Διεκδικήσεις του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου, Μυκόνου-Μεγάλος αριθμός προσλήψεων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς από το Υπουργείο Παιδείας

Προσλήψεις αλλά και διαφωνίες πριν το πρώτο κουδούνι

  • Πέμπτη, 7 Σεπτεμβρίου, 2017 - 06:19

Την ώρα που ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου εκφράζει τη διαφωνία του για τις αλλαγές στη λειτουργία των σχολείων και κάνει λόγο για διεκδίκηση της πλήρωσης όλων των κενών θέσεων, το υπουργείο Παιδείας, ανακοινώνει ότι πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς γίνεται ο μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Δυναμικούς Συλλόγους διδασκόντων που θα υπερασπίζονται επί της ουσίας “τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών” καθώς και “τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών” επισημαίνει ως κύρια ανάγκη και για την τρέχουσα χρονιά ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου με φόντο μάλιστα τις σοβαρές αλλαγές που επιβάλλει το νέο ΠΔ 79/2017 για την οργάνωση και τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων.

Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές εξελίξεις που καταγράφονται σε μνημονιακό καθεστώς, αλλά και το χρονοδιάγραμμα έναρξης του φετινού σχολικού έτους, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου επισημαίνει τη διαφωνία του ως προς συγκεκριμένες αλλαγές, καλώντας τους διδάσκοντες να επισημάνουν και να διεκδικήσουν με τη σειρά τους ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή έναρξη του σχολικού έτους 2017 – 2018 την κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, κυρίως δε, καθώς ο νησιώτικος χώρος βιώνει εντονότατα το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Σε ανοικτή επιστολή του, ο Σύλλογος επισημαίνει ότι “το Π.Δ. 79/2017 αντικαθιστά τα Π.Δ. 200/1998 και 201 για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο αντίστοιχα, δημοσιεύτηκε αρχές Αυγούστου” και χωρίς “να έχει προηγηθεί καμιά ενημέρωση και συζήτησή του με τους εκπαιδευτικούς φορείς”. “Παρά όμως την κριτική που επί μία σχεδόν 20ετία δέχονταν τα καταργούμενα Π.Δ. και το αίτημα για αλλαγή τους στην κατεύθυνση της δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων, το νέο Π.Δ στο σύνολό του έρχεται να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις επιταγές Ε.Ε.-ΟΟΣΑ, να περιορίσει την όποια δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία του σχολείου και να περικόψει εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών”.

Επικεντρώνοντας στα καίρια σημεία διαφωνία του ο Σύλλογος επισημαίνει ότι: α. ενσωματώνονται στο νέο Π.Δ όλες οι αντιδραστικές ρυθμίσεις των υπουργικών αποφάσεων Φίλη για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου» Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, τις οποίες το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε έναν ολόκληρο χρόνο και συνεχίζει να ζητά της κατάργησή τους, β. αφαιρούνται σημαντικές αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων, όπως η σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος και αποδίδονται στο διευθυντή της σχολικής μονάδας και γ. θεσμοθετείται η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών, με σκοπό την εξοικονόμηση τμημάτων και εκπαιδευτικών, αφού οι τριμελείς επιτροπές σε κάθε Δ/νση Π.Ε. θα αποφασίζουν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν οι πέραν των 25 μαθητές/τριες που εγγράφηκαν.

Καταλήγει δε συμπερασματικά ότι “με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει ένας δραστικός περιορισμός τμημάτων και αντίστοιχοι υποβιβασμοί σχολικών μονάδων που θα οδηγήσουν σε ένα νέο γύρο πλεονασμάτων και υπεραριθμιών του εκπαιδευτικού προσωπικού”.

Αναγκαίοι οι διορισμοί

Σε συνέχεια των ανωτέρω και με δεδομένη την υπουργική εγκύκλιο προς τα ΠΥΣΠΕ και τους Συλλόγους Διδασκόντων “για την εφαρμογή ενός ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος για «την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»”, ο Σύλλογος σημειώνει πως, καθίσταται “προφανές ότι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι να γίνουν οι χιλιάδες αναγκαίοι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, στη θέση των 25.000 συνταξιοδοτηθέντων της τελευταίας 6ετίας”. Δεδομένου ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων κλήθηκαν να συνεδριάσουν προ τριών ημερών και να προχωρήσουν στην κατανομή και ανάθεση ωρών “ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές και δεν έχει τοποθετηθεί το σύνολο του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού”, ο Σύλλογος σημειώνει ότι, η σχετική εφαρμογή της εγκυκλίου, στοχεύει “στη λειτουργία του σχολείου με τους λιγότερους κατά το δυνατό εκπαιδευτικούς και στη βάση μιας λογιστικής (και ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγικής) αποτύπωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού”.

Να καταγραφεί κάθε κενό και έλλειψη

Ως εκ τούτου, το ΔΣ του Συλλόγου κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία των τριών νησιών “να μην προχωρήσουν στην κατανομή και ανάθεση ωρών και να συνεδριάσουν, με σκοπό να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από το Υπουργείο και τις Διευθύνσεις Π.Ε. την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών”. Προς αυτή την κατεύθυνση, τόνισαν ότι κρίνεται απαραίτητο να δηλώσουν ότι “για μας απαράβατος όρος για τη λειτουργία κάθε δημοτικού σχολείου είναι να υπάρχουν: 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για κάθε τμήμα, επιπλέον εκπ/κοί ΠΕ70-δάσκαλοι/ες για το ολοήμερο, ανάλογα με τα τμήματα που δημιουργούνται με όλους τους μαθητές/ριες που έκαναν αίτηση, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τη διδασκαλία κάθε διδακτικού αντικειμένου από τον εκπαιδευτικό του στο πρωινό και το ολοήμερο πρόγραμμα, ενισχυτική διδασκαλία για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, η οποία και θα παρέχεται από τους/τις εκπ/κούς ΠΕ70 στις υπολειπόμενες ώρες μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για όλα τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη και λειτουργία της πρωινής ζώνης, όπου αυτή είναι αναγκαία”.

Ο μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων

Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων 15.371 αναπληρωτών εκπαιδευτικών που γίνεται πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου νηπιαγωγοί, δάσκαλοι καθηγητές και βιβλία να είναι στη θέση τους, να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους κανονικά.

Σύμφωνα με το υπουργείο ο στόχος επιτεύχθηκε χάρη στον άρτιο προγραμματισμό και συντονισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, των Περιφερειακών Διευθυντών, των Διευθυντών Εκπαίδευσης, της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι για οποιαδήποτε σύγκριση με το παρελθόν.

Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προσλαμβάνονται 954 καθηγητές στα Γυμνάσια και Λύκεια και 2.094 στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, ενώ 2.521 αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού τοποθετήθηκαν τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σημειώνεται ότι τα όποια πραγματικά κενά προκύψουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα καλυφθούν από τις πιστώσεις που το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει προνοήσει να υπάρχουν.

Προτεραιότητα στα σχολεία Ειδικής Αγωγής

Ιδιαίτερη προτεραιότητα δόθηκε φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στην στελέχωση και την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Μια προτεραιότητα που καθορίζεται εδώ και χρόνια από Υπουργικές Αποφάσεις τις οποίες όμως οι προηγούμενες κυβερνήσεις ουδέποτε εφάρμοσαν, καταλήγοντας να υποστελεχώνουν,τελικά, τις δομές Ειδικής Αγωγής στα μέσα κάθε σχολικής χρονιάς.

Σήμερα προσλαμβάνονται στην Ειδική Αγωγή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 8.104 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

Στις δομές Ειδικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τοποθετήθηκαν 3.489 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.

Κάλυψη για τα Ολιγοθέσια Σχολεία

Στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προσλαμβάνονται 6.313 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων οι οποίοι θα καλύψουν το σύνολο των αναγκών ακόμη και στα 834 Ολιγοθέσια Σχολεία που βρίσκονται σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.

Το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τους περίπου 14.000 μαθητές των Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων με ειδικότητες και ολοήμερο πρόγραμμα διδασκαλίας. Για τον σκοπό αυτό, τροποποιούνται τα ωρολόγια προγράμματα προσφέροντας τη δυνατότητα εμπλουτισμού του προγράμματός τους με νέα αντικείμενα (όπως Πληροφορική, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή κ.α.). Παράλληλα, φέτος τα Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία έχουν ήδη εφοδιαστεί με 1.000 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, προσφορά της Εθνικής Τράπεζας, για τη διδασκαλία και την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών τους

Με μισό εισιτήριο θα μεταβούν στα νησιά οι αναπληρωτές

Για πρώτη φορά, έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλαμβάνονται για το σχολικό έτος 2017-2018 σε νησιωτικές περιοχές, με απόφαση των Υπουργείων Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου και ο αρμόδιος για θέματα νησιωτικότητας, Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, συνεργάστηκαν στενά και για πρώτη φορά εφαρμόζεται το παραπάνω μέτρο που πρόκειται να διευκολύνει 4.000 περίπου αναπληρωτές οι οποίοι θα αναλάβουν υπηρεσία στα νησιά.

Η έκπτωση αυτή αφορά αποκλειστικά στην πρώτη μετάβασή τους στις έδρες των Διευθύνσεων πρόσληψης, καθώς επίσης και τη μετακίνησή τους, εφόσον απαιτηθεί, σε άλλο νησί για να αναλάβουν υπηρεσία.