Απολογιστική συνέντευξη της διοικήτριας του Γ. Νοσοκομείου Σύρου, Μ. Μπουραντά με φόντο τα δυόμιση χρόνια θητείας της

Ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας

Την πορεία εξέλιξης του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου κλήθηκε να “ξεδιπλώσει” η διοικήτριά του, Μαργαρίτα Μπουραντά αναφορικά με τη συμπλήρωση των δυόμιση ετών θητείας της, στην υγειονομική δομή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Η ίδια εκτός από τα στοιχεία που παρέθεσε αναφορικά με τη στελέχωση του “Βαρδάκειου και Πρώιου”, έδωσε απαντήσεις για τους αμέσως επόμενους στόχους, ενώ ερμήνευσε τον τρόπο διοίκησης με κριτήρια ποιοτικής αναβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πολίτες.

  • Αναμφισβήτητα ένα Νοσοκομείο οφείλει να προσφέρει απρόσκοπτα καλές υπηρεσίες υγείας προς τους πολίτες. Για να επιτύχει αυτόν τον σκοπό απαιτείται στελέχωση, επιστημονικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό. Κατά τα χρόνια της θητείας σας ως σήμερα υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το Βαρδάκειο έχει καλύτερη στελέχωση σε σχέση με τα παρελθόντα έτη;

“Όταν ανέλαβα το 2016 το σύνολο του προσωπικού ήταν 234 άτομα. Τέλος του 2017 είχαμε 270 άτομα, ενώ το 2018 παραμείναμε στον ίδιο αριθμό. Αυτή η ενίσχυση είναι ιατροί όλων των ειδικοτήτων και προσωπικό καθαριότητας και νοσηλευτές, αλλά και διοικητικό προσωπικό. Άλλοι είναι μόνιμοι, άλλοι επικουρικοί και άλλοι έρχονται με το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ και καλύπτουν θέσεις υγείας. Αναμένουμε στο ιατρικό προσωπικό να διοριστούν 9 ιατροί ενώ η σχετική προκήρυξη είναι ακόμη ανοικτή και αφορά συνολικά σε 12 θέσεις ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων. Πόσοι από αυτούς θα έρθουν, θα το δούμε. Οι πληροφορίες από τα Συμβούλια κρίσεως είναι ότι πάμε καλά και σαν Βαρδάκειο. Σε ορισμένες ειδικότητες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, απλώς ακόμη δεν έχουν αναλάβει οι άνθρωποι. Δηλαδή ολοκληρώθηκε η πρόσληψη νέου γυναικολόγου, έχει τελειώσει η πρόσληψη νέου πνευμονολόγου, όπως επίσης είναι στο τέλος η πρόσληψη νέου βιοπαθολόγου και η πρόσληψη οδοντιάτρου. Περιμένουμε τις αποφάσεις στο ΦΕΚ.

Ωστόσο, εκκρεμούν του μόνιμου ψυχιάτρου, του αναισθησιολόγου, του ορθοπεδικού για τα ΤΕΠ, του χειρουργού. Άρα, μιλάμε συνολικά για τις θέσεις της τελευταίας προκήρυξης και ακόμη για θέση γαστρεντερολόγου, που ήταν μία σημαντική πρωτοβουλία του Νοσοκομείου αλλά και μία σημαντική ενίσχυση από την πλευρά του Υπουργείου Υγείας και της 2ης Υγειονομικής, διότι αυτή η ειδικότητα έλλειπε από το Βαρδάκειο για τη Σύρο και τις Κυκλάδες. Υπάρχει μόνον ένας επικουρικός στη Νάξο. Οπότε είναι μία σημαντική προσθήκη. Να πω ακόμη, πως, διορίστηκε ο πρώτος ιατρός για τη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) και περιμένουμε και τον δεύτερο. Αφού έρθει και ο δεύτερος, θα προχωρήσουμε στις προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού ώστε συντεταγμένα και συγκροτημένα σιγά σιγά να λειτουργήσουμε και τη ΜΑΦ.

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ και στα δώδεκα άτομα προσωπικό στην Καθαριότητα. Βγήκε ξανά και προκήρυξη από το Νοσοκομείο και δεν λειτουργούμε πλέον με εργολάβο στο Βαρδάκειο. Θεωρώ ότι έχουμε επιτύχει μία σημαντική στελέχωση.”.

  • Αυτό το ανθρώπινο δυναμικό που αναφέρατε που έχει διοχετευθεί; Ενισχύθηκαν αποκλειστικά Τμήματα που ήδη λειτουργούσαν στο Νοσοκομείο;

“Αρχικά όλο αυτό το προσωπικό έχει διοχετευθεί στα Τμήματα του Νοσοκομείου που ήδη λειτουργούσαν γιατί είχαμε αρκετά ελλείμματα. Όταν έφτασα εδώ, ναι μεν βρήκα 49 ιατρούς, αλλά οι 35 ήταν ειδικευμένοι με οργανικές θέσεις 65. Άρα, είχαμε 30 θέσεις κενές οργανικές. Πήραμε έναν ακόμη παθολόγο στην παθολογική κλινική, αλλά με ακόμη έναν παθολόγο που ήρθε ενισχύσαμε κι άλλα “κομμάτια” του Νοσοκομείου μέσα από αυτήν την ειδικότητα. Για παράδειγμα, κάναμε διαβητολογικό ιατρείο, κάναμε ομάδες με τους επισκέπτες και τον διαιτολόγο. Προσπάθειά μας είναι να αξιοποιήσουμε τους ανθρώπους σύμφωνα με την ειδικότητά τους. Ενισχύονται τα Τμήματα του Νοσοκομείου, αλλά αξιοποιούνται οι άνθρωποι και σύμφωνα με τις ειδικές τους γνώσεις προς όφελος και προς δημιουργία αν όχι Τμημάτων, αλλά ιατρείων ή υπηρεσιών που να δίνουν πιο εξειδικευμένη φροντίδα. Άρα, αυτή τη στιγμή έχουμε τρία εξειδικευμένα ιατρεία στο Βαρδάκειο. Το Διαβητολογικό μαζί με την ομάδα συμβουλευτικής που κάνει ο διαιτολόγος με μία επισκέπτρια και σε συνεργασία με τον ειδικό παθολόγο, έχουμε το ιατρείο Παιδικού Άσθματος για τα παιδιά, αξιοποιώντας κι έναν από τους νέους παιδίατρους που έχει και μία μεγαλύτερη εμπειρία στα αναπνευστικά νοσήματα των παιδιών, ενώ έχουμε και το ιατρείο της Άνοιας.

Επιπλέον, αξιοποιούμε και τη νέα ψυχίατρο (επικουρική) που έχει έρθει, ενώ στέλνουμε και ανθρώπους για εκπαίδευση από το ήδη υπάρχον προσωπικό ώστε να λάβουν μία εκπαίδευση στο Ναυτικό Νοσοκομείο. Σε πρώτο επίπεδο στείλαμε προσωπικό στο Τμήμα της Άνοιας, που το Ναυτικό Νοσοκομείο είναι και το Κέντρο αναφοράς στην Ελλάδα για την άνοια.

Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τους ανθρώπους. Η διαχείριση δεν αφορά μόνον στην τοποθέτηση ενός ιατρού. Βλέπουμε τα βιογραφικά τους, τις γνώσεις τους, την κλινική εμπειρία τους και αναλόγως ενισχύουμε τους ίδιους και το Νοσοκομείο. Κάνουμε ότι μπορούμε για να στηρίξουμε ποιοτικά την Υγεία.”.

  • Υπάρχει στόχευση για ανάπτυξη νέων Τμημάτων;

“Πρέπει να πω ότι τα Τμήματα ενός Νοσοκομείου για να αλλάξουν απαιτείται αλλαγή Οργανισμού. Είναι μία άλλη διαδικασία. Έχουμε τη δέσμευση από το Υπουργείο ότι θα πάμε εντός των επόμενων μηνών σε αλλαγή Οργανισμών γενικώς σε όλα τα Νοσοκομεία της χώρας και όχι μόνον στο Βαρδάκειο. Ένα σχέδιο νόμου είναι υπό συζήτηση για τους Οργανισμούς και πάνω σε αυτή τη γενική πλατφόρμα, θα “έρθει” το κάθε Νοσοκομείο με τις ανάγκες του και τη δυναμικότητά του. Θα δούμε αναλυτικά το σχέδιο γιατί για τις περιοχές που είναι πιο δυσπρόσιτες, όπως τα νησιά υπάρχουν και βοηθητικές παράμετροι. Παρ΄ όλα αυτά δεν έχει κατατεθεί ακόμη το σχέδιο. Άρα, εκεί θα μπορούσε να εξετάσει κάποιος και παραπάνω αιτήματα”.

  • Ποια βήματα έγιναν από εσάς ως σήμερα, που αξιολογείτε ως εξέλιξη για το Βαρδάκειο μέσα σε αυτά τα χρόνια της θητείας σας και ποια είναι τα αμέσως επόμενα βήματα που έχετε δρομολογήσει για την ενίσχυση - ανάπτυξη του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου;

“Το Τμήμα που έχει ανοίξει είναι η Παιδιατρική κλινική, η οποία υπήρχε στον Οργανισμό και τη λειτουργήσαμε, στελεχώνοντάς την με προσωπικό, εξοπλισμό ενώ βελτιώσαμε και τον χώρο. Δεν έχει ανοίξει άλλο Τμήμα. Άρα, αυτό που είναι σημαντικό είναι τα Ιατρεία και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Επίσης, σημαντικό βήμα έγινε με την αναβάθμιση του ΚΕΦΙΑΠ. Αυτή τη στιγμή στηρίζεται με έξι άτομα από το Νοσοκομείο ενώ όταν ήρθα και είχα βρει τέσσερις ανθρώπους μόνους κι εγκαταλελειμμένους στην κυριολεξία. Οργανωθήκαμε κι εκεί και προσφέρουμε έργο σημαντικό και είναι μία αναβάθμιση σημαντική.

Επιπλέον, καταβάλλουμε προσπάθεια όπως ανέφερα για να δημιουργηθεί η Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) και αναμένοντας ιατρούς, θέλουμε να έχουμε και το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. Για τη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας επόμενο βήμα είναι η πρόσληψη επικουρικού προσωπικού για να τη στελεχώσει. Γίνονται και όλες οι κινήσεις από τη διοίκηση ώστε όταν βγει προκήρυξη από το Υπουργείο για μόνιμο προσωπικό, να υπάρξει μονιμοποίηση ή να έρθει μόνιμο προσωπικό.

Επίσης, στο Νοσοκομείο το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών έχει ήδη φτιαχτεί, το αυτόνομο Παιδιατρικό ΤΕΠ που είναι ένας ξεχωριστός χώρος για τα παιδιά ώστε να εξετάζονται εκεί και όχι μέσα στο γενικό ΤΕΠ.

Τέλος, περιμένουμε να λειτουργήσουμε και το ιατρείο που θα είναι για ανθρώπους με χρόνια ψυχιατρικά προβλήματα που χρειάζονται μία θεραπεία μηνός. Αυτό δεν υπήρχε και με την καινούργια ψυχίατρο και την κ. Μπαχαράκη την παιδοψυχίατρο και τη νοσηλεύτρια που εκπαιδεύτηκε γι αυτό, θέλουμε να μπορέσουμε να παράσχουμε και αυτή τη φροντίδα. Ίσως τα περιστατικά να είναι πολύ λίγα εδώ, όμως υπάρχει δυνατότητα και αξιοποιούμε τους ανθρώπους που μπορούν να το κάνουν.

Προσπαθούμε λοιπόν να κάνουμε όλη τη λειτουργία καλύτερη. Αυτό είναι το ποιοτικό κομμάτι που δίνουμε έμφαση. Σαφώς έχουμε το ποσοτικό, που σημαίνει πως έρχονται παραπάνω άνθρωποι, αλλά αυτούς μπορούμε να τους αξιοποιήσουμε με έναν ποιοτικό τρόπο.”.

  • Η σημερινή λειτουργία του Νοσοκομείου όπως φαίνεται από τα στοιχεία έχει βελτιωθεί. Θεωρείτε ότι καλύπτει τουλάχιστον επαρκώς τις ανάγκες που προκύπτουν για τη Σύρο και τα άλλα νησιά;

“Αυτό είναι ένα σύνθετο ερώτημα. Δεν είναι μόνο διοικητικής φύσεως θέμα. Μπορώ να πω όμως πως το Βαρδάκειο είναι ένα δευτεροβάθμιο Νοσοκομείο και αυτό σημαίνει ότι υπάρχει νοσηλεία, αλλά μέχρι μίας συγκεκριμένης βαρύτητας περιστατικά. Το Βαρδάκειο κρατά και παραπάνω γιατί λόγω της νησιωτικότητας δεν μπορούν εύκολα να φύγουν οι άνθρωποι. Άρα, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό υπερβαίνει τον ρόλο του κάποιες φορές. Εκ του ρόλου του λοιπόν, το Νοσοκομείο για παράδειγμα, δεν έχει τη δυνατότητα να κρατήσει περιστατικά νευροχειρουργικά, ή περιστατικά μονάδας. Στόχος της ΜΑΦ είναι αυτός, δηλαδή, να μπορούμε να κρατούμε αυτά τα περιστατικά μέχρι να μεταφερθούν ώστε να παρακολουθούνται με σωστό κι επιστημονικό τρόπο. Θεωρώ ότι οι ανάγκες καλύπτονται επαρκώς. Όμως, να πω γενικότερα ότι οι άνθρωποι έχουν πάρα πολλές ανάγκες και πάντα όταν έχουμε ανάγκες που σχετίζονται με την υγεία, μας προκαλούν ιδιαίτερο άγχος και είναι ανθρώπινο αυτό. Είναι λογικό λοιπόν ο κάθε άνθρωπος να θέλει να εξυπηρετείται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σπίτι του, αλλά όταν κανείς σχεδιάζει, το κάνει με βάση και τον πληθυσμό. Πάντα πρέπει να υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός. Βέβαια επαναλαμβάνω ότι αυτή η ερώτηση απαιτεί παράλληλα κι επιστημονική προσέγγιση που δεν θα την κάνω εγώ. Πάντως έχουμε ανοικτά αυτιά. Ό,τι προκύπτει εδώ είμαστε να το ακούσουμε και να δούμε τις δυνατότητες. Δεν λύνονται όλα μαγικά.”.

  • Η καλύτερη λειτουργία και οργάνωση του Νοσοκομείου είναι θέμα αυξημένων προϋπολογισμών μόνο ή και διαχείρισης;

“Έχουμε δύο πράγματα. Έχουμε αυξημένο προϋπολογισμό, όμως μέσα σε πλαίσιο μνημονιακό, αφού τώρα βγήκαμε από τα μνημόνια αλλά και η διαχείριση ασφαλώς κι έχει σημασία. Μιλάμε για τις προτεραιότητες που θέτουμε, τα χρηματοδοτικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε. Χρησιμοποιήσαμε κι εμείς χρηματοδοτήσεις και το ΕΣΠΑ. Ως εκ τούτου, έρχονται στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου και καινούργια μηχανήματα. Ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες και περιμένουμε ένα φορητό ακτινολογικό μηχάνημα για τα χειρουργεία, ένα μηχάνημα laser λιθοτριψίας, ένα OCT για τομογραφία οπτικού νεύρου, το πλήρες λαπαροσκοπικό κ.α., που ήταν αιτήματα των ιατρών μας για να μπορούν να παράσχουν υπηρεσίες καλύτερης ποιότητας. Είμαστε στο “παρά ένα” να έρθουν, καθώς τελείωσαν οι διαδικασίες κι έχουμε τους αναδόχους για την προμήθεια. Επίσης, περιμένουμε κι ένα ψυγείο μονάδων συντήρησης αίματος και έχει τελειώσει ο διαγωνισμός των νέων ΠΔΕ για την προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλου εξοπλισμού πληροφορικής. Είναι θέμα χρόνου να τα παραλάβουμε μετά την γραφειοκρατική διαδικασία.”.

  • Αναφορικά με τη βελτίωση του κτιρίου και τον κλιματισμό έχει υπάρξει εξέλιξη;

“Ήρθαν τρεις καινούργιες μονάδες κλιματιστικές από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017 και είναι στο Νοσοκομείο. Δεν εγκαταστάθηκαν ακόμη εξαιτίας των καιρικών συνθηκών και δεν μπορούσε να τις τοποθετήσει η εταιρεία, αλλά θα γίνει άμεσα. Αυτή η εξέλιξη είναι πάρα πολύ σημαντική διότι εμείς είχαμε δύο παλιές μονάδες κλιματισμού, εκ των οποίων η μία είχε χαλάσει. Τη βρήκα χαλασμένη όταν ξεκίνησα εδώ στο Νοσοκομείο και συντηρούσαμε το κτίριο με την άλλη μονάδα. Πρέπει να αναφέρω πως και η τεχνική υπηρεσία μας στο Νοσοκομείο έχει καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια γι αυτό, ώστε και το καλοκαίρι αυτή η μία μονάδα εξυπηρετούσε όλο το κτίριο.

Το ΚΕΦΙΑΠ δεν είχε μονάδα. Ήρθαν αυτές οι τρεις νέες μονάδες και θα εξυπηρετήσουν το παλαιό κτίριο, την προέκταση και τον χώρο του ΚΕΦΙΑΠ. Η τοποθέτησή τους θα γίνει αμέσως μόλις επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.”.

  • Οι υπηρεσίες υγείας προς τους πολίτες συνδέονται άμεσα και με το ιατρικό, νοσηλευτικό και άλλο προσωπικό εκτός από την χάραξη πολιτικής. Ποια είναι η συνεργασία σας με τους εργαζομένους του Νοσοκομείου Σύρου;

“Η συνεργασία με το προσωπικό είναι γενικώς καλή. Και με τις Διευθύνσεις τους και με το ίδιο το προσωπικό. Στην καθημερινότητα υπάρχουν προβλήματα που πάντα υπάρχουν, αλλά επιλύονται όλα με βάση την καλή πρόθεση και διάθεση. Θέλουμε να βρίσκουμε τη μέση οδό και είναι μία καλή σχέση εμπιστοσύνης. Όταν υπάρχει αυτή η σχέση εμπιστοσύνης βρίσκεται τρόπος να επιλυθούν τα προβλήματα. Όταν δεν υπάρχει, δεν βρίσκεται τρόπος ή μπορεί να είναι λίγο πιο συγκρουσιακός. Μέχρι στιγμής η συνεργασία είναι στη βάση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους ανθρώπους.”.

  • Παραμένουν ανοικτά θέματα για το Νοσοκομείο σε επίπεδο περαιτέρω ανάπτυξής του;

“Σε αυτή τη φάση το σημαντικότερο θεωρώ ότι είναι η στήριξη του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και η Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ). Αυτοί είναι οι κύριοι στόχοι. Κάποιος, μπορεί στο πλάνο να βάλει κι άλλα πράγματα, όμως προχωράμε ένα ένα τα βήματά μας.”.

  • Άκρως σημαντικό ζήτημα που είχατε θέσει εξ αρχής επί τάπητος ήταν και η απόκτηση εξωστρέφειας του Νοσοκομείου. Υπάρχουν ενέργειες και δράσεις που να σημαίνουν θετικό αποτέλεσμα;

“Μία από τις πολύ σημαντικές δράσεις που έχουμε κάνει είναι η εκδήλωση στον πεζόδρομο της Ερμούπολης για τα άτομα με κινητικά προβλήματα και προβλήματα όρασης. Ήταν μία πρωτοβουλία που οργάνωσαν οι άνθρωποι του ΚΕΦΙΑΠ, συνεργαστήκαμε και με Συλλόγους και προσπαθήσαμε να “ανοίξουμε” τις δυσκολίες που έχουν αυτοί οι άνθρωποι με έναν διαδραστικό τρόπο.

Επίσης, έχουμε συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο. Εργαζόμενοι του Νοσοκομείου παρέχουν υπηρεσίες σε φοιτητές όταν ζητείται, ενώ γίνονται και κάποια μαθήματα ενημερωτικά - σεμιναριακού τύπου - που μπορούν να παρακολουθούν οι φοιτητές και αφορούν σε θέματα όπως η διαχείριση άγχους.

Έχουμε κάνει κι έναν κύκλο σημαντικών σεμιναρίων προς την κοινότητα με υπεύθυνο τον κ. Ευκαρπίδη και τα παρακολουθούν πολλοί από διάφορες υπηρεσίες και φορείς, ενώ έχουμε συνεργαστεί και με τον Δήμο και με τα ΚΑΠΗ. Νοσηλεύτριά μας κάνει και ομιλίες για τα ορθοπεδικά προβλήματα σε μεγάλους συμπολίτες μας. Μας ζήτησαν να κάνει επίσκεψη και η ομάδα της άνοιας και βεβαίως είμαστε ανοικτοί να πάμε στα ΚΑΠΗ. Όλα αυτά είναι ένα “άνοιγμα” του Νοσοκομείου προς την κοινότητα και γι αυτό μιλώ και για την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας του Νοσοκομείου.”.

  • Η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας κι εν προκειμένω στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου υπάρχει ή έχει αυξηθεί; Κι αν ναι, μπορεί αυτό να τεκμηριωθεί με στοιχεία;

“Βεβαίως. Αρκεί να σας πω ότι στα τακτικά ιατρεία το 2014 οι επισκέψεις ήταν 20.632, το 2015, 18.244, το επόμενο έτος το 2016 είχαμε 27.700 επισκέψεις και το 2017 φθάσαμε στις 34.025 επισκέψεις. Αυτά τα στοιχεία έχουν πολλαπλή σημασία. Σημαίνει ότι και οι ειδικότητες εμπλουτίστηκαν όπως για παράδειγμα ΩΡΛ κ.α., αλλά και η εμπιστοσύνη των ανθρώπων προς το Δημόσιο Σύστημα Υγείας βελτιώθηκε. Σαφώς υπάρχει και η οικονομική κρίση, αλλά οικονομική κρίση είχαμε και το 2015 και το 2014. Εμπλουτίστηκαν οι ειδικότητες, είχαμε δυνατότητα για περισσότερα ραντεβού ενώ και η εμπιστοσύνη του κόσμου αυξήθηκε.”.

  • Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη, θα θέλαμε να προβείτε σε ένα σχόλιο αναφορικά με τη δική σας διοίκηση, με τον δικό σας τρόπο άσκησης αυτής και το αποτέλεσμα στο Νοσοκομείο.

“Είναι δύσκολο αυτό που ζητάτε. Θεωρώ ότι έχω προσπαθήσει έντιμα. Με ό,τι σημαίνει αυτό. Κι έχω δουλέψει και έχω διαφωνήσει με ανθρώπους, αλλά δεν υπήρξα ούτε επιθετική, ούτε προσβλητική. Κράτησα τα όρια τα θεσμικά μου, δεν ενεπλάκην σε άλλες υπηρεσίες. Θέλω να κάνω τη δουλειά μου. Τώρα το αν είμαι καλή και αποτελεσματική δεν θα το πω εγώ, αλλά οι άλλοι, ο κόσμος. Θεωρώ ότι δουλεύω με εντιμότητα, έχω ανοικτά αυτιά και έχω ξεκάθαρους στόχους. Τα ανοικτά αυτιά είναι και για να συμφωνούν και για να διαφωνούν. Και να συμμαχούν και να βάζουν κανόνες. Ανοικτά αυτιά σημαίνει ότι συνεργάζομαι και είμαι διατεθειμένη να ακούσω και να τοποθετηθώ με επιχειρήματα. Μέχρι στιγμής αυτό έχει λειτουργήσει καλά στη συνεργασία μου με τους ανθρώπους και του Νοσοκομείου αλλά και με τους πολίτες. Όσον αφορά και τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου να πω ότι έχουμε φτιάξει και το γραφείο ληπτών δικαιωμάτων υπηρεσιών υγείας, στο οποίο και οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξή του ώστε να βοηθούν και οι πολίτες να επιλύονται προβλήματα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και έχουμε αντιμετωπίσει θέματα.”.