Σχεδιασμός και κατασκευή του πρώτου Δωματίου Απόδρασης για παιδιά από μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Απόδραση στη Γνώση

  • Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2018 - 06:17

Μοναδικές στιγμές ενθουσιασμού, αγωνίας, δράσης και… απόδρασης θα χαρίσει στα παιδιά του νησιού η Γ’ Τάξη του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης μέσα από τη δημιουργία ενός δωματίου απόδρασης με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, στον χώρο της Παιδικής Βιβλιοθήκης.

Το σχετικό αίτημα του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, Νεκτάριου Φαρασόπουλου, εισηγήθηκε στο Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Βιβλιοθηκών & Εικαστικών Δραστηριοτήτων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Μαρίζα Αγγελοπούλου.

Διαδεδομένη συνήθεια και στον τομέα της εκπαίδευσης

Όπως σημειώθηκε, τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι διασκεδάζουν, προσπαθώντας να βρουν την έξοδο από ένα κλειδωμένο δωμάτιο (escape room). Οι παίκτες για να πετύχουν το στόχο τους πρέπει να δουλέψουν ομαδικά, να μαζέψουν στοιχεία, να αλληλεπιδράσουν, να σκεφτούν γρήγορα και αποτελεσματικά, ώστε να λύσουν τους γρίφους και να καταφέρουν να δραπετεύσουν από το δωμάτιο.

Ο δημοφιλής αυτός τρόπος διασκέδασης άρχισε να αξιοποιείται και στον τομέα της εκπαίδευσης. Είτε από εταιρείες του χώρου, είτε από μεμονωμένους εκπαιδευτικούς έχουν δημιουργηθεί κάποια δωμάτια απόδρασης για παιδιά που εκτός από τη διασκέδαση έχουν και εκπαιδευτικούς στόχους. Στα συγκεκριμένα δωμάτια μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές και μαθήτριες ως παίκτες, χωρίς όμως να έχουν συμμετάσχει σε κάποιο σημείο της δημιουργίας του δωματίου.

Με αφορμή αυτή την πολύ διαδεδομένη συνήθεια, η Γ’ Τάξη του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει στην Παιδική Βιβλιοθήκη ένα Δωμάτιο Απόδρασης, το οποίο θα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές δημοτικού και των πρώτων τάξεων του γυμνασίου. Η υλοποίηση της δράσης «Απόδραση στη Γνώση» θα χρηματοδοτηθεί από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση μέσω του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα».

Βασικοί διδακτικοί της δράσης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια του δασκάλου τους θα δημιουργήσουν το σενάριο και τους απαραίτητους γρίφους, θα διαμορφώσουν κατάλληλα τον χώρο και θα κατασκευάσουν όλα τα απαραίτητα υλικά. Μετά τον αρχικό καταιγισμό ιδεών και αφού αποφασιστούν οι βασικοί άξονες της ιστορίας του δωματίου, τα παιδιά θα αναζητήσουν πληροφορίες σε βιβλία, διαδίκτυο κ.α. για τη δημιουργία των γρίφων. Οι κύριες θεματικές των γρίφων και ταυτόχρονα οι βασικοί διδακτικοί στόχοι του δωματίου θα σχετίζονται με τη μυθολογία, τις φυσικές επιστήμες (STEM), την τοπική ιστορία και την επαυξημένη πραγματικότητα.

Προκειμένου οι γρίφοι και τα παζλ του δωματίου να είναι ακόμα πιο ενδιαφέροντα για τους συμμετέχοντες θα υπάρξει συνεργασία  για τη δημιουργία τους, με μαθητές και μαθήτριες άλλων σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό μέσω του προγράμματος ηλεκτρονικής αδερφοποίησης σχολείων eTwinning. Μέσω της πλατφόρμας του eTwinning τα παιδιά της Γ’ Τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης θα έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες και τελικά να δημιουργήσουν έξυπνους γρίφους με τη βοήθεια μαθητών από άλλες πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης, δίνοντας μια προστιθέμενη αξία στο πρόγραμμα.

Στη δημιουργία των γρίφων θα αξιοποιηθούν εκτός των άλλων οι δυνατότητες που δίνουν οι ΤΠΕ και η επαυξημένη πραγματικότητα. Με χρήση υπολογιστών και φορητών μέσων (κινητών, τάμπλετ) θα δημιουργηθούν γρίφοι «ζωντανοί» και ελκυστικοί για όλους, όσοι θα μπουν στο δωμάτιο.

Μετά την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης του χώρου, καθώς και της δημιουργίας σεναρίου και γρίφων, θα δοθεί πρόσκληση σε μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων όλης της Σύρου να επισκεφτούν το δωμάτιο και να προσπαθήσουν να αποδράσουν στη Γνώση.