Τελετή παράδοσης – παραλαβής στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου – Τον Βασίλη Καραγιάννη διαδέχεται ο παλαιός γνώριμος της δομής Νίκος Ράπτης

«Επενδύουμε στις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς»

Στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου επανέρχεται, έπειτα από αρκετά χρόνια ο Νίκος Ράπτης, μέχρι σήμερα Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από τον Βασίλη Καραγιάννη.

Ο κ. Ράπτης επιστρέφει σε μία γνώριμη για τον ίδιο δομή, καθώς από το 2002, έτος δημιουργίας της, έχει υπηρετήσει σε αυτήν από διάφορες θεσμικές θέσεις.

Η καθιερωμένη τελετή παράδοσης – παραλαβής πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην Ερμούπολη. Ο απερχόμενος προϊστάμενος Βασίλης Καραγιάννης απηύθυνε τις ευχές του προς τον συνάδελφό του Νίκο Ράπτη, τον οποίο χαρακτήρισε ως το πιο έμπειρο στέλεχος που διαθέτει η Διεύθυνση, χάρη της πολυετούς θητείας του. «Μολονότι η παρούσα χρονική περίοδος είναι πολύ πιο δύσκολη από κάθε άποψη και κυρίως οικονομική, συγκριτικά με εκείνη κατά την οποία είχε υπηρετήσει, είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρει εξίσου αποτελεσματικά», υπογράμμισε στον χαιρετισμό του.

Β. Καραγιάννης: «Η περιοχή μας χρειάζεται καλύτερη μεταχείριση»

Προβαίνοντας σε έναν σύντομο απολογισμό, ο κ. Καραγιάννης μίλησε για μία άγρια τετραετία για όλη την ελληνική κοινωνία και οπωσδήποτε την εκπαίδευση, εξηγώντας πως η υγεία και η παιδεία ήταν οι πρώτοι τομείς στους οποίους τα μνημόνια επέδρασαν εξαιρετικά αρνητικά.

«Αυτό εμείς το νιώσαμε στο πετσί μας» ανέφερε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας ότι επί των προηγούμενων κυβερνήσεων απολύθηκαν 2.500 εκπαιδευτικοί και καθαρίστριες. «Έγινε προσπάθεια κατατρομοκράτησης του κλάδου, ενώ ακολούθησαν και αναγκαστικές μετακινήσεις – μετατάξεις εκπαιδευτικών, που έφεραν τα πάνω κάτω. Είμαι βέβαιος ότι την τελευταία τετραετία, αυτό το κλίμα άλλαξε. Πνέει, πλέον, άνεμος ελευθερίας και δημοκρατίας στις σχολικές μονάδες και ίσως αυτό είναι το σημαντικότερο επίτευγμα της κυβέρνησης και όσων εργάζονται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης», πρόσθεσε.

Ο απερχόμενος Διευθυντής δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις σημαντικές προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η υπηρεσία, υπογραμμίζοντας ότι το βασικότερο πρόβλημα ακούει στο όνομα «νησιωτικότητα», την οποία η κεντρική διοίκηση φαίνεται να μη λαμβάνει υπόψη της. «Το Νότιο Αιγαίο (Κυκλάδες – Δωδεκάνησα) αποτελεί μια εθνικά ευαίσθητη περιοχή, ως εκ τούτου, θα πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια τόσο των νησιωτών, όσο και των θεσμών για να έχουμε μία καλύτερη μεταχείριση», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.

Σημαντικά βήματα κατά την τελευταία τετραετία

Ωστόσο τόνισε πως η Διεύθυνση οφείλει να αναγνωρίσει τα βήματα που έχουν γίνει τελευταία, όπως η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και ο έγκαιρος διορισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη των κενών στις σχολικές μονάδες. Παρόλα αυτά, επεσήμανε για μία ακόμη φορά την ανάγκη πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών, που δύναται να συμβάλει στην ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος. Τώρα τα καταφέρνουμε και με τη βοήθεια των Διευθυντών Εκπαίδευσης.

«Ήδη η κυβέρνηση προχωρά δραστήρια και σ’ αυτόν τον τομέα δραστήρια. Έχει εξαγγείλει 4.500 διορισμούς στην ειδική αγωγή και έπεται από του χρόνου και η γενική αγωγή ώστε να καλυφθούν αυτά τα τεράστια κενά», συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας ότι και η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού σχετίζεται με τη νησιωτικότητα, καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν προτιμούν εύκολα τις περιοχές μας για τους γνωστούς λόγους.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, τα τελευταία χρόνια έχουν ασκηθεί κι άλλες σημαντικές πολιτικές, όπως η καθιέρωση ενός τύπου Δημοτικού Σχολείου για όλα τα παιδιά, η καθιέρωση ειδικοτήτων στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, το συμμάζεμα της κατάστασης στην Τεχνική Εκπαίδευση με τους εννέα τομείς και τις 35 ειδικότητες, η καθιέρωση της μαθητείας για τους αποφοίτους της Τεχνικής Εκπαίδευσης, η εφαρμογή του προγράμματος «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» και η διαμόρφωση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου. Καταλήγοντας τόνισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνουν ακόμη περισσότερα βήματα είναι το καλό κλίμα στις σχολικές μονάδες και η συνεργασία.

Ν. Ράπτης: «Για να κατανοήσει κανείς τη νησιωτικότητα, θα πρέπει να τη βιώσει»

«Τη χαρά του για την επιστροφή του στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, η οποία έχει υπό την ευθύνη της τη διαχείριση 600 περίπου σχολείων, εξέφρασε στη συνέχεια, ο νέος Διευθυντής, Νίκος Ράπτης. «Γνωρίζω την περιφέρεια ως δομή και ως περιεχόμενο διαδικασίας από το 2002, από τη γέννησή της δηλαδή. Συνεπώς είμαι από αυτούς που γνωρίζουν την έννοια της νησιωτικότητας ως βίωμα. Διότι για να την κατανοήσει κανείς, θα πρέπει να τη βιώσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση θα συνεχίσει το έργο του Βασίλη Καραγιάννη, με τον οποίο θα υπάρχει στενή συνεργασία. «Δεν μπορεί η Διοίκηση να μην έχει συνέχεια και το μόνο πράγμα που δεν μπορείς να αγοράσεις σήμερα είναι η εμπειρία. Συνεπώς, για να βιώσουμε το νέο και το άγνωστο, έρχεται το μοίρασμα της γνώσης. Και σε αυτή τη διαδικασία, ο κ. Καραγιάννης θα είναι δίπλα μου με δική μου πρωτοβουλία συνεχώς».

Σημειώνεται ότι η θητεία του κ. Ράπτη, ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία ενημέρωσης, θα ολοκληρωθεί στις 31 Ιουλίου 2022.

Όπως τόνισε, ο μοναδικός τρόπος για να επιτευχθεί μία θετική διαφορά είναι η επένδυση στον άνθρωπο. «Σε μία διαδικασία ανθρωπιστικής προσέγγισης, θα βασιστούμε στα δυνατά σημεία που μας δίνει η σχέση εμπιστοσύνης που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στην περιφέρεια, στις διευθύνσεις και στο προσωπικό. Έχουμε μια περιοχή όπου σε επίπεδο διδακτικής διαδικασίας η σχέση του αναπληρωτή και της αναπληρώτριας αγγίζει το ½. Οι άνθρωποι αυτοί βιώνουν μια συνεχή αγωνία σε καθημερινό επίπεδο και μια ασάφεια στον οικογενειακό τους προγραμματισμό, ταυτόχρονα. Εμείς θα τους βοηθήσουμε να διαφοροποιηθούν θετικά από τα υπάρχοντα», σημείωσε ο κ. Ράπτης, εξηγώντας ότι η ανάπτυξη εμπιστοσύνης προϋποθέτει ακεραιότητα από την πλευρά της Περιφερειακής Διεύθυνσης και διαφάνεια στις δράσεις της. «Και τα δύο θα γίνουν η σημαία μας για να προχωρήσουμε παραπέρα», πρόσθεσε.

Απαραίτητη η μεταστέγαση των υπηρεσιών

Καταλήγοντας, ανέφερε πως ένα από τα ζητήματα που αποτελούν άμεσες προτεραιότητες είναι και η μεταστέγαση των υπηρεσιών σε κάποιο άλλο κτίριο με ευνοϊκότερες συνθήκες. «Οι σημερινές κτιριακές εγκαταστάσεις είναι απαράδεκτες» τόνισε, εξηγώντας πως πρόταση της Διεύθυνσης η οποία θα πρέπει να υποστηριχθεί από τον Δήμο και την Περιφέρεια και να εξεταστεί σε κεντρικό επίπεδο είναι η αξιοποίηση του παλαιού 3ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης για τη συστέγαση όλων των υπηρεσιών εκπαίδευσης στο νησί.