Ρεύμα: Μεγάλα προβλήματα στην τηλεμέτρηση των «έξυπνων μετρητών» ενέργειας
- Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου, 2025 - 14:23
Την αδυναμία του ΔΕΔΔΗΕ να υποστηρίξει τεχνικά την αξιόπιστη λειτουργία τηλεμέτρησης των «έξυπνων μετρητών» ανέδειξε η λειτουργία των μέχρι τώρα εγκατεστημένων συστημάτων που αντιστοιχούν μόλις στο 13% του συνόλου. Οι προμηθευτές ενέργειας μέσω του συνδέσμου τους (ΕΣΠΕΝ) μεταφέρουν στις αρμόδιες αρχές τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται ήδη λόγω των καθυστερήσεων και των σφαλμάτων στην αποστολή τηλεμετρήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ και ζητούν την παρέμβασή του προειδοποιώντας ότι εάν δεν επιλυθούν άμεσα, το επόμενο διάστημα που θα αυξηθούν οι τηλεμετρούμενες παροχές τα προβλήματα θα είναι πολλαπλάσια και μη διαχειρίσιμα για το σύνολο των συμμετεχόντων στην αγορά.
Ο ΕΣΠΕΝ στην επιστολή του προς τη ΡΑΑΕΥ και τον αρμόδιο διαχειριστή περιγράφει μεταξύ άλλων καθυστερήσεις άνω του ενός μηνός στην αποστολή των 15λεπτων μετρήσεων, απουσία ολόκληρων αρχείων ή επιμέρους δεδομένων (π.χ. μετρήσεις παραγωγής φωτοβολταϊκών), σφάλματα και διπλοεγγραφές, αναντιστοιχία αριθμών μετρητών – συσκευής, ακόμη και στην ίδια γραμμογράφηση, αλλά και αδυναμία τιμολόγησης ειδικών κατηγοριών όπως οι δικαιούχοι ΚΟΤ (Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο).
Αναφέρουν επίσης αποστολή μη ποιοτικών και ρεαλιστικών δεδομένων ειδικά σε περιπτώσεις έγχυσης – παραγωγής για τις παροχές με net metering, αλλά και απουσία συγκεντρωτικής αναφοράς (report) από τον ΔΕΔΔΗΕ προς τους προμηθευτές για το σύνολο της κατανάλωσης ανά μήνα και ανά παροχή. Σημειώνουν, δε, ότι από τις 4 Μαΐου 2025 έχει διακοπεί, χωρίς καμία ενημέρωση, η ανάρτηση των αρχείων CUR ημερήσιας πιστοποίησης στην πλατφόρμα ΙΡΙΣ, τα οποία ήδη παρουσιάζουν προβλήματα. Με δεδομένη την κατάργηση των αρχείων μηνιαίας πιστοποίησης, αυτή η εξέλιξη, επισημαίνει ο ΕΣΠΕΝ, απειλεί να προκαλέσει καθολικές ελλείψεις μετρητικών δεδομένων για το σύνολο των τηλεμετρούμενων παροχών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ, στον οποίο απευθύνθηκε η «Κ», αποδέχεται το πρόβλημα και αναφέρει ότι λειτουργεί με πληροφοριακά συστήματα προηγούμενης γενιάς που χρήζουν αναβάθμισης, η οποία ξεκίνησε, αλλά είναι ακόμη στην αρχή, και εκτιμά ότι θα επιλύεται σταδιακά και εξ ολοκλήρου, με ορόσημο το τέλος του 2026 που ολοκληρώνεται το πρόγραμμα ILIOS, το οποίο ενοποιεί και αναβαθμίζει όλα τα βασικά συστήματά του.
«Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει κάνει σημαντικά βήματα μετασχηματισμού έως τώρα, έχει καταφέρει να εγκαταστήσει 1,3 εκατομμύριο έξυπνους μετρητές, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει ήδη μια μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων του. Συστήματα τα οποία είναι προηγούμενης γενιάς και στα οποία δεν είχαν γίνει επενδύσεις τα τελευταία, πολλά χρόνια. Αν και ήδη πάρα πολλές βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί εντός του 2025, η προσπάθεια είναι στην αρχή της και υπάρχουν πολλές βελτιώσεις οι οποίες θα πρέπει να γίνουν, και θα χρειαστεί χρόνος», αναφέρει στην «Κ» η πλευρά του ΔΕΔΔΗΕ. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι τους επόμενους μήνες σταδιακά και με τις βελτιώσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά τα προβλήματα θα εξαλειφθούν εξ ολοκλήρου, με ορόσημο την αναβάθμιση μέσω του προγράμματος ILIOS –πρόγραμμα που αναβαθμίζει και ενοποιεί όλα τα βασικά συστήματά μας– για το τέλος του 2026. Να σημειωθεί ότι η ψηφιακή αναβάθμιση του ΔΕΔΔΗΕ τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην τηλεμέτρηση του 60% της ενέργειας που καταναλώνεται», συμπληρώνουν από πλευράς του ΔΕΔΔΗΕ.
πηγή: kathimerini
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μύκονος: Πνίγηκε 68χρονος στην παραλία Κόρφος
24 Σεπ. 2025 - 18:45 - Υπέρ της ελάχιστης ηλικίας πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα η Φον ντερ Λάιεν
24 Σεπ. 2025 - 18:26 - To Μετρό Θεσσαλονίκης βραβεύθηκε ως “Έργο της Χρονιάς 2024”
24 Σεπ. 2025 - 17:57 - Ένας άντρας συνελήφθη για την κυβερνοεπίθεση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
24 Σεπ. 2025 - 17:21 - Καινοτομία από τα έδρανα: Ο διαγωνισμός που μετατρέπει φοιτητές σε επιχειρηματίες
24 Σεπ. 2025 - 16:50