Οριστικοποιήθηκαν προσεγγίσεις πολυτελών και υπερπολυτελών κρουαζιερόπλοιων για το 2019 και 2020 στο λιμάνι της Ερμούπολης, έπειτα από σχετικές κινήσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

“Να αλλάξει η μορφή της κρουαζιέρας στη Σύρο”

Συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων για ανάκαμψη του κλάδου προτείνει ο πρόεδρος, Γ. Ρούσσος

Την πεποίθηση, πως με το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα, αλλά και των υποδομών του νησιού, η Σύρος, μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερα ελκυστικό προορισμό για την κρουαζιέρα πολυτελείας, εξέφρασε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.

Με αφορμή την ενημέρωση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, σχετικά με τον προγραμματισμό αφίξεων πολυτελών κρουαζιερόπλοιων για το 2019 και 2020, ο πρόεδρος, κ. Γιάννης Ρούσσος, μιλά στην εφημερίδα, σχετικά με τις πρωτοβουλίες του φορέα, για “αλλαγή σκηνικού” στην κρουαζιέρα της Σύρου, η οποία όπως δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αλλά και σύμφωνα με τις εκπεφρασμένες απόψεις του τοπικού επιχειρηματικού κόσμου, η εικόνα της τα τελευταία χρόνια απογοητεύει.

Στην κατεύθυνση αυτή, το Επιμελητήριο στρέφεται σε επιλογή συγκεκριμένων κρουαζιερόπλοιων, λαμβάνοντας υπόψιν τις υπάρχουσες υποδομές του λιμένα της Ερμούπολης, με αποτέλεσμα να έχει οριστικοποιηθεί η προσέγγιση υπερπολυτελών πλοίων για τα δύο επόμενα έτη.

Επτάστερα”, “πεντάστερα” και πολυτελή mega yachts

Πρόκειται για εταιρείες όπως η Windstar Cruises η οποία δραστηριοποιείται στην κατηγορία των πολυτελών μικρών κρουαζιερόπλοιων – mega yachts που μπορούν να φιλοξενήσουν από 150 μέχρι 320 επιβάτες υψηλών προδιαγραφών, η Ponant Cruises, η οποία διαθέτει μικρού και μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια – mega yachts, τα οποία ανήκουν στην κατηγορία υπερπολυτελείας, με την εταιρεία να έχει ήδη οριστικοποιήσει 4 αφίξεις για το 2019, ενώ μόλις πριν λίγες ημέρες επιβεβαίωσε άλλες 3 νέες αφίξεις για το 2020.

Επίσης, δοκιμαστική προσέγγιση το 2020 έχει προγραμματίσει και η Oceania Cruises, με το υπερπολυτελές Oceania Sirena (700 επιβατών, 350 μελών πληρώματος, 180 μ. μήκους).

Στη Σύρο θα επαναπροσεγγίσει και το το κρουαζιερόπλοιο Seabourn Odyssey της Seabourn Cruises, καθώς όπως αποδείχθηκε πέρυσι στην πράξη οι επιβάτες του ήταν υψηλής αγοραστικής δύναμης. Το τουριστικό profile του νησιού και οι συντονισμένες προσπάθειες όλων είχαν ως αποτέλεσμα το υψηλού επιπέδου κοινό των επιβατών του κρουαζιερόπλοιου να αποκομίσει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις για το νησί. Όλα τα παραπάνω δεδομένα συνέβαλαν ώστε η Σύρος να ενταχθεί, ως προορισμός από την εταιρία, με το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο και για το 2019 με τρεις συνολικά προσεγγίσεις, στο πλαίσιο θεματικής κρουαζιέρας με τίτλο «Tα διαμάντια της Αδριατικής και της ΝΑ Μεσογείου».

Τέλος, οριστικοποιήθηκε και η προσέγγιση του Silversea Shadow της εταιρείας Silversea Cruises με έδρα το Μονακό, η οποία πρόσφατα εξαγοράστηκε από τον Όμιλο της RCCL που πλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή κρουαζιερόπλοιων στην κατηγορία υπερπολυτελείας. Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο μεσαίου μεγέθους και 7 αστέρων που εγγυάται την υπέρτατη πολυτέλεια στους επιβάτες του.

Επιστημονική προσέγγιση με αποτέλεσμα

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, “έχει ξεκινήσει μία επικοινωνία με τα μέλη του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, μέσα από την οποία ενημερώνονται για τις κινήσεις που κάνει για την τόνωση της επιχειρηματικότητας στο νησί, αφού η Σύρος, δυστυχώς, συνεχίζει να έχει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, παρά τις ελπίδες που υπάρχουν, ότι αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον”.

Ο κ. Ρούσσος τόνισε, πως “ο λόγος, για τον οποίο δημοσιοποιούνται για ακόμη μία φορά οι ενέργειες του Επιμελητηρίου, είναι, πως με βάση δημοσιεύματα και δηλώσεις, που έχουν προηγηθεί, δημιουργήθηκε μία αναστάτωση στα μέλη μας, που άρχισαν να επικοινωνούν μαζί μας, ρωτώντας, αν αυτά τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια, που έχει ‘κλείσει’ το Επιμελητήριο, ενδέχεται να ακυρωθούν και να μην προσεγγίσουν στο λιμάνι, αφού είχαμε την ατυχία να έχουν προηγηθεί δύο αντίστοιχα περιστατικά. Από τις συζητήσεις διαπιστώσαμε, ότι δεν είχαν καταλάβει τα μέλη μας και κυρίως αυτοί που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό και που πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση, προκειμένου να πετύχει αυτό το εγχείρημα, τη σπουδαιότητα της μετατροπής της Σύρου σε προορισμό πολυτελούς κρουαζιέρας, κάτι το οποίο μας ανησύχησε. Γι’ αυτό ανακοινώνουμε για ποιες εταιρείες πρόκειται, ποια πλοία, τι κόσμο έχουν, ώστε να γίνει ευκολότερα αντιληπτό, ότι χρειάζεται προσπάθεια, να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας ως νησί, όταν έρχονται τέτοια κρουαζιερόπλοια, με τόσο υψηλού επιπέδου επισκέπτες. Αφορμή ήταν επίσης και οι πέντε νέες αφίξεις πολυτελών κρουαζιεροπλοίων, για τις οποίες έχουμε οριστικοποιήσεις”.

Οι προσπάθειες του Επιμελητηρίου συνεχίζονται, επεσήμανε ο πρόεδρος, ενώ παράλληλα “αναμένουμε και άλλες επιβεβαιώσεις. Έχει γίνει μία ιδιαιτέρως επιστημονική δουλειά, η αρχή της οποίας έγινε, όταν προσέγγισε το πρώτο πλοίο στη Σύρο, το οποίο μας έδωσε και τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουμε σαν ‘πάτημα’ για να φέρουμε περισσότερα, καθώς σε συνεργασία με το Δήμο έγιναν εκδηλώσεις υποδοχής”. Ο κ. Ρούσσος στάθηκε στις επικρίσεις, που δέχτηκαν, τόσο ο Δήμος, όσο και το Επιμελητήριο, σχετικά με επίδειξη “υποτέλειας”, χαρακτηρίζοντάς τις μη σοβαρές, καθώς, όπως σημείωσε, “με αφορμή αυτό το πλοίο, το οποίο προσεγγίζει ακόμη άλλες τρεις φορές φέτος και του χρόνου στη Σύρο, έχουμε καταφέρει ακόμα και από την ναυπήγηση εταιρειών πλοίων, να εντάξουμε τη Σύρο στη λίστα των προορισμών των υπερπολυτελών κρουαζιερόπλοιων”.

Αναβάθμιση υποδομών για εκμετάλλευση των καλών συνθηκών

Σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο, “απαιτείται απ’ όλους εγρήγορση στο θέμα της κρουαζιέρας και πρέπει ό,τι είναι εφικτό, να γίνει άμεσα καθ’ ότι οι ευκαιρίες δεν είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν”.

Όπως ανέφερε ενδεικτικά, “η Τουρκία και η Αίγυπτος, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται ‘εκτός’ της αγοράς κρουαζιέρας, για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία. Ειδικά η Τουρκία, ετοιμάζεται να ξαναμπεί πολύ δυναμικά, με το νέο αυτό λιμάνι που ετοιμάζεται στην Κωνσταντινούπολη. Άρα, στο μέλλον, δεν θα υπάρχει σε τέτοια έκταση η ζήτηση, που υπάρχει αυτή την περίοδο και αποτελεί μία ‘χρυσή ευκαιρία’, την οποία οφείλει να εκμεταλλευτεί η Σύρος, να μπει οριστικά στο χάρτη και να αλλάξει αυτή τη μίζερη εικόνα, που εμφανίζει τον τελευταίο καιρό, ως προς τις αφίξεις από κρουαζιέρα”.

“Προτείνω να σταματήσουμε να κοιτάζουμε το τι έγινε στο παρελθόν και απλά να αναλύσουμε τους λόγους για τους οποίους έγινε και μετά όλοι μαζί, οι επιχειρηματικοί φορείς, ο Δήμος, το Λιμενικό Ταμείο, όλοι όσοι εμπλέκονται να κοιτάξουμε μπροστά, για να καταφέρουμε να εκμεταλλευτούμε αυτή τη δυναμική, που εμφανίζεται τώρα μπροστά μας και αν είναι δυνατόν να έχουμε σύντομα βελτίωση στις υποδομές μας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα δώσει τη δυνατότητα άμεσα, από την επόμενη κιόλας χρονιά, να έχουμε την τύχη να προσεγγίζουν στο λιμάνι μας εκτάκτως πλοία που ακυρώνουν γειτονικούς προορισμούς. Αυτό, σε συνδυασμό με αυτό που επιχειρείται τώρα, μπορεί να αλλάξει τη μορφή της κρουαζιέρας στη Σύρο, που αυτή τη στιγμή έχει απογοητεύσει τους επιχειρηματίες και έχει δημιουργήσει μία αρνητική εικόνα για την κρουαζιέρα. Δεν είναι έτσι, όμως, καθότι μπορεί, με σωστές κινήσεις, η κρουαζιέρα να αποδώσει τα μέγιστα σε οικονομικό επίπεδο στο νησί”, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου.

Αποδέσμευση από λογικές του παρελθόντος

Τονίζοντας, ότι οι κινήσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, στην κατεύθυνση της πολυτελούς κρουαζιέρας, δεν αποτελούν τροχοπέδη στην προσέγγιση πολύ περισσότερων συμβατικών κρουαζιερόπλοιων, ο κ. Ρούσσος εξήγησε, πως “αν όμως γίνουν οι βελτιώσεις που έχει προτείνει το επιμελητήριο και συντονιστεί γενικότερα ο χώρος, οι υποδομές, η επιχειρηματικότητα (πράκτορες, πούλμαν κλπ), τότε η αύξηση της κρουαζιέρας θα είναι τεράστια, καθώς τα πλοία που έρχονται στο νησί μας, αλλά και στα γειτονικά νησιά, είναι μεγαλύτερου μεγέθους και δεν χωρούν στο λιμάνι, με τη σημερινή του μορφή”, υποστηρίζοντας, ότι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών θα μπορούσε να ωφελήσει άμεσα το νησί, καθώς μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τα οποία ακυρώνουν από γειτονικά νησιά, θα μπορούν από το 2019 κιόλας να προσεγγίζουν στη Σύρο, λαμβάνοντάς την υπόψη ως προορισμό και στον τακτικό προγραμματισμό τους.

Αναλύοντας περαιτέρω, σημειώνει, πως “χρειάζεται ένας γενικότερος συντονισμός, αλλά και να αφήσουμε πίσω μας το πώς αντιμετωπίζαμε τα πράγματα μέχρι τώρα. Πρέπει να γίνει μία μεθοδική και συστηματική παρέμβαση. Έχουμε τη δυνατότητα, έχουμε τους ανθρώπους και έδειξε η πράξη, ότι μπορούμε να φέρουμε και αποτέλεσμα. Μπορούμε να γεμίσουμε το λιμάνι από κρουαζιερόπλοια, αφού αυτή τη στιγμή αυτό είναι εφικτό, ωστόσο θα πρέπει να λάβουμε όλοι μας υπόψη, ότι ο οποιοσδήποτε προγραμματισμός, αφορά σε ορίζοντα διετίας. Το Επιμελητήριο, για να φέρει αυτά τα αποτελέσματα, που ανακοινώνονται τώρα, ασχολείται τρία ολόκληρα χρόνια συστηματικά”.

Κλείνοντας, ο κ. Ρούσσος υπογράμμισε, ότι “το Επιμελητήριο Κυκλάδων έχοντας στο πλευρό του συνεργάτες ειδικούς στην κρουαζιέρα, θα ανταποκριθεί άμεσα, σε οποιοδήποτε αίτημα Λιμενικού Ταμείου από οποιοδήποτε νησί, προκειμένου να συμβάλλει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο σύνολο των Κυκλάδων”.