Η εμπορική κίνηση της εορταστικής περιόδου και η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων σχολιάζονται από τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου

“Κατεβάζουν τις τιμές για να κρατηθούν”

  • Παρασκευή, 5 Ιανουαρίου, 2018 - 06:19
  • /   Eνημέρωση: 5 Ιαν. 2018 - 20:00
  • /   Συντάκτης: Ελένη Λαμπράκη

Για την ελαφρώς χειρότερη εικόνα της τοπικής αγοράς της Σύρου την περίοδο των εορτών, αλλά και για τον σκληρό ανταγωνισμό από τα πολυκαταστήματα, μίλησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, εν όψει των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινούν τη Δευτέρα.

Ελαφρώς μειωμένη η κίνηση της τοπικής αγοράς την γιορτινή περίοδο

Για την κίνηση της τοπικής αγοράς της Σύρου την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ο κ. Αλεξανδρίδης σχολίασε ότι το διάστημα πριν τα Χριστούγεννα ήταν συγκριτικά καλύτερο με αυτό της Πρωτοχρονιάς, παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες του χρόνου οι καιρικές συνθήκες ευνοούσαν την κίνηση του κόσμου στο εμπορικό κέντρο του νησιού.

“Από τις 20 έως τις 31 του Δεκέμβρη σαν σύνολο ήταν καλύτερη η περσινή χρονιά”, επεσήμανε, χαρακτηρίζοντας τη φετινή ελαφρώς χειρότερη και αιτιολογώντας το με τα αυξημένα έξοδα των νοικοκυριών.

«Αγκάθι», σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εφημερίδα πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, για τα μικρά τοπικά καταστήματα, αποτελούν και οι ηλεκτρονικές αγορές, επεσήμανε, προτρέποντας τους ντόπιους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς πρώτα στη Σύρο και μετά να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές παραγγελίες, προσθέτοντας ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα προϊόντα στην τοπική αγορά είναι καλύτερης ποιότητας. “Δικαίωμα τους είναι να κάνουν τις αγορές τους απ' όπου θέλουν, αλλά θα προέτρεπα τον κόσμο να κάνει πρώτα μία έρευνα σε τοπικά καταστήματα, ώστε να διασταυρώσουν τις πληροφορίες και να δουν τι τους συμφέρει, ιδίως τώρα που μπαίνουμε σε περίοδο εκπτώσεων”, συμπλήρωσε.

“Τα πολυκαταστήματα διώχνουν το χρήμα από τη Σύρο”

Για τον σκληρό ανταγωνισμό των μικρών τοπικών επιχειρήσεων, με μεγάλα πολυκαταστήματα που δραστηριοποιούνται στη Σύρο μίλησε ο κ. Αλεξανδρίδης, κυρίως στον τομέα των τροφίμων. Καταστήματα τα οποία “μαζεύουν πολύ χρήμα, το οποίο σκουπίζουν και διώχνουν από το νησί”, είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «είναι ολέθριο για την αγορά», καθώς πρόκειται για «χρήμα το οποίο δεν ανακυκλώνεται».

“Αναφέρομαι στα πολυκαταστήματα που έχουν έρθει στη Σύρο, πολυεθνικές που έχουν εδραιωθεί και δημιουργούν προβλήματα όχι μόνο στο χώρο των τροφίμων αλλά και σε άλλα είδη και η μόνη επένδυση που κάνουν στον τόπο είναι τα παιδιά που έχουν και δουλεύουν σε αυτά. Πέραν τούτου κάτι άλλο δεν κάνουν”, σχολίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου του νησιού, τεκμηριώνοντας την άποψη του και με το ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα δεν συνεργάζονται με τοπικούς αντιπροσώπους με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα και στο χώρο των τροφίμων αφού ο κόσμος στρέφεται σε αυτά τα καταστήματα.

“Φεύγουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, ενώ το έχει τόσο πολύ ανάγκη ο τόπος να ανακυκλώνεται το χρήμα από τον έναν στον άλλο”, συνόψισε, επισημαίνοντας την ανάγκη αλληλεγγύης που πρέπει να επιδειχθεί προς τις τοπικές επιχειρήσεις, λέγοντας συγκεκριμένα ότι “Δεν είμαστε μια χερσαία περιοχή της Ελλάδας όπου μπορούμε να φύγουμε με το αυτοκίνητό μας, εδώ γυρίζουμε όλοι. Εύχομαι να υπάρξει μια αλληλεγγύη στα τοπικά καταστήματα, γιατί τα τοπικά καταστήματα επιστρέφουν τα χρήματα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ξανά στα νοικοκυριά”.

Ελπίδες για κινητικότητα της αγοράς στις εκπτώσεις

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι παρά την κάπως πεσμένη εικόνα που παρουσίασε η τοπική αγορά την εορταστική περίοδο που προηγήθηκε, θα υπάρξει μια κινητικότητα το επόμενο διάστημα, κυρίως λόγω των σοβαρών εκπτώσεων των τοπικών καταστημάτων. “Έχω την εντύπωση, από την εμπειρία μου πια, ότι ο κόσμος έχει κρατήσει τις οικονομικές του δυνάμεις, καθώς γνωρίζει ότι μετά τις γιορτές ξεκινά η χειμερινή εκπτωτική περίοδος”, σχολίασε.

Αναφερόμενος στο διευρυμένο διάστημα της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου επεσήμανε ότι σχεδόν για δύο μήνες το καταναλωτικό κοινό μπορεί να επωφεληθεί από αρκετά και καλά πράγματα, σε εξίσου καλές τιμές. Δεν παρέλειψε όμως να επισημάνει ότι τα σχεδόν συνεχόμενα διαστήματα εκπτώσεων, δυσκολεύουν τα καταστήματα, τα οποία όμως κάνουν ότι είναι δυνατόν προκειμένου να επιβιώσουν. “Η αλήθεια είναι πως το διάστημα των χειμερινών εκπτώσεων είναι διευρυμένο. Όμως ακόμα και την περίοδο που δεν υπάρχουν εκπτώσεις τα εμπορικά καταστήματα βγάζουν από μόνα τους προσφορές”, ανέφερε ο κ. Αλεξανδρίδης, τονίζοντας ότι το δέλεαρ της έκπτωσης χρειάζεται στον κόσμο ώστε να κινηθεί η αγοραστική διαδικασία.

Τα σχεδόν συνεχόμενα εκπτωτικά διαστήματα, παραδέχθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, αποτελούν ακόμη ένα πρόβλημα για τα καταστήματα, μιας και οι δίμηνες χειμερινές εκπτώσεις θα ακολουθηθούν από το δεκαπενθήμερο του Μαΐου. “Όσο η αγορά έχει αυτή τη μεγάλη οικονομική δυσπραγία. τόσο οι επαγγελματίες προσπαθούν να κατεβάσουν τις τιμές και να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν, προκειμένου να καταφέρουν να κρατηθούν”, δήλωσε.

Η χειμερινή εκπτωτική περίοδος

Από τις 8 Ιανουαρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις, κατά τις οποίες τα εμπορικά καταστήματα μπορούν προαιρετικά να είναι ανοικτά και την πρώτη Κυριακή, στις 14 Ιανουαρίου, από τις 11:00 μέχρι τις 20:00.

Όπως επισημαίνεται από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, πέραν από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Σε περιπτώσεις παροχής μειωμένης τιμής σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης είναι υποχρεωτική και θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Αντίστοιχα, σε περιπτώσεις διαφορετικών ποσοστών έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση θα πρέπει να αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Η ΕΣΕΕ τονίζει ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να είναι ακριβής, με τους καταστηματάρχες να καλούνται σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Από 5.000 ευρώ τα πρόστιμα στους παραβάτες

Εφίσταται η προσοχή στους εμπόρους για τυχόν λάθη που επισύρουν ιδιαιτέρως αυστηρές κυρώσεις.
Όπως ορίζεται από τη νομοθεσία, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών, με κατώτερο όριο τα 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση επιβολής και δεύτερου προστίμου για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών με κατώτερο όριο 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.