Έργα αποκατάστασης για την ασφάλεια στο νέο λιμάνι της Μυκόνου
- Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου, 2023 - 06:17
Δύο έργα που θα βελτιώσουν την εικόνα στο νέο λιμάνι της Μυκόνου, αλλά θα το κάνουν παράλληλα και πιο ασφαλές, συζητήθηκαν σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτά τα έργα είναι, αρχικά, η αντικατάσταση των κυβόλιθων και η κατασκευή νέου βιομηχανικού δαπέδου και έπειτα η αποκατάσταση του υπόλοιπου τμήματος της γέφυρας – νησίδας πρόσβασης στο νέο Λιμάνι. Για την επίτευξη και την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων, εγκρίθηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου
Τ. Μάνεσης: "Φτιάχνουμε το υπόλοιπο τμήμα μέσα στη κρουαζιέρα"
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου και δημοτικός σύμβουλος, Τάκης Μάνεσης, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τα δύο έργα που θα βελτιώσουν την εικόνα και τη χρήση του νέου λιμανιού. Αρχικά αναφέρθηκε στο βιομηχανικό κομμάτι του λιμανιού και στους φθαρμένους κυβόλιθους, λέγοντας ότι, "φτιάχνουμε το υπόλοιπο τμήμα μέσα στην κρουαζιέρα που έχει φθαρμένους και αποκολλημένους κυβόλιθους, που είναι περίπου 1.630τμ. Παράλληλα, κάνουμε τις ίδιες εργασίες και στο τμήμα της ακτοπλοΐας έμπροσθεν και όπισθεν του κτηρίου του λιμανιού, δηλαδή επιπλέον 2.150τμ. Η μελέτη που έχει δημιουργηθεί, δείχνει ποια τμήματα θα επισκευάσουμε και πως είναι η παρούσα κατάσταση. Αναβαθμιζόμαστε με αυτόν τον τρόπο διότι οι κυβόλιθοι δεν μπορούν να αντέξουν μεγάλα φορτία, δηλαδή φορτηγά, βαρέα οχήματα κλπ με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα και να δημιουργούνται επιπλέον αυλακώσεις."
Η υφιστάμενη κατάσταση με τους κυβόλιθους
Το έργο του νέου λιμανιού παραδόθηκε προς χρήση το 2001. Η συγκεκριμένη περιοχή εκτείνεται σε περίπου 47 στρέμματα, με μέγιστο μήκος 670 μέτρα και μέγιστο πλάτος 100 μέτρα. Στο μεγαλύτερο μέρος της, η επιφάνεια της οδοστρωσίας αποτελείται από στρώση κυβόλιθων, οι οποίοι οριοθετούνται, είτε από μαρμάρινες επενδύσεις, είτε από ακανόνιστες πλάκες τύπου Καρύστου. Λόγω της μεγάλης χρήσης και των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στη περιοχή (άνεμος, θαλάσσιο περιβάλλον, κλπ) έχουν προκληθεί εκτεταμένες ζημιές στην οδοστρωσία. Συγκεκριμένα, σε μεγάλη επιφάνεια του δρόμου, η πάνω μεριά της επιφάνειας των κυβόλιθων έχει φθαρεί, καθιστώντας τους επικίνδυνους, ενώ σε άλλα σημεία έχουν αποκολληθεί μαζί με τη στρώση έδρασής τους. Σε άλλα σημεία είναι εμφανείς οι αυλακώσεις λόγω των βαρέων φορτίων που διέρχονται του λιμένα.
Οι απαραίτητες εργασίες προς επίλυση
Η τεχνική μελέτη περιλαμβάνει όλες τις διαμορφώσεις που θα διενεργηθούν στα πλαίσια της κατασκευής του έργου της αντικατάστασης των κυβόλιθων και την κατασκευή βιομηχανικού δαπέδου στο νέο λιμάνι, ώστε αυτή να γίνει προσβάσιμη και ασφαλής για τους χρήστες. Η εφαρμογή της περιλαμβάνει τις διαμορφώσεις των χερσαίων χώρων σε μέρος της συνολικής περιοχής, οι οποίες θα πρέπει να εκτελεστούν άμεσα για χρήση πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, και περιλαμβάνει εκτάσεις 3,750τμ περίπου. Επιπροσθέτως λήφθηκε υπ’ όψιν το γεγονός ότι αντίστοιχο έργο που εκτελέστηκε το 2017, και είχε ως αντικείμενο την αντικατάσταση κυβόλιθων με νέους, με πιο ισχυρή όμως σύσταση, ήδη 6 χρόνια μετά έχουν εμφανίσει σημαντικές φθορές, και μάλιστα σε σημεία όπου δεν υπήρχε κίνηση βαρέων οχημάτων. Συνεπώς, αποφασίστηκε η αντικατάσταση των κυβόλιθων να γίνει με μια επίστρωση που θα μπορεί να ανταπεξέλθει στη μεγάλη χρήση και στις ακραίες καιρικές συνθήκες, δηλάδη την κατασκευή βιομηχανικού δαπέδου.
