Έξι Δημοτικά Σχολεία των Κυκλάδων φαντάστηκαν το συναρπαστικό μέλλον και έλαβαν μέρος στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Εποικισμός του Άρη

Στην προκριματική φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της WRO HELLAS συμμετείχαν έξι δημοτικά σχολεία από τη Σύρο, την Πάρο και τη Μύκονο, διεκδικώντας το «εισιτήριο» για τον μεγάλο τελικό, ο οποίος θα διεξαχθεί την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018, στην Αθήνα.

Οι ρομποτικές ομάδες του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου, του Ιδιωτικού Σχολείου «Ο Άγιος Γεώργιος», του Δημοτικού Σχολείου Αρχιλόχου – Μάρπησσας Πάρου, του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης & του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου και των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Μυκόνου "Σύγχρονη Παιδεία" παρουσίασαν χθες το πρωί τα έργα τους στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων «Κωνσταντίνος Τουλούπης», στο σχολικό συγκρότημα Λυκείων στο Μάννα.

Τον Περιφερειακό Διαγωνισμό Κυκλάδων διοργάνωσε το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών του Νομού. Στο πλαίσιο του φετινού διαγωνισμού, οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων κλήθηκαν να φανταστούν το συναρπαστικό μέλλον και να κατασκευάσουν μοντέλα με αυτοματισμούς σύμφωνα με το θέμα «Εποικισμός του Άρη», του τέταρτου σε απόσταση από τον Ήλιο πλανήτη του Ηλιακού μας Συστήματος (Η/Σ) και δεύτερου πλησιέστερου στη Γη.

«Ακολουθούμε το νερό»

Με δεδομένο ότι για να πάει μία αποστολή στον Άρη απαιτούνται έξι μήνες, δύο χρόνια για να έρθει ο Άρης και η Γη στην κοντινότερη απόσταση και έξι μήνες για την επιστροφή, η ομάδα «Six young scientists» του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, η αποστολή χρειάζεται να παράγει όλα τα απαραίτητα εφόδια (νερό, τροφή και οξυγόνο) στον Άρη. Η βάση όλων είναι το νερό το οποίο βρίσκεται είτε παγωμένο με πολλά άλατα είτε ενσωματωμένο στο χώμα. Για το λόγο αυτό, ένας εκσκαφέας βγάζει πάγο ή χώματα από το έδαφος και τα φορτώνει σε ένα όχημα. Ο εκσκαφέας λειτουργεί με κινητήρα και αισθητήρα απόστασης που επικοινωνούν με έναν άλλο κινητήρα και αισθητήρα κλίσης. Το όχημα, που κινείται με δύο κινητήρες και χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα απόστασης για να σταματάει κι έναν αισθητήρα απόστασης για να δίνει εντολή, μεταφέρει τα υλικά στη μονάδα υποστήριξης της ζωής. Στο θερμοκήπιο της αποικίας, από θα παράγεται από τα φυτά τροφή και οξυγόνο. Στην είσοδό του, υπάρχουν διπλές πόρτες που το προφυλάσσουν από τη διαφορά πίεσης της ατμόσφαιρας του Άρη και της γήινης που επικρατεί μέσα στο θερμοκήπιο. Υπεύθυνη της ομάδας είναι η εκπαιδευτικός, Μαρία Ιωσηφίδου.

“X-Space”

Η ομάδα «Μικροί ταξιδιώτες» με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Μανώλη Αργυρό αποτελείται από μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης και του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου. Το έργο τους μας μεταφέρει στο 2150 και συγκεκριμένα, στον πλανήτη Άρη, όπου έχουν μετακινηθεί οι άνθρωποι. Η κατασκευή τους με την ονομασία «X-Space» αποτελείται από ένα θόλο που προστατεύει τους ανθρώπους από τις δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στον Άρη και τους παρέχει οξυγόνο. Στη μακέτα τους, παρουσιάζονται επίσης θερμοκήπια, όπου καλλιεργούνται λαχανικά και φρούτα και φυλάσσονται διάφορα αντικείμενα. Ένα όχημα με δαγκάνα συλλέγει αντικείμενα και τα μεταφέρει στο χώρο προστασίας. Για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκαν αντικείμενα καθημερινής χρήσης και ανακυκλωμένα υλικά από παλιούς υπολογιστές. Η μακέτα φτιάχτηκε από την ομάδα και την δασκάλα καλλιτεχνικών, Ελένη Μιχαλάκη. Στις απογευματινές συναντήσεις της βοήθησαν επίσης η εκπαιδευτικός Πληροφορικής Αργυρώ Γιάνναρη και η Μαθηματικός Πετρούλα Καμπάνη.

«Κορίτσια από το μέλλον»

Ένα εργοστάσιο διαλογής υλικών «λειτουργεί» στη μακέτα των «Κοριτσιών από το μέλλον» του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης. Η μακέτα, χρώματος σκούρου κόκκινου, καθώς ο Άρης είναι γνωστός και ως κόκκινος πλανήτης, έχει κατασκευαστεί από ανακυκλώσιμα υλικά καθημερινής χρήσης και υλικά υπολογιστών. Η ομάδα χρησιμοποίησε επίσης ξύλο, λινάτσα και πηλό. Τα υλικά που μεταφέρονται στο εργοστάσιο, συλλέγονται από έναν ανυψωτικό μηχανισμό, ένα όχημα μεταφοράς και έναν ιμάντα.  Εκεί υπάρχει μια γεννήτρια που ηλεκτροδοτεί το εργοστάσιο και άλλη μια που συνδέεται με το λατομείο. Υπεύθυνος της ομάδας είναι ο κ. Μανώλης Αργυρός.

«Διαστημικοί Εξερευνητές»

Την εργασία της με θέμα «Εντοπισμός  περιοχών της επιφάνειας του Άρη  με  μειωμένη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία» παρουσίασε η ομάδα «Διαστημικοί Εξερευνητές» του Ιδιωτικού Σχολείου «Ο Άγιος Γεώργιος» με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ελεάννα Αποστόλου.

Το σενάριο έχει ως έξης: Βρισκόμαστε στο έτος 2070 μ.Χ. Ο άνθρωπος προσπαθεί να εξερευνήσει το βόρειο ημισφαίριο του πλανήτη Άρη.  Οι συνθήκες εξερεύνησης είναι πολύ δύσκολες λόγω της μεγάλης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας του εδάφους. Η ρομποτική κατασκευή μας (μη επανδρωμένο τροχοφόρο όχημα) μπορεί να μετακινείται  στο βραχώδες έδαφος του Άρη με ευκολία και  σκοπό έχει να εντοπίσει περιοχές με μειωμένα ποσοστά ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας  που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί ο άνθρωπος  προς όφελός του και να ενημερώνει τους ερευνητές γι’ αυτά.

 Η μακέτα πάνω στην οποία κινείται η ρομποτική κατασκευή της ομάδας και προσομοιάζει στο έδαφος τους Άρη κατασκευάστηκε από την κ. Αγνή Ρούσσου, καθηγήτρια Καλλιτεχνικών του σχολείου.

Σημειώνεται ότι, τα σχολεία της Πάρου και της Μυκόνου παρουσίασαν τα έργα τους μέσω τηλεδιάσκεψης. Το όνομα της ομάδας η οποία θα συμμετάσχει στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της WRO HELLAS θα ανακοινωθεί εντός της εβδομάδας.