Επιστολή-καταγγελία του Δήμου προς την Ε.Ε.Τ.Τ για τα προβλήματα στο δίκτυο

"Χωρίς σήμα" μέσα στην τουριστική περίοδο η Σίφνος

Μέσα στην καρδία του καλοκαιριού, άρχισαν τα προβλήματα του τηλεπικοινωνιακού δικτύου στο νησί της Σίφνου, τα οποία όπως φαίνεται συνεχίζονται μέχρι και το τέλος της τουριστικής περιόδου. Η αγανάκτηση τόσο του Δήμου και των κατοίκων, όσο και των επαγγελματιών του τουρισμού είναι μεγάλη, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχουν κάποια σαφή απάντηση από την Cosmote για τα συνεχιζόμενα προβλήματα του δικτύου, που έπληξαν το νησί, αυτό το καλοκαίρι.

Μ. Ναδάλη: "Ο Δήμος Σίφνου προχώρησε σε καταγγελία με επιστολή του προς την Ε.Ε.Τ.Τ."

Η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη, σε ανακοίνωσή της αναφέρει, ότι, "όπως είναι ήδη γνωστό, το νησί μας αντιμετωπίζει από τον περασμένο μήνα (Ιούλιο) σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας και αστάθειας του δικτύου της Cosmote, του μοναδικού τηλεπικοινωνιακού παρόχου. Ο Δήμος Σίφνου, αντιλαμβανόμενος τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η κατάσταση στην καθημερινότητα που μας επιβάλει πλέον η σύγχρονη ψηφιακή εποχή μας, προχώρησε σε καταγγελία με επιστολή του προς την ΕΕΤΤ στις 25/07/2023. Την επιστολή προσυπογράφουν οι σύλλογοι Επαγγελματιών & Ενοικιαζομένων Δωματίων Σίφνου. Για τους επαγγελματίες που έχουν έννομο συμφέρον, παρακαλούμε να απευθύνεστε για πληροφορίες και ενημέρωση στους συλλόγους του κλάδου σας."

Η επιστολή - καταγγελία του Δήμου Σίφνου προς την Ε.Ε.Τ.Τ.

Η επιστολή του Δήμου Σίφνου που εστάλη προς την Ε.Ε.Τ.Τ. (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) στις 25 Ιουλίου 2023 αναφέρει: "Μεσούσης της τουριστικής περιόδου, το νησί της Σίφνου, τις τελευταίες 12 ημέρες υφίσταται πρωτοφανή ταλαιπωρία που οφείλεται στη συνεχιζόμενη έως και σήμερα δυσλειτουργία του δικτύου του μοναδικού τηλεπικοινωνιακού παρόχου, της Cosmote. Στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, η Cosmote επιδεικνύει την αδυναμία της να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της ως οφείλει και να διασφαλίσει την ορθή λειτουργία των υπηρεσιών του δικτύου της. Στην εποχή που η καθημερινότητά μας σχεδόν στο σύνολό της βασίζεται στην επικοινωνία και στα δίκτυα (τηλεφωνία, συναλλαγές), η Cosmote επιβάλλει στο νησί μας, δια της αδυναμίας της, εμπορικό αποκλεισμό." 

Την ίδια στιγμή η επιστολή συνεχίζει με την οργή όλων πάνω στο νησί, για τα συνεχιζόμενα προβλήματα, τονίζοντας, "Επαγγελματίες, μόνιμοι κάτοικοι αλλά και επισκέπτες δηλώνουν την οργή τους τόσο για τη μεγάλη χρονική διάρκεια της βλάβης, όσο και για την σχεδόν ανύπαρκτη ανταπόκριση του παρόχου στα αιτήματα των συνδρομητών, που υποβαθμίζει τη σοβαρότητα του προβλήματος απαντώντας απλά με ηχογραφημένο μήνυμα, στο οποίο αναφερόταν πως ο χρονικός ορίζοντας επίλυσης του Θέματος ήταν στις 24/7. Σήμερα, επιχειρηματίας του ξενοδοχειακού κλάδου, μετά από προσπάθεια ημερών για να μιλήσει με κάποιον εκπρόσωπο, αφού ανέφερε το μέγεθος του προβλήματος, έλαβε την απάντηση πως το Θέμα έχει διευθετηθεί γιατί δεν έχει η υπηρεσία τηλεφωνήματα παραπόνων από τη Σίφνο!!! Αυτό ξεπερνάει κάθε όριο εμπαιγμού και αγανάκτησης. Πώς είναι δυνατό να παραπονεθεί κάποιος αφού απαντάει στις κλήσεις των συνδρομητών ηχογραφημένο μήνυμα; (!!!)"

Οι αδυναμίες που προκύπτουν από τα προβλήματα δικτύου

“Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ορισμένες από τις δυσλειτουργίες λόγω της αστάθειας του δικτύου και την αδυναμία σύνδεσης στο διαδίκτυο (Internet) και την τηλεφωνία: 

    • Ο Δήμος μας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις αυξημένες λόγω εποχής ανάγκες επικοινωνίας με υπηρεσίες, φορείς, προσωπικό, γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών, μέσω διαδικτύου και τηλεφωνίας. 

    • Τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία δεν μπορούν να εκδώσουν εισιτήρια, να προβούν σε κρατήσεις, να επικοινωνήσουν με τους συνεργάτες τους, να πραγματοποιήσουν συναλλαγές με POS. 

    • Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν κρατήσεις, να πραγματοποιήσουν συναλλαγές με POS. 

    • Ξενοδοχεία και καταλύματα "χάνουν" πελάτες, αφού δεν μπορούν να απαντήσουν στα emails που τους αποστέλλονται, δεν μπορούν να οργανώσουν τη διαθεσιμότητα στα οnline συστήματα και τις πλατφόρμες κρατήσεων, να εκδώσουν από απλές πληροφορίες μέχρι παραστατικά τιμολόγησης, να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν συναλλαγές με ΡΟS, να καλέσουν taxi για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, να μην μπορούν να επικοινωνήσουν με το προσωπικό και τους συνεργάτες τους, οι πελάτες να διαμαρτύρονται για την αδυναμία χρήσης lnternet, να έχουν αρνητικές κριτικές στη βαθμολογία των επιχειρήσεων. 

    • Στην εφοδιαστική αλυσίδα και την εστίαση, δεν είναι εφικτή η επικοινωνία με προμηθευτές και πελάτες, δεν μπορούν να εκδώσουν παραστατικά (τιμολόγια και αποδείξεις), με αποτέλεσμα να "χάνουν" πελάτες, οι πελάτες να διαμαρτύρονται για την αδυναμία χρήσης lnternet. 

    • Ελεύθεροι επαγγελματίες και εργαζόμενοι με τηλεργασία, να μην μπορούν να ανταποκριθούν στους πελάτες τους οι μεν, στους συνεργάτες και εργοδότες τους οι δε. 

Τα παραδείγματα σαφέστατα δεν σταματούν εδώ, αλλά δεν είναι δυνατό να αναφερθούν οι εκατοντάδες περιπτώσεις ατομικών επιχειρήσεων με το ανάλογο κόστος που βιώνουν οι επιχειρηματίες, αλλά και των ιδιωτών που είναι όμηροι του παρόχου και αποκλεισμένοι "Due to technical reasons". 

"Η αγανάκτησή μας είναι στο υψηλότερο σημείο"

Η επιστολή ολοκληρώνεται προσπαθώντας να εσωκλείσει μέσα σε λίγες λέξεις το πως αισθάνονται αυτή τη στιγμή στο νησί με αυτή την κατάσταση που έχει προκληθεί. Συγκεκριμένα αναφέρουν, "Όπως καταλαβαίνετε, η αγανάκτησή μας είναι στο υψηλότερο σημείο και με την παρούσα επιστολή σάς δηλώνουμε τη δεινή θέση στην οποία έχουμε περιέλθει, υπογραμμίζοντας πως η Cosmote οφείλει να ενεργήσει άμεσα για την αποκατάσταση της συνεχιζόμενης δυσλειτουργίας του δικτύου της, καθώς πλήττεται ο κλάδος του τουρισμού και του επισιτισμού, οι οποίοι έχουν έννομο συμφέρον από την απώλεια κερδών που απορρέει από την κατάσταση αυτή. "

Αναμένοντας απάντηση από την Cosmote

Στο συνοδευτικό έγγραφο της επιστολής - καταγγελίας, η Ε.Ε.Τ.Τ. μέσω του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών, Μηνά Καρατζόγλου, ουσιαστικά ζητά από την Cosmote να την ενημερώσει εντός 30 ημερών για τις μέχρι στιγμής ενέργειες της αλλά και για την φύση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στο νησί της Σίφνου, λέγοντας, "Επισυνάπτεται στην παρούσα η ανωτέρω σχετική ηλεκτρονική επιστολή της Δημάρχου Σίφνου, για τις ενέργειές σας για την άμεση αποκατάσταση των αναφερόμενων σε αυτή δυσλειτουργιών του δικτύου της Cosmote στη Σίφνο, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία πρόσβασης των συνδρομητών στο internet. Καλείστε εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη λήψη της παρούσας να ενημερώσετε την Ε.Ε.Τ.Τ. για το είδος και την αιτία των δυσλειτουργιών που παρατηρήθηκαν στη Σίφνο και τις ενέργειες στις οποίες προβήκατε για την αποκατάσταση των προβλημάτων που καταγράφονται στην επιστολή."