Χαμένες χιλιάδες ώρες διδασκαλίας
- Χθες - 6:15
Αλγεινή είναι η εικόνα που έχει διαμορφωθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των Κυκλάδων, με δεκάδες κενά καθηγητών, αλλά κυρίως με τις χαμένες χιλιάδες εκπαιδευτικές ώρες διδασκαλίας.
Δυστυχώς η β’ φάση προσλήψεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου δεν κατάφερε να προσελκύσει επαρκή αριθμό καθηγητών που θα κάλυπταν τα κενά, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται και ο δεύτερος μήνας της νέας σχολικής χρονιάς και να παραμένουν περίπου 150 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες.
“Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί δεν είναι καθόλου ενθαρρυντική, εάν αναλογιστεί κανείς ότι ενδεικτικά στη Μύκονο, τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μετρούν περισσότερες από 2.000 χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της σχολικής χρονιάς”, δηλώνει στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, Δημήτρης Παπαδημητρίου.
“Υπολειτουργούν τα σχολεία”
“Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για έγκαιρη κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους των εκπαιδευτικών κενών σε όλη την Ελλάδα, τα σχολεία των Κυκλάδων παρουσιάζουν περίπου 150 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες, καθώς και μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία τους”, δηλώνει αρχικά ο κ. Παπαδημητρίου.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, περισσότερες από 2.000 είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες, μόνο στα σχολεία της Μυκόνου, με πολλά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μην πραγματοποιούνται στις αίθουσες διδασκαλίας.
“Η έλλειψη καθηγητών όπως καταλαβαίνετε, έχει ως αποτέλεσμα πολλά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μην γίνονται. Ενδεικτικά στη Μύκονο, το Γυμνάσιο διαθέτει μόλις 12 καθηγητές για 9 τμήματα και το Γενικό Λύκειο Μυκόνου 16 καθηγητές για 15 τμήματα. Όπως είναι λογικό, πολλά από τα σχολεία της περιοχής μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, κάτω από αυτές τις συνθήκες”, σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδημητρίου.
Στην επισήμανση ότι σε εξαιρετικά δεινή θέση βρίσκονται οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, λόγω και των πανελλαδικών εξετάσεων και οι οποίοι θα αναγκαστούν, λόγω των κενών, να αναζητήσουν γνωστική στήριξη από την εξωσχολική ιδιωτική εκπαίδευση, ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων απαντάει πως “δυστυχώς προωθείται αυτή η κατάσταση από το Υπουργείο Παιδείας μέσω της αδράνειάς του και τις μειωμένες πιστώσεις”.
Παράλληλα ο κ. Παπαδημητρίου τονίζει ότι δεκάδες είναι εκείνοι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες χωρίς υποστήριξη από καθηγητές, με αρκετά τμήματα Ένταξης να μην έχουν στελεχωθεί.
“Την ίδια στιγμή στα σχολεία των Κυκλάδων πολυάριθμα είναι τα κενά στα τμήματα Ένταξης και παράλληλης στήριξης, με αποτέλεσμα δεκάδες μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες να μένουν μόνοι και αβοήθητοι στη σχολική τάξη”, υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων.
Στην ερώτηση εάν η β’ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών καθηγητών κατάφερε να περιορίσει των αριθμό των κενών που κατεγράφησαν από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ο κ. Παπαδημητρίου σημειώνει πως “δυστυχώς και μετά τη β’ φάση συνεχίζουν να παραμένουν πολλά κενά, αν αναλογιστεί κανείς ότι πανελλαδικώς αυτά ανέρχονται, τεκμηριωμένα, σε 15.000 κενά. Το πρόβλημα παραμένει, μπαίνουμε σε λίγες ημέρες στον Νοέμβριο και δεν είμαστε βέβαιοι ότι και η γ’ φάση που από ότι λένε θα γίνει αρχές του συγκεκριμένου μήνα, θα δώσει την οποιαδήποτε λύση”.
“Μορφωτική ανισότητα εις βάρος των μαθητών στα νησιά”
Την ίδια ώρα, ο κ. Παπαδημητρίου κάνει λόγο για μορφωτική ανισότητα που υπάρχει εις βάρος των μαθητών στα νησιά, καθώς όπως υπογραμμίζει, τα τελευταία επτά με οκτώ χρόνια σε πολλά σχολεία των Κυκλάδων, τα παιδιά δεν έχουν διδαχθεί το μάθημα της μουσικής, αλλά και των καλλιτεχνικών.
“Η στεγαστική κρίση, η οποία είναι το κυρίαρχο πρόβλημα για τους εκπαιδευτικούς και το οποίο στέκεται ως εμπόδιο στο να δεχθεί ένας εκπαιδευτικός τη θέση του σε ένα μέρος μακριά από εκεί που διαμένει, δεν εντοπίζεται μόνο στα νησιά, το βλέπουμε και στο κέντρο, στην Αθήνα, αλλά και σε πολλά μέρη της Ελλάδας. Όμως στη δική μας περίπτωση, μιλάμε για κατάφωρη μορφωτική ανισότητα εις βάρος των μαθητών στα νησιά. Δηλαδή, από άλλη αφετηρία ξεκινούν τα παιδιά στη νησιωτική Ελλάδα και από άλλη στην Ηπειρωτική. Ως παράδειγμα θα αναφέρω ότι πάρα πολλά παιδιά σε πλήθος σχολείων δεν διδάσκονται καθόλου ή διδάσκονται ελάχιστα τα μαθήματα των καλλιτεχνικών, της μουσικής της πληροφορικής και της τεχνολογίας, τουλάχιστον τα τελευταία επτά με 8 χρόνια”, δηλώνει, φέρνοντας ως παράδειγμα τα νησιά Μήλο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο, Κουφονήσια και Δονούσα.
“Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα αυτά που προωθούν την ανάπτυξη ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων” υπογραμμίζει, συμπληρώνοντας ότι “τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά και οι σοβαρές ελλείψεις στην εκπαίδευση μπορούν να λυθούν μόνο με ένα τρόπο. Με μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες δεν πρέπει να υπολογίζονται με βάση τις ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς, ούτε με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας”.
Κλείνοντας ο κ. Παπαδημητρίου επισημαίνει πως είναι προαπαιτούμενο η κάλυψη όλων των κενών, με μόνιμους μαζικούς διορισμούς, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο των κενών.
“Εμείς ως συνδικαλιστικό όργανο, αλλά και ως καθηγητές που βρισκόμαστε επί του πεδίου, απαιτούμε κάλυψη όλων των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών μας, αλλά και των παιδιών μας. Αυτό μπορεί μόνο με έναν τρόπο να επιτευχθεί. Με μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για όλα τα πραγματικά κενά. Επίσης, απαιτούμε 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Το Υπουργείο Παιδείας να κάνει προσλήψεις για τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης, με έναν καθηγητή παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή. Φυσικά, κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών και στα μικρά νησιά των Κυκλάδων, πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία και τέλος, προσλήψεις εκπαιδευτικών για όλα τα τμήματα υποδοχής”, καταλήγει στις δηλώσεις του στην εφημερίδα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Δεκάδες τα κενά καθηγητών στις Κυκλάδες
10 Δεκ. 2024 - 10:15 - Σχολεία χωρίς καθηγητές
26 Σεπ. 2024 - 6:16 - Κάθε πέρυσι και καλύτερα
9 Σεπ. 2025 - 6:16 - Από την προσχολική έως και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
6 Αυγ. 2025 - 6:18 - Νέος κύκλος προσλήψεων
12 Δεκ. 2024 - 6:19