Ομόφωνα εγκρίθηκε ο προγραμματισμός δράσεων τουριστικής προβολής, για το νησί της Τήνου από το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Τήνου

“Πολυδιάστατος και ανταγωνιστικός προορισμός”

  • Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου, 2019 - 06:17

Δράσεις με στόχο τη συνέχιση της προβολής της Τήνου στην εγχώρια και παγκόσμια τουριστική αγορά, περιλαμβάνει το τουριστικό πλάνο του Δήμου Τήνου, το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα από το σώμα του δημοτικού συμβουλίου.

Με το κύριο βάρος του προγραμματισμού να “πέφτει” στις δράσεις, μέσω των διαδικτυακών εργαλείων προώθησης, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το τουριστικό portal του Δήμου Τήνου, συνεχίζεται η στρατηγική προώθησης της Τήνου ως προορισμού. Παράλληλα, ωστόσο, το πλάνο περιλαμβάνει επίσης και δράσεις, όπως τη διοργάνωση θεματικών παρουσιάσεων σε ευρωπαϊκές χώρες, σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, ή τη διοργάνωση σχετικών ημερίδων και εκδηλώσεων.

Αύξηση των επισκεπτών και επιμήκυνση της περιόδου

Εισηγούμενη το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, η Αντιδήμαρχος Τήνου, κ. Αναστασία Δεληγιάννη, σημείωσε, πως “το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing και είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής πραγματικότητας. Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα μέσα, με τον αποτελεσματικότερο τρόπο ώστε το μήνυμα να μεταδοθεί στη σωστή αγορά και στο σωστό κοινό”.

Η επιλογή των προτεινόμενων ενεργειών, σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο, “έγινε με το δεδομένο των ενεργειών που έχουν ήδη λάβει χώρα, βάσει του εγκεκριμένου πλάνου για το έτος 2018 και την συνέχιση και ανάπτυξη αυτών. Πρωτίστως δε, το πλάνο τουριστικής προβολής για το 2019 λαμβάνει κατευθύνσεις από το Marketing Plan που εκπονήθηκε για την Τήνο, ενώ κεντρικός στόχος του σχεδίου είναι η συνέχιση της προβολής της Τήνου ως πολυδιάστατου ανταγωνιστικού τουριστικού προορισμού στην παγκόσμια και εγχώρια τουριστική αγορά”.

Κάνοντας ένα μικρό απολογισμό, η κ. Δεληγιάννη αναφέρθηκε επιγραμματικά στις δράσεις, που πραγματοποιήθηκαν το 2018, αναφέροντας, ότι “έγιναν επισκέψεις δημοσιογράφων, συμμετοχή σε εκθέσεις, διοργάνωση θεματικής εκδήλωσης στο Λονδίνο, δράσεις δημιουργίας και διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου για την προώθηση της Τήνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λειτουργία, συντήρηση, επικαιροποίηση και βελτιστοποίηση της τουριστικής ιστοσελίδας της Τήνου (tinos.gr) και μετάφραση υπάρχοντος περιεχομένου του site στα ιταλικά”.

“Επιστέγασμα όλων αυτών των ενεργειών”, όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε η Αντιδήμαρχος, “ήταν η αύξηση των επισκεπτών και η άφιξη όλο και περισσότερων επισκεπτών σε περιόδους χαμηλής επισκεψιμότητας”.

Αναφορικά με το τι περαιτέρω επιθυμεί ο Δήμος να πετύχει στον τομέα του τουρισμού, η κ. Δεληγιάννη ανέφερε, ότι πρόθεση του Δήμου είναι “η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της Τήνου, η αύξηση της πληροφόρησης για τις διαθέσιμες επιλογές και με τον τρόπο αυτό αύξηση του βαθμού ικανοποίησης του τουρίστα αλλά και πιθανή περαιτέρω άμβλυνση της εποχικότητας και τέλος αύξηση των μεγεθών σε όρους επισκεψιμότητας και δαπάνης”.

Πολύπλευρες ενέργειες προώθησης

Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης για το 2019, “απαντώντας στην ανάγκη χρήσης νέων μέσων επικοινωνίας για την προβολή και τη στοχευμένη προώθηση των θεματικών/εναλλακτικών μορφών τουρισμού, συνεχίζουμε την καμπάνια «Τήνος: Η Μούσα του Αιγαίου», που έχει προκύψει ως αποτέλεσμα του Marketing Plan, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και στον ιστότοπο www.tinos.gr και την εμπλουτίζουμε με νέο περιεχόμενο”. Στο περιεχόμενο εντάσσονται οι αναρτήσεις posts σε ελληνικά και αγγλικά στο facebook και το instagram, η παροχή ετήσιου editorial social media calendar κατά την τουριστική περίοδο και blogposts στα ελληνικά και τα αγγλικά με θεματικό περιεχόμενο, τα οποία φιλοξενούνται στον τουριστικό ιστότοπο του Δήμου και προωθούνται μέσω των καναλιών στα ΜΜΕ, ενώ θα παρασχεθεί και φιλοξενία σε τουριστικούς φορείς και ειδικούς τουριστικούς δημοσιογράφους από Ελλάδα και εξωτερικό.

Πέραν των υπηρεσιών συντήρησης και επικαιροποίησης για το τουριστικό portal του Δήμου Τήνου, προβλέπεται επίσης η δημιουργία section “MEDIA – PRESS” στον ιστότοπο. Στο section αυτό θα αναρτηθεί κατηγοριοποιημένο φωτογραφικό υλικό και press kit για άμεση ενημέρωση και αναφορά των δημοσιογράφων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν άμεσα να ανατρέξουν σε φωτογραφικό υλικό και να το «κατεβάσουν» για χρήση σε δημοσιεύματα ή δελτία τύπου. Παράλληλα, θα συνεχιστεί και η λειτουργία του γραφείου Τύπου του Δήμου Τήνου.

Περαιτέρω, προβλέπεται καμπάνια, τόσο στα social media, όσο και σε μηχανές αναζήτησης και sites μεγάλης επισκεψιμότητας.

Στον προγραμματισμό περιλαμβάνονται επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα διαφημιστικής προβολής, με παροχή προτάσεων, διαχείριση περιεχομένου στα social media, project management, ψηφιακών ενεργειών και στατιστικών αποτελεσματικότητας των προωθητικών ενεργειών.

Στην “ατζέντα” μπαίνει επίσης και η διεξαγωγή έρευνας για την ικανοποίηση του τουριστικού κοινού, online και offline. Η έρευνα θα έχει διάρκεια 20 ημέρες, από τα μέσα Ιουνίου έως το πρώτο δεκαήμερο Ιουλίου και τα αποτελέσματά της θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση.

Στο πλαίσιο της ψηφιακής καμπάνιας, προβλέπεται πρόσκληση της ομάδας των “Greek Instagrammers” στην Τήνο και η παραμονή και φιλοξενία 50 μελών της ομάδας για 3 ημέρες. Οι προσκεκλημένοι bloggers, photographers, vbloggers και instagrammers αναμένεται να απαθανατίσουν με το φακό τους πτυχές του νησιού και να παράγουν περιεχόμενο. Το εν λόγω περιεχόμενο θα αξιοποιηθεί με προώθηση στα social media του Δήμου, με έκθεση στο λιμάνι, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, τη δημιουργία λευκώματος, την οργάνωση έκθεσης σε επιλεγμένο χώρο στην Αθήνα, καθώς και με mobile έκθεση επιλεγμένων έργων σε ενέργειες που θα υλοποιηθούν από το Δήμο εκτός Ελλάδας.

Επίσης, για το ίδιο μέσο, προβλέπεται ψηφιακή live καμπάνια. “Με βάση την τάξη των σύγχρονων ταξιδιωτών που επιλέγουν έναν προορισμό αφού έχουν επηρεαστεί από τη γνώμη ενός «διαμορφωτής γνώμης» (influencer) αξιοποιούμε το Instagram και τα εργαλεία που παρέχει υλοποιώντας μία live καμπάνια”.

Σε πιο... παραδοσιακές δράσεις, προβλέπεται η δημιουργία μονόφυλλων θεματικών εντύπων με στοχευμένο υλικό, για θεματικές κατηγορίες τουρισμού, ως εργαλείο προώθησης, τόσο σε εκθέσεις, όσο και σε επαφές με πράκτορες και δημοσιογράφους. Επίσης, προτείνεται και η επανεκτύπωση του τρίπτυχου φυλλαδίου με τίτλο “Η Μούσα του Αιγαίου”.

Επιπλέον, σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ σε δύο πόλεις του εξωτερικού, θα γίνουν δύο σχεδιασμένες θεματικές εκθέσεις-παρουσιάσεις για προσέλκυση τουριστικών πρακτόρων και κοινού, ώστε να γνωρίσει τις παροχές της περιοχής με συνεργασία επιχειρήσεων.

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση, η ολοκληρωμένη τουριστική προβολή του νησιού επιβάλλει το σχεδιασμό και την υλοποίηση ορισμένων θεματικών εκδηλώσεων και ημερίδων. Ως εκ τούτου προτάθηκε η με κάθε τρόπο (συμμετοχή / χορηγία κλπ.) συνδιοργάνωση με επαγγελματικούς και τοπικούς ή άλλους φορείς εκδηλώσεων πολιτιστικών, μουσικών, εικαστικών εκθέσεων και διαφόρων άλλων εκδηλώσεων που προάγουν το τουριστικό προϊόν της περιοχής με στόχευση τη στήριξη και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και την επιμήκυνση της περιόδου, με έμφαση στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού όπως πεζοπορία, καταδύσεις, αναρρίχηση κλπ κυρίως σε μήνες χαμηλής επισκεψιμότητας.

Τέλος, στον τομέα του θεματικού τουρισμού προβλέπεται η παροχή από ανάδοχο συμβουλευτικών υπηρεσιών στρατηγικής ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού μέσω της σύστασης γεωπάρκου, αλλά και η συμμετοχή σε εκθέσεις εναλλακτικού τουρισμού με δημιουργία περιπτέρου για την προβολή των μονοπατιών της Τήνου μιας και το TINOS TRAILS αποτελεί πλέον θεσμό.

Ετικέτες: