Έγκριση του πλάνου τουριστικής προβολής του Δήμου Τήνου για το 2022

«Η Τήνος απέδειξε πως μπορεί να δώσει μάχη»

Το πρόγραμμα στοχευμένων δράσεων τουριστικής προβολής για το έτος 2022 ενέκρινε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τήνου, κατά την πρόσφατη συνεδρίασή του.

Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, έπειτα από την ανάλυση της εισήγησης που ενέκρινε πρώτα η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Τήνου, τονίστηκε πως το φετινό πρόγραμμα τουριστικής προβολής στοχεύει στην «στροφή» σταδιακά του ενδιαφέροντος των επισκεπτών στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχει να προσφέρει σε μεγάλη ποικιλία η «Μούσα του Αιγαίου», ενώ στο πλαίσιο των δράσεων αναφέρεται επίσης και μία στόχευση στην ενδυνάμωση της προβολής του νησιού και στο ελληνικό κοινό.

Η μείζων μειοψηφία ζήτησε από τον Δήμαρχο να γίνει μία αναλυτική παρουσίαση των πεπραγμένων της εταιρείας συμβούλων τουριστικής προβολής με την οποία συνεργάζεται ο Δήμος, καθώς και των σχεδιαζόμενων ενεργειών της για τις επόμενες χρονιές, εφόσον η συνεργασία παρατάθηκε.

Τέλος, η Λαϊκή Συσπείρωση τόνισε την ματαιότητα της δαπάνης ποσών σε τέτοιου είδους δράσεις, την ίδια στιγμή που όπως υποστηρίχθηκε από την παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας, δεν υπάρχουν υποδομές τέτοιες, οι οποίες να υποστηρίζουν την προσέλκυση ακόμη περισσότερων επισκεπτών.

Μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού με μακροχρόνιους στόχους

Την εισήγηση του θέματος, όπως αυτή εγκρίθηκε ομόφωνα από την Τουριστική Επιτροπή ανέλαβε ο Δήμαρχος Τήνου, κ. Γιάννης Σιώτος.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, «η Τήνος κατά την τουριστική σεζόν έδειξε ότι μπορεί να δώσει τη μάχη στο επίπεδο της διατήρησης του μεριδίου της στην τουριστική αγορά των επισκέψεων και του χρόνου διαμονής στο νησί, όπως εύκολα διαπιστώνεται από τα στατιστικά στοιχεία, τα οικονομικά μεγέθη και τα σχετικά δημοσιεύματα. Ήταν και συνεχίζει να είναι μία περίοδος αβεβαιότητας σε ό,τι αφορά τα ταξιδιωτικά πλάνα και τις κρατήσεις, ενώ παράλληλα οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις είχαν μικρή συμμετοχή ή πραγματοποιήθηκαν μόνο διαδικτυακά, ενώ πολλές φορές αναβλήθηκαν ή και ματαιώθηκαν. Μειωμένα επίσης είναι και τα ταξίδια εξοικείωσης (press fam trips) και οι εκδηλώσεις που έχουν σχεδιαστεί για ειδικά κοινά στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

Όπως τόνισε κατά την εισήγηση ο Δήμαρχος, «το προτεινόμενο πλάνο στόχο έχει να προτείνει ενέργειες που θα προωθήσουν, μέσα από ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό, τουριστικά προϊόντα που μπορούν να ενισχύσουν και να δώσουν λύση στο θέμα της εποχικότητας και στο θέμα της διαχείρισης των πόρων του νησιού, εφόσον ενταχθούν σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό που αφορά στις υποδομές και τις υπηρεσίες, όπως η ύδρευση, η διαχείριση των απορριμμάτων κλπ».

Σημειώθηκε δε, πως για την υλοποίηση των προτεινόμενων δράσεων είναι προϋπόθεση η σύμφωνη γνώμη των επαγγελματιών και των φορέων τουρισμού του νησιού, ώστε όλες οι δυνάμεις να συντελέσουν στη βελτίωση των συνθηκών, που διαμορφώνονται κατά την τουριστική περίοδο.

Το πλάνο τουριστικής προβολής του Δήμου Τήνου για το 2022 έχει ως στόχο να προωθήσει εναλλακτικές μορφές τουρισμού, να ενισχύσει την κυκλική οικονομία, την τοπική επιχειρηματικότητα και να αναδείξει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του νησιού, τα οποία το κάνουν ελκυστικό προορισμό και το διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα κυκλαδίτικα νησιά.

  • Στο πρόγραμμα, έχει ενταχθεί ένα πλέγμα δράσεων που λειτουργούν για την επίτευξη των παρακάτω στόχων:
  • Προβολή και ανάπτυξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, συνδεδεμένων με το ιδιαίτερο πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον, καθώς και με την τοπική οικονομία.
  • Ενημέρωση ΜΜΕ, τουριστικών οδηγών, ταξιδιωτικών γραφείων και πρακτόρων.
  • Προσέγγιση νέων αγορών και κοινών, παράλληλα με τις παραδοσιακές αγορές, καθώς και η επέκταση στην ελληνική αγορά.

Ο Δήμαρχος ανέφερε στο πλαίσιο της εισήγησης, πως «το προτεινόμενο πλάνο χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια και αποτελεί συνέχεια, ανάπτυξη και εξέλιξη των δράσεων που εκτελέστηκαν επιτυχημένα τα προηγούμενα έτη, ενώ προβλέπει και την εισαγωγή νέων», με στόχο να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα του νησιού σε αγορές και κοινά της διεθνούς τουριστικής αγοράς, να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των Ελλήνων ταξιδιωτών, να αναπτυχθεί και να αναδειχθεί ο θεματικός τουρισμός (πολιτισμός, μαρμαροτεχνία, θρησκευτικός τουρισμός, γαστρονομία), καθώς επίσης και να αναπτυχθούν ολοκληρωμένα θεματικά τουριστικά προϊόντα για την Τήνο, που θα έχουν τον χαρακτήρα της μοναδικής εμπειρίας.

Ακολουθούν οι σχεδιαζόμενες δράσεις για το 2022, ενώ σε παρένθεση βρίσκεται ο ενδεικτικός προϋπολογισμός τους:

  • Επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας tinos.gr που αποτελεί την κύρια σελίδα τουριστικής πληροφόρησης για την Τήνο (12.500 ευρώ)
  • Δημιουργία – παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου (9.000 ευρώ)
  • Δημιουργία – παραγωγή θεματικού εντύπου (5.000 ευρώ)
  • Διαφημιστική προβολή (3.000 ευρώ)
  • Διαφημιστική προβολή σε ελληνικά ραδιόφωνα, ηλεκτρονικά μέσα και έντυπα (10.000 ευρώ)
  • Προβολή στο Μετρό της Αθήνας (κοστολόγηση κατόπιν συμφωνίας)
  • Φεστιβάλ πεζοπορίας (8.000 ευρώ)
  • Φιλοξενία δημοσιογράφων εσωτερικού – εξωτερικού (5.000 ευρώ)
  • Συμβουλευτικές υπηρεσίες, όπως υπηρεσίες σύνταξης δημοσιευμάτων, για την τουριστική προβολή του Δήμου Τήνου (9.100 ευρώ)
  • Έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του tinos.gr (2.300 ευρώ)
  • Συμμετοχή σε εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού (5.000 ευρώ)
  • Εκπαίδευση επαγγελματιών (εκπαιδευτική ημερίδα για τους επαγγελματίες του νησιού, με κόστος 500 ευρώ)

Οι επισημάνσεις της μειοψηφίας

Θετικά στην εισήγηση του θέματος τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, κ. Παναγιώτης Κροντηράς.

Ωστόσο, όπως ανέφερε, πρόταση της παράταξης είναι η αύξηση του προϋπολογισμού σε ό,τι αφορά στις τουριστικές δράσεις, καθώς όπως υπογράμμισε, «ο τουρισμός είναι αυτό που στηρίζει οικονομικά αυτή τη στιγμή την Τήνο».

Όσον αφορά στο σύμβουλο τουριστικής προβολής, ο κ. Κροντηράς σημείωσε, πως «η πρόταση και το αίτημά μας είναι να παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο και να μας αναλύσει τις δράσεις που έχει κάνει απολογιστικά, όπως επίσης και το τι σκέφτεται για τις επόμενες χρονιές. Θεωρούμε, ότι τα 37.200 ευρώ αμοιβής, αποτελεί σχεδόν το 40% του συνολικού προϋπολογισμού μας για τον τουρισμό, επομένως απαιτούμε μία ενημέρωση σχετικά με όσα έχει καταφέρει τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται να παρουσιάζεται το brand name Τήνος μέσα στα επόμενα χρόνια».

Από την πλευρά της παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης Τήνου, η επικεφαλής, κ. Άννα Μαραβέλια, τάχθηκε αρνητικά ως προς την ψήφιση του τουριστικού πλάνου, υποστηρίζοντας, πως «δεν συμφωνούμε γενικά με το πνεύμα που έρχεται αυτή η εισήγηση. Θυμάμαι και πέρσι πάλι ήταν το ίδιο, με έναν μπακαλίστικο τρόπο, μία προβολή εδώ, δύο δημοσιογράφοι εκεί, μία έκθεση αλλού. Πραγματικά δεν ξέρω αν η επιτυχία του νησιού και η επισκεψιμότητα που έχει οφείλεται στο γεγονός ότι θα πάμε σε μία έκθεση ή θα βάλουμε δύο πλακάτ στο μετρό. Το κύριο είναι η μονομέρεια με την οποία αντιμετωπίζεται το ζήτημα. Προσπάθεια προσέλκυσης τουρισμού χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη υποδομή».

Όπως υπογράμμισε η κ. Μαραβέλια, η προσέλκυση επισκεπτών, οι οποίοι μάλιστα διανύουν αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα προκειμένου να φτάσουν στο νησί, θα έπρεπε να γίνεται έχοντας πρώτα εξασφαλίσει κατάλληλες υποδομές για την ικανοποιητική φιλοξενία τους, ώστε να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα και ελλείψεις κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, προτείνοντας να γίνει μία πολύ σοβαρή συζήτηση πάνω στο θέμα αυτό, με σφαιρική αντιμετώπισή του.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος, κ. Σιώτος αφενός συμφώνησε με την πρόταση του κ. Κροντηρά, για αναλυτική παρουσίαση των πεπραγμένων και αποτελεσμάτων της εταιρείας συμβούλων τουριστικής προβολής, ενώ αφετέρου, απαντώντας στην κ. Μαραβέλια, σημείωσε, πως «δεν μπορεί να ακυρώνεται έτσι μία τουριστική επιτροπή, η οποία αποτελείται από επαΐοντες. Όπως κάποιος θέλει να βρει το δίκιο του, απευθύνεται σε δικηγόρους, που είναι ειδικοί στο ζήτημά του, έτσι κι εμείς, δεν αντιμετωπίζουμε καθόλου μπακαλίστικα, καθώς απευθυνθήκαμε σε κορυφαίους ανθρώπους του τουρισμού, σε κορυφαίους συμβούλους τουριστικής προβολής, που είναι ιδιαίτερα επιτυχημένοι».

 

Ετικέτες: