Αύριο στο Δημοτικό Συμβούλιο η έγκριση της νέας σύμβασης του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ για το συγκοινωνιακό έργο

Μονοετής σύμβαση με δυνατότητα οικονομικού οφέλους

Δεν επεξεργάζεται επιβολή κομίστρου η νέα Δημοτική Αρχή

Σε νέα συμφωνία με την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ ήρθε ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης προκειμένου να εκτελεστεί το συγκοινωνιακό έργο την επόμενη χρονιά, με τη νέα Δημοτική Αρχή να θέτει προς συζήτηση κι έγκριση στην αυριανή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το σχέδιο της νέας σύμβασης μεταξύ των δύο μερών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το κόστος της σύμβασης για ένα έτος (2020) ανέρχεται σε 420 χιλ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ ο Δήμος, ως φαίνεται κατόπιν διαπραγμάτευσης με την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ, θα έχει τη δυνατότητα της έκπτωσης κατά 10%, στην περίπτωση που καταβάλλει τα χρήματα για τα εκτελεσθέντα δρομολόγια σε διάστημα 45 ημερών, από την ημερομηνία πρωτοκόλλου των δελτίων κίνησης.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως – στην περίπτωση που επιβεβαιώσει τα παραπάνω ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής στην αυριανή συνεδρίαση του ΔΣ- , καθίσταται σαφές πως ο Δήμος θα έχει καταφέρει τη μείωση του κόστους της δημοτικής συγκοινωνίας - στον βαθμό που επιτρέπουν οι μονοπωλιακές συνθήκες στο νησί - κι εν προκειμένω κατά ένα ποσό ύψους σχεδόν 40 χιλ. ευρώ.

Ο ίδιος μάλιστα, ερωτηθείς να μιλήσει αναλυτικά με αφορμή το πολυσυζητημένο θέμα της κοστοβόρας δημοτικής συγκοινωνίας για τη Σύρο, δήλωσε ικανοποιημένος για τη σημερινή συμφωνία, εξηγώντας πως λεπτομέρειες για το οικονομικό θέμα θα δώσει αποκλειστικά στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ωστόσο, σχετικά με το ζήτημα της επιβολής κομίστρου που έχει απασχολήσει με τη μορφή προβληματισμού κατά το παρελθόν, ο κ. Αληφραγκής έδωσε τη δική του θέση απαντώντας στην εφημερίδα. Ο ίδιος εξήγησε πως δεν προκύπτει ουσιαστικό όφελος για τον Δήμο από την εφαρμογή μίας τέτοιας απόφασης, αντιθέτως, δεδομένων των εξαιρέσεων που προκύπτουν για κοινωνικές ομάδες, θα προκληθεί απλώς κοινωνική αναστάτωση.

Επιπλέον, πρέπει να αναφερθεί πως βάσει του περιεχόμενου της σύμβασης, ο Δήμος για το 2020 φαίνεται να διατηρεί τα ίδια δρομολόγια που γνωρίζουν οι δημότες τόσο για τη χειμερινή, όσο και για τη θερινή περίοδο, γεγονός που φανερώνει ότι το δημοτικό ταμείο προφανώς δεν επιτρέπει – τουλάχιστον προς το παρόν – νέες κινήσεις που θα ευνοούσαν αποτελεσματικότερα τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα mini bus για τις μετακινήσεις τους από και προς την Ερμούπολη.

Παρακάτω ακολουθεί συνέντευξη του αρμόδιου Αντιδημάρχου, σχετικά με την υπόθεση της δημοτικής συγκοινωνίας στη Σύρο, δεδομένης της λήξης - στο τέλος του έτους - της τρέχουσας σύμβασης του Δήμου με την ΚΤΕΛ.

Διατήρηση των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές

Σύμφωνα με όσα έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών, οι δημότες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται από τα ίδια δρομολόγια που εκτελούνται μέχρι σήμερα, καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2020.

Συγκεκριμένα, για τη γραμμή “Αθλητικό Κέντρο – Άγιος Νικόλαος – Αθλητικό Κέντρο” προβλέπονται τη χειμερινή περίοδο 22 δρομολόγια ημερησίως από Δευτέρα έως και Παρασκευή, 11 τα Σάββατα και κανένα τις Κυριακές ενώ τη θερινή περίοδο καθημερινά θα εκτελούνται 35 δρομολόγια και τα Σάββατα 33. Σχετικά με τη γραμμή “Αγορά – Λαλακιά – Δείλι – Βροντάδο – Αγορά” (χωρίς μετάβαση στην εκκλησία) έχουν προγραμματισθεί να εκτελούνται τις καθημερινές και τα Σάββατα 6 δρομολόγια τη θερινή περίοδο και 4 τη χειμερινή περίοδο σε ημερήσια βάση. Τα Σάββατα του χειμώνα θα εκτελείται 1 δρομολόγιο.

Επιπλέον, για τη γραμμή “Αγορά – Λαλακιά – Γήπεδο Άνω Σύρου – Δείλι – Βροντάδο – Νεάπολη” από Δευτέρα μέχρι και Σάββατο θα εκτελούνται ημερησίως 7 δρομολόγια τόσο τον χειμώνα, όσο και το καλοκαίρι. Ακόμη διατηρείται η γραμμή “Αγορά – Λαλακιά – Βροντάδο – Αθλητικό Κέντρο – Αγορά”, όπως και η γραμμή “Αγορά – Νεάπολη – Καμάρα – Επάνω Τέρμα – Νεάπολη – Αγορά”. Για τη συγκεκριμένη γραμμή μάλιστα θα εκτελούνται ημερησίως 6 δρομολόγια και 4 το Σάββατο για τη χειμερινή περίοδο, ενώ για το καλοκαίρι τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σάββατα θα υπάρχουν 8 δρομολόγια.

Τέλος, για τη γραμμή “Αγορά – Καμίνια – Αγορά” προβλέπεται σε ημερήσια βάση από Δευτέρα έως και Σάββατο η εκτέλεση 1 δρομολογίου.

Πρέπει να αναφερθεί πως τα δρομολόγια έχει υποχρέωση ο Δήμος να τα αναρτά στις στάσεις και στην ιστοσελίδα του Δήμου προς ενημέρωση των ενδιαφερόμενων δημοτών, ενώ προωθεί και δελτία Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ για τον ίδιο σκοπό. Τονίζεται ακόμη, πως, η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου γίνεται με τα τρία mini bus που διαθέτει η Δημοτική πλευρά στην ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ.

 

Απαντήσεις Μηνά Αληφραγκή

  • Ο Δήμος θα προχωρήσει σε μία σύμβαση διάρκειας ενός έτους προκειμένου να καλύψει το συγκοινωνιακό έργο για το 2020. Στο παρελθόν ο Δήμος είχε προχωρήσει σε σύναψη τριετούς σύμβασης. Ποιος είναι ο λόγος που σήμερα εσείς προχωράτε σε ετήσια σύμβαση;

“Αυτό προέκυψε από το γεγονός ότι το ποσόν για σύμβαση 3,5 ετών θα έπρεπε να περάσει από Ελεγκτικό Συμβούλιο, το οποίο προσθέτει χρόνο και η υπάρχουσα σύμβασή λήγει στις 31/ Δεκεμβρίου του 2019. Είπαμε να προχωρήσουμε σε μονοετή σύμβαση, για την οποία οι διαδικασίες είναι πολύ πιο γρήγορες και μέσα στην επόμενη χρονιά θα συζητήσουμε με το ΚΤΕΛ για σύμβαση μεγαλύτερου χρονικού διαστήματος. Αυτός είναι ο μόνος λόγος που γίνεται για έναν χρόνο. Θα χρειαζόμασταν διάστημα και από το 2020 και δεν θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε τα λεωφορεία”.

  • Προκύπτει ένα ποσό ύψους 420 χιλ. ευρώ για τη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας όσον αφορά την επόμενη χρονιά. Υπήρξε διαπραγμάτευση με την ΚΤΕΛ μήπως κι επιτύχετε μικρότερο κόστος, καθώς πολλάκις έχει σχολιαστεί πως η δημοτική συγκοινωνία είναι πολυδάπανη για τον Δήμο.

“Σε κάθε διαπραγμάτευση σαφώς και ζητάτε κάτι καλύτερο, το οποίο θα ανακοινωθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο (σσ. αύριο). Υπήρξε διαπραγμάτευση για καλύτερους οικονομικούς όρους”.

  • Σχετικά με την πυκνότητα των δρομολογίων αλλάζει κάτι προς όφελος των δημοτών; Αυξάνονται τα δρομολόγια σε κάποια χρονικά διαστήματα αιχμής;

“Παραμένουν ακριβώς τα ίδια με τα περυσινά. Ό,τι ίσχυε πέρυσι, θα ισχύσει και την επόμενη χρονιά”.

  • Υπήρξε πλάνο από εσάς να ζητήσετε την αύξηση των δρομολογίων τουλάχιστον τη θερινή περίοδο, καθώς υπάρχουν δρομολόγια ανά μισή ώρα;

    “Αυτή τη στιγμή τα οικονομικά του Δήμου δεν επιτρέπουν πύκνωση των δρομολογίων. Σαφώς και θα ήταν ό,τι καλύτερο για τους πολίτες να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Αλλά σε αυτήν τη φάση με τα οικονομικά του Δήμου δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Όχι για φέτος τουλάχιστον”.

  • Στο παρελθόν έχει γίνει λόγος κι έχει υπάρξει προβληματισμός για επιβολή κομίστρου/ αντιτίμου. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα ωφελούσε τον Δήμο οικονομικά να επιβάλει εισιτήριο, ενώ άλλες πλευρές υπογραμμίζουν πως αν εφαρμοστεί μία τέτοια απόφαση, θα προκύψουν τόσες εξαιρέσεις που η υπόθεση απλώς θα δημιουργήσει κοινωνική αναστάτωση και δεν θα προκύψει οικονομικό κέρδος. Ποια η θέση σας;

“Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε πάντα για ένα συμβολικό κόμιστρο και όχι για κόμιστρο υψηλό. Δηλαδή για 0,30 ή 0,40 ή 0,50 λεπτά, το οποίο κόμιστρο – αν εξαιρέσουμε κοινωνικές ομάδες όπως τους συνταξιούχους, τους φοιτητές, τα ΑΜΕΑ, τους μαθητές κ.α. - θα είναι τόσο μικρό το έσοδο, που μόνο κοινωνική αναστάτωση θα προκαλούσε και κανένα ουσιαστικό οικονομικό όφελος για τον Δήμο. Οπότε, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση δεν είναι στις σκέψεις μας η επιβολή κάποιου κομίστρου έστω και συμβολικού”.

  • Σχετικά με το θέμα της εκτέλεσης των δρομολογίων, κατά το παρελθόν, είχε παρατηρηθεί η μη πραγματοποίηση ορισμένων εξ αυτών κι αυτό κυρίως τη χειμερινή περίοδο, όταν για λόγους ολισθηρότητας του πλακόστρωτου δρόμου για παράδειγμα στην περιοχή του Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου είχε υπάρξει ανησυχία για τυχόν ατυχήματα λόγω έντονης βροχόπτωσης. Πλέον θα λειτουργεί GPS για την καταγραφή των δρομολογίων; Ισχύει κάτι τέτοιο;

“Βέβαια και ισχύει. Στόχος είναι να ελέγχεται το συγκοινωνιακό έργο, αν και τα GPS έρχονται υποβηθητικά σε περιπτώσεις που δεν γίνει κάποιο δρομολόγιο, αφού είναι τόσα τα τηλεφωνήματα που προκύπτουν από τους δημότες, που δεν χρειάζονται αυτά για να το διαπιστώσουμε. Και βέβαια σε καμία περίπτωση αυτή η διακοπή δρομολογίων δεν γίνεται εσκεμμένα από το ΚΤΕΛ, αλλά πρέπει να συντρέχουν κάποιοι παράγοντες. Όπως για παράδειγμα βροχή με μεγάλη ολισθηρότητα, παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων σε διάφορα σημεία που δεν μπορεί να περάσει το λεωφορείο. Οφείλω να ομολογήσω πως και η πολιτική του ΚΤΕΛ δεν είναι να ματαιώνει δρομολόγια”.

  • Στις υποχρεώσεις της ΚΤΕΛ είναι και οι συντηρήσεις των mini bus καθώς και η καλή λειτουργία των λεωφορείων που της παραχωρούνται για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Στο παρελθόν είχε υπάρξει ρεπορτάζ και δημόσιες “καταγγελίες” για μη καλή ποιότητα των ελαστικών ή και για φθαρμένα ελαστικά, κάτι που γεννούσε έντονο φόβο για την ασφάλεια στις μεταφορές των επιβατών. Στην παρούσα θητεία, θα προχωρήσετε στους ελέγχους που πρέπει να κάνετε;

“Ήδη υπάρχει Επιτροπή θεσμοθετημένη για τον έλεγχο των λεωφορείων και την ασφάλεια των πολιτών και όσον αφορά το μηχανολογικό κομμάτι των λεωφορείων, αλλά και για τα ελαστικά”.

  • Στο παρελθόν όμως δεν φαινόταν να τηρούνται πιστά τα προβλεπόμενα της σύμβασης, όπως επιβεβαίωνε φωτογραφικό υλικό με την κατάσταση των ελαστικών σε κάποια mini bus.

“Για το παρελθόν δεν ξέρω. Όμως, σκοπός μας είναι οι έλεγχοι να γίνονται κανονικά. Δεν νομίζω ότι η Επιτροπή δεν ήλεγχε τα λεωφορεία γιατί πρόκειται για την ασφάλεια των πολιτών. Δεν είναι κάτι απλό”.

  • Το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης για το οποίο θα μιλήσετε μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, εσάς, σας αφήνει ικανοποιημένο από τη διαπραγμάτευση που κάνατε; Θεωρείτε ότι ο Δήμος έχει επιτύχει κάτι καλύτερο συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια για την υπόθεση της αστικής συγκοινωνίας;

“Σαφώς κι έχει επιτύχει κι αυτό θα το ακούσετε και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Μακάρι να είχε την οικονομική δυνατότητα ο Δήμος να πυκνώσει τα δρομολόγια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών τους θερινούς μήνες”.