Νέες επιστρώσεις κυβόλιθων
Όλα τα τμήματα, αποτελούνται από επίστρωση κυβόλιθων η οποία καθαιρείται. Ομοίως, θα καθαιρεθεί η επίστρωση από πλάκες μαρμάρου καθ’ όλο το μήκος της ζώνης καθαίρεσης. Οι εργασίες καθαίρεσης θα γίνουν με την κατάλληλη προσοχή αποφυγής φθορών στο χώρο του λιμανιού και ο ανάδοχος αναλαμβάνει την αντικατάσταση οποιασδήποτε φθοράς προκληθεί από τις εργασίες. Επειδή κατά την αποξήλωση των κυβόλιθων και κατασκευή του βιομηχανικού δαπέδου είναι πιθανό να αποξηλωθούν τμήματα κυβόλιθων περιμετρικά των καθαιρούμενων τμημάτων, έχει προβλεφθεί ικανή ποσότητα κυβόλιθων για επανατοποθέτηση ώστε να μην παρουσιάζονται αναβαθμοί. Συγκεκριμένα τα σημεία αυτά, επιστρώνονται με τεχνητούς κυβόλιθους τύπου “Pavé”, χρώματος κυρίως γκρι, οι οποίοι τοποθετούνται κατά διάφορες διατάξεις που φαίνονται στα σχέδια.
Οι τεχνητοί κυβόλιθοι και η άμμος που χρησιμοποιείται για να σφηνώσουν αυτοί, διαστρώνονται πάνω σε υπάρχουσα πλάκα υπόβασης εξ ελαφρώς οπλισμένου σκυροδέματος, η οποία επιτρέπει την ανάληψη των φορτίων της βαρειάς κυκλοφορίας του λιμένος χωρίς εμφάνιση καθιζήσεων και απαίτηση συνεχούς και δαπανηρής συντήρησης των κυβόλιθων. Τέλος, οι προβλεπόμενες ρύσεις της τελικής επιφανείας των δαπέδων του έργου διαμορφώνονται από τις υποκείμενες στρώσεις οδοστρωσίας.
Τ. Μάνεσης: "Έγινε μελέτη επισκευής όλων των τμημάτων της γέφυρας"
Παράλληλα ο κ. Μάνεσης αναφέρθηκε και στο κομμάτι της γέφυρας, η ζημιά του οποίου ανακαλύφθηκε πρόσφατα, τονίζοντας, ότι, "στα πλαίσια της επισκευής του άλλου τμήματος της γέφυρας, ανακαλύψαμε ότι ένα άλλο τμήμα έχει σοβαρή ζημιά. Ειδικά στο τμήμα του καταστρώματος που εισέρχεσαι στην κρουαζιέρα. Το έχουμε απομονώσει από διέλευση οχημάτων και γενικά μεγάλου φορτίου. Την ίδια στιγμή έγινε μελέτη επισκευής όλων των τμημάτων. Η γέφυρα αποτελείται από 15 καταστρώματα - ανοίγματα, τα οποία επισκευάζονται όλα".
Η υφιστάμενη κατάσταση της γέφυρας
Ο κύριος του έργου προγραμματίζει την υλοποίηση της αποκατάστασης του υπόλοιπου
τμήματος γέφυρας – νησίδας πρόσβασης του νέου λιμανιού με το ποσό να φτάνει τα 3.485.000 ευρώ. Λόγω της μεγάλης χρήσης και των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στη περιοχή έχουν προκληθεί εκτεταμένες βλάβες. Συγκεκριμένα, η πλάκα καταστρώματος εμφανίζει έντονα φαινόμενα διάβρωσης του κάτω οπλισμού, ο οποίος είναι εμφανής σε μεγάλη έκταση όπου έχει αποκολληθεί η επικάλυψή του. Επιπλέον, στο μέσο του ανοίγματος της γέφυρας υπάρχουν 2 εγκάρσιες ρωγμές. Εκτεταμένες βλάβες εμφανίζονται σε τμήμα της γέφυρας, και συγκεκριμένα στην κάτω ίνα της πλάκας καταστρώματος που χρησιμοποιείται για τη πρόσβαση στην περιοχή πρυμνοδέτησης κρουαζιερόπλοιων (ΣΕΝΓΚΕΝ).
Οι απαραίτητες εργασίες προς επίλυση
Σκοπός της σύμβασης είναι η αποκατάσταση των βλαβών με σκοπό την ασφαλή εξυπηρέτηση των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης, καθώς και την ασφαλή κίνηση των οχημάτων στις λωρίδες κυκλοφορίας. Η υλοποίηση του έργου έχει ως στόχο την αποκατάσταση των βλαβών που εντοπίστηκαν σε τμήματα της γέφυρας – νησίδας πρόσβασης Νέου Λιμένα Μυκόνου, με σκοπό την ασφαλή εξυπηρέτηση των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης, καθώς και την ασφαλή κίνηση των οχημάτων στις λωρίδες κυκλοφορίας. Θα αποκατασταθούν όλες οι φθορές που εμφανίζονται στις μετώπες-κορωνίδες από οπλισμένο σκυρόδεμα, άνωθεν των ελεύθερων παρειών της Γέφυρας, ενώ θα αντικατασταθούν και τα μεταλλικά κιγκλιδώματα προστασίας πεζών και οχημάτων, που στηρίζονται στη στέψη των προαναφερθεισών μετώπων-κορωνίδων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πάρος: Ανοιχτός διαγωνισμός για κατασκευή πεζοδρομίων στην Παροικιά
13 Νοε. 2025 - 12:02 - Ο Μ. Καφούρος για την ισότιμη οικονομική μεταχείριση των υπαλλήλων των Περιφερειών που διενεργούν περιβαλλοντικούς ελέγχους
13 Νοε. 2025 - 11:13 - Τήνος: Κλειστές για το κοινό από σήμερα οι Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου
13 Νοε. 2025 - 8:43 - Φόρτωμας : “Καθοριστικής σημασίας το στεγαστικό πρόγραμμα για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων”
13 Νοε. 2025 - 8:26 - Νέες πλακοστρώσεις για μια πιο λειτουργική και όμορφη πόλη
13 Νοε. 2025 - 6:18







Μ.Η.Τ. 232111