Συνέντευξη του προέδρου της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Βαγγέλη Χαλκιά, για τους χώρους στάθμευσης και το κυκλοφοριακό

“Επιστρέφει” η κάρτα στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους

Από το 2026 αναμένεται να επαναφέρει τις κάρτες στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της Ερμούπολης, η σημερινή Δημοτική Αρχή, όπως δηλώνει στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης, Βαγγέλης Χαλκιάς.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα, ρωτήθηκε για το αν υπάρχει εξέλιξη σχετικά με την αγορά ή ενοικίαση επιπλέον χώρων στην Ερμούπολη ή και στα χωριά, αλλά και για το ποιες προτάσεις βελτίωσης ήδη υπαρχόντων χώρων, θα θέσει επί τάπητος.

· Έχετε κάποια εξέλιξη προς την κατεύθυνση της αγοράς κάποιου επιπλέον ακινήτου στην Ερμούπολη για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες στάθμευσης στο κέντρο;

“Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιος χώρος για αγορά στην Ερμούπολη. Αυτό που υπάρχει επί τάπητος και θέλουμε να προχωρήσουμε άμεσα είναι το parking στη θέση “Μπαρούμη”, στο Βροντάδο. Είναι ένας χώρος που θα μπορούσε να διατεθεί άμεσα, αν πρώτα καθαρίσουμε. Σαφώς το πρόβλημα στην περιοχή δεν θα λυθεί, αλλά θα διατεθούν κάποιες παραπάνω θέσεις”.

· Πώς μπορεί να προχωρήσει η διάθεση του χώρου στο Βροντάδο και σε ποιο χρονικό διάστημα το βλέπετε;

“Η κατεύθυνση που έχω δώσει είναι εντός του καλοκαιριού να δουλέψει ο χώρος. Φυσικά με κάποιες μικρές και ήπιες διαμορφώσεις αρχικά. Αυτό σε πρώτο στάδιο γιατί σε επόμενο χρόνο θα χρειαστεί περαιτέρω φροντίδα ο χώρος για καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών”.

· Αναφορικά με το parking της Λαλακιάς, διαπιστώνεται πως δεν έχει υπάρξει κινητικότητα για βελτιώσεις και για να λειτουργήσει ίσως πιο οργανωμένα. Ποια είναι η δική σας προσωπική θέση;

“Με το έργο που έχουμε και υλοποιείται και αφορά στην υπογειοποίηση του δικτύου φωτισμού στην Ερμούπολη, θα πάμε σε κάποιες βελτιώσεις στον χώρο στάθμευσης της Λαλακιάς. Από εκεί μέσα θα έχουμε χρήματα για το δίκτυο φωτισμού και για άλλες ανάγκες. Το συγκεκριμένο parking χρειάζεται ασφαλτόστρωση, φωτισμό και προσωπικά είμαι υπέρ του να βάλουμε μπάρα για να λειτουργήσει οργανωμένα. Θα πρότεινα να υπάρξει ένας αριθμός θέσεων για τους περιοίκους ελεύθερος για πρόσβαση και στάθμευση και μετά οι υπόλοιποι θα είναι με αντίτιμο. Είναι ένα σενάριο που προτείνω να εξεταστεί και να το δούμε. Και ίσως η οργανωμένη λειτουργία να βοηθούσε τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι ένα θέμα που θα ήθελα να συζητηθεί και το πολύ σε δύο χρόνια να εφαρμοστεί”.

· Υπάρχει άλλη πρόταση για χώρο στάθμευσης στα γεωγραφικά όρια της πόλης;

“Είχα προτείνει να εξετάσουμε την αγορά του χώρου του παλιού σινεμά “Αθηνά”, όπισθεν του θεάτρου “Απόλλων” για στάθμευση μηχανών. Δεν το νοικιάζουν όμως. Είναι ένας ανοικτός χώρος που θα εξυπηρετούσε. Άλλον χώρο δεν βρίσκουμε, οπότε παραμένουμε με τους ίδιους χώρους”.

· Η κατάσταση στην Ερμούπολη είναι ανησυχητική, τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τους επισκέπτες. Θα πάρετε κάποιο άλλο μέτρο σαν Δημοτική Αρχή;  

“Χρειάζεται να αλλάξουμε και νοοτροπία. Δεν αρκεί να βρούμε μόνο χώρους. Με το νέο έτος θα φροντίσουμε να εφαρμόσουμε το μέτρο της κάρτας για τους μόνιμους κατοίκους της Ερμούπολης, Μιλάω για την κάρτα μόνιμων κατοίκων. Από το 2026 οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν κάρτα για στάθμευση σε χώρους που θα υποδείξει η Δημοτική Αρχή με σχετικές πινακίδες”.

· Πώς θα διασφαλίζετε τις θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους; Θα υπάρξει ενίσχυση της δημοτικής αστυνομίας;

“Ναι, τέλος του χρόνου. Οπότε θα έχουμε αυτή τη δυνατότητα για να ελέγχουμε. Βέβαια θεωρώ πως το χάος στην πόλη θα περιοριστεί αν όλοι μας έχουμε μία σωστή συμπεριφορά. Να σεβόμαστε όσα προβλέπονται. Σταδιακά για τη στάθμευση στην Ερμούπολη πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας. Άρα, να αξιοποιούμε παραπάνω τα περιφερειακά parking. Έχουμε και τη δημοτική συγκοινωνία που θα μας μεταφέρει”.

· Θα πρέπει να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση με τη δημοτική συγκοινωνία; Αν προμηθευτείτε λεωφορεία από την “Ηλεκτροκίνηση” και το ΣΒΑΑ;

“Πόσο να βελτιωθεί; Κάθε 20 λεπτά έχει λεωφορείο. Μπορεί να κάνει πιο “πυκνό” το δρομολόγιο; Θα πάρουμε και μικρότερα λεωφορεία. Τι διαφορά θα υπάρξει στην κυκλοφορία όταν η ασυνειδησία των οδηγών είναι μεγάλη και επί της ουσίας σταθμεύουν άναρχα και μπλοκάρουν το κέντρο;”.

· Κάποιος πολίτης θα σας πει πως από τη στιγμή που δεν επαρκούν οι χώροι, “το αφήνουν όπου βρουν”…

“Αυτή είναι μία απάντηση από ασυνείδητους πολίτες. Γιατί για παράδειγμα στο parking του Αθλητικού Κέντρου, υπάρχουν 100 θέσεις κενές. Άρα; Δεν αξιοποιούνται όλοι οι χώροι στο μέγιστο. Παρομοίως και απέναντι από το Λιμεναρχείο, το Νησάκι. Υπάρχουν 60 κενές θέσεις μηχανών. Ότι έχουμε μία κακή νοοτροπία να σταθμεύουμε, πολύ κοντά όπου είμαστε, ισχύει. Πρέπει η νοοτροπία μας να “κοιτάξει” και προς τα περιφερειακά parking”.

· Χρειάζεται όμως να κάνετε γνωστούς τους χώρους και στους επισκέπτες. Έχετε προβλέψει κάποια κίνηση για την καλύτερη πληροφόρησή τους;

“Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Και γι' αυτό έχω πει να υπάρξουν ενημερωτικές πινακίδες στο λιμάνι. Όπως για παράδειγμα κάνουν για τους πολιτιστικούς και επισκέψιμους χώρους, να κάνουν και για τους χώρους στάθμευσης”.

· Αντίστοιχα θέματα έλλειψης χώρων συναντάμε και στα χωριά της Σύρου. Υπάρχει πρόθεση για αγορά κάποιου ακινήτου; Για παράδειγμα στον Φοίνικα είναι μεγάλο το πρόβλημα.

“Αναζητάει χώρους η Δημοτική Αρχή. Γίνονται κινήσεις για αγορά και για ενοικίαση και όλοι οι κοινοτάρχες ζητούν επιπλέον χώρους. Δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο προς το παρόν. Βέβαια να ξέρετε ότι συναντάμε και αντιστάσεις σε άλλα μέτρα. Για παράδειγμα το καλοκαίρι στις Αγκαθωπές είναι απροσπέλαστος ο δρόμος. Λέγαμε να κάνουμε μονοδρόμηση. Δεν το θέλουν πολλοί. Για το θέμα των χωριών γίνονται συζητήσεις στη Δημοτική Αρχή”.

· Κρίνετε σημαντικό και το θέμα των ελέγχων από τις αρμόδιες Αρχές;

“Οι πολίτες χρειάζεται να σεβόμαστε και να συνηθίσουμε όλοι στο ότι πρέπει να τηρούμε τα προβλεπόμενα, τις σημάνσεις κλπ.. Να γνωρίζουν οι πολίτες ότι ήδη γίνονται έλεγχοι, καθημερινά και στους πεζοδρόμους. Άρα, να προσέχουν. Παρακαλούμε οι οδηγοί να απομακρύνουν τις μηχανές από του πεζόδρομους. Είναι απαραίτητο”.