Υλοποιήθηκε ένα διετές πρόγραμμα για την πρόληψη και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας

Σύρος: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συνεργασία του “Θησέα” Κυκλάδων με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

  • Σήμερα - 10:43

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ» σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.) και το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης υλοποίησαν με μεγάλη επιτυχία ένα διετές Πρόγραμμα Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας στο σχολείο. Το πρόγραμμα είχε στόχο την πρόληψη, τον περιορισμό βίαιων ή και παραβατικών συμπεριφορών και την προαγωγή του καλού συγκινησιακού κλίματος, της συνεργατικότητας, της κοινωνικοποίησης και της χαράς των παιδιών στη σχολική καθημερινότητα.

Η συνεργασία βασίστηκε στην παραδοχή ότι οι προκλήσεις στην καθημερινή ζωή του σχολείου, κυρίως σε θέματα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, απαιτούν τρόπους αντιμετώπισης που εμπεριέχουν το σχολείο ως σύνολο και προϋποθέτουν τη δέσμευση όλων των υποσυστημάτων του (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων) στον κοινό σκοπό.

Ανάμεσα στις δράσεις που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος, ήταν εργαστήρια γνωριμίας και σύνδεσης μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών, οργανωμένα παιχνίδια με όλες τις τάξεις στα διαλειμματα, εργαστήρια με μικτές ομάδες γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών, δράσεις σύνδεσης με άλλα σχολεία, αξιοποίηση των εκδρομών για την ενθάρρυνση της αυτονόμησης των παιδιών, συμμετοχή σε δράσεις της ευρύτερης κοινότητας κ.ά

Με την ολοκλήρωσή της δράσης, όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν, ότι ενισχύθηκαν οι σχέσεις σε όλα τα επίπεδα του συστήματος γεγονός που βελτίωσε σημαντικά το συγκινησιακό κλίμα στο σχολείο, ενίσχυσε το αίσθημα ασφάλειας και έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτυχθούν ψυχοσυναισθηματικά και να αναπτύξουν περισσότερο συνεργατικές σχέσεις. Αντίστοιχη διεργασία παρατηρήθηκε και στους δασκάλους, γεγονός που ενίσχυσε την εκπαιδευτική διαδικασία και άφησε μεγάλη ικανοποίηση στο τέλος της κάθε χρονιάς.

Πιο συγκεκριμένα:

- Περιορίστηκαν σε αξιοσημείωτο βαθμό οι εντάσεις και τα βίαια επεισόδια ανάμεσα στα παιδιά.

- Παιδιά με δυσκολίες εντάχθηκαν στην ομάδα.

- Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος έδωσαν στα παιδιά χαρά, θετικές εμπειρίες, ενθάρρυναν την αυτονόμησή τους και έδωσαν ευκαιρίες στο κάθε παιδί να νιώσει άξιο μέσα από την ανάδειξη ταλέντων και δεξιοτήτων του.

- Ενισχύθηκε η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα και η αίσθηση ασφάλειας και «ανήκειν».

- Η κοινότητα καθρέφτισε την αλλαγή «το πιο συνδεδεμένο σχολείο, με συνεργασία αυτοέλεγχο και αυτορρύθμιση» των παιδιών.

- Οι εκπαιδευτικοί απέκτησαν προσανατολισμό, δούλεψαν συλλογικά και ξεκουράστηκαν από την ικανοποίηση του αποτελέσματος σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και οικειότητας.

- Τα παιδιά τόλμησαν να αναμετρηθούν με πιο δύσκολα ζητήματα π.χ. μαθηματική εταιρεία.

Το Πρόγραμμα παρουσιάστηκε με τη μορφή Βίντεο στην 14η Πανελλήνια Συνάντηση Φορέων Πρόληψης της εξάρτησης τον Ιούνιο στην Αθήνα και συνεχίζεται αυτόνομα από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς …. με πυξίδα πάντα τη «σχέση».

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί είναι διαθέσιμο το video της δράσης https://youtu.be/zs-qmSovDZs?si=OX74mQGXvpNPLLcE