέρχονται στο χώρο του νηπιαγωγείου και βρίσκονται αντιμέτωπα για πρώτη φορά με τις πρώτες κοινωνικές αντιξοότητες. Αρχίζουν να αναπτύσσουν τις πρώτες θεωρίες τους για την επιτυχία και την αποτυχία. Το καθήκον των ειδικών (παιδαγωγών – ψυχολόγων) αλλά και των γονέων είναι να βοηθήσουν τα παιδιά, να απολαμβάνουν σωστά την επιτυχία και να εκμεταλλεύονται εποικοδομητικά την αποτυχία αποδίδοντας σ΄ αυτήν το σωστό νόημα.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και αξιολογήθηκε με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός από εκπαιδευτικούς και γονείς ώστε να εμβολιάζουν τα παιδιά τους με δεξιότητες που θα τα καταστήσουν ικανά να διαχειρίζονται τη ζωή τους θετικά και να εφοδιάσουν το κάθε παιδί με στρατηγικές λειτουργικής σκέψης ιδιαίτερα όταν αυτό αποτυγχάνει.

Η Αγγελική Θάνου είναι Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής για την περιοχή της Μαγνησίας. Το ερευνητικό της έργο, καθώς και η διδακτορική της διατριβή εστιάζεται στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση παρεμβάσεων προληπτικού χαρακτήρα οι οποίες στηρίζονται στις αρχές της Γνωσιακής-Συμπεριφοριστικής Θεραπείας.