Τις πόρτες του στους μαθητές της Σύρου άνοιξε και φέτος το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην περιοχή του Μάννα

Ομάδα που μεγαλώνει και θέτει υψηλότερους στόχους

Τον πολύτιμο χρόνο που χάθηκε εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που δεν της επέτρεψαν να αναλάβει νωρίτερα δράση, θα προσπαθήσει να αναπληρώσει η ομάδα των εκπαιδευτικών μαθημάτων στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Η προϊσταμένη του Τμήματος Παιδείας, Νεολαίας και Αθλητισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Δήμητρα Βουτσαρά, η υπεύθυνη των Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Χρυσάννα Διαμαντή και ο Προϊστάμενος του Τμήματος Χορήγησης Αδειών Οδήγησης στη Διεύθυνση Μεταφορών, Φώτης Τσαντήλας υποδέχτηκαν χθες το πρώτο σχολείο για τη φετινή χρονιά.

Τους μαθητές της Β’ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης και τη δασκάλα τους Γεωργία Μανάρα καλωσόρισαν επίσης οι τέσσερις εκπαιδευτές οδήγησης, Στέφανος Μπερτάκης, Φραγκίσκος Ρούσσος, Γιάννης Λούβαρης και Αντώνης Μπούμπας, οι οποίοι θα προσφέρουν εθελοντικά τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους σε μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, έως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους. Παρών ήταν επίσης ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μάννα, Γιάννης Μαραγκός, ο οποίος στέκεται πάντοτε στο πλευρό των υπευθύνων, προσφέροντας τη βοήθειά του.

Ένα από τα τέσσερα ενεργά Πάρκα στην Ελλάδα

«Το πρόγραμμα ξεκίνησε λίγο αργότερα φέτος, καθώς ο καιρός δεν ήταν σύμμαχός μας. Ωστόσο ευελπιστούμε ότι μέχρι τον Ιούνιο, θα έχουμε καταφέρει να εξυπηρετήσουμε όλες τις τάξεις που έχουν δηλώσει συμμετοχή», τόνισε η κ. Βουτσαρά στην «Κοινή Γνώμη», απευθύνοντας ιδιαίτερες ευχαριστίες τόσο στους εκπαιδευτές, όσο και στους υπαλλήλους τους Τμήματος Παιδείας, Νεολαίας και Αθλητισμού οι οποίοι συντήρησαν τον χώρο και τον εξοπλισμό του Πάρκου για την καλύτερη διεξαγωγή των μαθημάτων. Μεταξύ άλλων, κατέστησε γνωστό ότι το Πάρκο της Σύρου αποτελεί ένα από τα τέσσερα ενεργά Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής που λειτουργούν στην Ελλάδα και μπορούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας σωστής οδικής συμπεριφοράς και κίνησης. Σημειώνεται μάλιστα ότι εκτός από σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου, θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη και από Γυμνάσιο της Νάξου, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής της στο νησί. Ένας από τους στόχους των υπευθύνων είναι η επέκταση των δράσεων τους και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στόχος για επέκταση των μαθημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια

Λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος που απομένει μέχρι τη λήξη των μαθημάτων, προγραμματίζονται διπλές επισκέψεις κατά τις ημέρες λειτουργίας του Πάρκου στην περιοχή του Μάννα, προκειμένου να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα. «Τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του προγράμματος εδώ και δέκα χρόνια είναι πλέον εμφανή στη συμπεριφορά των παιδιών στο δρόμο, πολλά εκ των οποίων είναι οδηγοί και εφαρμόζουν αυτά που έχουν διδαχθεί», δήλωσε ο κ. Τσαντήλας. Παράλληλα, κατέστησε γνωστό πριν από έναν μήνα ψηφίστηκε ένας νέος νόμος για τα διπλώματα που παρέχει σε υπαλλήλους – εξεταστές των υπηρεσιών μεταφορών των Περιφερειών τη δυνατότητα να πραγματοποιούν ενημερώσεις σε σχολεία. «Θέλουμε να δούμε σε τι επίπεδο αυτό θα λειτουργήσει και με ποιες προδιαγραφές. Ωστόσο, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να εξελισσόμαστε και να πηγαίνουμε ένα βήμα παραπέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας και ο ίδιος με τη σειρά του ότι θα πρέπει να υπάρξει κατάλληλη οργάνωση ώστε το Πάρκο να ανοίξει τα φτερά του και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

«Είναι σημαντικό να παρέχεις μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής, τα οποία δυσκολεύονται να θεσμοθετήσουν και να υλοποιήσουν. Εδώ στη Σύρο, υλοποιούνται τόσα χρόνια, γίνονται αθόρυβα και προσπαθούμε να τα επεκτείνουμε».

Καταλήγοντας, ο κ. Τσαντήλας έκρινε απαραίτητη την εύρεση εύρεση ενός κλειστού χώρου για την πραγματοποίηση των μαθημάτων όταν ο καιρός δεν είναι ευνοϊκός για την επίτευξη αυτού του σκοπού. «Το Πάρκο είναι ένας ευχάριστος χώρος για τα παιδιά, στον οποίο συνδυάζουν εκδρομή και εκπαίδευση, ωστόσο μας μειώνει το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας. Για το λόγο αυτό θα έπρεπε να υπάρχει ένας κλειστός χώρος, όπως ένα λυόμενο, για τον προγραμματισμό παρουσιάσεων και σε μεγαλύτερες τάξεις σχολείων. Εμείς παρέχουμε το εκπαιδευτικό έργο, δεν μπορούμε να πιέσουμε, ωστόσο προτείνουμε λύσεις και ελπίζουμε να υπάρχουν ευήκοα ώτα που θα τις ακούσουν και θα τις αφουγκραστούν».

Παιδιά: μαθητές των εκπαιδευτών, δάσκαλοι των γονιών τους

Κατά την επίσκεψή τους στο Πάρκο, οι μαθητές της Β’ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους εκπαιδευτές αλλά και να ψυχαγωγηθούν, κάνοντας βόλτες με τα ποδήλατα. «Ο χώρος αυτός είναι ιδανικός για τα παιδιά», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η εκπαιδευτικός Γεωργία Μανάρα. «Όσες φορές και να τους πεις να έρθουν, δεν υπάρχει περίπτωση να το βαρεθούν. Τα παιδιά βαριούνται τη θεωρία και αναζητούν κάτι διαδραστικό και παιγνιώδες που θα τους κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον». Όπως τόνισε, οι μαθητές γνωρίζουν ήδη κάποια βασικά πράγματα για τη σωστή συμπεριφορά και κίνηση στο δρόμο, καθώς η κυκλοφοριακή αγωγή διδάσκεται πλέον και στο σχολείο. «Μέσα από τα μαθήματα αυτά, τα παιδιά γίνονται υπεύθυνα και προσπαθούν να μεταδώσουν τις γνώσεις τους και στους γονείς, οι οποίοι κάποιες φορές δεν εφαρμόζουν κατά γράμμα αυτά που πρέπει όλοι να ακολουθούμε».