Συμμετοχή του ΕΠΑΛ Σίφνου στο 2ο Spoudase Festival στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων

Ωφέλιμη εμπειρία για τους μαθητές

Την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με παιδιά και φορείς από όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, να συμμετέχουν σε ενδιαφέροντα εργαστήρια, να λάβουν συμβουλές επαγγελματικού προσανατολισμού και κυρίως, να παρουσιάσουν το δικό τους project, θα έχουν μαθητές του ΕΠΑΛ Σίφνου, μέσα από τη συμμετοχή τους στο 2ο Spoudase Festival.

Το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό Φεστιβάλ στην Ελλάδα θα διοργανωθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στις 19 και 20 Μαΐου 2018. Περισσότερα από 70 σχολεία θα εκθέσουν έργα τους, που σχετίζονται με την καινοτομία, την επιστήμη και την τεχνολογία.

Πάνω από 200 workshops και σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν δωρεάν από κορυφαίους επιστήμονες, ιδρύματα, Πανεπιστήμια και στελέχη της αγοράς με βεβαιώσεις παρακολούθησης και πιστοποιήσεις. Παράλληλα, 150 σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού θα παρέχουν δωρεάν ψυχομετρικά τεστ και συμβουλές για τη συμπλήρωση Μηχανογραφικού και Βιογραφικού σημειώματος.

Οι επισκέπτες του «Spoudase Festival» θα έχουν επίσης την ευκαιρία να μπουν στην κλήρωση για πάνω από 300 υποτροφίες για Μεταπτυχιακές Σπουδές δημοσίων Πανεπιστημίων, Κολεγίων αλλά και πιστοποιημένων και μοριοδοτούμενων e-learning.

Η συγκεκριμένη διοργάνωση αποτελεί κορυφαίο πεδίο δια ζώσης γνωριμίας των επιμορφωτικών και επιστημονικών προγραμμάτων όλων των επιπέδων, συνδέοντας την εκπαίδευση, τις δεξιότητες, την κατάρτιση και γενικότερα τις σπουδές και την δια βίου  εκπαίδευση με την επαγγελματική σταδιοδρομία, την δημιουργικότητα, την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα, τις εξελίξεις στην παραγωγή και τις ανάγκες στην αγορά εργασίας.

Δημιουργία ενός βραχίονα υδραυλικού εκσκαφέα

Το ΕΠΑΛ Σίφνου είναι το μοναδικό σχολείο των Κυκλάδων, το οποίο συμμετέχει στο Φεστιβάλ. Στη διοργάνωση θα παρουσιαστεί ένας μικρός υδραυλικός εκσκαφέας, που κατασκεύασαν οχτώ μαθητές της Β’ και Γ’ Τάξης του Τομέα Μηχανολογίας υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, Παναγιώτη Γεραλή. Το έργο τους έχει ως στόχο να αποτελέσει ένα εποπτικό μέσο για τη διδασκαλία μαθημάτων σχετικά με τα υδραυλικά και πνευματικά συστήματα καθώς και με βασικές αρχές της μηχανικής.

«Κάθε χρόνο, πέρα από τις καθορισμένες εργαστηριακές ασκήσεις του προγράμματος σπουδών, προσπαθούμε να ασχοληθούμε και με ένα διαφορετικό project», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη», ο καθηγητής Μηχανολογίας κ. Γεραλής, καθιστώντας γνωστό ότι, μέχρι και σήμερα, το σχολείο δεν είχε λάβει μέρος σε κάποια έκθεση ή διαγωνισμό.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι, στο παρελθόν, μαθητές του Μηχανολογικού Τομέα του ΕΠΑΛ Σίφνου κατασκεύασαν το Hydrobot, ένα απλό, τηλεκατευθυνόμενο, υποβρύχιο όχημα, στο πλαίσιο του ομώνυμου προγράμματος του Ιδρύματος Ευγενίδου.

Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες  και γνώσεις χρήσιμες για τη ζωή και την επαγγελματική εξέλιξή τους.

Κατόπιν διαλογικής συζήτησης, αποφασίστηκε φέτος ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός έργου, κυρίως με υλικά που διαθέτει ήδη το εργαστήριο, ώστε η οικονομική επιβάρυνση της Σχολικής Επιτροπής να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη. Αφού συγκεντρώθηκαν τα υλικά και έγιναν τα πρώτα σχέδια, η ομάδα ξεκίνησε να δουλεύει, αφιερώνοντας χρόνο τόσο εντός όσο και εκτός σχολικού ωραρίου.

Ο βραχίονας εκσκαφής αποτελείται από τρία μέρη - αρθρώσεις τα όποια κινούνται με τη βοήθεια τριών υδραυλικών εμβόλων. Τα έμβολα κατασκευάστηκαν στον τόρνο του εργαστηρίου του σχολείου και λειτουργούν ως έμβολα απλής ενέργειας.

Το υλικό κατασκευής του βραχίονα είναι λαμαρίνα γαλβανιζέ πάχους 1.0mm. Το υλικό κατασκευής των εμβόλων χάλυβας. Για στεγανότητα χρησιμοποιήθηκαν τσιμούχες από σύριγγες των 5ml. Οι κύλινδροι είναι και αυτοί χαλύβδινοι κατασκευασμένοι με εξωτερική και εσωτερική τόρνευση και για χιτώνιο έχει τοποθετηθεί εσωτερικά με συναρμογή σύσφιξης ο κύλινδρος πλαστικής σύριγγας των 5 ml. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης κοχλίες Μ3 και περικόχλια για τις συνδέσεις.

Στη συνέχεια, ο βραχίονας συνδέθηκε σε μια περιστρεφόμενη βάση με ρουλεμάν, ώστε να μπορεί να στρέφεται. Στη βάση προστέθηκαν μικροί τροχοί. Η κίνησή του επιτυγχάνεται όταν μετακινήσουμε με το χέρι μας κάποιους μοχλούς οι οποίοι με τη σειρά του συνδέονται με έμβολα που ασκούν πίεση στο νερό, με εφαρμογή δηλαδή του υδραυλικού πιεστηρίου.

«Τονώθηκε η ψυχολογία των παιδιών»

«Το project μας βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και μέχρι το Μάιο θα έχει ολοκληρωθεί», σημείωσε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός. Εκτός από τους μαθητές του Μηχανολογικού Τομέα, θα συμμετέχουν επίσης και τέσσερα ακόμα άτομα από το Τμήμα Ηλεκτρολογίας. «Σκεφτήκαμε με τα παιδιά να διαφοροποιήσουμε την κατασκευή, ώστε να λειτουργεί με αυτοματισμό που χρησιμοποιούν οι Ηλεκτρολόγοι. Οπότε, αυτή θα εκτελεί και εντολές ο οποίες θα είναι προγραμματισμένες από τον υπολογιστή πλέον.

Καταλήγοντας, ο κ. Γεραλής υποστήριξε ότι, η επαφή των μαθητών με άλλα παιδιά και φορείς της εκπαίδευσης θα είναι ωφέλιμη για τους ίδιους. «Όταν τους ενημέρωσα για την έγκριση της συμμετοχής μας, πέταξαν από τη χαρά τους και ένιωσαν αρκετή αυτοπεποίθηση. Ορισμένοι θεωρούν τα ΕΠΑΛ σχολεία δεύτερης κατηγορίας. Οπότε αυτό τόνωσε την ψυχολογία τους και τους έκανε καλό».