Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στο επίκεντρο της ανοιχτής Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Θήρας

Στα “κάγκελα” οι γονείς

Δημήτριος Τούλης: “Είναι γεγονός ότι διανύουμε τη χειρότερη σχολική χρονιά των τελευταίων χρόνων, καθώς δεν έχει ξανά γίνει αυτό που βιώνουμε φέτος”

Μία σειρά καίριων ζητημάτων που ταλανίζουν τον χώρο της Παιδείας, αναμένεται να απασχολήσουν την ανοιχτή Γενική Συνέλευση, που διοργανώνει την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Θήρας, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της συλλογικής της δράσης για τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας και των οικογενειών του νησιού.

Μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο θα βρεθεί το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τα οποία παρ’ όλο που έχουμε μπει στον μήνα Δεκέμβριο, συνεχίζουν να ταλανίζουν τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση και τους γονείς.

Για το θέμα αυτό, το οποίο ουσιαστικά δημιουργεί δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες, αλλά και μαθητές δύο ακόμη και τριών ταχυτήτων, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Γονέων, Δημήτρης Τούλης.

Αυτό δεν είναι σύστημα παιδείας, είναι κοροϊδία”

“Η Συνέλευση απευθύνεται πρωτίστως σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες, με συμμετοχικό και δημοκρατικό χαρακτήρα. Παράλληλα, λόγω της φύσεως των θεμάτων, προσκαλούνται και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και καθηγητές που επιθυμούν να συμβάλουν στην ανταλλαγή απόψεων, με στόχο τη συνδιαμόρφωση προτάσεων για τη βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης και προσέλκυσης εκπαιδευτικών στη Σαντορίνη”, δήλωσε αρχικά στην εφημερίδα, ο κ. Τούλης.

Ερωτώμενος για τη θεματολογία που θα αναπτυχθεί, ο πρόεδρος της Ένωσης στάθηκε στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο, όπως χαρακτηριστικά είπε, που δεν είναι άλλο από την έλλειψη δασκάλων και καθηγητών.

“Στη συνάντηση ως πρώτο και κυριότερο θέμα που θα τεθεί αυτό που έχει να κάνει με τα κενά των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες της Θήρας. Θα γίνει καταγραφή της πραγματικής κατάστασης, η αποτύπωση των επιπτώσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία και καθορισμός επόμενων βημάτων διεκδίκησης”, υπογράμμισε ο κ. Τούλης.

Εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο στο θέμα και δίνοντας περισσότερα στοιχεία, ο κ. Τούλης επεσήμανε ότι “η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι πολύ δύσκολη. Μπορεί κάποιος να φανταστεί ότι τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν έχουμε λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων; Υπάρχουν δυσλειτουργίες στα Ολοήμερα Τμήματα και στην πρωινή προσέλευση μαθητών. Οπότε αυτό που επιβάλλεται να πράξουμε είναι να παρουσιάσουμε την εικόνα που υπάρχει στη Σαντορίνη, να κάνουμε ανάλυση των συνεπειών για τις οικογένειες και να συζητήσουμε πάνω σε προτάσεις υποστήριξης και αντιμετώπισης των προβλημάτων”.

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της Ένωσης προχώρησε και σε στοιχεία των κενών που υπάρχουν κυρίως στα Δημοτικά Σχολεία, λέγοντας ότι “το κυριότερο είναι τα Ολοήμερα, όσα από αυτά λειτουργούν. Δηλαδή σε σχολείο που κανονικά είχαμε τα προηγούμενα χρόνια 120 παιδιά στο Ολοήμερο, φέτος λόγω των περιορισμών που έχουν θέσει με την εγκύκλιο που έχουν εκδώσει, αλλά και με το μειωμένο προσωπικό, έχουμε μόνο 40 παιδιά. Εκτός από αυτό, υπάρχουν και Δημοτικά Σχολεία που δεν υπάρχουν δάσκαλοι για τη Δ’ και ΣΤ’ τάξη. Οπότε το μάθημα, όπως καταλαβαίνετε, γίνεται εκ περιτροπής από εκπαιδευτικούς που έχουν κενό. Αυτό σίγουρα δεν είναι παιδεία, είναι κοροϊδία”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έχει φθάσει στο απροχώρητο, ενώ στο “τραπέζι” έχουν πέσει ακόμη και προτάσεις για σύμπτυξη τάξεων στα Δημοτικά Σχολεία.

“Όπως αντιλαμβάνεστε, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έχει οδηγήσει τους γονείς στα “κάγκελα”. Μάλιστα, έχουν πέσει και διάφορες προτάσεις, όπως να ενώσουμε τάξεις και να γυρίσουμε στα παλιά χρόνια με τα μονοθέσια σχολεία. Δεν μπορούμε να μιλάμε, όπως και να έχει, πάνω σε μία τέτοια βάση, καθώς καταπατιούνται τα βασικά δικαιώματα των παιδιών. Η εκπαίδευση δεν είναι θεωρητική, αλλά βασική. Δέκα πέντε Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να ήταν στις θέσεις τους και όλα να δουλεύουν άψογα. Το πρόβλημα με τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών δεν αγγίζει μόνο τα παιδιά του Λυκείου, αλλά και των Δημοτικών Σχολείων. Δεν μπορούμε σήμερα να μιλάμε για παιδιά που αισθάνονται μειονεκτικά στο θέμα της εκπαίδευσής τους, δηλαδή για παιδιά δύο ή και τριών ταχυτήτων. Και φυσικά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε όλα να στρέφονται γύρω από την ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι γεγονός ότι διανύουμε τη χειρότερη σχολική χρονιά που έχει υπάρξει, καθώς δεν έχει ξανά γίνει αυτό που βιώνουμε φέτος. Δυστυχώς είναι δυσοίωνα τα πράγματα και για του χρόνου, τουλάχιστον από συζητήσεις, αλλά και από πληροφορίες που λαμβάνουμε”.

Στην ερώτηση εάν μετά τη Γενική Συνέλευση θα υπάρξουν κάποιες κινητοποιήσεις ή εάν έχει γίνει παρέμβαση επί του θέματος εκ μέρους του Δήμου, ο κ. Τούλης σημείωσε ότι “θα αποφασίσουμε μετά από τη διαλογική συζήτηση πως θα κινηθούμε γενικότερα. Σίγουρα θα τοποθετηθούμε πλέον και δημοσίως. Από την άλλη ο Δήμος δεν έχει κάνει κάτι επίσημο, όπως έχει γίνει π.χ με άλλους Δήμους, όπως της Πάρου. Εμείς έχουμε ζητήσει το θέμα να τεθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και να βγει μία επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας. Είναι αρκετοί οι Δήμοι που έχουν αναλάβει συγκεκριμένες ενέργειες σχετικά με τα εκπαιδευτικά κενά. Ελπίζω κάτι ανάλογο να πράξει και ο δικός μας. Αν όχι, θα δούμε πως θα κινηθούμε από εκεί και πέρα”.

Κλείνοντας, ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Θήρας τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης θα συζητηθούν και άλλα επιμέρους θέματα, όπως η ασφάλεια και η κατάσταση των σχολικών κτιρίων, η αναγκαιότητα δημιουργίας νέων σχολικών μονάδων στο νησί, η καταγραφή προβλημάτων ανά σχολική μονάδα, η συνεργασία Σχολείων και Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, οι υποστηρικτικές, εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις για τους μαθητές της Θήρας, καθώς και η προσέλκυση και παραμονή εκπαιδευτικών στο νησί.

“Η Ένωση στέκεται δυναμικά δίπλα στις οικογένειες και στους εκπαιδευτικούς του νησιού, με στόχο ασφαλή σχολεία, ισότιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, ουσιαστικό διάλογο και ρεαλιστικές λύσεις και συντονισμό και ενότητα της σχολικής κοινότητας”, δήλωσε χαρακτηριστικά.