Οι τρεις άξονες των αλλαγών στο Λύκειο και της εισαγωγής στα ΑΕΙ

  • Σήμερα - 11:56

Θέματα μόνο από Τράπεζα Θεμάτων στις εξετάσεις όλου του Λυκείου. Αντικατάσταση της σημερινής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (EBE) στα ΑΕΙ από τη βάση του 10 στο εθνικό απολυτήριο. Κριτήρια εισαγωγής που θα θέτει κάθε σχολή ΑΕΙ ξεχωριστά.

Αυτοί είναι οι τρεις βασικοί άξονες του σχεδίου για την αλλαγή της δομής του λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που είχε επεξεργαστεί επί υπουργίας του Κυριάκου Πιερρακάκη στο Παιδείας και έγινε αποδεκτό ως βάση συζήτησης. Η νυν υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τόνισε χθες (ΕΡΤ) ότι για το εθνικό απολυτήριο και την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων «θα γίνει μεγάλη συζήτηση σε υπερκομματικό επίπεδο», χωρίς να προσδιορίσει τον χρόνο έναρξής της.

Το επιτελείο Πιερρακάκη κινήθηκε με στόχο την ενίσχυση του Λυκείου, που αυτή τη στιγμή έχει καταντήσει σε προθάλαμο των ΑΕΙ, καθώς ελάχιστοι μαθητές ενδιαφέρονται για τα μαθήματα, πλην εκείνων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές. Πρόβλημα το οποίο παραδέχονται όλοι.

Το σχέδιο που διαμόρφωσαν στελέχη του υπουργείου Παιδείας επί υπουργίας Πιερρακάκη, αλλά δεν οριστικοποιήθηκε σε επίπεδο λεπτομέρειας λόγω ανασχηματισμού, είναι το εξής:

• Τα θέματα στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις θα επιλέγονται μόνο από Τράπεζα Θεμάτων. Τώρα επιλέγονται εξ ημισείας από Τράπεζα Θεμάτων και από τον διδάσκοντα του μαθήματος.

• Θα μετασχηματιστεί η EBE κάθε επιστημονικού πεδίου, η οποία τώρα προκύπτει μέσω των επιδόσεων των υποψηφίων στις Πανελλαδικές και διαμορφώνεται ακόμη και κάτω από 10· ενδεικτικά, πέρυσι ήταν 8,31 για τις σχολές του 4ου πεδίου. Κάθε απόφοιτος Λυκείου θα πρέπει να έχει στο απολυτήριό του τουλάχιστον 10. Θα κριθεί εάν ο βαθμός του απολυτηρίου θα διαμορφώνεται μόνο από τις επιδόσεις – μέσο βαθμό στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, και σε ποια αναλογία ή και από την Α΄ Λυκείου.

• Αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών στις ενδοσχολικές εξετάσεις, με την αξιοποίηση ενός ψηφιακού συστήματος επί των γραπτών που θα έχουν σκαναριστεί.

• Θα ακολουθούν εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, με επιλογή ενός μέρους των θεμάτων από Τράπεζα Θεμάτων. Η βαθμολόγηση των γραπτών θα γίνεται όπως σήμερα. Η συμμετοχή στις εξετάσεις, βέβαια, θα είναι προαιρετική, καθώς μπορεί να υπάρξουν τμήματα ΑΕΙ που για την εισαγωγή θα ζητούν μόνο απολυτήριο Λυκείου.

• Κάθε τμήμα θα ορίζει τα δικά του κριτήρια για τους εισακτέους του. «Για παράδειγμα, κάποιο μπορεί να δεχθεί μόνο τον βαθμό του απολυτηρίου, κάποιο να θέσει όριο μεγαλύτερο του 10 στον βαθμό του απολυτηρίου, ένα τρίτο τον βαθμό του απολυτηρίου και τον βαθμό του υποψηφίου σε ένα μάθημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ή τον μέσο όρο βαθμών σε περισσότερα κρίσιμα μαθήματα των Πανελλαδικών. Δηλαδή τα κριτήρια εισαγωγής θα μπορούσαν να ξεκινούν από μόνο το απολυτήριο με 10, φτάνοντας έως τον συνδυασμό απολυτηρίου και επίδοσης στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα», ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

«Η λογική του συστήματος αυτού είναι πως θα αποκτήσουμε ένα ισχυρό εθνικό απολυτήριο, ενώ τα τμήματα ΑΕΙ θα θέτουν κριτήρια εισαγωγής με βάση τον αριθμό των θέσεών τους. Εκτιμώ ότι με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με τη λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου, μπορεί να μειωθεί το σημερινό άγχος των υποψηφίων και τα χρήματα που δίνουν οι οικογένειες στα φροντιστήρια», πρόσθεσε ο ίδιος.

Χθες, πάντως, η κ. Ζαχαράκη δήλωσε «να μην ανησυχούν τα παιδιά τα οποία ετοιμάζονται αυτή τη χρονιά για τη Γ΄ Λυκείου. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ισχύσουν κανονικά. Πρέπει όμως, ως κυβέρνηση, να κάνουμε μια συζήτηση αναφορικά με τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν τον μέσο όρο από τα προηγούμενα έτη (σημ: του λυκείου), όπως γίνεται και στα άλλα κράτη», προσθέτοντας ότι θα εξαντληθούν τα περιθώρια διαλόγου για το νέο σύστημα: «Οταν είμαστε έτοιμοι για να εφαρμοστεί, θα ενημερώσουμε εγκαίρως τους γονείς και τα παιδιά, καθώς αντιλαμβανόμαστε, και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρώτος απ’ όλους, ότι είναι μια κουβέντα ουσίας και άπτεται και της πολυετούς προσπάθειας των παιδιών. Θέλουμε σίγουρα να συζητήσουμε για την είσοδο στο πανεπιστήμιο, η οποία δεν θα προέρχεται μόνο από τις εξετάσεις».

 

 

Πηγή: kathimerini.gr