Στη Δημοτική Μονομετοχική Ανώνυμη Εταιρεία «Πάρκο Πάρου», που ουσιαστικά ανήκει στον Δήμο Πάρου, πέρασε η διαχείριση της "πολύπαθης" μαρίνας

Άλλαξε "χέρια" το Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών Νάουσας

Η λειτουργία του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών στη Νάουσα Πάρου ανατέθηκε και επίσημα από το πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο στη Δημοτική Μονομετοχική Ανώνυμη Εταιρεία «Πάρκο Πάρου». Αυτό έγινε, μεταξύ άλλων, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης και τη βελτίωση της διαχείρισης του καταφυγίου, το οποίο είχε παραμείνει χωρίς άδεια για περισσότερα από 14 χρόνια.

Νωρίτερα, ο Δήμος Πάρου είχε αναλάβει τη διαχείριση του καταφυγίου, ωστόσο, λόγω των καθυστερήσεων στην αδειοδότηση, αποφασίστηκε η μεταφορά της ευθύνης στη δημοτική εταιρεία, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες και να διασφαλιστεί η σύννομη λειτουργία του καταφυγίου. Η νέα αυτή προσέγγιση αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή, εξασφαλίζοντας την ορθή λειτουργία και αδειοδότηση του καταφυγίου.

Η θέση του Υπουργείου και η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο

Κατά τη συζήτηση του εντός ημερησίας διατάξεως θέματος σχετικά με την ανάθεση της λειτουργίας του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών Νάουσας και το Σχέδιο Σύμβασης του Δήμου Πάρου με τη Δημοτική Μονομετοχική «Πάρκο Πάρου» Α.Ε., τον λόγο πήρε αρχικά ο εισηγητής του θέματος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Αναστάσιος Κασαπίδης.

Ο ίδιος τόνισε ότι "να ενημερώσω στην πραγματικότητα τι έχει γίνει, καθώς έχουν σταλεί αναλυτικά όλες οι εισηγήσεις. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου, που ελήφθη κατά την Συνεδρίαση της 18ης Δεκεμβρίου 2024 εγκρίθηκε η υποκατάσταση του Δήμου Πάρου, ως Φορέα Διαχείρισης του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών Νάουσας Πάρου, από την Δημοτική Μονομετοχική Α.Ε. Πάρκο Πάρου. Ο Δήμος διαβίβασε την απόφασή του στο Υπουργείο Τουρισμού, και πιο συγκεκριμένα στην αρμόδια για τα θέματα αυτά Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού και Υποδομών, που υπάγεται στην Γενική Γραμματεία Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, μαζί με αίτηση να γίνουν οι κατά νόμο ενέργειες από το Υπουργείο για την υποκατάσταση του Φορέα Διαχείρισης".

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι "η προϊσταμένη του Τμήματος Συμβάσεων και Ελέγχου, μας απάντησε ότι η εν λόγω υποκατάσταση δεν μπορεί να γίνει, γιατί η συγκεκριμένη επιχείρηση είναι Δημοτική, με μόνο μέτοχο 100% τον Δήμο Πάρου. Επίσης επεσήμανε ότι οι ενέργειες που μπορεί να κάνει ο Δήμος Πάρου, είναι να αναθέσει με απόφαση Δ.Σ. στη Δημοτική Επιχείρηση "Πάρκο Πάρου" τη λειτουργία του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην Νάουσα Πάρου, γεγονός το οποίο άλλωστε είχαμε αναφέρει ήδη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που προανέφερα, απλά με την μορφή της πλήρους υποκατάστασής μας ως φορέα διαχείρισης. Η ερμηνεία του άρθρου από το Υπουργείο Τουρισμού δηλαδή είναι ότι δεν αρκεί ο φορέας που θα υποκαταστήσει τον Δήμο Πάρου να είναι τρίτη εταιρεία, αλλά να μην ελέγχεται και σε ποσοστό 100% από τον φορέα διαχείρισης".

