Έκφραση και δημιουργία μέσα από τα έργα των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας

Κοιτάζοντας το μέλλον

Η μουσική, η ρομποτική, ο κινηματογράφος και οι εικαστικές τέχνες αποτέλεσαν και φέτος ισχυρά μέσα ενίσχυσης της δημιουργικότητας των μαθητών και μαθητριών του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας.

Οι δράσεις που υλοποίησαν τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της διδακτικής χρονιάς, παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου με θέμα: "Κοιτάζοντας το μέλλον - Έκφραση και δημιουργία μέσα από τα έργα των παιδιών μας".

Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, Χρήστος Καφτηράνης συνεχάρη τόσο τους μαθητές και τις μαθήτριες για τα εντυπωσιακά αποτελέσματα των προσπαθειών που κατέβαλαν και αυτή την χρονιά, όσο και τους εκπαιδευτικούς για την πολύτιμη συμβολή τους στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των παιδιών μέσω της μάθησης και της δημιουργικής απασχόλησης.

Ρομποτική και κινηματογράφος

Κατά τη διάρκεια της βραδιάς, τα παιδιά είχαν τη χαρά να απολαύσουν τα έργα τους μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Οι μαθητές του Ε2 παρουσίασαν τα έργα ρομποτικής, που κατασκεύασαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, Μαρίας Ιωσηφίδου και στη συνέχεια προβλήθηκε ένα βίντεο με τα αντίστοιχα έργα του Ε1.

Το κοινό παρακολούθησε, επίσης ένα βίντεο της ομάδας ρομποτικής με θέμα "Πάρκο ενάλιων αρχαιοτήτων" και αμέσως μετά την ταινία της κινηματογραφικής ομάδας "Υγεία πάνω απ' όλα". Και στις δύο προβολές συμπεριλάβαμε πολλές σκηνές από τα δρώμενα πίσω από τις κάμερες οι οποίες φυσικά χάρισαν άφθονο γέλιο στους παρευρισκόμενους.

Μουσική που χορεύει

Στο μάθημα της μουσικής, με υπεύθυνη την Ειρήνη Μυτιληναίου, οι μαθητές της Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας ασχολήθηκαν, στο Β΄ και Γ΄ τρίμηνο, με  το πολιτιστικό πρόγραμμα « Μουσική που χορεύει» .

Στο πλαίσιο αυτό, είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με τις χορευτικές μουσικές και τους ρυθμούς από διάφορα μέρη του κόσμου όπως και  με διάφορες τέχνες: μουσική, χορός, ζωγραφική, φωτογραφία, σκηνοθεσία.

Ειδικότερα, βρήκαν  πληροφορίες για την προέλευση των χορών (Κλασικό Μπαλέτο, Βαλς, Τάνγκο , Ρούμπα, Φλαμένγκο, Ταραντέλα, Σάλσα, Μπατσάτα, Τσα-τσα-τσά, Καλαματιανό, Μπάλο Νησιώτικο, Ζεϊμπέκικο, Χασάπικο) και έμαθαν να αναγνωρίζουν τους διαφορετικούς ρυθμούς τους, ακούγοντας τη μουσική και αναλύοντας τους ρυθμούς: 2/4,  3/4 , 4/4 , 5/8, 6/8 ,7/8 , 9/8. Τέλος, έμαθαν να τους ερμηνεύουν με τα κρουστά οργανάκια και τους ηχογράφησαν.

Επιπλέον, τα παιδιά έβγαλαν 1000 φωτογραφίες με την μέθοδο stop-motion animation. (μία φωτογραφία για κάθε κίνηση), χόρεψαν κάποια βήματα από τους χορούς salsa και χασάπικο και τα φωτογράφισαν και τέλος, συγκέντρωσαν  όλο το υλικό : φωτογραφίες , βίντεο, μουσικές και ηχογραφήσεις για να μονταριστούν στον υπολογιστή και να γίνει η ταινία μικρού μήκους, διάρκειας  7΄27΄΄.

Θέληση και πάθος για το αποτέλεσμα

Στο μάθημα των Εικαστικών, οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με την οφθαλμαπάτη και με τα ψυχρά,  θερμά και βασικά χρώματα. Μεγάλη έμφαση δόθηκε και βαρύτητα στην τεχνική του ψηφιδωτού. «Με τις μεγάλες τάξεις ασχοληθήκαμε με τις κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Πέρα από μια άσκηση που δουλέψαμε μαζί ,  μόνα τους τα παιδιά κατασκεύασαν ένα δικό τους παιχνίδι από ανακυκλώσιμα υλικά. Με τη θέληση και  το πάθος που είχαν για το αποτέλεσμα,  πέτυχαν στους στόχους τους! Όλα τα παιδιά, από την Γ’ τάξη μέχρι και την ΣΤ’  μέχρι ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και είμαστε πολύ περήφανοι  γι’ αυτά!», σημείωσε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός Εικαστικών, Παναγιώτης Καλούδης.

Στο όμορφο κλίμα, που θύμιζε σινεμαδάκι, συνέβαλε και το πλούσιο κέρασμα που προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων.