Τριπλή διάκριση του ΕΠΑΛ Σύρου στον διαγωνισμό «Land Rover 4x4 in Schools»

To θρυλικό Enfield γνώρισε νέες δόξες

Θριαμβευτική ήταν η πορεία της μαθητικής ομάδας του ΕΠΑΛ Σύρου στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Land Rover 4x4 in Schools», με τρία συνολικά βραβεία για το αλουμινένιο αμάξωμά της με τίτλο «Syros Enfield 4x4».

Συνδυάζοντας μοναδικά τον σκελετό της Land Rover και τα στοιχεία του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε στο νησί μας, η ομάδα των Αντώνη Αλιφραγκή, Μιχάλη Γεράρδη και Γιάννη Παντάδη από τη Β’ Τάξη «έκλεψε» τις εντυπώσεις και διακρίθηκε.

Παρότι δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το εισιτήριο για τον παγκόσμιο διαγωνισμό, οι μαθητές του ΕΠΑΛ Σύρου, έφυγαν από τον ελληνικό τελικό, που πραγματοποιήθηκε από 5 έως 7 Μαΐου στο Athens Mall, με τα βραβεία «ευ αγωνίζεσθαι», «καλύτερης ταυτότητας ομάδας» και «εμμονής για την αντιμετώπιση των αντιξοοτήτων κατά τη διάρκεια της υλοποίησης».

Κυρίαρχη η τοπική ιστορία

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της κατασκευής και Υποδιευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου Σύρου κ. Γιώργο Φρέρη, η ομάδα έλαβε θετικά σχόλια για τον τρόπο με τον οποίο ενέταξε στην κατασκευή του την τοπική ιστορία της Σύρου, μετατρέποντας ένα ανακυκλώσιμο αλουμίνιο σε αμάξωμα, στα μέτρα και το ύφος του θρυλικού Enfield. Επιπλέον, το πάθος με το οποίο εργάστηκαν οι μαθητές, ξεπερνώντας τις δυσκολίες που συνάντησαν στο δρόμο τους, εξέπληξε τους κριτές, οι οποίοι τους απένειμαν ένα ακόμη βραβείο.

«Αυτό που θέλαμε ήταν να δημιουργήσουμε ένα αμάξωμα που να θυμίζει το Enfield, δίνοντας έμφαση στο νησί και στη προσπάθεια που είχε γίνει το 1970» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φρέρης, εξηγώντας πως η ομάδα «έντυσε» τη φόρμα που είχε δοθεί σε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία από τη Land Rover με το αλουμινένιο αμάξωμα.

Οικονομική ενίσχυση από τοπικούς φορείς

Η ιδέα αυτή υποστηρίχθηκε θερμά από τον Σύλλογο Φίλων Τεχνικού Πολιτισμού Ερμούπολης, τον Σύλλογο Ιστορικών Οχημάτων «Syros Enfield» και των Συλλόγων Εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ και του Εργαστηριακού Κέντρου Σύρου, οι οποίοι ενίσχυσαν οικονομικά την προσπάθεια. Στο πλαίσιο της παρουσίασής της, η ομάδα διένειμε και προωθητικά έντυπα του Βιομηχανικού Μουσείου και του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προβάλλοντας την ιστορία και τον πολιτισμό του νησιού της.

Στη φετινή κατασκευή βοήθησε επίσης και ο μαθητής της Α’ Τάξης, Σεβαστιανός Ρηγούτσος με στόχο την απόκτηση εμπειρίας για τη συμμετοχή του στον επόμενο διαγωνισμό. Εκτός από τον κ. Φρέρη, υπεύθυνοι της ομάδας ήταν ακόμα ο Σύμβουλος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Νίκος Ρούμελης και ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Ζερβός. «Ο στόχος για φέτος ήταν να αποκτηθεί εμπειρία από τέτοιου είδους αγώνες, έτσι ώστε να ετοιμαστούμε κατάλληλα και καλύτερα για την επόμενη χρονιά», κατέληξε ο κ. Φρέρης.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων

Σημειώνεται, πως μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Land Rover 4×4 in Schools» και «F1 inSchools– Jaguar για Δημοτικά Σχολεία», οι μαθητές οδηγούνται στην εμπειρική απόκτηση βασικών γνώσεων πάνω στις Φυσικές Επιστήμες, Νέες Τεχνολογίες, Μηχανική και Μαθηματικά, συνδυάζοντας και τις Τέχνες, καθώς και στην ανάπτυξη πολύτιμων δεξιοτήτων και ικανοτήτων (προσωπικών και επαγγελματικών). Επιπλέον, αποκτούν γνώσεις Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά στα πρότυπα επαγγελματικών ομάδων μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στο πρόγραμμα LandRover4x4 in Schools συμμετείχαν μαθητές από Γυμνάσια, Λύκεια, καθώς και φοιτητές που δεν έχουν κλείσει το 19ο έτος της ηλικίας. Μεγάλος Υποστηρικτής των προγραμμάτων ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να ενημερωθούν πάνω σε θέματα Φυσικής και διαφόρων εφαρμογών της, Νέων Τεχνολογιών, Μηχανικών Κατασκευών, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Παράλληλα, άρχισαν να καταννοούν έννοιες όπως ο Σχεδιασμός και η Παραγωγή Βιομηχανικών Προϊόντων, η Μηχανική των Υλικών, οι Δοκιμές Ελέγχου, η Ανάλυση και Αξιολόγηση Αποτελεσμάτων, ηΠοιότητα ζωής, η Αειφορία και Βιωσιμότητα και Αεροδυναμική Αντικειμένων.

Συλλογική προσπάθεια

Ωστόσο, το σημαντικότερο ήταν ότι οι συμμετέχοντες έμαθαν με διασκεδαστικό τρόπο να αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας μεταξύ τους, να λειτουργούν ως ομάδα, να πραγματοποιούν Πρωτόλεια Έρευνα, να σχεδιάζουν και να υλοποιούν actions (business) plan, να διαχειρίζονται έργα, να σχεδιάζουν και κατασκευάσουν φιλικά προς το περιβάλλον  προϊόντα, να γνωρίζουν το marketing και την προώθηση προϊόντων, καθώς και την ιδέα του Επιχειρείν, και να συνεργάζονται με διάφορους φορείς από τον επιχειρηματικό και βιομηχανικό χώρο,

Οι νικήτριες ομάδες του Land Rover 4×4 in Schools εκπροσωπούν την χώρα τους σ’ ένα παγκόσμιο τελικό, που διενεργείται κάθε χρόνο με την συμμετοχή 20 περίπου ομάδων από 15 περίπου χώρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 80% των μαθητών που συμμετέχουν πιστεύουν ότι τους βοηθά να αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας, να συνεργάζονται και να λειτουργούν ως ομάδα, ενώ το 66% σκέπτονται να ακολουθήσουν επαγγελματική καριέρα στο χώρο των Νέων Τεχνολογιών, των Επιστημών ή να γίνουν Μηχανικοί.