Μηνιαία εικαστικά εργαστήρια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Βάρης – Μάννα

Η Τέχνη «πηγαίνει» σχολείο

Η εικαστική εκπαίδευση στο νησί της Σύρου κερδίζει ολοένα και περισσότερο γόνιμο έδαφος μέσα από αξιόλογες ατομικές ή συλλογικές πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο να αναδείξουν δεξιότητες και ταλέντα των παιδιών, προσφέροντας σε αυτά την ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να δημιουργήσουν τον δικό τους πολύχρωμο κόσμο.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται τα μηνιαία εικαστικά εργαστήρια στο διδακτήριο της Βάρης, μία δράση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Βάρης – Μάννα. Μία φορά το μήνα, η εικαστικός και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Eileen Botsford-Βελισσαροπούλου συναντά τους μαθητές του σχολείου που επιθυμούν να δώσουν σάρκα και οστά στην φαντασία τους, μαθαίνοντας παράλληλα ενδιαφέρουσες τεχνικές και καταπιάνονται με ένα διαφορετικό θέμα.

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε όλα τα παιδιά από Α’ έως ΣΤ’ Δημοτικού και η συμμετοχή σε αυτά είναι ελεύθερη. Στην πρώτη συνάντηση, το κάθε παιδί έφερε από ένα κουτί παπουτσιών, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως καμβάς για τις δημιουργίες τους. Η υπεύθυνη εικαστικός έδειξε στα παιδιά έργα καλλιτεχνών που δημιουργούσαν μέσα σε κουτί, βαλίτσα και άλλους περιορισμένους χώρους και στη συνέχεια, προέτρεψε τους συμμετέχοντες να μεγαλουργήσουν και οι ίδιοι, μέσα, έξω και γύρω από το κουτί τους, με τη χρήση διαφόρων υλικών.

«Ψάχνοντας το Φθινόπωρο»

Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019, οι μικροί καλλιτέχνες του Δημοτικού Σχολείου Βάρης – Μάννα θα «αναζητήσουν το φθινόπωρο». Κατά τη διάρκεια του δεύτερου κατά σειρά εργαστηρίου, διάρκειας μιάμιση ώρας (16:30-18:00) θα εξερευνήσουν την τεχνική του Henri Matisse «ζωγραφίζοντας με το ψαλίδι», δημιουργώντας μοναδικά φθινοπωρινά κολλάζ. Για τις ανάγκες του εργαστηρίου τα παιδιά θα χρησιμοποιήσουν χαρτόνια κανσόν με χρώματα της εποχής, ένα ψαλίδι και μια κόλλα στικ. Σημειώνεται πως, τα παιδιά παραμένουν στο χώρο με την ευθύνη των γονέων τους.

«Στόχος των δράσεων που υλοποιώ τόσο ως υπεύθυνη του Δικτύου Εικαστικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, όσο και σε συνεργασία με άλλους φορείς είναι η επαφή των παιδιών με το έργο αξιολόγων δημιουργών, που μπορούν να τα εμπνεύσουν και να τα οδηγήσουν σε ενδιαφέρονται καλλιτεχνικά μονοπάτια», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη», η κ. Botsford.