Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Άνω Μεράς Μυκόνου διαμαρτύρονται για την σύμπτυξη τμημάτων

«Επιβαρυντικό και δυσχερές μέτρο»

  • Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου, 2021 - 06:17

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις, αναφορικά με τις συμπτύξεις τμημάτων στα σχολεία των Κυκλάδων, με το Γυμνάσιο Άνω Μεράς Μυκόνου αυτή τη φορά, να τελεί υπό κατάληψη από τους μαθητές, αλλά και με τη στήριξη των γονέων.

Μετά τις έντονες αντιδράσεις από τα σχολεία της Πάρου, στο «χορό» της διαμαρτυρίας, σχετικά με την απόφαση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, για σύμπτυξη τμημάτων, μπαίνουν και σχολικές μονάδες της Μυκόνου.

Και ενώ οι τελευταίες πληροφορίες, θέλουν τελικώς το Υπουργείο να μην προχωρά στην σύμπτυξη των τμημάτων των σχολείων της Πάρου, αλλά ο διαχωρισμός των τμημάτων να διατηρείται ως έχει, μαθητές και γονείς του Γυμνασίου Άνω Μεράς Μυκόνου, προχώρησαν σε έντονες κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, σχετικά με τη ήδη εφαρμοσμένη μείωση των τμημάτων της Α’ Τάξης.

Διαμαρτυρία και άρνηση των μαθητών να συμμετέχουν στο μάθημα

Από την πλευρά τους, οι γονείς και κηδεμόνες του ημερήσιου Γυμνασίου Άνω Μεράς Μυκόνου, με έγγραφό τους προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, αναφέρονται στα προβλήματα που προκύπτουν από την σύμπτυξη των τμημάτων.

Αυτή η ενέργεια, έρχεται σε συνέχεια της διαμαρτυρίας των μαθητών, οι οποίοι αρνήθηκαν – έχοντας τη στήριξη των γονέων και εκπαιδευτικών – να εισέλθουν στις τάξεις τους, παρ’ όλο που προσήλθαν κανονικά στο σχολείο, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός.

Στην παράσταση διαμαρτυρίας, που πραγματοποιήθηκε μπροστά από το σχολείο και συνοδεύτηκε από την ανάρτηση πανό σε σημεία του σχολείου από τους μαθητές, συμμετείχαν μαθητές, γονείς μαθητών και καθηγητές του Γυμνασίου Άνω Μεράς.

Αναλυτική έκθεση των επιχειρημάτων των γονέων

Σύμφωνα με την σχετική επιστολή των γονέων και κηδεμόνων, «στο Ημερήσιο Γυμνάσιο  Άνω Μεράς Μυκόνου φοιτούν αυτή τη στιγμή στην Α΄ τάξη 77 μαθητές και κατόπιν εντολής της Διεύθυνσης Δ.Ε. Κυκλάδων έχει  γίνει σύμπτυξη και σχηματίστηκαν 3 τμήματα των 26 μαθητών».

Οι γονείς υπογραμμίζουν, πως «καθίσταται επιτακτική ανάγκη να ανακληθεί η απόφαση περί σύμπτυξης των τμημάτων», σημειώνοντας, ότι «αν και το μέτρο υλοποιήθηκε από 15-10-2021 στην πράξη αποδείχτηκε επιβαρυντικό και δυσχερές. Ακόμα και το εμβαδόν των μεγαλύτερων αιθουσών του σχολείου μας δεν επαρκεί για τον συγκεκριμένο αριθμό των μαθητών και εκπαιδευτικού της τάξης σύμφωνα με τις διορθωμένες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού. Συνεπώς τόσο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί όσο και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τίθενται σε άμεσο κίνδυνο, πολλώ μάλλον σε μία περιοχή που ήδη έχει χαρακτηριστεί πολλές φορές “κόκκινη”».

Αναφέρουν δε, ότι «η Μύκονος είναι ένα νησί στο οποίο εμφανίζεται μεγάλη κινητικότητα εργαζομένων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και οι άνθρωποι αυτοί μετακομίζουν στη Μύκονο με όλη τους την οικογένεια. Βασιζόμενοι στην περσινή εμπειρία πιστεύουμε ότι θα έχουμε και φέτος πολλές μετεγγραφές  κατά τη διάρκεια του έτους που πιθανότατα  θα μεγαλώσουν κατά πολύ τα φαινομενικά «μικρά» τμήματα, ή θα  μας αναγκάσουν  να δημιουργήσουμε τμήματα  τέρατα μεγαλύτερα των 30 μαθητών σε συνθήκες πανδημίας».

