Επιστολή του Χρ. Βουραζέρη στον Πρόεδρο του ΕΦΚΑ για την ανεπαρκή εξυπηρέτηση των νησιωτών ασφαλισμένων

Αδικαιολόγητη ταλαιπωρία για μία βεβαίωση

Με δημόσια επιστολή στον Αθ. Μπακαλέξη, πρόεδρο του Ενιαίου Φορέα Κρατικής Ασφάλισης, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Άνδρου, Χρήστος Βουραζέρης, παραθέτει τα πρακτικά και γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες του νησιού λόγω έλλειψης αρμόδιων υπαλλήλων.

Στην επιστολή του, την οποία κοινοποιεί και στους τέσσερις βουλευτές του νομού Κυκλάδων, ο κ. Βουραζέρης, όντας και ο ίδιος ελεύθερος επαγγελματίας (λογιστής - φοροτέχνης), δίνει μια γλαφυρή εικόνα των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ένας Ανδριώτης – και κάθε άλλος νησιώτης – ο οποίος πρέπει να μεταβεί στην Αθήνα ακόμα και για μία απλή υπόθεση που αφορά στον ασφαλιστικό του φορέα.

Υπομονή η οποία εξαντλήθηκε

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κάνει λόγο για μία συλλογική αγανάκτηση των ελεύθερων επαγγελματιών της Άνδρου, οι οποίοι μέχρι πρότινος ήταν ασφαλισμένοι στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), που με την τελευταία νομοθεσία καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από τον ΕΦΚΑ, εξαιτίας της μεγάλης ταλαιπωρίας που υφίστανται για κάθε συναλλαγή με το ασφαλιστικό τους ταμείο.

“Με την επιστολή μου αυτή θέλω να εκφράσω την αγανάκτηση μου αλλά και την αγανάκτηση όλων των ασφαλισμένων του πρώην Ο.Α.Ε.Ε. οι οποίοι δραστηριοποιούμαστε στο νησί της Άνδρου, για την μεγάλη ταλαιπωρία που υφιστάμεθα, εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα κάνοντας υπομονή, η οποία όμως εξαντλήθηκε…”

Ο Χρ. Βουραζέρης διευκρινίζει ότι η διαμαρτυρία δεν αφορά στις θεσμικές αλλαγές ως προς το ασφαλιστικό σύστημα, αλλά τη μη πρόβλεψη των απαραίτητων ενεργειών για την αποκέντρωση των υπηρεσιών του νέου φορέα και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης εξ αποστάσεως.

“Είναι γεγονός ότι έγιναν και γίνονται σημαντικά βήματα για την βελτίωση του ασφαλιστικού συστήματος στην χώρα μας, αλλά κατά περίεργο και παράδοξο τρόπο παρόλο ότι εν έτει 2018 η ηλεκτρονική τεχνολογία για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση έχει προχωρήσει πολύ, η ταλαιπωρία όλων εμάς των παλαιών ασφαλισμένων του Ο.Α.Ε.Ε. που αυτοαπασχολούμαστε στο νησί της Άνδρου είναι απερίγραπτη.”

Για μια απλή βεβαίωση απαιτείται ταξίδι δύο ημερών στην Αθήνα

Συγκεκριμένα, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος αναφέρεται στην ανυπαρξία αρμόδιου γραφείου ή υπαλλήλου που να εξυπηρετεί τους ελεύθερους επαγγελματίες στην Άνδρο, με αποτέλεσμα ακόμα και για μία βεβαίωση ή οποιαδήποτε τυπική διαδικασία, να πρέπει ο ασφαλισμένος να ταξιδέψει στην Αθήνα και το λιμάνι της Ραφήνας προκειμένου να εξυπηρετηθεί από το πλησιέστερο υποκατάστημα της υπηρεσίας στην Αγία Παρασκευή. Με την ελλιπή στελέχωση σε σχέση με τη ζήτηση των τμημάτων μητρώου να είναι γνωστή, οι προσπάθειες των υπαλλήλων για άμεση εξυπηρέτηση αποβαίνουν άκαρπες, ειδικά από τη στιγμή που καλούνται να εξυπηρετήσουν και τους κατοίκους της Άνδρου ή και άλλων νησιών που συνδέονται ακτοπλοϊκά με το λιμάνι της Ραφήνας, πέραν αυτών της Αττικής που υπάγονται στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.

“Για μία απλή βεβαίωση προκειμένου π.χ. να επεκτείνει κάποιος την δραστηριότητα του, πρέπει να «ξενιτευτεί» από το νησί μας δύο ολόκληρες μέρες και αυτό γιατί ενώ πραγματικά οι προσπάθειες της διευθύντριας και των υπαλλήλων, στο Α Περιφερειακό Τμήμα Μη Μισθωτών Αττικής –Ανατολική στην Αγία Παρασκευή (Μεσογείων και Λυκείου),, είναι φιλότιμες και με μεγάλη προθυμία προσπαθούν να μας εξυπηρετήσουν, ο όγκος των ημερήσιων συναλλαγών σε σχέση με το πλήθος του προσωπικού είναι τέτοιος που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν την ημέρα, ειδικά στο τμήμα μητρώου πάνω από 30 έως 40 άτομα.…”

Μάλιστα επισημαίνει ότι για την όποια συναλλαγή δεν αρκεί μία ημέρα, αλλά χρειάζεται τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Αθήνα, αν υπολογιστούν οι ώρες των δρομολογίων, οι αποστάσεις και η γνωστή συνθήκη των αριθμών προτεραιότητας των δημόσιων υπηρεσιών, οι οποίοι εξαντλούνται από τις πρώτες πρωινές ώρες.

“Αυτό σημαίνει ότι κάποιος ασφαλισμένος που φτάνει από την Άνδρο στην Ραφήνα με το πρωινό καράβι στις 12:30 περίπου και εν συνεχεία στο ανωτέρω σημείο εξυπηρέτησης του Ε.Φ.Κ.Α. γύρω στις 13:15, δεν δύναται να εξυπηρετηθεί διότι τα νούμερα προτεραιότητας την ώρα άφιξης μας είναι απαγορευτικά, αν σκεφτεί κανείς ότι στις 08:00 το πρωί ήδη έχουν φύγει τα πρώτα 30 έως 40 νούμερα. Διανυκτερεύουμε λοιπόν στην Αθήνα και την άλλη μέρα το πρωί πηγαίνουμε να εξυπηρετηθούμε για να γυρίσουμε με το απογευματινό καράβι στην Άνδρο την επόμενη φυσικά ημέρα. Η νησιωτικότητα που λέμε…..”

Κρίνεται αναγκαία η ενίσχυση προσωπικού

Μιλώντας εξ ονόματος όλων των παλαιών ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ και νυν ΕΦΚΑ της Άνδρου, ο Χρ. Βουραζέρης ζητάει από τον πρόεδρο του φορέα την άμεση εφαρμογή του οργανογράμματος αυτού, σύμφωνα με το οποίο την ασφαλιστική εξυπηρέτηση των πολιτών μπορούν να αναλάβουν αποκεντρωμένα υπάλληλοι άλλων ασφαλιστικών φορέων (ΙΚΑ και ΟΓΑ), ακόμα κι αν αυτό συνεπάγεται επιπλέον στελέχωση των υπηρεσιών.

“Θα σας παρακαλούσα λοιπόν εκ μέρους όλων των παλαιών ασφαλισμένων του Ο.Α.Ε.Ε. που δραστηριοποιούμαστε στο Νησί της Άνδρου αλλά και κάθε άλλου Νησιού που έχει το ίδιο πρόβλημα να εφαρμόσετε άμεσα το οργανόγραμμα του Ε.Φ.Κ.Α., δίνοντας την δυνατότητα στους υπαλλήλους του πρώην Ι.Κ.Α. ή του πρώην Ο.Γ.Α. που βρίσκονται στα νησιά μας να μας εξυπηρετούν χωρίς να μετακινούμαστε στην Αθήνα ενισχύοντας αν χρειάζεται το προσωπικό στα νησιά αυτά.”

Εάν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Άνδρου προτείνει δύο εναλλακτικά μέτρα αναφορικά με την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Συγκεκριμένα κάνει λόγο είτε για ενίσχυση του υποκαταστήματος του ΟΑΕΕ της Αγίας Παρασκευής προκειμένου να εξυπηρετούνται περισσότερα άτομα ανά ημέρα, είτε οι ασφαλισμένοι που έρχονται από κάποιο νησί να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα για να μπορούν να επιστρέφουν στον τόπο κατοικίας τους αυθημερόν. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνει ότι όποια ενέργεια και αν επιλεγεί αυτή θα πρέπει να είναι άμεση.

“Σε διαφορετική περίπτωση να ενισχύσετε άμεσα το τμήμα της Αγίας Παρασκευής με προσωπικό, προκειμένου να εξυπηρετούμαστε αυθημερόν και να μην χρειάζεται να διανυκτερεύουμε στην Αθήνα. Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, παρακαλώ να δώσετε εντολή προκειμένου οι ασφαλισμένοι από τα νησιά να έχουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση (εκτός σειράς αναμονής) ώστε να έρχονται με το πρωινό καράβι και να φεύγουν με το απογευματινό χωρίς να τους στοιχίζει μια απλή βεβαίωση όσο μια διήμερη εκδρομή”.

Ετικέτες: