Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης «νοιάζεται και δρα» για δεύτερη φορά

Φροντίδα και Δημιουργία, με τέχνη, μεράκι, φαντασία!

Στην ομαδικότητα, τη συνεργασία και την ανάπτυξη εννοιών και αξιών όπως ο εθελοντισμός, η αλληλεγγύη, η ενεργός πολιτειότητα και η αειφόρος εκπαίδευση στοχεύει η δεύτερη συμμετοχή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω».

Το πρόγραμμα του σχολείου με τίτλο «Φροντίδα και Δημιουργία, με τέχνη, μεράκι, φαντασία!» περιλαμβάνει δύο κατηγορίες δράσεων:

Α) Αγωγή Ψυχικής Υγείας (διαχείριση συναισθημάτων-ενδυνάμωση ενσυναίσθησης-ψυχική ανθεκτικότητα) και Ενεργή Πολιτειότητα.

Β) Περιβαλλοντικές Δράσεις (ανακύκλωση στο σχολείο: πλαστικών-γυαλιού-χαρτιού-μπαταριών-οργανικών υπολειμμάτων) και δημιουργία έργων τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά και επαναχρησιμοποίηση υλικών και αντικειμένων, δίνοντας δεύτερη ζωή σ’ αυτά. Παράλληλα, μείωση των σκουπιδιών και μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.

Ενεργοποίηση και συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών

Στο πλαίσιο των δράσεων θα δοθεί έμφαση στον αμοιβαίο σεβασμό, τη συλλογικότητα, την επίλυση συγκρούσεων μέσω διαμεσολάβησης και στην αποφυγή – πρόληψης ενδοσχολικής βίας. Παράλληλα, σχεδιάζεται συνεργασία με τον Φορέα Στερεών Αποβλήτων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στο πρόγραμμα ανακύκλωσης μέσω της υλοποίησης σχετικών δράσεων.

Σημαντικός και πρωτεύων στόχος για εκπαιδευτικούς και μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης κρίνεται η ενεργοποίηση και συμμετοχή τους στα θέματα που τους αφορούν. «Εξάλλου, το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο ζούμε και δημιουργούμε και μας καθορίζει όλους, οφείλουμε να το βελτιώσουμε, ως μικροί και ενήλικοι πολίτες, για το καλό όλων. Διεκδίκηση προσβασιμότητας ΑΜΕΑ στο σχολείο μας», υπογραμμίζουν η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Πέντε χρόνια συνεχών εθελοντικών δράσεων

Ο φετινός κύκλος του «Νοιάζομαι και Δρω» άνοιξε επίσημα τον περασμένο Νοέμβριο με την ετήσια Εισαγωγική Επιμορφωτική Συνάντηση των συμμετεχόντων στην Αθήνα. Κάθε σχολική μονάδα που λαμβάνει μέρος στον 5ο χρόνο του προγράμματος, εκπροσωπήθηκε από έναν εκπαιδευτικό ενώ παράλληλα παρευρέθηκαν οι περιφερειακοί Συντονιστές του προγράμματος, γονείς μαθητών, εκπρόσωποι οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, τα μέλη της Επιστημονικής Ομάδας και η Ομάδα Έργου.

Συνολικά περισσότεροι από 250 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια και παιχνίδια ρόλων ενώ παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές βιωματικών δράσεων εθελοντισμού, αλληλεγγύης και ενεργού πολιτειότητας των  σχολείων που υλοποιούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω». Στο πρόγραμμα της φετινής επιμόρφωσης ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συμμετοχή της οικογένειας στον εθελοντισμό και στις δράσεις των μαθητών. Τη δεύτερη μέρα της επιμόρφωσης, το πρόγραμμα εμπλουτίστηκε με τη συμβολή γονέων οι οποίοι παρευρέθηκαν για να προσθέσουν τη δική τους οπτική στη διαμόρφωση ενός καινοτόμου μοντέλου συνεργασίας Σχολείου-Οικογένειας για την καλλιέργεια αξιών και θετικών στάσεων ζωής εφόσον η συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας, αποτελεί κεντρική πρόκληση για το “Νοιάζομαι και Δρω” κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» υλοποιείται από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός και το Ίδρυμα Λαμπράκη, που ανέλαβε τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τον συντονισμό και τη διαχείριση του έργου.