Επιπλέον, οι γονείς επισημαίνουν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, ότι «στην Α’ τάξη φοιτούν 9 μαθητές/τριες με γνωματεύσεις/διαγνώσεις  από τους αρμόδιους φορείς (ΚΕΣΥ Σύρου) καθώς και 3 μαθητές/τριες με αξιολογήσεις από τις εκπαιδευτικούς του Τμήματος Ένταξης που παρακολουθούσαν στο Δημοτικό σχολείο την προηγούμενη σχολική χρονιά των οποίων εκκρεμεί η συνάντηση αξιολόγησης τους από το ΚΕΣΥ Σύρου.  Οι εν λόγω μαθητές/τριες  έχουν μαθησιακές δυσκολίες και χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης στην τάξη και σύμφωνα με τις γνωματεύσεις πρέπει να παρακολουθούν τμήματα ένταξης. Κατόπιν ενεργειών της Διεύθυνσης του σχολείου εγκρίθηκε από το ΥΠΑΙΘ η λειτουργία Τ.Ε. στο σχολείο μας  τα οποία όμως, δεν έχουν στελεχωθεί (μέχρι στιγμής) από εκπαιδευτικούς. Η παρουσία πολλών μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε υπεράριθμα τμήματα δυσχεραίνει την μαθησιακή διαδικασία και αποβαίνει εις βάρος των υπολοίπων μαθητών της τάξης».

Αναφορά γίνεται μάλιστα στην παρ. 1α του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017), όπου αναφέρεται ρητά, πως:

«Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης. Η κατά τα προηγούμενα εδάφια μείωση πραγματοποιείται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου σχολικού συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.»

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη σχετική επιστολή, «στο σχολείο μας φοιτούν συνολικά 14 μαθητές/τριες εκ των οποίων οι τρεις είναι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης οι οποίοι είναι αλλοδαποί και δεν μιλούν Ελληνικά καθώς ήρθαν πρόσφατα από το εξωτερικό και οι οποίοι θα πρέπει να παρακολουθήσουν Τάξεις Υποδοχής. Οι τάξεις Υποδοχής δεν έχουν εγκριθεί ακόμα από το ΥΠΑΙΘ.. Συμμαθητές τους αναλαμβάνουν χρέη μεταφραστή ενώ οι εκπαιδευτικοί απευθύνονται σε αυτά στην Αγγλική Γλώσσα. Αυτό αποτελεί ένα επιπλέον επιβαρυντικό γεγονός για την εκπαιδευτική διαδικασία».

Σημειώνεται τέλος, ότι «στο σχολείο μας επαρκούν οι υφιστάμενοι εκπαιδευτικοί για την λειτουργία των τεσσάρων τμημάτων. Οι μόνες ελλείψεις που παρουσιάζει το σχολείο είναι σε:

Α.  Φιλόλογο Γαλλικής Γλώσσας.

Β.  Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής λόγω μείωσης του ωραρίου του υποδιευθυντή κατά 4 ώρες.

Γ.  Εκπαιδευτικό Οικιακής οικονομίας 4 ώρες.

Δ.  Εκπαιδευτικό Καλλιτεχνικών 6 ώρες.

Ε.  Εκπαιδευτικό Μουσικής αγωγής 10 ώρες».

Τονίζουν μάλιστα, ότι «όλες οι  ανωτέρω ελλείψεις εξακολουθούν να υπάρχουν και μετά τη σύμπτυξη των τμημάτων», ενώ κλείνουν την επιστολή τους καλώντας τις αρμόδιες υπηρεσίες να εξετάσουν το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για την επαναφορά των τεσσάρων τμημάτων στην Α’ τάξη του Γυμνασίου Άνω Μεράς.

Κορύφωση των κινητοποιήσεων στην Πάρο

Αξίζει να σημειωθεί, πως τόσο από πλευράς του Δήμου Πάρου, όσο και από την μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα, έχουν ξεσπάσει έντονες αντιδράσεις, σχετικά με το ίδιο ζήτημα.

Ο Δήμος Πάρου, μέσω του Δημάρχου, κ. Μάρκου Κωβαίου, με δύο επιστολές του προς την αρμόδια Υπουργό Παιδείας έχει ζητήσει την ανάκληση της σχετικής απόφασης για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί, ενώ και η μείζων μειοψηφία, η παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης του Κώστα Ροκονίδα, έχει ζητήσει αφενός και από την πλευρά της την ανάκληση της απόφασης και αφετέρου τη σύγκληση δημοτικού συμβουλίου για την έκδοση σχετικού ψηφίσματος.

Παράλληλα όμως, την Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου κορυφώθηκαν οι κινητοποιήσεις των διαμαρτυρόμενων, καθώς μετά την μαθητική πορεία διαμαρτυρίας που κατέληξε στο Δημαρχείο, τη Δευτέρα ενώθηκε όλη η τοπική κοινωνία, με συμμετέχοντες εκπροσώπους τον τοπικών φορέων, γονείς, εκπαιδευτικούς και φυσικά μαθητές, η οποία κατέκλυσε το λιμάνι της Παροικιάς.

Μάλιστα, εις ένδειξη διαμαρτυρίας, οι διαμαρτυρόμενοι «έκλεισαν» το λιμάνι, κατά την προσέγγιση πλοίου.

Εν μέσω των έντονων αντιδράσεων, οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν το Υπουργείο να «παγώνει» τη διαδικασία σύμπτυξης των τμημάτων για την Πάρο, και να διατηρεί τα υφιστάμενα τμήματα, χωρίς να προβαίνει σε καμία από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές.