Παρέμβαση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων προς την ακτοπλοϊκή Sea Jet για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου με Ραφήνα, Τήνο και Παροναξία

Αναγκαία η ακτοπλοϊκή ενίσχυση της Σύρου

  • Τρίτη, 4 Ιουλίου, 2017 - 06:19
  • /   Eνημέρωση: 4 Ιουλ. 2017 - 19:00
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Μία καίρια παρέμβαση για την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σύρου με Ραφήνα, Τήνο Μύκονο και Παροναξία, έγινε από το Επιμελητήριο Κυκλάδων προς την εταιρεία Sea Jet, η οποία έχει δρομολογήσει στη συγκεκριμένη γραμμή το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα ταχύπλοο Tera Jet.

Με επιστολή του προς το Γενικό Διευθυντή της SeaJet, Ν. Καβαλιέρο, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γ. Ρούσσος, έθεσε τις παραμέτρους του αιτήματος της επέκτασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ραφήνας με τις Κυκλάδες, ζητώντας την συμπερίληψη της Σύρου στη γραμμή.

Άξια επισήμανσης είναι η λεπτομέρεια που αφορά τους αποδέκτες της επιστολής, τους οποίους θέτει με αυτό τον τρόπο κοινωνούς της προσπάθειας, οι οποίοι είναι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Γ.Γ. Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι Βουλευτές Κυκλάδων, ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, οι Έπαρχοι Τήνου, Πάρου, Νάξου, οι Δήμαρχοι Σύρου, Τήνου, Πάρου, Νάξου και οι Φορείς  και Σύλλογοι Νομού Κυκλάδων, ώστε να λειτουργήσουν, αναλόγως της θέσης τους, προς την ικανοποίηση του παρόντος αιτήματος.

Εκ μέρους του προέδρου του Επιμελητηρίου, δόθηκαν προς την «Κοινή Γνώμη» όλες οι απαραίτητες διευκρινίσεις για την ενέργεια του αυτή καθώς και οι ανάλογες επαφές και αιτήματα που έχουν κατατεθεί και προς τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Η επιστολή

«Αγαπητέ κύριε Καβαλιέρο,

Σε συνέχεια της προφορικής επικοινωνίας που είχαμε σχετικά με το δρομολόγιο των 07:40 του πλοίου TeraJet, λόγω του ότι ήδη διανύουμε τον Ιούλιο και δεν έχει βρεθεί ακόμα λύση για τη σύνδεση της Τήνου με τη Σύρο κατά τις ημέρες Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή, και με δεδομένο ότι τα δρομολόγια της άγονης γραμμής δεν διαφαίνεται να επιστρέφουν στο προηγούμενο σχετικά καλύτερο καθεστώς, παρακαλούμε όπως εξαντλήσετε κάθε δυνατότητα για προσέγγιση του λιμένα Σύρου από το παραπάνω πλοίο, ως εξής: Ραφήνα – Σύρος – Τήνος - Μύκονος – Πάρος - Νάξος με επιστροφή μέσω Σύρου.

Μέσω του δρομολογίου αυτού, επιτυγχάνονται:

α) η βελτίωση της σύνδεσης με Τήνο που ίσως αποτελεί το σοβαρότερο έλλειμμα

β) η βελτίωση της σύνδεσης Σύρου – Πάρου – Νάξου

γ) η σύνδεση της Σύρου με τη Ραφήνα, αν όχι καθημερινά, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα

Αναγνωρίζοντας τη δυσκολία ικανοποίησης του αιτήματος, δεδομένου ότι υποβάλλεται εν τω μέσω της θερινής περιόδου, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η σημασία σύνδεσης των νησιών - και ειδικότερα της Τήνου - με τη Σύρο, είναι υψίστης σημασίας, καθώς επιτυγχάνεται α) η εξυπηρέτηση σημαντικού αριθμού επιβατών – επισκεπτών κρουαζιέρας και β) η εξυπηρέτηση μεγάλου αριθμού μονίμων κατοίκων εκ των οποίων σημαντικό ποσοστό μετακινείται για λόγους υγείας.

Ειδικότερα ως προς το τελευταίο, θεωρούμε ότι εκτός των άλλων η εταιρεία θα επιτελέσει και κοινωνικό έργο, καθώς η κατηγορία των κατοίκων που μετακινούνται  για λόγους υγείας (όπως οι νεφροπαθείς) εν έτει 2017, μην έχοντας πρόσβαση στο στοιχειώδες επίπεδο ποιότητας μετακίνησης, αναγκάζονται να μεταβαίνουν στη Μύκονο και από εκεί με άλλο πλοίο στη Σύρο.

Η βελτίωση της σύνδεσης της Σύρου με τα παραπάνω νησιά αποτελεί αίτημα τόσο των τοπικών φορέων (επάρχων, δημάρχων, επαγγελματικών συλλόγων) όσο και των κατοίκων τους. Ειδικότερα για τη σύνδεση της Σύρου με Πάρο και Νάξο, είστε γνώστης - και από την τελευταία συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στη Νάξο - του ελλείμματος που σημειώνεται μεταξύ αυτών των νησιών, αλλά και της καθολικής επιθυμίας για ικανοποίηση του αιτήματος, γεγονός που αποδεικνύει τη σοβαρότητα και το μέγεθος του θέματος. 