Γιατί θεωρείται η ενδεδειγμένη λύση

Συμπερασματικά, ο κ. Κασαπίδης είπε ότι "η ενδεδειγμένη λύση, όπως την δέχεται και το Υπουργείο Τουρισμού είναι ο Φορέας Διαχείρισης του καταφυγίου να παραμένει ο Δήμος Πάρου, αλλά η λειτουργία (διαγωνισμοί, μισθώσεις κ.ά.) να περάσει στη Δημοτική Επιχείρηση. Άπαξ και συμβεί αυτό, το Υπουργείο Τουρισμού δεν βλέπει κανένα άλλο κώλυμα και σε έγγραφη επικοινωνία με τον Δήμο δηλώνει ότι θα απομένει μόνο η έγκριση Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας και η Άδεια Λειτουργίας. Τα δεδομένα, τα επιχειρήματα και όλα όσα οδήγησαν στην λήψη θετικής απόφασης για να αναλάβει η Δημοτική Μονομετοχική Α.Ε. «Πάρκο Πάρου» την λειτουργία του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών Νάουσας Πάρου, είναι ακριβώς τα ίδια. Η νομική και γραφειοκρατική διαδικασία αλλάζει, και αντί να γίνει υποκατάσταση του φορέα, θα γίνει ανάθεση του συνόλου των αρμοδιοτήτων που αφορούν στην λειτουργία του Καταφυγίου στην δημοτική επιχείρηση. Συνεπώς, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε σύμβαση ανάθεσης της λειτουργίας του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών στη Δημοτική Μονομετοχική Α.Ε. «Πάρκο Πάρου» και μάλιστα κατά τρόπο που θα διασφαλίζει τα συμφέροντα του Δήμου Πάρου πλήρως".

Εξηγώντας, τι εννοεί με το όρο της διασφάλισης των συμφερόντων του Δήμου, τόνισε κλείνοντας ότι "με την πρόβλεψη ότι η Πάρκο Πάρου Δ.Μ.Α.Ε. θα έχει όλη την ευθύνη της λειτουργίας και στο οικονομικό σκέλος της, και το πλεόνασμα των εσόδων από την λειτουργία αυτή που θα υπερκαλύπτει τις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης και εν γένει εξόδων διοικητικού περιεχομένου, θα διατίθεται είτε για περαιτέρω επενδύσεις στο Καταφύγιο, είτε σε κοινωφελείς σκοπούς, σύμφωνα με τις αποφάσεις που θα λαμβάνει η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, δηλαδή το Δημοτικό Συμβούλιο, με βάση σχετικές εισηγήσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της. Έτσι αποκλείεται η επέλευση ζημίας στον Δήμο Πάρου. Η σύμβαση περιλαμβάνει όρους που θα διασφαλίζουν κατά τον πλέον συμφέροντα, δίκαιο και νόμιμο τρόπο τον Δήμο. Είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση του χρονίζοντος αυτού ζητήματος, είναι πρακτικά ήδη εγκεκριμένη υπό την μορφή του μείζονος, δηλαδή της πλήρους υποκατάστασης του Δήμου Πάρου, και αυτό που προτείνεται είναι το έλασσον, είναι ένα τμήμα της πλήρους υποκατάστασης".

Κ. Μπιζάς: "Το καταφύγιο είναι παραδομένο στον Δήμο Πάρου, όμως δυστυχώς δεν έχει αδειοδοτηθεί εδώ και 14 χρόνια"

Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, είχε μιλήσει πρόσφατα στην "Κοινή Γνώμη" για το ζήτημα του καταφυγίου τουριστικών σκαφών της Νάουσας Πάρου, που χρόνια μένει αναξιοποίητο και είχε τονίσει ότι "αυτό είναι ένα έργο που το αναφέρουμε ως μαρίνα της Πάρου που βρίσκεται στη Νάουσα, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για καταφύγιο τουριστικών σκαφών. Το καταφύγιο αυτό είναι παραδομένο στον Δήμο Πάρου, από το 2010, όμως δυστυχώς δεν έχει αδειοδοτηθεί εδώ και 14 χρόνια. Εγώ έχω στείλει επιστολές και στα αρμόδια Υπουργεία, αλλά και στον εισαγγελέα, στο Λιμεναρχείο αλλά και σε πολλούς ακόμα φορείς, διότι από το 2018 υπάρχει ένα έγγραφο - επιστολή του Υπουργείου Τουρισμού, που είναι το Υπουργείο που δίνει τις άδειες για αντίστοιχες υποδομές. Από εκεί αναφέρεται ότι δεν πρέπει να γίνεται καμία χρήση σε αυτόν τον χώρο, από τη στιγμή που δεν έχει άδεια".