Τη δαπάνη για την κάλυψη των ενεργειών αντιμετώπισης μίας ακόμη πυρκαγιάς στο χώρο του δεματοποιητή, ενέκρινε ομόφωνα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Τήνου

Χρόνιο ζήτημα που... κοστίζει

  • Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου, 2018 - 06:13
  • /   Eνημέρωση: 28 Δεκ. 2018 - 6:01

Τον απολογισμό, μέσα από την έγκριση της σχετικής μελέτης, αναφορικά με την υπηρεσία καταπολέμησης της πυρκαγιάς, που εκδηλώθηκε στο χώρο δεματοποίησης του Δήμου Τήνου, μέσα στον Δεκέμβριο, ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή.
Αναλυτική παρουσίαση, των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν, από το Τμήμα Πρασίνου και Διαχείρισης Απορριμμάτων, της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τήνου, κατά τις δράσεις καταπολέμησης της πυρκαγιάς που ξέσπασε τις πρώτες ημέρες του μήνα στο χώρο του δεματοποιητή, πραγματοποιήθηκε, κατά τη συζήτηση του θέματος έγκρισης της σχετικής μελέτης, στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου. Από το αποτέλεσμα του κόστους, που αναλαμβάνει να επωμιστεί ο Δήμος Τήνου, προκύπτει και πάλι το ζήτημα της επιβάρυνσης των δημοτικών ταμείων, λόγω του μη επαρκούς χώρου, της συσσώρευσης των δεματοποιημένων αποβλήτων, αλλά και της επιβάρυνσης της δημόσιας υγείας, μέσω των ποικίλων ειδών ρύπανσης, που προκαλείται, αλλά και από τις συχνές πυρκαγιές στο συγκεκριμένο χώρο.

Ανάθεση εργασίας σε αναδόχους με ειδικά μηχανήματα

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του Τμήματος Πρασίνου και Διαχείρισης Απορριμμάτων, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω εργασίες:
1. Επιχωμάτωση των εστιών με χρήση κατάλληλων μηχανημάτων, ήτοι φορτωτή - ερπυστριοφόρου και εκσκαφέα (τσάπα) – ερπυστριοφόρου καθώς και λαστιχοφόρων εκσκαφέων (τσάπες-jcb)
2. Χρήση φορτηγών με εδαφικό υλικό για την εν λόγω επιχωμάτωση
3. Μετακίνηση των υφισταμένων δεμάτων και απομάκρυνση τυχόν άλλων αντικειμένων που
βρίσκονται στον περιβάλλοντα χώρο, προς αποτροπή του κινδύνου αναζωπύρωσης, με χρήση
κατάλληλου εκσκαφέα και φορτωτή
4. Διαμόρφωση χώρου απόθεσης/ αποθήκευσης των δεμάτων που θα μετακινηθούν
Η εργασία αυτή κρίθηκε κατεπείγουσα και άμεσα υλοποιήσιμη καθώς στις 30-11-2018 και ώρα 21:06, εκδηλώθηκε πυρκαγιά από άγνωστη αιτία στην περιοχή «Κοσσίνι» και συγκεκριμένα στον εν λόγω χώρο της μονάδας Δεματοποίησης σύμμικτων απορριμμάτων του Δήμου Τήνου την οποία το τοπικό κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας αδυνατούσε με τα χερσαία μέσα που διέθετε να αντιμετωπίσει, αφού οι εστίες συνεχώς αναζωπυρώνονταν.

Άνω των 30.000 ευρώ το κόστος

Για τις εργασίες ορίστηκαν περισσότεροι από ένας ανάδοχοι, με στόχο να υπάρξει αμέση, έγκαιρη καιταχύτατη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς. Οι εργασίες αντιμετώπισης του απρόβλεπτου γεγονότος της πυρκαγιάς πραγματοποιήθηκαν από αναδόχους, που κατείχαν μηχανήματα, ή οχήματα, όπως εκσκαφέας- ερπυστριοφόρος, φορτωτής – ερπυστριοφόρος, ανατρεπόμενα φορτηγά, λαστιχοφόρος εκσκαφέας, λαστιχοφόρος εκσκαφέας, τα οποία ήταν εξοπλισμένα με όλα τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας για πρόληψη ατυχημάτων και προστασία εργαζομένων, σύμφωνα με τις ελληνικές και διεθνείς διατάξεις.
Για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς στο χώρο δεματοποίησης χρειάστηκε μεταφορά βαρέων οχημάτων με φορτηγά, για την ταχύτερη και έγκαιρη μεταφορά τους στο χώρο, ενώ ακόμη έγινε προμήθεια ειδών καυσίμου για τα μηχανήματα και σίτιση των αναδόχων αλλά και του προσωπικού για την συνεχόμενη ροή της εργασίας τους.
Η εργολαβία εκτελέστηκε άμεσα λόγω του κατεπείγοντος του θέματος για χρονικό διάστημα 10ημερών (30/11/2018 – 10/12/18), κατόπιν σχετικής εντολής από το Δήμο Τήνου. Αν και την 03/12/2018 και ώρα 16.40 μ.μ., δυνάμει του οικείου δελτίου είχε μεν λήξει η πυρκαγιά, εν τούτοις, υπήρχαν μικρό εστίες και έντονος καπνός, οι οποίες έσβησαν- αποσοβήστηκαν στης 10/12/2018. Το πρόγραμμα των εργασιών καθορίστηκε από την επιβλέπουσα υπηρεσία, που είναι το Τμήμα Καθαριότητας & Πρασίνου.
Τέλος, τονίστηκε, πως κάθε είδους όχημα που χρησιμοποιήθηκε για την πρόσβαση στο σημείο της εργασίας αλλά και για την ασφαλή εκτέλεση της εργασίας αποτέλεσε υποχρέωση των αναδόχων, ενώ οι ανάδοχοι ανέλαβαν κάθε ευθύνη και ήταν μόνοι και αποκλειστικά υπεύθυνοι για οποιεσδήποτε φθορές ή ζημίες που προξένησε οι ίδιοι ή το προσωπικό τους κατά την εκτέλεση της παροχής υπηρεσιών.
Επιπλέον, οι ανάδοχοι υποχρεούταν να τηρούν την ισχύουσα νομοθεσία, περί υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων για όλο το απασχολούμενο προσωπικό στην ανατιθέμενη υπηρεσία και ήταν αποκλειστικά και μόνος υπεύθυνος ποινικά και αστικά για κάθε ατύχημα που ήθελε συμβεί στο προσωπικό του.
Τα συνεργεία των αναδόχων στελεχώνονταν από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για τις παραπάνω εργασίες, ενώ παράλληλα, πριν και κατά διάρκεια χρήσης των μηχανημάτων/οχημάτων με ευθύνη των αναδόχων λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα σύμφωνα με το Νόμο προληπτικά μέτρα και μέτρα ασφάλειας.
Η συνολική δαπάνη της παροχής υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 33.114,17 ευρώ

Ετικέτες: