Απαντήσεις της λιμενάρχη Σύρου, Μαριάννας Δαλεζίου για το κυκλοφοριακό κατά τη θερινή περίοδο στην Ερμούπολη

“Με λιγότερο προσωπικό κάναμε το καλύτερο για το παραλιακό μέτωπο”

Τοποθετήθηκε με αφορμή την κριτική που άσκησε στο Λιμενικό Σώμα, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλης Χαλκιάς

Την καλύτερη δυνατή προσπάθεια και με μειωμένο προσωπικό για τη θερινή περίοδο, συγκριτικά με άλλες χρονιές, ανέπτυξε το Λιμεναρχείο Σύρου για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην παραλιακή ζώνη της Ερμούπολης, σύμφωνα με όσα δηλώνει στη συνέντευξή της, στην “Κοινή Γνώμη”, η λιμενάρχης Σύρου, Μαριάννα Δαλεζίου.

Η ίδια θέλησε να δώσει απαντήσεις με αφορμή την κριτική που άσκησε προς το Λιμεναρχείο Σύρου, σε δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλης Χαλκιάς, ο οποίος υποστήριξε πως η παρουσία των λιμενικών ήταν “πενιχρή” και ανεπαρκής.

Το σοβαρό θέμα, που “καίει” την Ερμούπολη και δη, κάθε καλοκαίρι, οπότε και το νησί υποδέχεται μεγάλο όγκο επισκεπτών αλλά και οχημάτων και δικύκλων, δυστυχώς, απασχόλησε εκ νέου και έντονα, καθώς η πόλη δεν διαθέτει επάρκεια σε χώρους στάθμευσης όπως επίσης, το παραλιακό μέτωπο είναι συγκεκριμένο και οι υποδομές εξαιρετικά κορεσμένες.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε η λιμενάρχης Σύρου, εκ των συνθηκών η κατάσταση την καλοκαιρινή περίοδο είναι δύσκολη, ενώ σημείωσε πως υπήρξε συνεχής συνεργασία και με την Αστυνομία, για την παρουσία τους σε σημεία με ιδιαίτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Επί της κριτικής του κ. Χαλκιά, η κα Δαλεζίου δεν στάθηκε στο να απαντήσει για τη δημόσια συμπεριφορά του να θίξει ευθέως τις λιμενικές δυνάμεις στο νησί, ωστόσο υπογράμμισε πως συμμερίζεται την απάντηση της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κυκλάδων.

Όπως είχε γίνει γνωστό με ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ένωσης, για τον κ. Χαλκιά είχε υπογραμμίσει πως “τον καλούμε να ανασκευάσει τη δήλωσή του, η οποία επηρεάζει το ηθικό των στελεχών του Λιμεναρχείου Σύρου, αλλά και διαστρεβλώνει τη δημόσια εικόνα της Υπηρεσίας αυτής”.

“Η τουριστική κίνηση ίδια με πέρυσι”

Αρχικά, η κα Δαλεζίου ρωτήθηκε για το πώς κινήθηκε απολογιστικά η καλοκαιρινή σεζόν αναφορικά με την κίνηση και τον κυκλοφοριακό όγκο στην παραλιακή ζώνη, που αποτελεί ζώνη ευθύνης του Λιμεναρχείου. “Σε γενικές γραμμές η τουριστική κίνηση τη φετινή θερινή περίοδο κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με την περυσινή χρονιά, με μόνη διαφορά την επαύξηση των δρομολογημένων πλοίων που κατέπλεαν και απέπλεαν στη Σύρο”, σημείωσε γενικά, χωρίς να παραθέτει στοιχεία προς το παρόν δημόσια, αν και ζητήθηκαν από την  εφημερίδα.

Για τις δυνάμεις που διέθεσε το Λιμεναρχείο Σύρου στον δρόμο με φόντο το πρόβλημα του κυκλοφοριακού, πρόσθεσε πως “το Λιμεναρχείο και δη τα στελέχη του, αν και λιγότερα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, κλήθηκαν για άλλη μια φορά να επιτελέσουν το δύσκολο έργο τους με ήθος και επαγγελματισμό”.

“Περιορισμένο οδικό δίκτυο με δεκάδες οχήματα”

Παρακάτω, η κα Δαλεζίου ρωτήθηκε για να ερμηνεύσει το γεγονός πως ακόμη και σε ώρες που δεν υπήρχε άφιξη πλοίου, τα οχήματα είχαν αναμονή έως και 20 λεπτά στον παραλιακό δρόμο. Στην απάντησή της θίγει ευθέως το ζήτημα της κορεσμένης υποδομής του παραλιακού μετώπου. “Σε ένα τόσο περιορισμένο οδικό δίκτυο, όπως αυτό της Ερμούπολης, στο οποίο κατά τους θερινούς μήνες διοχετεύονται καθημερινά δεκάδες οχήματα, αντιλαμβάνεστε ότι είναι πιθανό να υπάρξει και κάποιος χρόνος αναμονής στο παραλιακό μέτωπο και όχι μόνο. Το κέντρο της Ερμούπολης άλλωστε είναι συνυφασμένο με την παραλιακή ζώνη”, παρατηρεί σε απόλυτο τόνο, εξηγώντας πως “για το λόγο αυτόν, η Υπηρεσία μας διατηρούσε διαρκή επικοινωνία με στελέχη του Αστυνομικού Τμήματος Ερμούπολης, προκειμένου να παρευρίσκονται σε καίρια σημεία που εντοπίζονταν κυκλοφοριακές συμφορήσεις, ώστε να διευκολυνθεί η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και κατ΄επέκταση επιτευχθεί η ομαλή και έγκαιρη εκφόρτωση οχημάτων από τα δρομολογημένα πλοία που κατέπλεαν στον λιμένα μας ταυτόχρονα”.

Σημείωσε, ακόμη, πως σχετικά με τις μετακινήσεις των φορτηγών υπήρξε ιδιαίτερη μέριμνα. “Σε αρκετές περιπτώσεις και όταν αυτό ήταν εφικτό, τα φορτηγά οχήματα, με προτροπή των στελεχών της Υπηρεσίας μας, ανέμεναν εντός του περίφρακτου λιμένα και αναχωρούσαν σε μεταγενέστερο χρόνο, προκειμένου να μην επιφορτίσουν το ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Συναινεί με την τοποθέτηση της Ένωσης

Ακολούθως, ρωτήθηκε για την κριτική που δέχτηκε από τον Βαγγέλη Χαλκιά, στη αποτίμησή του για το κυκλοφοριακό, ο οποίος δημόσια υποστήριξε πως “είχαν υποσχεθεί και η Αστυνομία και το Λιμεναρχείο πως θα βοηθήσουν. Δυστυχώς, η Αστυνομία βοήθησε σε ό,τι μπορούσε και το Λιμεναρχείο δεν είχε καμία συμμετοχή. Οπότε αναγκαστικά είχαμε αυτό το χάος”.  

Για το πώς απαντά η ίδια απέναντι σε αυτή την τοποθέτηση, υπήρξε λακωνική. “Για το συγκεκριμένο θέμα έχει ήδη τοποθετηθεί πρόσφατα, με σχετικό δελτίο Τύπου, η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κυκλάδων. Συνεπώς δεν έχω να προσθέσω κάτι περαιτέρω αναφορικά με τις δηλώσεις του προέδρου της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλη Χαλκιά στο από 25 Αυγούστου Δημοτικό Συμβούλιο Σύρου – Ερμούπολης. Δεν είναι άλλωστε αυτός ο ρόλος μου”.

Πολυδιάστατο θέμα το master plan”

Τέλος, η λιμενάρχης ρωτήθηκε για το αν η πρόοδος των έργων του master plan και άρα, η πρόβλεψη για μεταφορά του ακτοπλοϊκού λιμένα Ερμούπολης, θεωρεί πως θα βοηθούσε στο να πάρει “ανάσα” η πόλη από το κυκλοφοριακό. “Ένα master plan για ένα λιμάνι καθορίζει τον μελλοντικό του ρόλο, τις ανάγκες των χρηστών και τις βέλτιστες λύσεις για υποδομές και συνδεσιμότητα”, παρατηρεί πρωτίστως, λέγοντας όμως πως “είναι ένα θέμα σύνθετο και πολυδιάστατο, για το οποίο έχουν συνταχθεί σχετικές μελέτες και δεν είναι απλά μια θεωρία ή άποψη που θα μπορούσα εγώ μεμονωμένα να εκφράσω”.