Ριζική αλλαγή στο οδικό δίκτυο της Σαντορίνης

Λιγότερη ταχύτητα, μεγαλύτερη ασφάλεια, κυκλικοί κόμβοι και κάγκελα προστασίας, είναι κάποια από τα οφέλη του οδικού έργου που θα πραγματοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα στη Σαντορίνη. Σε φάση υλοποίησης μπαίνει οριστικά, το έργο για την «Βελτίωση της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας στο Δήμο Θήρας» προϋπολογισμού 2.800.000 ευρώ, καθώς ο Δήμος Θήρας προκήρυξε δημόσιο ανοιχτό διαγωνισμό μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ). Ο δήμαρχος Σαντορίνης μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” και ανέλυσε το πόσο σημαντικό είναι αυτό το έργο για το νησί, λίγο πριν αυτό μπει στην τελική ευθεία για να υλοποιηθεί.

Α. Σιγάλας: “Ήμασταν ο τρίτος Δήμος στην Ελλάδα που κατέθεσε μελέτη για το συγκεκριμένο έργο”

Ο δήμαρχος Θήρας, Αντώνης Σιγάλας αναφέρθηκε με μεγάλη ικανοποίηση στο συγκεκριμένο έργο και στο πόσο σημαντικές αλλαγές θα φέρει στο νησί, “Αντιλήφθηκα από τις αρχές Ιουλίου, ότι θα υπήρχε χρηματοδότηση για όλους του Δήμους με σκοπό την βελτίωση της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας, η οποία αφορά χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αμέσως, είχα φροντίσει να έχω μία έτοιμη μελέτη, όπου την κατέθεσα στο Υπουργείο Εσωτερικών, πολύ γρήγορα και αν δεν κάνω λάθος, ήμασταν ο τρίτος Δήμος στην Ελλάδα. Τότε το ποσό της χρηματοδότησης ήταν 3.600.000 ευρώ και το ποσό που θα δοθεί πλέον θα είναι 2.800.000 ευρώ, όπου προσαρμόσαμε τη μελέτη, την καταθέσαμε και είμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η Σαντορίνη προκηρύσσει Ανοιχτό Διαγωνισμό, με καταληκτική ημερομηνία 21 Φεβρουαρίου, για να υλοποιηθεί αυτό το σπουδαίο έργο”.

“Στόχος μας να προφυλάξουμε και τους πεζούς”

Οι αλλαγές που θα γίνουν στην Σαντορίνη, όπως είπε ο κ. Σιγάλας, θα είναι σημαντικές και θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο νησί, “Το όφελος θα είναι τεράστιο για το νησί μας. Για όσους γνωρίζουν την Σαντορίνη, θα μπορέσουμε να κάνουμε δύο round about, δηλαδή δύο κυκλικούς κόμβους, ένα στην ευθεία Μεσσαριάς – Φηρών και έναν στην διασταύρωση Πύργου – Έξω Γωνιάς, στο δημοτικό οδικό δίκτυο, το οποίο και έχουμε εντάξει μέσα στο έργο. Επίσης είναι πάρα πολύ σημαντική και η παρέμβαση που κάνουμε με τα κάγκελα που θα μπουν σε όλη αυτή τη διαδρομή, που είναι ευρείας κυκλοφορίας, προφυλάσσοντας με αυτό τον τρόπο και τους πεζούς από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, σε όλο το μήκος του δρόμου, στην ευθεία της Καλντέρας όπου περπατάει πολύς κόσμος” ενώ αναφέρθηκε και σε κάποιες ασφαλτοστρώσεις που θα γίνουν για την άρση της επικινδυνότητας κάποιων δρόμων, ιδιαίτερα στην περιοχή του Καμαρίου, της Οίας, του αεροδρομίου και κάποια υπόλοιπα του περιφερειακού δρόμου.

Λιγότερη ταχύτητα, χωρίς φανάρια

Παράλληλα, ο δήμαρχος Σαντορίνης, αναφέρθηκε και γενικότερα στην επίτευξη της οδικής ασφάλειας μέσω αυτών των έργων, “Η καινοτομία που έχει αυτό το έργο είναι ότι δεν αφορά μόνο ασφαλτοστρώσεις και διαγραμμίσεις αλλά πάει ένα βήμα παρακάτω, μπαίνοντας και στην ασφάλεια των πεζών με το μεγάλου μήκους προστατευτικό κάγκελο που προανέφερα. Επίσης δίνουμε το μήνυμα με τους 2 κεντρικούς κόμβους που αναφέραμε ότι η Σαντορίνη που δεν μπορεί να χρησιμοποιεί φανάρια και να αστικοποιείται, ότι θα πρέπει και θα επιβάλλεται τα οχήματα να πηγαίνουν με μικρότερες ταχύτητες. Χωρίς να βάλουμε φανάρια κερδίζουμε την μικρότερη ταχύτητα. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και από την Περιφέρεια στο περιφερειακό οδικό δίκτυο.”

Οι εξελίξεις στα έργα του οδοφωτισμού

Κλείνοντας μίλησε και για το κομμάτι του οδοφωτισμού που εξελίσσεται στην Σαντορίνη και το πόσα και σημαντικά οφέλη θα φέρει, “Αυτό το έργο είναι εξίσου σημαντικό και κοστίζει 3.900.000 ευρώ, όπου κάνουμε μία ενεργειακή αναβάθμιση στον οδοφωτισμό, για να έχουμε εξοικονόμηση ενέργειας και πολύ περισσότερο φως στο οδικό μας δίκτυο. Πολλά από τα φωτιστικά που είχαμε στους δρόμους μας ήταν από το 1968 και ήταν απαραίτητη η αναβάθμισή τους. Με αυτή τη δημοπράτιση και η Σαντορίνη και η Θηρασιά, θα αλλάξει οδοφωτισμό με πολύ μικρό κόστος” ενώ για τα τροχαία ατυχήματα στην Σαντορίνη ανέφερε ότι παρά την υπέρογκη αύξηση στον τουρισμό και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τα δείγματα ήταν πολύ θετικά γιατί τα κρούσματα των ατυχημάτων κρατήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Το έργο της “Βελτίωσης της οδικής ασφάλειας” και οι προβλεπόμενες εργασίες

Οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις αφορούν σε επεμβάσεις στο σημαντικότερο τμήμα της οδού Φηρών - Πύργου μήκους 2.790 μέτρων, που περιλαμβάνουν μέτρα μείωσης της ταχύτητας (τοπικές τροποποιήσεις οριζοντιογραφίας, περιορισμός πλάτους οδοστρώματος, κατασκευή πεζοδρομίων και νησίδων, αλλαγές στην επιφάνεια της οδού, μέτρα σε εισόδους οικισμών, πλήρη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, τοποθέτηση καμερών ταχύτητας και εικονικού μειωτή ταχύτητας, εγκατάσταση και βελτίωση οδοφωτισμού).

Επίσης, μέτρα αναμόρφωσης του αστικού οδικού περιβάλλοντος (κατασκευή ισόπεδου κυκλοφοριακού κόμου, Δημιουργία διαβάσεων με εγκιβωτισμένα υλικά για μεγαλύτερη αντοχή, κατασκευή πεζοδρομίου με εξασφάλιση κίνησης ΑΜΕΑ, τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων πεζών, βελτίωση οδοστρώματος και εγκατάσταση φωτισμού σε τρείς χώρους στάθμευσης, δηλαδή 2 στον οικισμό των Φηρών και έναν στον οικισμό της Οίας).

Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων στην κεντρικότερη διασταύρωση της οδού Φηρών – Πύργου στην Τράπεζα Πειραιώς και στην διασταύρωση Έξω Γωνιάς-Πύργου. Επίσης διαγραμμίσεις στον ισόπεδο κόμβο Επαρχιακής Οδού Μεσαριάς – Φηρών στο ύψος του καταστήματος Κωτσόβολος.

Εκτός αυτών θα ληφθούν μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας διαφόρων τμημάτων περιαστικών οδών συνολικού μήκους 9.700μ. που περιλαμβάνουν τοποθέτηση και βελτίωση στηθαίων ασφαλείας, βελτίωση οδοστρώματος – δημιουργία απαραίτητων επικλίσεων σε συγκεκριμένα τμήματα αστικού και περιαστικού οδικοί δικτύου που χρήζουν άμεσης επέμβασης, διαγραμμίσεις ασφαλτικού οδοστρώματος, προσαρμογή εσχαρών φρεατίων υδροσυλλογής, που έχουν υποστεί βύθιση λόγω καθίζησης του φρεατίου υδροσυλλογής κλπ.