Από τέλος Αυγούστου ή αρχές Σεπτέμβρη η υλοποίηση του έργου αποκατάστασης εντός λιμένα και η ασφαλτόστρωση στην πλατεία Κανάρη

Εξελίξεις για τη λιμενική ζώνη Ερμούπολης

Εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης για το νέο εμπορικό κρηπίδωμα στο Καρνάγιο και νομιμοποιείται η μαρίνα των Λαζαρέτων

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν από τέλος Αυγούστου - αρχές Σεπτέμβρη δύο απαραίτητα έργα για τη λιμενική ζώνη Ερμούπολης, που αφορούν στην αποκατάσταση του εσωτερικού χώρου του λιμένα και στη διαμόρφωση του δικτύου όμβριων υδάτων, καθώς όμως και στην ασφαλτόστρωση του δρόμου στη θέση της πλατείας Κανάρη.

Πρόκειται για δύο άμεσες εξελίξεις που θα απαιτήσουν συντονισμό των αρμοδίων και καλή συνεννόηση δεδομένης της επισκεψιμότητας που μπορεί να έχει το νησί, προβληματισμός που - άλλωστε - εκφράστηκε και στη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, οπότε και γνωστοποιήθηκαν ορισμένες λεπτομέρειες για τα δύο έργα.

Παράλληλα, ανακοινώθηκε η πρόοδος των προσπαθειών για τη νομιμοποίηση της μαρίνας στα Λαζαρέτα, αφού εκδόθηκε το πρόστιμο από την Κτηματική Υπηρεσία και εξασφαλίστηκε το ποσό από το ΔΣ για την άμεση καταβολή του, ενώ τέλος, παραλήφθηκε από τη διοίκηση και η μελέτη των τευχών δημοπράτησης του έργου του νέου εμπορικού κρηπιδώματος Ερμούπολης (θέση ζυγοπλάστιγγα).

Επόμενο βήμα η δημοπράτηση του έργου του εμπορικού κρηπιδώματος

Ειδικότερα, για το μεγάλο έργο που θα δώσει πνοή στη χερσαία ζώνη της Ερμούπολης και ανάσα στην καρδιά της πόλης, αυτό της μεταφοράς του εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση της ζυγοπλάστιγγας στην ευρύτερη περιοχή του Καρνάγιου, υπήρξαν σημαντικές εξελίξεις στην χθεσινή συνεδρίαση του ΔΣ.

Συγκεκριμένα, τα μέλη υπερψήφισαν την παραλαβή της μελέτης που περιλαμβάνει τα τεύχη δημοπράτησης, έργο το οποίο έχει προϋπολογισμό 4 εκ. ευρώ.

Πρόκειται για μία σημαντική παρέμβαση που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της περιοχής και στην αποσυμφόρηση της πόλης και που θα υλοποιηθεί με πόρους από το Ε.Π. Ν. Αιγαίου 2014 – 2020.

Στη φημολογία που έχει ακουστεί πως δηλαδή το έργο έχει απενταχθεί, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς, θέλησε να δώσει δημοσίως απάντηση προκειμένου να διαψεύσει όσες πλευρές υποστήριξαν κάτι σχετικό.

“Δεν υπάρχει θέμα απένταξης του έργου. Εγκρίθηκαν και τα τεύχη δημοπράτησης και

είμαστε έτοιμοι για να δημοπρατήσουμε” ανέφερε κατηγορηματικά, με τον διευθυντή της τεχνικής υπηρεσίας, κ. Ζερβό να εξηγεί για τον χρόνο δημοπράτησης πως θα απαιτήσει πρώτα ένα διάστημα ολοκλήρωσης διαδικαστικών θεμάτων.

“Το έργο είναι επισήμως ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και κύριος του έργου είναι ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης. Μπήκε και στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου” ανέφερε, σχολιάζοντας παράλληλα πως, θα ακολουθήσουν τυπικά θέματα όπως η έγκριση πίστωσης, η έγκριση των τευχών δημοπράτησης από την Οικονομική Επιτροπή και ο ορισμός της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία θα προκύψει με κλήρωση λόγω του ύψους της χρηματοδότησης του έργου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν χθες ενημερωτικά για την ουσία του θέματος, υπάρχει πλέον η θετική γνώμη από τη Διαχειριστική Υπηρεσία της Περιφέρειας και το Λιμενικό Ταμείο με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης προχωρούν.

Προς υπενθύμιση στο αναγνωστικό κοινό, αξίζει να αναφερθεί πως, το έργο αφορά “στην κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 197 μ. και ωφέλιμου βάθους -7,00 μ. και στη διαμόρφωση του χερσαίου χώρου όπισθεν αυτού”. Επιπλέον, όπως είχε αναφερθεί στην πρώτη ανακοίνωση για το έργο, “Οι χερσαίοι χώροι που θα κατασκευαστούν θα καλύψουν επιφάνεια 5.000 τ.μ. ενώ επί του κρηπιδώματος θα τοποθετηθούν εξοπλισμός πρόσδεσης, προσκρουστήρες, δίκτυα Η/Μ και φωτισμός”.

Σε συνέχεια αυτής της μεγάλης παρέμβασης, πρέπει να τονισθεί πως με πόρους του, το Λιμενικό Ταμείο θα προχωρήσει στην κατασκευή και συγκοινωνιακού κόμβου όπισθεν του αλιευτικού καταφυγίου για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, με φόντο τα σοβαρά σημερινά προβλήματα.

Εντός θερινής περιόδου επιστρέφει... η ομαλότητα στον δρόμο προς ΑΕΝ και Νησάκι

Επίσης, στην ίδια συνεδρίαση ακολούθησε η έγκριση της μελέτης επισκευής του οδοστρώματος στην πλατεία Κανάρη. “Άλλο ένα έργο που είχαμε στα σκαριά” σχολίασε ο Δημήτρης Κοσμάς, με τον κ. Ζερβό να εξηγεί τους λόγους που πρέπει να προωθηθεί άμεσα το συγκεκριμένο έργο.

“Αυτό το έργο το προκρίναμε για να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε” ανέφερε, σημειώνοντας πως καθώς εκτελείται ήδη ένα μεγάλο έργο οδοποιίας στο νησί από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, οφείλει να εκμεταλλευθεί τη συγκυρία της εγκατάστασης μονάδας παραγωγής ασφάλτου κλειστού τύπου στο νησί.

“Εκτελείται ένα πολύ μεγάλο έργο της Περιφέρειας, μία ασφαλτόστρωση σε όλο το νησί, περίπου 1 εκ. ευρώ κι έχει εγκατασταθεί μία μονάδα παραγωγής ασφάλτου κλειστού τύπου στη Σύρο. Είχε κάποιες καθυστερήσεις και δεν έχει λειτουργήσει ακόμα. Δεν ξέρω πότε θα λειτουργήσει. Η ουσία όμως είναι ότι ενώ εμείς αυτό το έργο το είχαμε προβλέψει στον προϋπολογισμό μας και σκοπεύαμε να το ξεκινήσουμε τον Σεπτέμβρη, σε συνεννόηση πάντα με τον εργολάβο, θα το ξεκινήσουμε όποτε μπορέσουμε, πάντα στα χρονικά όρια που θα είναι εδώ η μονάδα της ασφαλτόστρωσης κλειστού τύπου”. Φωτογραφίζοντας έντονα εξ αρχής πως το εν λόγω έργο δεν αποκλείεται να ξεκινήσει ακόμη και μετά την 20η Αυγούστου, όπως σχολίασε και παρακάτω, ο ίδιος πρόσθεσε πως, το συγκεκριμένο “υλικό” είναι αυτό που θα φέρει καλύτερα και αμεσότερα αποτελέσματα για την περιοχή. “Εμείς προβλέπουμε ασφαλτόστρωση κλειστού τύπου στην πλατεία Κανάρη. Είναι η μόνη η οποία μπορεί να μας δώσει γρήγορο αποτέλεσμα με βάση την κίνηση που έχει η περιοχή” παρατήρησε κατηγορηματικά, λέγοντας επίσης πως, “Μάλλον θα ξεκινήσει προς τα τέλη Αυγούστου όπως το βλέπουμε στο χρονοδιάγραμμά μας. Προβλέπει απόξεση της παλιάς ασφάλτου, καινούργιο τάπητα και κάποια φρεάτια ομβρίων”.

Οριοθετώντας την περιοχή παρέμβασης, ο κ. Ζερβός μίλησε για τη θέση της ΑΕΝ από όπου και ξεκινά η άσφαλτος, συμπληρώνοντας πως το έργο θα προοδεύσει ως και τα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου και περιμετρικά της πλατείας Κανάρη.

Τέλος καλοκαιριού το έργο εντός λιμένα. Αυξημένα αντανακλαστικά λόγω κίνησης

Την ίδια περίοδο μάλιστα, δηλαδή κατά το τέλος του Αυγούστου, εκτιμάται πως θα μπορέσει να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου εντός του λιμένα Ερμούπολης, που θα αφορά στην αποκατάσταση του δρόμου, στο δίκτυο της απορροής των όμβριων υδάτων και στη βελτίωση των στεγάστρων αναμονής των επιβατών των πλοίων.

“Το καλοκαίρι έχουμε “δυστυχώς” (σσ. από άποψη χρόνου) ένα ακόμη έργο μέσα στο λιμάνι της Ερμούπολης και το οποίο προβλέπει κι εκεί ασφαλτόστρωση. Δεν είναι το πρόβλημα μόνο η ασφαλτόστρωση αλλά εκεί προβλέπεται και δίκτυο ομβρίων καινούργιο γιατί είχε προβλήματα το λιμάνι. Άρα, πρέπει πρώτα να φτιαχτεί το δίκτυο ομβρίων και μετά να γίνει η ασφαλτόστρωση” παρατήρησε ο κ. Ζερβός, ο οποίος εξέφρασε τον προβληματισμό του με φόντο την εξέλιξη της επισκεψιμότητας, αλλά παράλληλα επεσήμανε πως δεν μπορεί να κινδυνεύσει η υλοποίηση του έργου.

“Δυστυχώς, εδώ περιοριζόμαστε πλέον από τον χρόνο της μονάδας που έχει εγκατασταθεί. Γιατί από τη στιγμή που έχει εγκατασταθεί, αν πάμε μετά θα μας το παρατήσει ο εργολάβος” ανέφερε, εξηγώντας πως και στο λιμάνι θα τοποθετηθεί άσφαλτος κλειστού τύπου.

“Οι πληροφορίες λένε πως θα είναι εδώ μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη η μονάδα” πρόσθεσε ίδιος, λέγοντας πως η εξέλιξη αυτού του έργου, αν και τμηματικά, θα προκαλέσει κάποια όχληση.

“Τμηματικά θα γίνει αλλά η όχληση θα υπάρχει. Θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να πάμε προς τα πίσω. Δεν θα διακινδυνεύσουμε όμως την υλοποίηση του έργου” συμπλήρωσε κατηγορηματικά.

Ολοκλήρωσε την ενημέρωσή του μάλιστα, λέγοντας πως για την υλοποίησή του, “Θα προσπαθήσουμε όσο πιο μετά από τις 20 Αυγούστου”.

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Κοσμάς, τόνισε πως θα πρέπει να “εκμεταλλευθούν” οι αρμόδιοι την έξοδο από το kiss and ride, στην περίπτωση που η ροή των οχημάτων, φορτηγών κι επιβατών δεν μπορέσει να προωθηθεί κανονικά, ενώ με τη σειρά του, ο Λιμενάρχης Σύρου, Γιάννης Βαμβακούσης επεσήμανε πως θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία όλων των αρμοδίων και αυξημένα αντανακλαστικά.

Νομιμοποίηση της μαρίνας στα Λαζαρέτα

Στα “μεγάλα στοιχήματα” για το Λιμενικό Ταμείο Σύρου κατά την τρέχουσα θητεία, ανέφερε ο πρόεδρός του πως ήταν και το θέμα της νομιμοποίησης της μέχρι σήμερα παράνομης μαρίνας στην περιοχή των Λαζαρέτων.

Εξ αφορμής της συμπερίληψης του ποσού για το πρόστιμο προς την Κτηματική Υπηρεσία, που αφορά στην κάλυψη της δαπάνης νομιμοποίησής της, ο κ. Κοσμάς έκανε λόγο για εξέλιξη που τον ικανοποιεί, αφού μετά από αυτό το βήμα, ένα έργο φάντασμα – και για το οποίο μέχρι σήμερα δεν αποδόθηκαν ευθύνες -, θα μπορέσει να λάβει αδειοδοτήσεις για να προκύψει η δημοπράτησή του.

Μετά από συνεννοήσεις του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με την Κτηματική, το ποσό μειώθηκε στα 15.000 ευρώ, το οποίο κι έχει ήδη σε συγκεκριμένο κωδικό η διοίκηση.

“Να μου επιτραπεί να κάνω μία ιδιαίτερη μνεία. Αυτή η διοίκηση ξεκινώντας μία προσπάθεια τον Μάρτιο του 2015, κατόρθωσε στο τέλος της θητείας να νομιμοποιήσει ένα έργο το οποίο ήταν τεράστιο βαρίδι στους ώμους όλου του νησιού. Αναφέρομαι στη νομιμοποίηση της μαρίνας των Λαζαρέτων, η οποία ξεκίνησε το 2000. Ξέρετε ότι δεν λειτουργεί, δεν είναι νόμιμη και γνωρίζετε όλα τα παρατράγουδα εδώ και πολλά χρόνια” σημείωσε ο Δημήτρης Κοσμάς, ο οποίος εξήγησε πως, “Φθάσαμε λοιπόν στο σημείο, στο τέλος αυτής της θητείας, πληρώνοντας το πρόστιμο που έχει προκύψει από την Κτηματική Υπηρεσία, να νομιμοποιηθεί πλέον η μαρίνα της Σύρου και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας της, ίσως και πιθανώς η λειτουργία της από κάποιον ιδιώτη μετά από τη δημοπράτησή της”.

Σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε, “Θεωρώ ότι θα είναι ένα επίτευγμα και για την ανάπτυξη της περιοχής ιδιαίτερα, πέραν του ότι θα έχουμε και θέσεις εργασίας, αλλά περισσότερο, θα λάβει μία ανάπτυξη και θα πάρει μία ανάσα η περιοχή των Λαζαρέτων που μέχρι τώρα είναι αρκετά υποβαθμισμένη”.

“Έγινε μεγάλος αγώνας μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο” πρόσθεσε, λέγοντας τέλος πως από εδώ και μετά, το θέμα θα χειριστεί η νέα διοίκηση που προέκυψε μετά τις εκλογές του Ιουνίου.

“Το δεύτερο στοίχημα βέβαια είναι το master plan που θα το ολοκληρώσει η επόμενη διοίκηση” σχολίασε στον επίλογό του, ευχαριστώντας δημοσίως όλους τους υπαλλήλους που εργάσθηκαν για τις παραπάνω εξελίξεις.

“Εγώ να ευχαριστήσω εκ βάθους καρδιάς και όσους συμμετείχαν στο διοικητικό συμβούλιο όλο αυτό το διάστημα αλλά και τα υπηρεσιακά στελέχη γιατί όντως παρήγαγαν έργο μαζί με τη βοήθεια τη δική μας. Θεωρώ ότι ήταν στυλοβάτες οι υπηρεσιακοί παράγοντες στις ιδέες και στα όνειρα που είχαμε εμείς οι διοικούντες. Γι αυτό θα τους εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ και τώρα και στο τελευταίο συμβούλιο που θα γίνει μέσα στον Αύγουστο. Είναι τυχερή και η επόμενη διοίκηση που θα συνεργαστεί με αυτό το υπηρεσιακό προσωπικό.”.