Γνωρίζοντας ότι με τη συγκεκριμένη πρόταση, τείνει να συμπληρωθεί το δεκάωρο εργασίας των απασχολούμενων στο πλοίο, θεωρούμε ότι οι δυνατότητες του συγκεκριμένου πλοίου μπορούν να ξεπεράσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα». 

«Καθολικό αίτημα»

Με αφορμή την συγκεκριμένη παρέμβαση, έδωσε διευκρινίσεις στην «Κοινή Γνώμη» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, ο οποίος ρωτήθηκε γιατί η εν λόγω κίνηση έγινε από μέρους του εν μέσω θερινής περιόδου, όταν πλέον έχουν ήδη ολοκληρώσει τις διαδικασίες δρομολόγησης των πλοίων οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Στην απάντηση του ο κ. Ρούσσος, αφού αναγνώρισε ότι πρόκειται για εύλογο ερώτημα, αναφέρθηκε στις προσπάθειες του Επιμελητηρίου, οι οποίες δεν περιορίζονται στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά γίνονται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, με την επισήμανση ότι και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στη Νάξο έγιναν επαφές και συζητήσεις με τους εκπροσώπους εταιρειών μήπως λυθεί το πρόβλημα της σύνδεσης της Σύρου με την Τήνο και την Παροναξία.

Ειδικά αναφέρθηκε στις επαφές με τον εκπρόσωπο της Blue Star, «χωρίς όμως να υπάρξει φως», όπως είπε χαρακτηριστικά, γεγονός που έστρεψε το ενδιαφέρον στην Sea Jet, όταν δρομολόγησε σε καθημερινή βάση το Tera Jet με προσεγγίσεις στα νησιά Τήνο, Μύκονο, Πάρο και Νάξο.

Όπως είπε ο κ. Ρούσσος «Απευθυνθήκαμε στην εταιρεία και ζητήσαμε στο δρομολόγιο να συμπεριλάβει και την Σύρο, αφού αυτό θα έλυνε το πρόβλημα και της σύνδεσης με την Τήνο, αλλά θα συμπλήρωνε και την ελλιπέστατη γραμμή σύνδεσης της Σύρου με την Παροναξία, όπως και την απουσία σύνδεσης της Σύρου με τη Ραφήνα». 

Στο ερώτημα για την πρωτοβουλία που αναλήφθηκε από το Επιμελητήριο και κατά πόσον αυτή έρχεται κατόπιν σχετικών ενεργειών και των εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, ο κ. Ρούσσος απάντησε ότι «λειτούργησα έτσι ενώνοντας τις φωνές που ακούστηκαν επί δύο χρόνια στο ΣΑΣ της Νάξου των Επάρχων, των Δημάρχων και φορέων των νησιών Τήνου, Πάρου Νάξου, οι οποίοι επεσήμαναν ότι δεν γίνεται να μην μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των κατοίκων για τη σύνδεση με την Σύρο. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει καθολικό αίτημα από όλους, καθώς όλοι έχουν συνειδοποιήσει ότι είναι άμεση ανάγκη να γίνει αυτή η διασύνδεση. Όλοι περιμέναμε την επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς των δρομολογίων της άγονης γραμμής, το οποίο ήταν κατά τι καλύτερο από το σημερινό, η οποία όπως φαίνεται πλέον δεν γίνεται, οπότε ήταν επιτακτική η ανάγκη να γίνει αυτή η παρέμβαση, γνωρίζοντας ότι στην παρούσα χρονική στιγμή, εν μέσω Ιουλίου, είναι πολύ δύσκολο να γίνει διαφοροποίηση των δρομολογίων. Όμως οι λόγοι τους οποίους επικαλούμαστε και στην επιστολή είναι ιδιαιτέρως σοβαροί».

Χαρακτηριστική ήταν και η αναφορά του κ. Ρούσσου στην ικανοποίηση του αιτήματος προς την Hellenic Seaways, για κάλυψη του κενού που υπήρχε στη σύνδεση της Σύρου με τη Μύκονο, το οποίο και έγινε αποδεκτό με τη δρομολόγηση του Hellenic HighSpeed κάθε Παρασκευή απόγευμα, που παρά του ότι «είναι ένα δύσκολο δρομολόγιο», όπως το χαρακτήρισε, «καλύφθηκε αυτή η ανάγκη».

Πέραν αυτού ενημέρωσε ότι έχει ζητηθεί από την Blue Star, να συνδέσει την Σύρο με τον Πειραιά Σάββατο απόγευμα, καθώς η πρωτεύουσα τον Κυκλάδων είναι το μοναδικό νησί που Σάββατο δεν έχει σύνδεση με Πειραιά, πρόταση για την οποία αναμένεται σχετική απάντηση από την εταιρεία.

Έκλεισε δε σημειώνοντας ότι «Το Επιμελητήριο Κυκλάδων, πέραν της συγκεκριμένης επιστολής, διαχρονικά ασχολείται με το ακτοπλοϊκό, αφού είναι κυρίαρχο θέμα για την οικονομία των νησιών, και ασχολείται για όποια νησιά έχουν ανάγκες και του ζητηθεί η συμπαράσταση του».