Με έργο που δρομολογεί το Λιμενικό Ταμείο Σύρου προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα η ακτοπλοΐα

Βελτιώνονται οι ράμπες πρόσδεσης πλοίων στο λιμάνι Ερμούπολης

Εντάσσονται στον προϋπολογισμό χρήματα για σύμβουλο - μελετητή για να ενσωματωθούν παρατηρήσεις των πλοιάρχων στο master plan

Ποιοτική αναβάθμιση για το λιμάνι της Ερμούπολης δρομολογεί το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, μέσω έργου βελτιώσεων στις ράμπες πρόσδεσης των πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα η διαδικασία της παραμονής τους, καθώς επίσης η επιβίβαση και αποβίβαση οχημάτων, φορτηγών αλλά και επιβατών.

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστας Γαβιώτης αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο έργο στη χθεσινή συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, οπότε και το Δ.Σ. ενέκρινε τη μελέτη για να υλοποιηθεί, σίγουρα το προσεχές διάστημα και κατ΄ εκτίμηση από τον Ιανουάριο του 2026 και μετά.

Σύμφωνα με όσα περιέγραψε και ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Ρένος Ζερβός, στο λιμάνι θα αναβαθμιστούν όλες οι ράμπες πρόσδεσης που σήμερα παρουσιάζουν μεγάλες φθορές, ενώ συμπληρωματικά, σημείωσε πως θα δημιουργηθεί και μία νέα ράμπα, στο ύψος του χώρου του kiss ‘n’ ride, η οποία θα χρησιμοποιείται κυρίως τη θερινή σεζόν για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που ήδη καταγράφονται στο λιμάνι της Ερμούπολης με την προσέγγιση πλοίων.

Σημειώνεται πως ο κ. Γαβιώτης μίλησε επιπλέον στην “Κοινή Γνώμη” για τη συγκεκριμένη προσθήκη, η οποία θα απαιτήσει και τη δημιουργία ενός προσωρινού τρίτου στεγάστρου στον χώρο.

Πρόκειται για απαραίτητες αλλαγές που έρχονται να επιβεβαιώσουν πως το λιμάνι της Ερμούπολης είναι κορεσμένο, πλην όμως είναι εξαιρετικά ασφαλές για τα πλοία.

Αξίζει να αναφερθεί πως γι’ αυτές τις εργασίες έχει εξασφαλιστεί ποσό ύψους 124 χιλ. ευρώ στον προϋπολογισμό του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, χρήματα που παρά την πτώση των εσόδων, στην οποία οδήγησε η απόφαση του κεντρικού κράτους με τις μειώσεις των λιμενικών τελών κατά 50% στις ακτοπλοϊκές το 2025, η διοίκηση μπόρεσε να διατηρήσει.

Εκτός των ανωτέρω, στη χθεσινή συνεδρίαση με παρέμβαση του μέλους της μείζονος αντιπολίτευσης, Παναγιώτη Κουταβά εντάχθηκε στον προϋπολογισμό, ποσό για απόκτηση μελετητή - συμβούλου για ενσωμάτωση παρατηρήσεων στο master plan της λιμενολεκάνης Ερμούπολης.

Στο “μικροσκόπιο” οι ανάγκες στο λιμάνι και δημιουργία μίας νέας ράμπας

Αρχικά, ο κ. Ζερβός μίλησε για το έργο που δρομολογείται με τις βελτιώσεις στις ράμπες πρόσδεσης των πλοίων, σημειώνοντας τα παρακάτω. “Επί της ουσίας, μετά από πάρα πολλά χρόνια, ανακατασκευάζονται όλες οι ράμπες στο λιμάνι της Ερμούπολης και επίσης κατασκευάζεται μία νέα για τις αυξημένες ανάγκες που έχουν προκύψει λόγω μεγάλης προσέλευσης πλοίων”, ανέφερε, εξηγώντας πως οι παρεμβάσεις θα γίνουν πάντα “στην υφιστάμενη διαμόρφωση του κρηπιδώματος, δεν αλλάζουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, απλά βελτιώνονται οι υπάρχουσες ράμπες”. Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, “το έργο είναι προϋπολογισμού 124 χιλ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο κ. Γαβιώτης, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, διευκρίνισε τον χώρο που θα διαμορφωθεί η νέα ράμπα. “Θα γίνει μία ράμπα στο ύψος του χώρου που είναι τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, δίπλα, και στον χώρο με τα ενοικιαζόμενα θα γίνει στέγαστρο επιβατών. Άρα, η νέα ράμπα θα είναι στον χώρο του kiss ‘n’ ride και θα επισκευαστούν και οι υφιστάμενες μέσα στο λιμάνι”, τόνισε, λέγοντας πως “οι προβλήτες έχουν σημαντικές φθορές και υπάρχει ανάγκη για εργασίες”.

Ερωτηθείς με την προσθήκη μίας νέα ράμπας, πόσα πλοία θα μπορούν να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα, σημείωσε αρχικά πως “στη νέα θέση μπορεί να δένουν όλα τα πλοία. Θα αποφεύγουμε να πηγαίνει το μεγάλο το Blue Star 2, καθώς θεωρώ πως το εξυπηρετεί πολύ καλύτερα η θέση 5”, ωστόσο, όπως γνωστοποίησε, “εμείς αρχικά είχαμε σκεφτεί η νέα ράμπα πρόσδεσης να γίνει δίπλα στη ράμπα 5, αλλά οι πλοίαρχοι και ο μελετητής πρότειναν το άλλο κομμάτι, για να έχουν απόσταση τα πλοία μεταξύ τους”, σημειώνοντας πως η ράμπα 5 βρίσκεται απέναντι από τον επιβατικό σταθμό.

Ερωτηθείς αν θα γίνουν αλλαγές στην περίφραξη του λιμένα στο σημείο του kiss ‘n’ ride, πρόσθεσε πως “θα κλείσουμε με περίφραξη όλο το τμήμα και το kiss ‘n’ ride και ανάλογα με το πλοίο που θα έρχεται, το Λιμεναρχείο θα βάζει τους επισκέπτες. Πρακτικά δεν θα αλλάξει κάτι, απλά θα απομακρύνονται τα αυτοκίνητα όταν θα δένει κάποιο πλοίο εκεί. Δεν θα αλλάξει κάτι στη διαχείριση του λιμανιού”.

Ως εκ τούτου, για τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πλοίων, συμπλήρωσε πως “ταυτόχρονα μπορούν να είναι τρία πλοία μέσα στο λιμάνι. Μέχρι στιγμής, ταυτόχρονα και με ασφάλεια, μπορούν να δέσουν δύο και ένα απέναντι από την Πυροσβεστική, τρία. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι το ένα στην Πυροσβεστική, για να αναχωρεί το πρωί και άλλα τρία στο λιμάνι”.

Οι εργασίες

Αναφορικά με το τι εργασίες προβλέπονται βάσει μελέτης στο λιμάνι και στις θέσεις πρόσδεσης των επιβατικών πλοίων, καταγράφονται τα εξής:

1. Έξαλες καθαιρέσεις των υφιστάμενων ραμπών, τμημάτων της ανωδομής και τοιχίου περίφραξης.
2. Κατασκευή νέας υπερυψωμένης ράμπας από έγχυτο ινοπλισμένο σκυρόδεμα στο σημείο που προβλέπεται στο σχέδιο.
3. Επιστρώσεις από σκυρόδεμα τμημάτων της ανωδομής.

Πρόβλεψη για σύμβουλο στο master plan

Με αφορμή την τροποποίηση του προϋπολογισμού του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο Παναγιώτης Κουταβάς ζήτησε να υπάρξει πρόβλεψη για πληρωμή συμβούλου, αναφορικά με όσες αλλαγές πρέπει να ενσωματωθούν στο σχέδιο του master plan.

“Το προηγούμενο διάστημα είχατε συγκαλέσει μία συνάντηση με προηγούμενους προέδρους του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και είχαμε κάνει μία ενημέρωση για το master plan του λιμανιού της Ερμούπολης. Μπορεί να πείτε πως το θέμα το συζητάμε συνέχεια και πολλές φορές μπορεί να ακουγόμαστε και εμμονικοί, αλλά βλέπετε πως είναι πάρα πολύ σημαντικό. Βλέπουμε σε γειτονικά νησιά ή και σε μεγαλύτερα όπως είναι η Κρήτη να ανακοινώνονται master plan τα οποία χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή προβλέπονται σημαντικά έργα πνοής κι εμείς εδώ και πάρα πολλά χρόνια, προσπαθούμε να πετύχουμε αυτή την έγκριση, την οποία κάθε φορά κάτι συμβαίνει και πηγαίνουμε πίσω”, σχολίασε στην παρέμβασή του ο κ. Κουταβάς, λέγοντας πως “δεν είδαμε λοιπόν στον προϋπολογισμό κάποιον κωδικό, ο οποίος να έχει κάποια αμοιβή συμβούλου”.

Με φόντο τα παραπάνω, ο πρόεδρος του ΔΛΤΣ ανταποκρίθηκε, λέγοντας πως “αν μας το ζητήσετε με εισήγηση και παρέμβασή σας, μπορούμε να το βάλουμε και τώρα. Μπορεί να τροποποιηθεί με πρότασή σας η αναμόρφωση”.

Κατά συνέπεια, το μέλος της μείζονος αντιπολίτευσης ψήφισε την αναμόρφωση, λέγοντας πως “εφόσον μπορείτε να βάλετε σήμερα με δική μας πρόταση έναν νέο κωδικό, ο οποίος να προβλέπει  την αμοιβή κάποιου συμβούλου - μελετητή για τροποποίηση του master plan για να περάσουμε στο σχέδιο τις παρατηρήσεις της Ένωσης Πλοιάρχων, εμείς θα είμαστε σύμφωνοι”.

Υπογραμμίζεται πως η αμοιβή του συμβούλου έχει οριστεί μέχρι το όριο της απευθείας ανάθεσης, όπως ανέφερε η διοίκηση του ΔΛΤΣ.