Στο επίκεντρο η στελέχωση και το στεγαστικό των εκπαιδευτικών
- Δευτέρα, 11 Αυγούστου, 2025 - 06:19
Αλλαγή "σκυτάλης" στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, καθώς από την 21η Ιουλίου, στη θέση του Γιάννη Παπαδομαρκάκη, έχει τοποθετηθεί ως περιφερειακός διευθυντής, ο Χαράλαμπος Ψαρράς.
Ένας άνθρωπος με βαθιά γνώση στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς επί πέντε χρόνια έχει υπηρετήσει ως διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, ενώ έχει διατελέσει επί πολλά έτη και σχολικός σύμβουλος.
Για τις νέες προκλήσεις που αναλαμβάνει μέσα από τα νέα του καθήκοντα, μεταξύ αυτών και η εύρυθμη λειτουργία των δεκάδων σχολικών μονάδων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, με αφορμή και την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, μίλησε για πρώτη φορά στην ημερήσια καθημερινή εφημερίδα των Κυκλάδων
- Κ. Ψαρρά αναλάβατε τη θέση του μέχρι πρότινος προϊσταμένου της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννη Παπαδομαρκάκη, ο οποίος σήμερα υπηρετεί ως γενικός γραμματέας στο Υπουργείο Παιδείας.
"Είμαι αναπληρωτής προϊστάμενος της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Στην ουσία τόσο ο κ. Παπαδομαρκάκης, όσο και εγώ αναπληρώνουμε, καθώς δεν έχουν γίνει κρίσεις και επιλογές, την πρώην προϊσταμένη κα. Παραμυθιώτου, η οποία είχε συνταξιοδοτηθεί το 2023".
- Είστε ένας άνθρωπος που γνωρίζεται τον χώρο της παιδείας, καθώς υπηρετήσατε ως προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, θέση την οποία διατηρείται παράλληλα με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μέχρι την οριστική τοποθέτησή σας που αναμένεται να γίνει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.
"Είμαι επί πέντε χρόνια διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και οκτώ χρόνια σχολικός σύμβουλος. Οπότε η εμπειρία ως προς την παιδαγωγική καθοδήγηση και την διοίκηση της διεύθυνσης, πιστεύω ότι μου δίνει αυτή την εμπειρία να μπορέσω να διαχειριστώ την Περιφερειακή Διεύθυνση η οποία έχει υπό την ευθύνη της, τις Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Εκπαιδεύσεις Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, με παρεμφερή τρόπο λειτουργίας και προβλήματα".
- Αναλάβατε μία δύσκολη θέση με πολλές προκλήσεις, καθώς έχει να κάνει με δεκάδες νησιά και εκατοντάδες σχολικές μονάδες.
"Είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιοχές στην Ελλάδα. Το Νότιο Αιγαίο είναι η καρδιά του αρχιπελάγους και αυτό δημιουργεί μία σειρά από πλεονεκτήματα, αλλά παράλληλα και μία πλειάδα προβλημάτων που σχετίζονται με ζητήματα επικοινωνίας, καθώς και με άλλα που προκύπτουν ανά περιοχή. Όντως, είναι μία μεγάλη πρόκληση το Νότιο Αιγαίο, για την ποικιλομορφία των αναγκών των κατοίκων για το μορφωτικό αγαθό, τόσο στη γενική, όσο και στην ειδική προαγωγή. Αυτό δημιουργεί στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά και σε εμάς αυξημένη υποχρέωση να έχουμε μία εποπτεία στην λειτουργία των σχολικών μονάδων, ώστε να είναι θετική η εμπειρία των οικογενειών στη λειτουργία αυτών στην περιοχή μας. Είναι μία διαρκής πρόκληση".
- Ένα από τα κυριότερα προβλήματα είναι και η στελέχωση των σχολικών μονάδων. Αντίστροφη μέτρηση, καθώς σχεδόν σε ένα μήνα θα χτυπήσει το "κουδούνι" για την έναρξη της νέας περιόδου. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προετοιμασία;
"Σε σχέση με την προετοιμασία για το νέο σχολικό έτος, πρέπει να επισημάνουμε κάποια πράγματα. Όσο προς τα ζητήματα που σχετίζονται με τα βιβλία και την υλικοτεχνική υποδομή, πρέπει να πούμε ότι ήδη αυτά βρίσκονται στα σχολεία πριν από τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους. Γενικά είναι μία διαδικασία που όσον αφορά στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, είμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο.
Όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, ήδη από τον Μάιο έχουν αρχίσει οι υπηρεσιακές μεταβολές, με μεταθέσεις, αποσπάσεις εντός και εκτός Νοτίου Αιγαίου. Τώρα αναμένουμε την άφιξη των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και κατά το τέλος Αυγούστου θα έχουμε δηλώσεις για τους αναπληρωτές. Ο στόχος είναι, οι μαθητές και οι μαθήτριες, στις 11 Σεπτεμβρίου, να έχουν μπροστά τους τον εκπαιδευτικός τους. Να έχουν τον νηπιαγωγό τους, τη δασκάλα τους, τον καθηγητή τους, ώστε να αρχίσει ομαλά η εκπαιδευτική χρονιά.
Επίσης, φέτος έχει προβλεφθεί και η πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπου κάθε χρόνο αντιμετωπίζαμε προβλήματα. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και η δημιουργία πληθώρα τμημάτων Ένταξης στα νησιά και ειδικά στα Νηπιαγωγεία. Συγκεκριμένα, από ιδρύσεως του θεσμού, εδώ και 30 χρόνια, πρώτη φορά ιδρύθηκαν μαζικά με μία απόφαση, τόσα πολλά τμήματα σε όλες τις βαθμίδες, με ιδιαίτερο βάρος στα Νηπιαγωγεία, σχετικά λιγότερα στα Δημοτικά και ακόμα λιγότερα σε Γυμνάσια και Λύκεια. Δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στα Νηπιαγωγεία, με σκοπό σε αυτά, να υπάρχουν ειδικοί παιδαγωγοί που θα βοηθούν τους μαθητές στην κοινωνικοποίηση, όσο και στην μαθησιακή τους διαδικασία, προκειμένου να ενταχθούν γρηγορότερα στο σύνολο της τάξης. Αυτό έγινε, διότι είναι γνωστό ότι η πρώιμη παρέμβαση και διάγνωση είναι σωτήρια.
Οπότε, κάνουμε αγώνα "δρόμου" να στελεχώσουμε τα Τμήματα Ένταξης με έμπειρο προσωπικό, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Όσα από αυτά δεν καταφέρουμε να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό, θα καλυφθούν με αναπληρωτές, με στόχο να λειτουργήσουν όλα".
- Πόσο αισιόδοξος είστε ότι θα έρθουν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, με δεδομένο ότι αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, με κυριότερο αυτό της στέγασης;
"Όντως αισθάνομαι ότι αυτό θα είναι το πιο οξύ πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Είναι ένα πρόβλημα που εμφανίζουν οι νησιωτικές κοινωνίες που εμφανίζουν ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα, συγκριτικά με το παρελθόν. Είναι ένα ζήτημα που αφορά τις τοπικές κοινωνίες, εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν κατηγορώ, αλλά το περιγράφω. Αφορά όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς. Αφορά τους γιατρούς, τους στρατιωτικούς, τους αστυνομικούς, τους λιμενικούς, κάθε δημόσιο υπάλληλο που υπηρετεί στα νησιά. Είναι ένα γενικευμένο πρόβλημα. Οι τοπικές κοινωνίες, θέλω να πιστεύω, ότι παράλληλα με τις προτεραιότητες που δίνονται για την τουριστική ανάπτυξη, θα πρέπει να δοθεί και ιδιαίτερο βάρος στη στελέχωση των δομών εκπαίδευσης. Διότι το μέλλον της αειφόρου ανάπτυξης που οραματίζονται όλοι, μόνο στην παιδεία και την εκπαίδευση μπορεί να βασιστεί. Άρα οφείλουμε όλοι, να στηρίξουμε τη διαμονή των εκπαιδευτικών και να βάλουμε όλοι ένα λιθαράκι.
Οι τοπικές κοινωνίες έχουν αυτοδιοίκηση, έχουν Συλλόγους, Ενώσεις, Επιμελητήρια και πρέπει να συμβάλουν ώστε να δοθεί σε αυτό το πρόβλημα μία διέξοδο και μία λύση. Δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα από το κράτος. Και τριπλάσιο μισθό να έπαιρναν οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στα νησιά και πάλι δεν θα έβρισκαν στέγη, καθώς δεν υπάρχει προσφορά, αντίστοιχη με τη ζήτηση.
Οι τοπικές κοινωνίες είναι ανάγκη να αναλογιστούν ότι θα πρέπει να δώσουν εξίσου σημαντική προτεραιότητα και στην ανάγκη διαμονής των δημοσίων υπαλλήλων, ανάμεσά τους και των εκπαιδευτικών, που έρχονται να υπηρετήσουν στα νησιά μας. Η κοινωνία των πολιτών έχει λόγο και πρέπει να δώσει λύση και πρέπει να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης της τώρα και όχι μετά από 10 χρόνια".
Ποιος είναι ο Χαράλαμπος Ψαρράς
Ο Χαράλαμπος Ν. Ψαράς γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κάλυμνο. Έχει πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δασκάλων Πανεπιστημίου Αιγαίου. Διαθέτει επιπλέον πτυχίο του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μετεκπαίδευση στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης. Έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στο "Παιδικό Βιβλίο και Εκπαιδευτικό υλικό" στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Κατέχει διδακτορικό τίτλο με θέμα "Διαχείριση Καινοτομίας και Ηγεσία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση", με αντικείμενο τις στάσεις στελεχών διοίκησης και παιδαγωγικής καθοδήγησης σχετικά με τη διαχείριση των καινοτομιών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και στην ΑΣΠΑΙΤΕ (ΠΕΣΥΠ και ΕΠΑΙΚ).
Είναι επίσης, συγγραφέας βιβλίων και επιστημονικών άρθρων. Η επαγγελματική του διαδρομή περιλαμβάνει υπηρετήσεις σε όλους τους τύπους Δημοτικών σχολείων ως δάσκαλος και ως διευθυντής (ολιγοθέσια και πολυθέσια). Επίσης, έχει υπηρετήσει ως προϊστάμενος 1ου Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, σχολικός σύμβουλος, οργανωτικός συντονιστής Εκπαίδευσης και από το 2020 υπηρετεί ως διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Αγκάθι” η νησιωτικότητα και οι χαμηλοί μισθοί
17 Σεπ. 2025 - 6:19 - Νότιο Αιγαίο: Ολοκληρώθηκε ο περιφερειακός διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής
12 Φεβ. 2024 - 15:06 - Μέχρι τις 2 Οκτωβρίου οι αιτήσεις για τις μεταγραφές των φοιτητών
26 Σεπ. 2025 - 19:56 - Πανεπιστήμια: Ποιοι φοιτητές θα δουν άμεσα την έξοδο
26 Σεπ. 2025 - 15:41 - Σύρος: Tο 5ο Δημοτικό Σχολείο στο πρόγραμμα ERASMUS με την "Πόλη ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς"
26 Σεπ. 2025 - 12:02