Βραβεία και αναγνώριση για τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου Άνω Σύρου

Την Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η παραλαβή των βραβείων και των αναμνηστικών  για τα δύο εθνικά βραβεία που κέρδισε το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου σε διαγωνισμούς eTwinning έργων. Υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά του δημοτικού Άνω Σύρου, είχαν κερδίσει  το εθνικό βραβείο στην κατηγορία STEM στον 15ο Εθνικό Διαγωνισμό για το έργο STEAM Challenges, το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2019 – 2020 και το εθνικό βραβείο στην κατηγορία STEM στον 16ο Εθνικό Διαγωνισμό για το έργο Great eXplorers, το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2020 – 2021.

Στο έργο STEAM Challenges με κύριο θέμα τις Επιστήμες STEAM (Φυσική, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη και Μαθηματικά), συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της  Γ’ Τάξης  της σχολικής περιόδου 2019 – 2020, οι οποίοι συνεργάστηκαν με την  την Α’ τάξη του Ecole Εuropene de Bruxelles I (Berkendael) και τη Β’ τάξη του 5ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο έργο έχουν απονεμηθεί ήδη Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.

Στο έργο Great eXplorers που πραγματοποιήθηκε την επόμενη σχολική χρονιά (2020 -2021)  συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου, οι οποίοι συνεργάστηκαν με  δύο τμήματα της B’ τάξης του Ecole Εuropene de Bruxelles I (Berkendael P2El και P2Fr) και με τη Β’ τάξη του 21ου Δημοτικού Σχολείου Eυόσμου Θεσσαλονίκης.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, Νεκτάριος Φαρασόπουλος, διηγήθηκε στην “Κοινή Γνώμη” το πώς κατάφεραν μαζί με τους μαθητές να φτάσουν στην κατάκτηση των δύο βραβείων: “Στο πρώτο πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί είχαμε διαλέξει έναν ήρωα ο οποίος, κάθε μήνα, ανέθετε κάποιες αποστολές στα παιδιά. Τα παιδιά συνεργάζονταν σε διακρατικές ομάδες κι έφερναν εις πέρας της αποστολή που τους έθετε ο ήρωας, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό τεχνολογίας, μηχανικής φυσικής κτλ. Στο δεύτερο έργο, οι μαθητές επισκέπτονταν ως ήρωες διάφορα νησιά, όπου στο καθένα έπρεπε να υλοποιήσουν κάποιες δραστηριότητες για τις οποίες χρειαζόταν να χρησιμοποιήσουν υπολογιστική σκέψη, αλγοριθμικό τρόπο δουλειάς κτλ. Υπήρχε πάντα μία ιστορία έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα αυτό που είχαν να κάνουν, να τους είναι πιο οικείο και να τους δώσει το κίνητρο για να συνεχίσουν την προσπάθεια”.

Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.  Συγκεκριμένα, οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:

Την παιδαγωγική καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση.

Την ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθόλη τη διάρκεια του έργου (π.χ. όχι απλά με το να μοιράζονται τα αποτελέσματα αλλά συνεργαζόμενοι ενεργά).

Τη χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.