Επιστολή του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στον υπουργό Ναυτιλίας για την απεργία της ΠΝΟ

"Ακραίες καταστάσεις αποκλεισμού των νησιών"

  • Πέμπτη, 18 Μαΐου, 2017 - 06:18

Στην προστασία από τον "αποκλεισμό των νησιωτικών περιοχών, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων της ΠΝΟ" αναφέρεται σε επιστολή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος.

Σε μία προσπάθεια να προληφθούν ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως αυτές δημιουργούνται σε κάθε απεργία των ναυτικών, που κρατούν σε «ομηρία» τον νησιωτικό χώρο, το Επιμελητήριο Κυκλάδων προσεγγίζει προειδοποιητικά το θέμα στην παρούσα φάση, με επιστολή προς τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, καθώς η διασφάλιση του δικαιώματος των νησιωτών για την ελεύθερη μετακίνηση τους αποτελεί θέμα που απαιτεί πρωτίστως πολιτική λύση.

Στην επιστολή επισημαίνονται τα καίρια σημεία επί των οποίων θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα, ώστε να παγιωθεί η προστασία των συνταγματικών δικαιωμάτων των νησιωτών, να διαφυλαχθεί ο νησιωτικός πληθυσμός από τις αρνητικές συνέπειες με τις οποίες επιβαρύνεται σε κάθε ανάλογη κινητοποίηση, να προστατευθεί η ευαίσθητη οικονομία του νησιωτικού χώρου και να αποσοβηθεί ο κίνδυνος μίας περαιτέρω δυσφήμισης της χώρας, όταν με ανάλογες ενέργειες δυσχεραίνεται η πρόσβαση ξένων επισκεπτών σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως οι νησιωτικές.

Σαφώς και οι πολιτικές ισορροπίες λειτουργούν ανασταλτικά στην εφαρμογή των ήδη θεσμοθετημένων μέτρων προστασίας των νησιωτών, όπως η δρομολόγηση του πλοίου ασφαλείας, προκειμένου να μην οξυνθεί η κατάσταση με τους απεργούς, όμως θα πρέπει και εμπράκτως να αποδειχθεί εκ μέρους της κυβέρνησης και η πολυδιακηρυγμένη πίστη της στην προάσπιση της νησιωτικότητας, μέρος της οποίας είναι και η με κάθε δυνατό τρόπο και μέσον αποτροπή του αποκλεισμού των νησιωτικών κοινωνιών.

Η επιστολή

"Για άλλη μια φορά, οι νησιωτικές περιοχές της χώρας γίνονται θύματα μιας διαμάχης στην οποία δεν έχουν κανένα μερίδιο ευθύνης. Τα ελληνικά νησιά, ήταν και παραμένουν αποκλεισμένες περιοχές σε κάθε απεργιακή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Οι ακραίες αυτές καταστάσεις αποκλεισμού στερούν το δικαίωμα της ελευθερίας της μετακίνησης από τους νησιώτες πολίτες, οι οποίοι ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν πλήθος άλλων ελλείψεων, αλλά και ένα σημαντικά υψηλότερο κόστος διαβίωσης και συνεπώς δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα.

Λόγω του ότι κατά τη διάρκεια προηγούμενων απεργιακών κινητοποιήσεων, είχαμε  πραγματοποιήσει πλήθος παρεμβάσεων προς κάθε πλευρά και είχαμε αναφερθεί εκτενώς στις άμεσες και έμμεσες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις από τον αποκλεισμό των νησιών, θεωρούμε άσκοπο να παραθέσουμε και στην παρούσα, επιχειρήματα σχετικά με τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να αποκόπτεται η νησιωτική περιφέρεια από την υπόλοιπη Ελλάδα. Όμως αυτή τη φορά, οι συνέπειες της κρίσης, έχουν φέρει τις επιχειρήσεις σε δεινή θέση, αφού αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές υποχρεώσεις τους, και ως εκ τούτου, να υποστούν τις συνέπειες του αποκλεισμού που παρατάθηκε για άλλες 48 ώρες. Επιπλέον, η τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει και εν μέσω αυτής της ανεξέλεγκτης κατάστασης, επισκέπτες από το εξωτερικό ψάχνουν απεγνωσμένα λύση ώστε να μη χάσουν τις πτήσεις επιστροφής τους. Αυτές τις ώρες, η πατρίδα μας διασύρεται διεθνώς από μεγάλο αριθμό αναρτήσεων στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που αποτρέπουν τους δυνητικούς επισκέπτες μας να ταξιδέψουν στην Ελλάδα.

Τέλος, θεωρώντας ότι τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας σε περιπτώσεις αποκλεισμού τους, πρέπει να αντιμετωπισθούν από την πολιτεία και όχι από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, κρίνουμε άσκοπο να απευθυνθούμε για άλλη μια φορά στην ΠΝΟ, η οποία όπως και στο παρελθόν, δείχνει ότι δεν αντιλαμβάνεται τις συνέπειες αυτής της κατάστασης,

Φοβούμενοι περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, ζητούμε:

α) την άμεση παρέμβασή σας και εξάντληση κάθε δυνατότητας, προκειμένου να σταματήσει εδώ και τώρα ο αποκλεισμός των νησιών.

β) δεδομένου ότι το άρθρο 25 (Ρύθμιση για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας) του Ν. 4256/2014, είναι επί της ουσίας μη εφαρμόσιμο, να μη χαθεί άλλος χρόνος και να ξεκινήσουν άμεσα διαδικασίες με τη συμμετοχή και της ΠΝΟ, για μια εφαρμόσιμη λύση που θα επιτρέπει την άμεση δρομολόγηση πλοίων ασφαλείας

γ) να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για αποφυγή παρόμοιας κατάστασης, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος".